in

BMW 5: Bolji nego ikada ranije

BMW 5
Foto: Screenshot carwow YT

BMW 5 iznimno je sposobna, lijepo izgrađena i prostrana vrhunska limuzina koja je također odlična za vožnju. Vjerojatno je to još uvijek jedan od najkompletnijih automobila u prodaji u današnjoj industriji. Malo je vozila tako naprednih kao serija 5. BMW-ova limuzina već se dugo smatra jednim od najboljih svestranih automobila koje možete kupiti, a model sedme generacije pruža mnogo više od svojih prethodnika s dozom opreme visoke tehnologije i konstrukcije.

BMW 5 postoji u BMW-ovoj liniji već pola stoljeća, a već smo dobro zakoračili u sedmu generaciju koja je 2020. dobila manji facelift. Iako se očekuje otkrivanje potpuno novog modela serije 5, trenutna limuzina ostaje primjer finog inženjeringa i nudi vrhunski pristup usmjeren na vozača.

Kao što biste i očekivali, automobil sedme generacije prepun je BMW-ove najsuvremenije tehnologije i sigurnosnih značajki, ali također nudi više unutarnjeg prostora od svog prethodnika zahvaljujući prihvaćanju veće platforme iz veće serije 7. Također je lakši nego ranije, zahvaljujući opsežnoj upotrebi aluminija za ploče karoserije i unutarnje strukture, dok su poboljšanja učinkovitosti uključujući plug-in hibridnu (PHEV) tehnologiju povećala privlačnost modela.

Kao takav, BMW 5 je uvjerljiv izbor u sektoru koji uključuje neke vrlo atraktivne konkurente. Na popisu se nalaze Audi A6, Genesis G80, Jaguar XF, Lexus GS, Mercedes E-klase i Volvo S90, a kupcima bi mogla biti privlačna i karavanska verzija serije 5 Touring.

BMW 5 je luksuzna, lijepo građena i uvijek je bila jedan od najatraktivnijih automobila za vožnju u svom segmentu. Trenutačni model ne razočarava – možda je veći, ali budući da je 100 kg lakši od svog prethodnika, čini se jednako okretnim. Stil je pametan, ali konzervativan – evolucija posljednjeg modela, u kombinaciji s obilježjima preuzetima iz veće serije 7. Nema sumnje tko ga proizvodi, zahvaljujući sinonimnim bubrežastim rešetkama, prednjim svjetlima s četiri prstena i prepoznatljivoj liniji BMW prozora.

Standardni ovjes je usklađen i udoban, iako se sportski M Sport postav čini čvrstim pri nižim brzinama, što je kompromis za njegovu poboljšanu agilnost.

Vrhunska profinjenost automobila podržana je jednom od najklasičnijih kabina u ovom poslu. Kvaliteta materijala i završna obrada su prvorazredni, dok postoji obilje standardne opreme, uključujući satelitsku navigaciju, online usluge i kožne presvlake sjedala. Ima i puno prostora, a putnici straga imaju gotovo jednako prostora za noge kao i veća serija 7. Uz redoviti pristup utičnici i kratko putovanje na posao, automobil također možete pokretati gotovo u potpunosti na struju.

Linija serije 5 je jednostavna, sa samo SE i M Sport opremom u ponudi. Paleta motora je ipak opsežnija, s izborom benzinskih, dizelskih i plug-in hibridnih varijanti. Predvidljivo su najpopularniji dizelski modeli, s izvrsnim 2,0-litrenim 520d motorom sa 187 KS koji čini većinu prodaje. 530d ima tradicionalni BMW-ov šesterolinijski dizel s 282 KS i dizajniran je više za performanse nego za učinkovitost.

Benzinski motor dolazi u obliku 520i, koji koristi 2,0-litreni turbo benzinski motor sa 181 KS. Tu je i M550i, koji iskorištava 523 KS iz 4,4-litrenog V8 benzinca s turbopunjačem, dostižući 100 km/h iz mjesta za zastrašujućih 3,8 sekundi, što je još uvijek pola sekunde manje od BMW M5 super-limuzine bazirane na seriji 5.

Osim toga, postoji par plug-in hibrida koje treba razmotriti u obliku 530e i 545e. Prvi koristi 2,0-litreni benzinski motor i električni motor za proizvodnju 288 KS, što daje performanse slične modelu 530i, ali s daleko nižim troškovima rada i potencijalnim dometom električne vožnje od 60 km. U međuvremenu, 545e razvija 388 KS iz 3,0-litrenog šestocilindarskog benzinskog motora i električnog motora, s baterijom od 11,6 kWh koja pridonosi električnom dometu do 53 kilometara, ovisno o specifikacijama.

1. Sigurnost i jamstvo – 97 / 100: Temeljito razvijena mehanika

I četverocilindrični i šestocilindrični dizeli predstavljeni su u različitim oblicima u starom modelu, dok su četverocilindrični turbobenzinci debitirali u manjoj seriji 3. Ostalim vlasnicima BMW-a također će biti poznat automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.

Iako su struktura, interijer i infotainment serije 5 potpuno novi, mehanika je temeljito razvijena tijekom posljednjih desetak godina. EuroNCAP je 2017. dodijelio limuzini punu ocjenu od pet zvjezdica, s impresivnim ocjenama za sigurnost odraslih i djece. Kao i svi modeli BMW-a, serija 5 je projektirana da bude zabavna i privlačna za vožnju. Međutim, agilno upravljanje automobilom podupire paket sigurnosnih sustava, uključujući kontrolu stabilnosti, autonomno kočenje u nuždi i prilagodljiva LED stop svjetla koja bljeskaju tijekom zaustavljanja u nuždi. Sve verzije također imaju snažna LED prednja svjetla i šest zračnih jastuka.

Standardno su također uključene BMW-ove ConnectedDrive usluge, koje mogu upozoriti hitne službe u slučaju nesreće. Ako želite još više bezbrižnosti, možete dodati upozorenje o napuštanju prometnog traka, upozorenje na poprečni promet straga i prepoznavanje prometnih znakova, bilo kao dio paketa Technology Plus Pack od 5.800 €, ili kao jednu opciju od 2.300 €.

Kao i svi modeli BMW-a, serija 5 je podržana trogodišnjim jamstvom s neograničenom kilometražom. Ovo jamstvo također dolazi s oporavkom od kvara za isto razdoblje. 530e i 545e pokriveni su istim uvjetima, osim baterije koja dolazi sa zasebnim šestogodišnjim jamstvom, iako ima ograničenje prijeđenih kilometara od 100.000. Jamstvo na lak na automobilu je tri godine, dok će problemi s korozijom biti pokriveni 12 godina.

2. Vožnja – 92 / 100: Snažna kontrola nad karoserijom

Dok su struktura, karoserija i unutrašnjost bili potpuno novi 2017., BMW-ova linija motora sadrži isprobane i testirane benzinske i dizelske jedinice. U ponudi su i dvije privlačne plug-in varijante, s električnim dometom do 92 kilometra. Za koju god verziju da se odlučite, imat ćete koristi od iste dobre vožnje i uravnoteženosti upravljanja. Smanjenje težine serije 5 donijelo je poboljšanja u svim segmentima, a unatoč vanjskim dimenzijama koje su veće od onih u starom automobilu, nova verzija zapravo djeluje agilnije u pokretu.

Upravljanje nije tako brzo kao kod Jaguara XF, ali je prirodno utegnuto i daje pravu količinu povratnih informacija. Tu su i veća prianjanja, dok čak i na standardnim oprugama i amortizerima ugrađenim u SE modele, BMW pruža snažnu kontrolu nad karoserijom, vrlo dobro se noseći s većim neravninama. Pogon na četiri kotača standardan je na 530d i 545e, a opcijski na 520d i 530e. Prednosti u prianjanju očite su na snažnijim verzijama, ali 520d najbolje odgovara tradicionalnom rasporedu pogona na stražnje kotače, koji se čini malo lakšim i agilnijim od xDrive postava.

Dojam luksuza pojačava niska razina buke u kabini. Čak je i četverocilindrični dizel 520d tih, dok se vjetar i huk ceste jedva primjećuju.

Nije loše izdvojiti više novaca za adaptivne amortizere, koji su bili opcija na određenim M Sport varijantama kao dio BMW-ovog M Sport Pro Packa. U svojoj najsportskijoj postavci, ova postavka daje oštrije reakcije i još veću smirenost, dok odabir Comfort nudi meku vožnju koja parira luksuznim limuzinama.

BMW tvrdi da od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 7,2 sekunde, što je konkurent hatchback modelima što se tiče brzine. Ipak, s okretnim momentom od 400 Nm ne trebate naporno raditi na motoru 520d da biste postigli pristojan napredak. 2,0-litrena jedinica je glatka i profinjena, iako je to djelomično zbog izvrsne zvučne izolacije.

Zapravo, većinu vremena ovaj je motor nenametljiv poput većeg šestocilindraša u 530d. I dok jedinica od 282 KS smanjuje iznos za gotovo dvije sekunde od 520d u sprintu od 0 do 100 km/h s vremenom od 5,4 sekunde, u stvarnom svijetu razlike nisu tako očite kao što mislite.

Izvrsnost dizelaša ostavlja benzinske modele u sjeni. 530e i 545e su impresivne alternative, iako voze vrlo dobro kao benzinski i dizelski automobili, uz dodatnu prednost do 60 kilometara nulte emisije u manje snažnom automobilu. M550i pruža mnogo brzine, s pogonom na sva četiri kotača i 523 KS koji ubrzavaju od 0 do 100 km/h za samo 3,8 sekundi.

BMW 5
Foto: Screenshot carwow YT

3. Prostor – 89 / 100: Prostrana i udobna limuzina

S obzirom na to da je BMW 5 narastao u gotovo svim vanjskim dimenzijama, ne čudi što je veći iznutra. Zapravo, sada se udobno slaže s Audijem A6 i Mercedesom E-klase što se tiče prostora, te je bolji od Jaguara XF. Povećao se i kapacitet prtljažnika, iako usporedna analiza bliske klase znači da ne nudi stvarnu prednost u odnosu na svoje neposredne konkurente u tom pogledu. Ipak, ako kupci žele više prtljažnog prostora, uvijek je tu karavanska verzija serije 5 Touring.

Pristup kabini je jednostavan zahvaljujući vratima koja se široko otvaraju. Putnici na stražnjim sjedalima imaju dovoljno prostora za glavu i noge. Slična je priča naprijed, gdje vozač dobiva širok raspon podešavanja sjedala i kotača. Kao i svi BMW modeli, vozačevo sjedalo može se postaviti nisko. Standardna sjedala također nude dosta podrške, osobito na velikim udaljenostima. M Sport modeli dobivaju jače ojačane sportske elemente, dok ako želite funkciju grijanja i za prednja i za stražnja sjedala, morat ćete označiti opcijski Comfort Plus Pack.

Očekivali biste da je limuzina prostrana i udobna – BMW 5 Vas neće razočarati. Dodajući cijelom automobilu 36 mm, inženjeri BMW-a oslobodili su dodatni prostor za noge, posebno za one koji sjede straga. Ima dovoljno mjesta čak i za visoke putnike da se udobno ispruže, dok je stražnji red dovoljno širok za tri odrasle osobe, iako veliki tunel prijenosa znači da oni koji sjede u sredini nemaju puno mjesta za noge. Sprijeda, količina prostora je jednako velikodušna. Tu je i širok raspon podešavanja sjedala, posebno za vozača.

BMW je povećao kapacitet nosivosti serije 5, ali povećanje obujma od 10 litara na 530 litara nije nešto vrijedno spomena. Štoviše, zaostaje za brojkama od 540 litara koje zahtijevaju Mercedes E-klasa i Jaguar XF. Ipak, ako odaberete 530e ili 545e plug-in hibride, žrtvovat ćete 120 litara prostora.

Foto: Screenshot carwow YT

4. Potrošnja i deprecijacija – 84 / 100: Impresivno niski troškovi rada

Otkako je lansirao svoju tehnologiju EfficientDynamics prije desetak godina, BMW je predvodnik u pogledu niskih troškova rada, a novi BMW 5 nije iznimka. Ako tražite dizelski model, to je 520d koji ima najveći financijski smisao. BMW tvrdi da ima impresivnu potrošnju goriva od 4,8 l/100 km. Dodavanjem sustava xDrive pogona na sva četiri kotača emisije se povećavaju na najmanje 133 g/km.

Međutim, čak i 530d nudi impresivno niske troškove rada, s navedenom učinkovitošću goriva od 5,5 l/100 km i emisijom CO2 od 143 g/km pod uvjetom da se držite SE opreme. Kao što biste očekivali, benzinske verzije nisu baš tako učinkovite, ali obećanja modela 520i od 6,2 l/100 km i 142 g/km CO2 dobra su za tako veliki automobil pokretan četverocilindričnim motorom. M550i je “najžedniji” model u liniji, tvrdeći da troši nešto više od 10,5 l/100 km uz emisije od 243 g/km.

Iako bi kupce mogla privući BMW-ova vrhunska privlačnost, serija 5 je samo prosječna izvedba u smislu preostale vrijednosti. Najbolji modeli 520i i 520d zadržali su oko 45 posto svoje originalne prodajne cijene nakon tri godine i 60.000 km, što znači da je serija 5 smještena između Audija A6 s 46 posto i Mercedesa E-klase s 44 posto.

5. Dizajn – 81 / 100: BMW 5 je pogodio s tehnologijom

Osim kratkog razdoblja odvažnog dizajna početkom 2000-ih, BMW je uvijek imao oprezan i konzervativan pristup oblikovanju automobila. A s obzirom na lojalnu bazu kupaca serije 5, ne čudi da je marka igrala na sigurno s najnovijim modelom. Njegove su proporcije vrlo slične starom automobilu, dok su detalji oko prednjih svjetala i straga isti kao iz serije 7. BMW nije tako uglađen kao Jaguar XF ili prilično impozantan kao Mercedes E-klase, ali njegov zgodan dizajn odiše nenametljivom klasom.

Ako se odlučite za razinu opreme M Sport, tada suptilni bodykit, prilagođeni prednji i stražnji branici i veći 48-cm aluminijski naplatci (45-cm aluminijski naplatci na 530e) daju automobilu malo trkaće privlačnosti.

Unutrašnjost stare serije 5 počela se činiti pomalo zastarjelom u usporedbi s konkurentima poput Mercedesove E-klase. Nije bilo ništa loše u kvaliteti materijala ili konstrukciji, ali dizajn i infotainment počeli su izgledati staro. Kao rezultat toga, BMW je napravio sve korake s ovim najnovijim automobilom, koji je po uzoru na vodeći model serije 7. Zapravo, za volanom biste lako mogli zamijeniti BMW 5 s njezinim većim bratom.

BMW 5
Foto: Screenshot carwow YT

Zaokružujuća instrument ploča je logično raspoređena, dok je metalni završni sklop za kontrolu klime preuzet iz serije 7. Također preuzet iz većeg automobila je veliki TFT zaslon koji zamjenjuje tradicionalne analogne brojčanike. Kao što ste i očekivali, pristajanje i završna obrada su prvorazredni. U cijelosti su korišteni vrhunski materijali, dok je kvaliteta izrade besprijekorna. Malo se automobila za upravljačem čini tako temeljito projektiranim.

Kao i kod drugih modela u BMW-ovoj ponudi, moguće je prilagoditi interijer prema Vašem ukusu. Postoje razne opcije kožnih ukrasa i različiti ukrasni umetci, plus tu je Individualni program marke, koji pruža uslugu krojenja po mjeri. Iako ćete za neke opcije trebati duboke džepove…

Tehnologija igra veliku ulogu u novom BMW 5, sa značajkama iz veće serije 7 koje su prešle na njegovog manjeg brata. Na primjer, prilagodljivi tempomat može se nadograditi tako da uključuje poluautonomnu vožnju s opcijom Driving Assistant Professional, dijelom paketa Technology Plus Pack od 5.800 €. Ovaj sustav omogućuje automobilu da sam ubrzava, koči i upravlja pri brzinama do 210 km/h. Čak će promijeniti trak za pretjecanje na autocesti.

Ova skupa nadogradnja također uključuje najnovije sustave za pomoć pri parkiranju, s uobičajenim parkirnim senzorima i kamerom kojima se pridružuje daljinsko podešavanje. Parking Assistant Plus omogućuje Vam da automatski smjestite automobil u tijesan prostor na parkingu. Ovu značajku možete dobiti za 750 €. Ostale značajke uključuju head-up zaslon u boji, koji prikazuje informacije o brzini i satelitskoj navigaciji. Ovo dolazi kao dio tehnološkog paketa i košta 2.900 €, uz kontrolu gestama i bežično punjenje koje je također uključeno.

Iako je BMW bio prilično suzdržan kada je riječ o stilskim promjenama, poduzeo je neke velike korake s infotainmentom serije 5. Veći zaslon, povećana povezivost i kontrola gestama sve su značajke novog sustava, dok je poznati i intuitivni iDrive kontroler prenesen. Mnoštvo tehnologije kojom upravlja infotainment zaslon od 31 cm preneseno je iz serije 7, baš kao što je bilo s kućištem nove serije 5.

BMW je bio prvi proizvođač koji je bežično integrirao Apple CarPlay, a podržan je i Android Auto. U međuvremenu, aplikacija BMW Connected može slati slike s kamera za 3D pregled automobila (ako su ugrađene) na Vaš mobilni uređaj i povezat će se s Amazonovom uslugom Alexa za one koji koriste ovu tehnologiju. Online usluge su standardne. Sve verzije serije 5 dobivaju BMW-ove ConnectedDrive usluge, koje dodaju niz online usluga. Emergency Call će kontaktirati pomoć u slučaju nesreće, dok Vam mrežne usluge daju pristup raznim aplikacijama i informacijama. U ovaj paket također su uključene informacije o prometu u stvarnom vremenu (RTTI), koje koriste najnovije podatke za prikaz toka prometa.

Ukupna ocjena za BMW 5: 89 / 100 – Sjajan za vožnju i opremljen najnovijom tehnologijom, vrhunski BMW 5 bolji je nego ikada ranije.

Članak objavio Luka Petkovic

BMW 7

BMW 7: Impresivan automobil koji izaziva podjele

[VIDEO] Hoće li opravdati hype? Uskoro izlazi film o famoznoj Grupi B…