in

Mercedes S-klasa: Tehnološki inovativna

Mercedes S-klasa
Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Nekoć neprikosnoveni kralj limuzina, Mercedes S-klasa, još uvijek je zadržao velik dio svoje tradicionalne privlačnosti. Radi se o iznimno luksuznom, profinjenom i tehnologijom prepunom prijevoznom sredstvu za imućne pojedince, a trenutačni automobil sedme generacije ima odvažnost koja naglašava njegov raskošan stil. Unutra se nalazi nevjerojatan niz tehnoloških inovacija, uključujući navigaciju proširene stvarnosti, 3-D digitalne zaslone i prepoznavanje lica. Ipak, dojam je takav da su se Mercedesovi inženjeri previše fokusirali na digitalizaciju, a temeljne vrijednosti su pretrpjele.

Ovo je sedma generacija Mercedesove S-klase, vodećeg limuzinskog modela koji je prvi put predstavljen 1972. na temelju slavne loze još starijih Mercedesovih luksuznih modela koji datiraju iz zore automobilizma. Kao takva, S-klasa je oduvijek bila najvažnija robna marka tvrtke, sažimajući najbolje od onoga što njezini inženjeri, dizajneri i majstori mogu učiniti. Ovo je pristup sažet u trenutnom motu tvrtke, “Najbolje ili ništa” koji je, osim što odjekuje među obožavateljima Franka Sinatre, prikladan opis kvaliteta koje je Mercedes S-klasa donijela u arenu luksuznih automobila tijekom godina.

Međutim, živimo u zbunjujućim vremenima na pragu masovnog prelaska na električna vozila i digitalna sučelja, čak se i S-klasa sigurno pita o svome mjestu u tom svijetu. Nudi se s blagim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopovima, impresivnim nizom elektroničke i informacijsko-zabavne tehnologije te uobičajenom raskošnom udobnošću kakva se očekuje od luksuznog automobila. Međutim, dolazak potpuno električnog EQS-a baca sjenu na to hoće li Mercedes S-klasa zadržati svoje mjesto na vrhu Mercedesove linije.

Postoji izbor između dva šestocilindrična dizelaša – S 350 d od 308 KS ili S 450 d 4MATIC od 361 KS.

Dostupan je i jedan model S 500 s benzinskim pogonom. Ovaj šest-cilindrični motor proizvodi 442 KS i 560 Nm okretnog momenta, a vrijeme od 0 do 100 km/h od 4,7 sekundi čini ga najbržom ne-AMG S-klasom. Postoje dva plug-in hibridna modela na izbor za one koji žele smanjiti svoje emisije, ali razlike među njima su iznenađujuće velike.

Mercedes S-klasa koja najviše odgovara vozačima službenih automobila je S 580 e, koja proizvodi najniže emisije u rasponu i nudi do 109 km čisto električne vožnje. Na drugom kraju ljestvice plug-in S-klase je AMG S 63 e Performance – dolazi s 4,0-litrenim V8 i električnim motorom koji proizvodi ukupnu snagu od 792 KS. Njegov primarni fokus je snaga, a ne učinkovitost. Trenutna linija S-klase sastoji se od tri osnovne razine opreme: AMG-Line Premium, Long AMG Line Premium Plus i Long AMG Line Premium Plus Executive. Long se odnosi na model s dugim međuosovinskim razmakom (opcija na osnovnoj opremi AMG-Line Premium), koji povećava duljinu S-klase s već značajnih 5.210 mm na 5.320 mm.

Standardni komplet uključuje 50-cm aluminijske naplatke, presvlake od Nappa kože, vrata s mekim zatvaranjem, grijana prednja i stražnja sjedala, memorijske postavke za vozača i suvozača, pokretanje bez ključa, bežično punjenje, sustav kamere od 360 stupnjeva i daljinsko parkiranje.

Prijelaz na Premium Plus donosi Mercedesov head-up zaslon s proširenom stvarnošću, digitalna prednja svjetla, masažna prednja sjedala, grijane naslone za ruke i veće kotače od 53 cm. Poslovne verzije uključuju električne stražnje zavjese, kontrolu stražnjeg sjedala za podešavanje suvozačevog sjedala i dodatni stražnji oslonac za noge.

1. Prostor – 94 / 100: Mnogo prostora u kabini

Mercedes S-klasa je luksuzna, prostrana i (većinu vremena) izuzetno udobna za vožnju. Ako odaberete model Premium Line Plus ili Executive, čak ćete uživati u udobnosti grijanih i ventiliranih masažnih stolica, koje dodatno umiruju ambijent u kabini. Izazivamo Vas da pronađete udobnija sjedala od stražnjih u S-klasi, a značajke poput dostupnog paketa vozača omogućuju umornim putnicima da preklope suvozačevo sjedalo kako bi napravili dodatni prostor za noge. Putnici na prednjim sjedalima jednako su dobro zbrinuti, s masažnim stolicama koje nude niz “tretmana” koji uključuje funkciju masaže vrućim kamenjem.

Operativni sustav MBUX intuitivan je i praktičan. Jedine mane su nezgodne za korištenje komande na upravljaču osjetljive na dodir i nedostatak tradicionalnih tipki i kotača grijača. Veliki zaslon osjetljiv na dodir također postavlja ventilacijske otvore visoko na kontrolnu ploču, gdje se ponekad odbijaju u vjetrobranskom staklu i teško ih je dosegnuti.

Dugačka od gotovo 5,3 m i široka jedva 2 m, S-klasa će zauzeti prilično prostora na cesti. Kao i obično, Mercedes nudi modele standardne duljine i produženog međuosovinskog razmaka. Sav dodatni metal nalazi se u stražnjem putničkom prostoru, i iako je ukupna razlika 5.289 mm u usporedbi s 5.179 mm od nosa do repa, tih dodatnih 11 cm znači da rastegnuta verzija S-klase nudi osjetno više prostora u kabini. Ipak, izdužena Mercedes S-klasa će lakše stati na parkirno mjesto od BMW-a serije 7, jer je taj rival duži za 130 mm.

Zapremina prtljažnika od 540 litara znači da u prtljažniku ima mjesta za obilje prtljage. Veći je oko 30 litara od Audija A8 i ima 15 litara više od BMW-a serije 7.

Foto: Screenshot carwow YT

2. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Sve moguće sigurnosne značajke

Kao i uvijek, Mercedes S-klasa je puna najnaprednijih sigurnosnih značajki, ali tek treba biti testirana od strane Euro NCAP-a, tako da ne možemo reći koliko će biti sigurna. Međutim, uz sav ovaj komplet, iznenadili bismo se da iz testiranja sudara dobije išta manje od izvrsnih rezultata. U međuvremenu, moramo se pouzdati u tehnički list koji uključuje sve sigurnosne značajke kojih se možete sjetiti i mnoštvo poluautonomnih značajki pomoći vozaču. Primjer je DISTRONIC sustav adaptivnog tempomata dizajniran da vas drži na sigurnoj udaljenosti od automobila ispred i radi pri brzinama do 130 km/h.

Svi Mercedes-Benz automobili dolaze sa standardnim trogodišnjim jamstvom s neograničenom kilometražom i 30-godišnjim jamstvom protiv korozije za sve koji neko dulje vrijeme namjeravaju zadržati svoju novu S-klasu. Mercedes također nudi paneuropsko pokriće kvara do 30 godina, ako to zatražite. Zasebno jamstvo na bateriju za plug-in hibrid traje samo šest godina ili 100.000 km, što je malo kraće u usporedbi s dužim osmogodišnjim jamstvom koje pružaju konkurenti.

3. Dizajn – 80 / 100: Mercedes S-klasa kao ‘tehnološko čudo’

Unutrašnjost S-klase je prava tema za razgovor, ali i vanjski izgled također zaslužuje pozornost. Linije su nježno evoluirale, ali detalji kao što su novo oblikovani bokovi i preoblikovana svjetla daju automobilu eleganciju u kojoj nisu uživale sve generacije S-klase. Prednji dio privlači pažnju i impozantan je i nedvojbeno bi trebao privući više pozornosti od prethodne S-klase. Pojedinosti poput izražajnijeg dizajna rešetke, složenih projektorskih prednjih svjetala i ručki na vratima koje su u ravnini s karoserijom dodaju dobrodošao osjećaj skupe egzotike.

Mercedes snažno predstavlja S-klasu kao tehnološko čudo i svakako se čini prikladnim zapitati se koliki je broj značajki koje su natrpane. Svi automobili dobivaju najnoviji operativni sustav MBUX koji radi na velikom središnjem zaslonu osjetljivom na dodir na nadzornoj ploči. Mercedes je odlučio ne dati vozačima mehaničko sučelje za odabir izbornika, što je nešto što ćete pronaći kod BMW serije 7 sa svojim iDrive sustavom lakšim za rukovanje. Ne postoje čvrsti gumbi za kontrolu klime, što će neke frustrirati.

Operativni sustav MBUX u S-klasi uključuje funkciju prepoznavanja glasa sa svakog sjedala. Tu je i opcija pohranjivanja informacija o profilu na Vaš “Mercedes Me” račun u cloudu kako biste svoje omiljene postavke mogli prenositi iz automobila u automobil. Zaslon osjetljiv na dodir ima taktilnu povratnu informaciju, značajku proširene stvarnosti za satelitsku navigaciju i skener otiska prsta. Glavni informacijsko-zabavni sustav jednostavan je za korištenje, s atraktivnim i intuitivnim izbornicima, a lako je prebacivati se između zaslona automobila i aplikacija Vašeg telefona kada koristite Apple CarPlay ili Android Auto.

Mercedes S-klasa
Foto: Screenshot carwow YT

4. Vožnja – 76 / 100: Po dva dizelska i plug-in motora te tri benzinca

S vozačkog sjedala, Mercedes S-klasa zadržava svoju tradicionalnu mogućnost da ponudi agilnost i staloženo upravljanje koje je suprotno njezinoj veličini i težini od dvije i nešto tone. Prilagodljivi zračni ovjes općenito klizi po zahtjevnim cestovnim površinama, ali nije baš tako uzvišen kao vrlo gipki BMW serije 7.

Veliki kotači S-klase doprinose nemirnoj vožnji pri malim brzinama, a čut ćete i neobično glasno lupanje tijekom prelaska preko rupa, narušavajući spokoj – posebno u plug-in hibridnom modelu S580e kada vozite u gotovo nečujnom EV načinu rada. Stvari se smiruju pri većim brzinama, gdje se više čini da Mercedes S-klasa lebdi iznad ceste, a ne da se kotrlja duž nje.

Plug-in hibrid ima još jedan problem koji predstavlja poseban izazov za svakoga tko ga vozi. Potrebna je vrlo vješta noga na papučici kočnice kako bi se ova specifična verzija S-klase glatko zaustavila – mnogo je lakši manevar u seriji 7. Nije ništa lakše pri većim brzinama, jer ne samo da se zbog 2,6 tona težine S580e čini kao da vrši veliki pritisak na kočioni sustav, već se automobil vozi kao da ne može odlučiti treba li kočiti s regeneracijom motora ili pomoću mehaničkih diskova i pločica. Ne-plug-in hibridni modeli S-klase imaju mnogo lakši osjećaj papučice kočnice.

Šestocilindrični motori tihi su čak i pri jakom ubrzanju, ali buka koju čujete nije osobito stimulativna – iznimka je brzi plug-in hibridni AMG S 63 E Performance. Vozeći se žustro, standardni modeli S-klase impresivno su staloženi i osjetljivi na poteze upravljača, što olakšava postavljanje automobila u zavoje. Postoji mala količina nagiba karoserije, kao što biste i očekivali, ali čak i tijekom izazovnih zavoja, veliki Benz je umirujuće brz.

Trakcija je izvrsna, posebno s postavom pogona na sva četiri kotača 4MATIC, a upravljanje na sva četiri kotača radi zajedno s prilagodljivim ovjesom kako bi vožnja u zavojima bila uredna. Izvrsna aerodinamika znači da nema ni buke vjetra koja bi uznemirila cjelokupnu atmosferu i doživljaj.

Nekoliko opcija motora dostupno je u S-klasi, a popis se sastoji od par dizelskih motora, tri benzinska motora i dva plug-in hibrida. S 500 s njegovim šestocilindričnim motorom daje 442 KS pri 6.100 o/min – od 0 do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 250 km/h. Vozi se glatko i proizvodi snagu na linearan način. Promjene stupnjeva prijenosa kod standardnog 9G-Tronic mjenjača gotovo su neprimjetne.

Oba dizelaša također su trolitreni šestocilindrični motori. Manje snažni S 350 d proizvodi 309 KS pri 3.600 o/min i može sprintati od 0 do 100 km/h za respektabilnih 5,6 sekundi. Prelaskom na S 450 d snaga se povećava na 362 KS pri 4.000 o/min i smanjuje sprint od 0 do 100 km/h na samo 5 sekundi. Ako odaberete plug-in hibridnu snagu, šestocilindrični motor i dalje se nalazi ispod poklopca motora S580 e, samo što je ovaj put uparen s električnim motorom od 148 KS. Ovaj pogonski sklop smanjuje emisije S-klase i vrlo malo žrtvuje performanse, budući da će S 580 e ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde.

Ako trebate brzinu, ali ipak želite iskoristiti neke od prednosti PHEV-a, Mercedes-AMG S63 E Performance ima 4,0-litreni V8 i stražnji električni motor. Ovaj par proizvodi nevjerojatnih 792 KS i 1.430 Nm okretnog momenta, što je dobro za vrijeme superautomobila od 0 do 100 km/h od samo 3,3 sekunde. Njegova manja baterija u usporedbi s modelom S 580 e znači da će putovati samo 30-ak kilometara u čistom električnom načinu rada.

Ako imate novca za Maybach verziju S-klase, možete odabrati S 580 s 4,0-litrenim V8 od 496 KS ili S 680 sa 6,0-litrenim V12 od 603 KS. Oba zvuče malo staro za današnje doba zabrinutosti za okoliš, ali možda ćete prijeći preko toga kad shvatite da ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi (S 580) i za 4,5 sekundi (S680).

5. Potrošnja i deprecijacija – 70 / 100: Najbolje prolaze modeli s kratkim međuosovinskim razmakom

Budući da se Mercedes S-klasa obično prodaje tvrtkama, a ne privatnim osobama, malo je vjerojatno da će itko zazirati od cijene. I dok automobil koji košta više od 115.000 € nikada neće biti jeftin za vožnju, s pozamašnim računima za servisiranje i održavanje na dnevnom redu, barem troškovi goriva ne bi trebali biti pretjerani.

Modeli s kratkim međuosovinskim razmakom najbolje prolaze u smislu uštede goriva, ali sve osnovne verzije S-klase nude razumnu učinkovitost. Mercedes navodi službenu ocjenu potrošnje od 8,6 l/100 km za S500 benzin, dok S350 d dizel tvrdi službenu potrošnju od 6,2 l/100 km, blago povisujući na 6,5 l/100 km za S 450 d. Veliki spremnik od 76 litara znači da svi modeli imaju znatan potencijalni domet.

Ova vijest nije baš dobra s gledišta poreza na službena vozila zbog emisije CO2 koja počinje na 165 g/km za S350 d. Međutim, odabir plug-in hibrida S 580 e pomaže riješiti ovaj problem s do 110 km čistog električnog dometa i navedenom potrošnjom goriva od 0,7 l/100 km po WLTP ciklusu, te emisijama CO2 od samo 15 g/ km. S 63 e plug-in visokih performansi nije ni približno tako učinkovit s potrošnjom od 4,4 l/100 km i 33 g/km CO2, iako nije ni približno tako loš kao dva modela Maybacha. S580 troši čak 11,2 l/100 km i 255 g/km, dok V12 S680 troši enormnih 14,1 l/100 km i 321 g/km.

Punjenje S 580 e trajat će otprilike tri sata od prazne do pune snage s 7,4kW wallbox punjača ili oko 20 minuta ako možete pronaći stanicu za brzo punjenje koja može isporučiti ograničenje od 60kW DC. S 63 e se ne može puniti tako brzo, iako će njegova manja baterija značiti da ga wallbox može napuniti za nekoliko sati.

Uvijek bolna točka za velike i luksuzne limuzine – deprecijacija. Pad vrijednosti za skupe modele S-klase barem ne bi trebao biti ništa gori nego za konkurente. Podaci pokazuju da bi Mercedes S-klasa trebala zadržati između 41-55 posto svoje vrijednosti nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Model s najboljim performansama je S580e L AMG Line Premium Plus. To je bolje od serije 7, i strahovito bolje od Lexusa LS koji će vrijediti samo između 34-37% u istom razdoblju.

Ukupna ocjena za Mercedes S-klasu: 82 / 100 – Nekoć moćna kvaliteta Mercedes S-klase možda je malo oslabila, ali tehnički detalji i dalje privlače pažnju

Članak objavio Luka Petkovic

Od Audija do Nissana: 7 automobila koji se neće proizvoditi u 2024. godini

Caddy

VW Caddy: Jedan od najudobnijih malih kombija