in

Opel Omega Lotus: Superautomobil kojeg su kriminalci obožavali, a policija pokušala zabraniti

Opel Omega Lotus
Foto: Screenshot

Opel Omega Lotus vrsta je automobila koji se pojavi jednom u generaciji. U vrijeme kada su brze limuzine s četiri vrata bile rezerva BMW-a i Mercedesa, ovaj superautomobil iz Opela stigao je na scenu te potpuno uništio protivnike. Dvostruki turbo pobrinuo se da ubrzanje vlasnicima Ferrarija omogući neprospavane noći i dok su njegovi supranici bili ograničeno na 250 km/h, Lotus je mogao ubrzati do 283 km/h, što ga čini jednim od najbržih serijskih automobila dostupnih ranih 90-ih.

Manje od tisuću jedinica

Prije lansiranja automobila, bilo je mnogo kontroverzi oko njegove neograničene maksimalne brzine i kako bi zapravo mogao predstavljati opasnost za javnost. Unatoč pritisku raznih tabloidnih novina da ograniče Lotus, tvrtka se držala svog oružja i pustila ga bez povlađivanja skepticima. Zahvaljujući maksimalnoj brzini od 283 kilometara na sat, Opel Omega Lotus stekao je nešto reputacije među okorjelim kriminalcima zbog svoje izvrsne reputacije automobila za pljačkanje malih trgovina. U jednom slučaju lopovi su opisani kao „neuhvatljivi“.

Opel Omega Lotus još uvijek izgleda prijeteće u svojoj sedefastoj boji Imperial Green, međutim njegove su proporcije, čak i s proširenim lukovima i krilima, daleko manje od modernih sportskih automobila s četiri vrata. To nikako nije negativan aspekt jer njegove kompaktnije dimenzije i udobnija unutrašnjost nadopunjuju mišićavu prirodu automobila i čine prolazak kroz promet puno lakšim nego u nekim od napuhanijih modernih strojeva.

Uz ograničenu proizvodnju od 950 jedinica, Lotus je doista rijetka zvijer. Unatoč svojim neospornim performansama, logu i cijeni, cijena od 430 tisuća kuna zasigurno je ograničila prodaju. Iznutra je još uvijek vrlo „opelovski“, iako je unutrašnjost lijepo obrubljena kožnim sjedalima i funkcionalno dobro izgrađenom kontrolnom pločom. Brzinomjer od 280 km/h daje trag o potencijalu automobila. Izbor je u ovom slučaju ograničen na jedan model u jednoj razini opreme i jednoj boji eksterijera.

Jedina prava opcija koju imate je na kojoj strani automobila je volan. Većina automobila bila je s volanom na lijevoj strani, a neki su uvezeni u Ujedinjeno Kraljevstvo tijekom posljednjih nekoliko godina. Budući da tijekom dvije godine proizvodnje nije bilo značajnih promjena na ovim automobilima, fokus se premješta na traženje dokaza o redovitom održavanju i urednom vlasništvu.

Ovi automobili ne vole biti „čipirani“ i ako postoje dokazi za to, možda bi bilo najbolje otići jer dodatni zakretni moment može uzrokovati brojne probleme s pogonom.

Članak objavio Luka Petkovic

monovolumen

VIDEO: Monovolumen – Top 7 obiteljskih monovolumena

BMW 2002

BMW 2002: Jedna od najvećih sportskih limuzina 60-ih