in

Novi Mercedes GLE: Nudi sedam sjedala, ali i glavobolju za novčanik

Mercedes GLE
Foto: Screenshot

Mercedes je poboljšao svoj najprodavaniji SUV, uz suptilnu, ali učinkovitu preobrazbu stila i ono što vjerujemo da je najbolji interijer u klasi. AMG Line jedina je oprema dostupna na tržištu, i iako je to čini privlačnom perspektivom, i u pogledu stila i specifikacija, to također znači da je riječ o skupom automobilu za kupnju. Sedam sjedala standardna je oprema za sve osim osnovnog modela, dok su svi modeli opremljeni pogonom na sva četiri kotača i uglađenim automatskim mjenjačem s devet stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući savršeno izvedenoj kabini i impresivnoj tehnologiji, Mercedes GLE je blizu samog vrha u klasi, ali neće biti jeftin za vožnju.

Nitko ne proizvodi više SUV-ova od Mercedesa, a GLE je najpopularniji model njemačke marke. To je jedan od devet SUV-ova koje nudi tvrtka – GLE se nalazi između GLC-a i GLS-a u ponudi uz GLE Coupe. Mercedes je praktički izumio premium SUV segment kada je 1997. lansirao M-Klasu kao izravnog rivala Range Roveru. Ovo je pak postalo GLE-klasa kada je vozilo obnovljeno 2015. godine. Od tada je Mercedes prodao više od dva milijuna primjeraka svog SUV-a srednje klase.

Taj se segment žestoko osporava, a Mercedes GLE ide u borbu protiv teškaša kao što su BMW X5, Volvo XC90 i Audi Q7. Cijene počinju od oko 57.000 funti (oko pola milijuna kuna) za početni GLE 300 d, a penju se na 70.500 funti (630.000 kuna) za vrhunski GLE 450. Brži AMG modeli bit će još skuplji kada stignu.

Dakle, nije jeftino, ali visoka cijena nadoknađena je razinama opreme, a AMG Line i AMG Line Premium jedine su specifikacije koje se nude na dobrom dijelu tržišta. To znači da su kao elementi što su aluminijski naplatci od pola metra, LED prednja i stražnja svjetla, AMG stil karoserije, Nappa koža, dva 31-centimetarska zaslona osjetljiva na dodir, MBUX multimedijski sustav, DAB radio i grijana prednja sjedala, svi ugrađeni kao standardna oprema.

Dostupna su tri dizelska motora – jedan 2,0-litreni četverocilindrični i dva 3,0-litrena šestocilindrična agregata – zajedno s 3,0-litrenim šestocilindričnim benzincem s blagom hibridnom tehnologijom. Svi nude više nego adekvatne performanse, pogotovo ako se odlučite za benzince 400 d i 450, koji će ubrzati od 0-100 km/h za 5,8 odnosno 5,7 sekundi.

Iako je styling mekši i manje agresivan nego prije, interijer je taj koji je najimpresivniji. Mercedes je pomiješao kožu, drvo s otvorenim porama i aluminijske akcente kako bi stvorio najbolju kabinu u svojoj klasi i interijer koji bi mogao krasiti automobil koji košta gotovo 900.000 kuna.

Dva zaslona od 31 centimetra kombiniraju se kako bi stvorili jedan ultra-široki zaslon, a putnici u prednjem i srednjem redu mogu uživati u razinama prostora poput S-Klase. Prostor u trećem redu sjedala manje je impresivan, što ga čini više SUV-om 5+2 nego autentičnim „sedmercem“. Land Rover Discovery ili Volvo XC90 ostaju bolje opcije u tom pogledu.

Članak objavio Luka Petkovic

Suzuki Jimny 2019

SUZUKI JIMNY 2019: Sjećate se Suzuki Jimnyja? Dolazi nam nova verzija legendarnog malog kralja terenaca

bad boys

Bad Boys for Life: Mike Lowrey opet vozi 911, Marcus ima 25 kg viška, ali film je fora