in

BMW 7: Impresivan automobil koji izaziva podjele

BMW 7
Foto: Everyonephoto Studio / Shutterstock.com

Bilo da Vam se sviđa izgled ili ne, BMW 7 i njegovi derivati među najboljim su luksuznim vozilima koja danas možete kupiti. Zadržava ključnu sposobnost da Vas doveze u vrhunskoj udobnosti i tišini te prati najnovije napredne tehnološke trendove i potrebu za kretanjem prema elektrifikaciji. BMW-ova odluka da ponudi i hibridne i čiste električne verzije sedmice je mudra jer znači da postoji verzija za sve ukuse i poslovne potrebe. Stil je nedvojbeno odvažan i za neke bi mogao biti previše agresivan, no ne može se poreći da je BMW 7 vrhunski luksuzan automobil.

Slično kao i njegov najizravniji konkurent, Mercedes S-klasa, najnoviji BMW 7 također je u svojoj sedmoj generaciji, s naslijeđem koje datira iz kasnih 70-ih. U to vrijeme, Serija 7 je ispratila brojne izazivače na tržištu luksuznih limuzina, s današnjim brojem smanjenim na gore spomenutu S-klasu, Audi A8, Lexus LS ili Porsche Panameru. Ako Vam novac nije problem, možete pogledati i Bentley Flying Spur i Rolls-Royce Ghost.

Kupci u ovom dijelu tržišta također su skloni mnogo svestranijim luksuznim SUV vozilima kao što su Audi Q7, Bentley Bentayga, BMW X7, Range Rover i Range Rover Sport, kao i potpuno električnim alternativama uključujući Mercedes EQS i BMW-ov vlastiti i7 – EV verziju serije 7. Asortiman počinje s modelom 750e xDrive koji ima gotovo 80 km električnog dometa, nakon čega slijedi moćniji M760e xDrive s masivnom snagom od 571 KS.

U većem dijelu Europe postoje dvije glavne razine opreme. Excellence je oprema više orijentirana na udobnost, i poznati M Sport, koji je, kao što ime sugerira, na sportskijoj strani i ima veće kotače i trkaći stil. Obje opreme mogu se nadograditi na specifikaciju “Executive”, pri čemu potonja oprema dobiva opciju da ide još više s paketom “Ultimate”. Košta više od Volkswagen Golfa, ali će Vam pružiti – luksuzno iskustvo.

1. Vožnja – 89 / 100: Udoban, profinjen, staložen automobil

Najbolji luksuzni automobili imaju sposobnost prkositi svojoj veličini i težini kako bi vozaču dali dojam da se nalazi za volanom nečeg puno manjeg, a sve to ugađa putnicima koji bi mogli uživati odostraga. BMW 7 postiže svaki od tih ciljeva nedvojbeno puno bolje od onoga što se smatralo zlatnim standardom u ovoj klasi, a to je bila Mercedes S-klasa. Udobnost vožnje je fantastična, ublažava prelaske preko rupa pri malim brzinama. Tupi zvuk koji biste očekivali čuti također je iznimno dobro izoliran od kabine.

Po gradu, gdje će mnogi primjerci Serije 7 provesti svoj životni vijek vozeći okolo slavne osobe, cijenit ćete koliko se tiho vozi u svom električnom načinu rada. Električni motor koji se koristi u pogonskom sklopu modela M760e izvrsno je gladak i jednostavan za modulaciju. Još jedan plus je to što se papučica kočnice čini prirodnom i progresivnom, što pomaže vozaču da lako zaustavi automobil, što je mnogo teže postići u ekvivalentnoj plug-in hibridnoj S-klasi.

Impresivna razina udobnosti i profinjenosti Serije 7 navest će Vas da uzmete zdravo za gotovo koliko je kompetentna u zavojima. Iako BMW 7 nije automobil za jurnjavu po seoskim cestama, njegova staloženost, izuzetno ravna kontrola karoserije u zavojima i visoka razina prianjanja vrlo su impresivni. Opcijski sustav upravljanja stražnjim kotačima pomaže da bude mnogo agilniji od očekivanog, s primjetnim osjećajem zakretanja u čvršćim zavojima dok se stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od prednjih. Ovo drastično smanjuje krug okretanja, što olakšava manevre pri malim brzinama. Pri većim brzinama, stražnji kotači okreću se u tandemu s prednjim kako bi pomogli stabilnosti.

Upravljač je lagan i izravan, i također uspijeva prikriti težinu automobila. Ako odolite porivu da pogledate preko ramena i vidite onu ogromnu kabinu iza Vas, neće biti teško zamijeniti BMW 7 s manjim automobilom serije 5. Kočnice su snažne i osjetljive, što je zgodno s obzirom na to da modeli poput M760e imaju velike performanse u ravnoj liniji. Pri većim brzinama, vožnja prilagodljivog zračnog ovjesa ostaje stabilna, ali kontrolirana. Stvari postaju čvršće kada se prebacite na Sport način rada, a visina vožnje pada za 10 mm. To se također događa pri brzinama na autocesti kako bi se poboljšala aerodinamička učinkovitost. Slično kao i u gradu, kabina ostaje nevjerojatno tiha.

Seriju 7 pokreću samo dvije opcije benzinskog plug-in hibrida. To bi mogao biti problem za one koji idu na duža putovanja i skupljaju veliku kilometražu. U tom slučaju, pogledajte S-klasu jer ona ima izbor između dvije dizelske opcije. Međutim, mogućnost vožnje samo na struju bit će prava blagodat za one koji se uglavnom voze u gradu. Početni model 750e ima gotovo 80 km električnog dometa i snažnih 489 KS. To će mu omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,8 sekundi.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h u modelu M760e traje samo 4,3 sekunde zbog snažne snage od 571 KS. Hibridni sustav se vrlo glatko prebacuje između benzinskog i električnog načina rada i uspijeva prijeći gotovo 77 km samo na struju unatoč svojim moćnim performansama.

BMW 7
Foto: Screenshot carwow YT

2. Dizajn – 88 / 100: Suvremeni izgled

Svaka rasprava o Seriji 7 započet će njezinim vrlo impozantnim izgledom. Ne samo da je golem (posljedično izazovan za parkirati ga na tijesnom parkingu), već bi njegov osebujni stil mogao zaintrigirati. Pogled sprijeda je najizazovniji. Ako Vam se ne sviđaju goleme bubrežaste rešetke u svjetlucavom kromu, odaberite M Sport opremu i dodajte M Sport Pro paket, jer tako dobivate crnu alternativu koja nije toliko uočljiva. Barem BMW 7 nije tipična dosadna limuzina.

Međutim, postoje mnoge varijacije sive u paleti od 14 boja, iako smeđa dodaje određenu raznolikost. Ako ste spremni potrošiti mnogo, onda postoji dvobojna opcija koja će stvarno pomoći vašoj Seriji 7 da se istakne. Sjednite na vozačevo sjedalo, a suvremeni izgled, vrhunska kvaliteta izrade i visokotehnološko okruženje odmah će biti uočljivi.

Sprijeda se nalazi “BMW Interaction Bar” koji se proteže preko nadzorne ploče i na unutarnje ploče vrata, i koji ima tri uloge. Prvo, prikazuje otmjenu grafiku ambijentalnog osvjetljenja temeljenu na različitim temama. Drugo, može pružiti vizualnu povratnu informaciju iz sigurnosnih razloga (upozorenje na blizinu, na primjer). Također služi kao površina za neke kontrole, uključujući tipke za odmagljivanje prednjeg i stražnjeg stakla.

Gumb svjetla za opasnost pronaći ćete u sredini, ali idealno bi bilo da je negdje drugdje – zahtijeva iznenađujuće snažan pritisak da se uključi ili isključi, što uzrokuje škripu plastične leće interakcijske trake. To je jedno od rijetkih područja gdje možemo sumnjati u kvalitetu automobila. Inače, BMW 7 djeluje kao vrlo dobro napravljen. S unutarnje strane stražnjih vrata nalaze se dvije male dodirne plohe koje putnici na stražnjim sjedalima mogu koristiti za bezbroj funkcija, uključujući kontrolu klime i položaj sjedenja. Iako su dovoljno jednostavni za navigaciju, mogli bi bolje reagirati.

Najveća infotainment novost za Seriju 7 je njen opcijski BMW Theater zaslon, koji je 79-cm 8k zaslon osjetljiv na dodir koji se glatko preklapa iz stropa (sinkronizirano s električnim stražnjim zastorima koji se zatvaraju za potpuno kino iskustvo) i pokreće se pomoću uređaja koji pokreće Amazonov Fire TV.

BMW 7
Foto: Screenshot carwow YT

Razlučivost zaslona je oštra kao britva, a može se postaviti ili blizu putnika kako bi se lako potvrdili odabiri na zaslonu osjetljivom na dodir ili dalje kako biste što bolje iskoristili gledanje filmova i televizijskih emisija. Za zvuk se brine britanska tvrtka Bowers & Wilkins. Postoje dva sustava za odabir. Standardna verzija ima 18 zvučnika i izlaznu snagu od 655 W, dok poboljšani sustav Diamond Surround zvučni sustav dolazi kao dio Technology Pack Plusa ili Ultimate Packa. Udvostručuje broj zvučnika i podiže snagu na 1965 W. To je sjajan sustav, ali morat ćete biti pravi poznavatelj da biste opravdali njegovu visoku cijenu.

3. Sigurnost i jamstvo – 87 / 100: Vrlo siguran automobil

Euro NCAP nije testirao BMW 7, ali mislimo da će to biti vrlo siguran automobil s obzirom na njegov sveobuhvatan popis standardne sigurnosne opreme, uključujući pomoć pri zadržavanju traka, autonomno kočenje u nuždi i nadzor mrtvoga kuta. Mercedes S klase također nema ocjenu.

BMW 7 ima tipično trogodišnje jamstveno razdoblje, ali razdoblje neograničene kilometraže odgovara onome što Mercedes nudi za S-klasu. Visokonaponska baterija koja se koristi za plug-in hibridni sustav pokrivena je posebnim jamstvom do šest godina ili 100.000 km.

4. Prostor – 80 / 100: BMW 7 malo je veći od prethodnika

Najnovija Serija 7 svakako je raskošna iznutra, a prednja sjedala posebno su raskošna sa širokim rasponom podešavanja. Razina linije instrumentne ploče prilično je visoka, što znači da morate podići prednja sjedala više nego što biste očekivali kako biste osigurali pristojnu vidljivost. Bočni i stražnji stupovi su debeli i ne doprinose vidljivosti, tako da je jednako dobro da BMW 7 ima detekciju mrtvoga kuta kao standard, zajedno s prednjim i stražnjim parkirnim senzorima i stražnjom kamerom. Dodatni Parking Assistant Pro pruža Vam sustav kamera od 360 stupnjeva.

Govoreći o tehnologiji, oni naprijed još uvijek su dobro zbrinuti s 37-cm središnjim infotainment sustavom koji pokreće najnoviji BMW-ov softver iDrive. Njegovi izbornici postaju pomalo komplicirani za navigaciju sa svim značajkama koje sada ima, ali praktičan rotirajući upravljač u blizini ručice mjenjača s tipkama prečaca olakšava korištenje u pokretu od konkurentskih sustava.

Tu je golemi pretinac za rukavice, duboki spremnici u vratima sprijeda i straga, i velikodušni pretinci ispod središnjih naslona za ruke za oba reda. Sa stražnje strane, par držača za čaše klizi iz središnjeg naslona za ruku, a nekoliko USB-C priključaka nalazi se unutar njegovog ležišta. Opcijski Travel and Comfort System dodaje par držača za tablete za putnike na stražnjim sjedalima, plus dodatni USB-C priključak za svakoga.

Preporučamo da nabavite Executive Pack (koji uključuje Rear Seat Comfort Pack) jer dodaje električno podesiva i masirajuća stražnja sjedala, koja se mogu nagnuti za veću udobnost stražnjih sjedala.

Čak i u usporedbi sa svojim pozamašnim prethodnikom, sedma generacija Serije 7 malo je veća. S 5.391 mm duži je 130 mm, a uz to je 48 mm širi i 5 mm viši. To ga čini čak i dužim od izdužene S-klase s dugim međuosovinskim razmakom, iako je širina slična za oba luksuzna automobila.

Predvidljivo, prostor na stražnjim sjedalima i udobnost su briljantni u Seriji 7. Prostora za glavu i koljena ima u izobilju, a sjedala su široka i mekana. Kupci koji planiraju biti voženi, a ne da oni voze, sigurno će biti zadovoljni. Jedina mana je široki prijenosni tunel koji prolazi kroz sredinu i zauzima prostor za noge.

Na papiru, volumen prtljažnika njemačkog modela od 525 litara djeluje impresivno. Ipak, malo je manji od onoga što se nudi u S-klasi i prilično je nezgrapnog oblika. Većina kapaciteta prtljažnog prostora postignuta je njegovom dužinom (mjeri 1.130 mm od stražnjih sjedala do ruba prtljažnika), ali s uskim otvorom i stepenicama u samom podu prtljažnika, nije ga lako iskoristiti prilikom prijevoza prtljage.

Foto: Screenshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 70 / 100: Potrošnja niska, ali deprecijacija ne briljira

Svaki pojedinac ili tvrtka koja želi kupiti luksuzni automobil od 115.000 € vjerojatno neće biti previše zabrinuta oko svakodnevnih troškova upravljanja takvim automobilom. Međutim, oni koji kupe BMW 7 kao poslovni automobil mogu iskoristiti njegove niske emisije plug-in hibrida u usporedbi s čistim benzinskim i dizelskim alternativama Mercedes S-klase.

Potrošnja goriva (pod uvjetom da redovito punite) trebala bi biti niska. Najbolja verzija je 750e sa službenom brojkom od 1 l/100 km, a slijedi je M760e s 1,1 l/100 km. 750e i M760e mogu se napuniti od prazne do pune baterije s 7,4kW wallbox punjačem kod kuće za tri sata, što je slično vremenu potrebnom za punjenje S 580 e S-klase. Međutim, Mercedes se može brzo napuniti za 20 minuta.

BMW 7 ne briljirala prilikom deprecijacije. Nažalost, skupi luksuzni automobili imaju tendenciju posebice brzo izgubiti vrijednost. Serija 7 nije iznimka jer će vrijediti 44-46% svoje izvorne vrijednosti nakon tri godine ili 60.000 km. S-klasa će vrijediti više u istom razdoblju, ali ako možete, isprobajte potpuno električni i7. Predviđa se da će najjeftinije verzije xDrive50 Excellence ili M Sport zadržati 51% svoje vrijednosti.

Ukupna ocjena za BMW 7: 83 / 100 – Stil koji izaziva podjele ne mijenja činjenicu da je BMW 7 jedno od najimpresivnijih luksuznih vozila u današnjoj industriji

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes B-klasa

Mercedes B-klasa: Prostrana i elegantna

BMW 5

BMW 5: Bolji nego ikada ranije