in

BMW 2002: Jedna od najvećih sportskih limuzina 60-ih

BMW 2002
Foto: Screenshot

BMW bi danas mogao proizvoditi mnogo različitih automobila, ali njegov uspjeh kao dobavljača kompaktnih sportskih limuzina može se pratiti izravno do limuzine iz 2002. godine. Upravo je uspjeh ove elegantne i dobro projektirane limuzine diljem svijeta pomogao učvrstiti reputaciju BMW-a za kvalitetu, dok su izvedbene varijante privukle one koji su željni malo zabave. Gledajući unatrag, uspjeh modela BMW 2002 nije veliko iznenađenje – ovo su automobili sjajnog izgleda za koje je lako brinuti, ali također i za vožnju, zahvaljujući motorima s okretnim momentom i sigurnom, ali zabavnom upravljanju sa stražnjim pogonom. Nisu jeftini kao nekad, no još uvijek možete kupiti prilično zvučni automobil (osim posebnih verzija) za relativno skroman novac.

Sve je počelo kada je BMW sažimao najbolje atribute Neue Klassea u manji, pristupačniji paket. Godine 1966. lansirana je 1600-2: limuzina s dvoja vrata, pokretana verzijom motora M10 od 96 konja iz limuzine 1600.

BMW je želio prodati automobil u SAD, ali jedini izbor motora kočio je prodaju, a snažniji twin-carb motor 1600ti nije bio homologiran za upotrebu u Sjedinjenim Državama. Međutim, motor M10 od 1991 ccm iz 2000CS Coupea bio je pravi dobitak, a njegovo umetanje u manju i lakšu karoseriju iznjedrilo je jednu od najvećih sportskih limuzina 1960-ih: 2002. To je, zajedno s dodatkom tii-a s ubrizgavanjem goriva, trebalo BMW odvući do novih visina, posebno u SAD-u, gdje je postigao veliki uspjeh.

Na vrhu stabla je BMW 2002 Turbo, jedan od prvih automobila s turbopunjačem. Uz veliki KKK turbopunjač, snaga je povećana za 40 konja u odnosu na tii, sa širim kotačima, kočnicama i lukovima koji odgovaraju.

Touring verzije dodale su malo više praktičnosti, dok su Baur kabrioleti nudili vožnju na otvorenom. Oba su danas rjeđa od limuzina i nude svoje jedinstvene izazove. Za oboje postoji zdrava sljedbenica.

Karakteristike

BMW 2002 (model iz 1968.)

Motor: 1991cc, četiri cilindra, SOHC, singl Solex karburator

Snaga: 113 konja

Okretni moment: 157 Nm

Mjenjač: ručni, četiri brzine

0 – 100 km/h: 11.3 s

Najveća brzina: 174 km/h

Cijena kad je bio nov: 14.500 kuna

Duljina: 4230 mm

Širina: 1590 mm

Visina: 1410 mm

Težina: 940 kg

Članak objavio Luka Petkovic

Opel Omega Lotus

Opel Omega Lotus: Superautomobil kojeg su kriminalci obožavali, a policija pokušala zabraniti

Tomos

Tomos odlazi u povijest: Bilo je čarobno živjeti s tobom