in

Ova ekipa napravit će Vam BMW 2002 za malo manje od milijun dolara

BMW 2002
Foto: Screenshot

Sredinom 1970-ih, njemački trkaći tim AC Schnitzer napravio je nekoliko BMW 2002 Turba kako bi se natjecao u utrkama Grupe 5. Danas Gruppe5 Motorsports, nova tvrtka iz savezne države Indiana u SAD-u, pokušava oživjeti duh divlje Grupe 5 2002 s nečim uistinu vrhunskim. Stvara 998 kilograma težak model 2002 s do 803 konjske snage iz uglađenog BMW-a V-10.

Želja ih je napraviti 300

Imate pravo biti skeptični prema ovakvim ludim tvrdnjama, pogotovo s obzirom na to da kompletan automobil još ne postoji. Ali iza ovoga stoje dobri ljudi, motor dolazi od legendarnog BMW tunera Stevea Dinana i njegove nove tvrtke, CarBahn Autoworks, dok je šasija i konstrukcija od Billa Rileya i njegove tvrtke Riley Technologies. Riječ je o istom dvojcu koji je osvojio Daytonu još 2011. godine.

Gruppe5 Motorsports pokrenuo je Tom Zajac, BMW entuzijast koji se utrkivao još 1980-ih. Želi napraviti 300 ovakvih 2002-ih, 200 s 5,8-litrenim V-10 i 100 s 5,9-litrenim V-10 motorom. Uz gorivo od 100 oktana, 5,8-litreni daje 744 konjske snage, dok nešto veći motor ima 803 konjske snage. Oba su uparena sa XTrac sekvencijalnim mjenjačem-diferencijalom sa šest stupnjeva prijenosa. Ovaj motor je razvijen iz BMW-a M V-8 koji je Dinan razvio za IMSA utrke.

Šasija se temelji na originalnoj čeličnoj kadi iz 2002. godine, ali Riley je uklopio s kavezom od legure i spojenim pločama karoserije od ugljičnih vlakana. Ima i ovjes s potiskom, koji je potpuno podesiv, kao što biste očekivali od pravog trkaćeg automobila. Kupci imaju izbor između Michelin Pilot Sport Cup 2 ili Pirelli P-Zero Trofeo R guma postavljenih na BBS kotače od 47 centimetara, a Michelin slicks na 45-centimetarskim kotačima možete naručiti i za stazu. Unutrašnjost je ogoljena, s Recaro Pole Position sjedalima, Nardi upravljačem i Riley električnom klimatizacijskom jedinicom.

Radi se o prilično ekstremnoj interpretaciji BMW ikone. I kao što biste očekivali, nije jeftina. Gruppe5 Motorsports potvrdio je da će 5,8-litreni automobil BMW 2002 početi s cijenom od 875 tisuća dolara, dok će 5,9-litreni automobil početi od 975 tisuća dolara. Predstavnik tvrtke također je potvrdio da će radovi na prototipu započeti nakon što se Riley vrati iz Le Mansa u lipnju.

Članak objavio Luka Petkovic

Mazda 3 2019

Nova Mazda 3 2019 – Evolucija Kodo dizajna

Isle of Man TT

Isle of Man TT 2019.: Najopasnija utrka na svijetu – još jedan Dunlop na vrhu