in

Audi A6: Idealan za putnike na duge staze 

Audi A6
Foto: Screenshot

Audi A6 nudi sam vrh koji luksuzne limuzine mogu ponuditi. Elegantan je, nije previše čvrst, a njegovo besprijekorno ponašanje na autocesti osigurat će da čak i oni koji prelaze ozbiljne kilometre mogu to učiniti u najvećoj udobnosti. Unutra ima više prostora nego ikada, dok trio infotainment zaslona pruža futurističko okruženje. Na odsutnost rotirajućega gumba za te zaslone potrebno je neko vrijeme navikavanja, ali oni su simbol visoke tehnologije A6, kao i najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji. 

Audi A6, kao i Lexus SE, nudi benzinsko-električni pogon 

Audi nudi A6 s nizom opcija motora. Na izbor imate dva dizela, tri benzinca i benzinsko-električni plug-in hibrid. Svi motori su hibridi, iako samo plug-in motor može voziti jedino na električnu energiju. Ostali imaju blagi hibrid koji pomaže poboljšati ekonomičnost i optimizirati isporuku snage. I dok su prethodne generacije A6 bile nešto slabije za volanom, najnoviji model je impresivno oštar za vožnju. To ga čini bližim rivalom BMW-u serije 5 nego ikad prije. 

Novi Audi A6 stigao je 2018. i trenutno je dostupan u limuzini i Avant karavanu. Asortiman je ojačan Allroad Avantom i bržim verzijama S6 i RS6. Prva je ograničena na dizelsku snagu, a potonja je dostupna samo kao Avant karavan. Kao i obično, standardni A6 dolazi u izvedbama Sport, S line, Vorsprung i Black Edition. Svi nude onu vrstu visokotehnološkog luksuza na koji su kupci automobila navikli kada prelaze na novi model. Navikli smo da Audi A6 izaziva svoje njemačke rivale, BMW serije 5 i Mercedes E-klase, za najviše nagrade u ovoj klasi, ali ovih dana A6 se ne mora boriti samo s njima. Jaguar XF je alternativni izbor, kao i Volvo S90 i Maserati Ghibli. Još jedan automobil vrijedan razmatranja je Lexus ES, koji u svim segmentima nudi benzinsko-električni pogon. 

To je nešto što nudi i novi A6, ali ne baš na isti način. Svi automobili dobivaju električni sustav od 48 volti koji pruža “blagu hibridnu” tehnologiju koja omogućuje vožnju po ivici pri brzini kako bi se povećala ušteda goriva, a također nudi povećanje snage pri silasku s pogona. Dostupna je i plug-in hibridna verzija 50 TFSI e, koja je izravno usmjerena na plug-in konkurente iz BMW-a, Volva i Mercedesa.

Svi motori s automatskim mjenjačem 

Standardna ponuda uključuje dva TDI dizela, tri TFSI benzinska motora i TFSI e benzinsko-električni plug-in hibrid. To su oznake 40 TDI, 50 TDI, 40 TFSI, 45 TFSI, 55 TFSI i 50 TFSI e pod najnovijom Audijevom nomenklaturom. 50 TDI je V6 od 282 konja, a 40 TDI je 2,0-litreni četverocilindrični motor od 201 konja. Benzinski motori su četverocilindrični s 201 ili 261 konjem i 3,0-litreni V6 s 335 konja. Naposljetku, četverocilindrični benzinski motor i električni motor modela 50 TFSI e zajedno proizvode 295 konja. 

Svi motori dolaze s automatskim mjenjačem. 50 TDI dobiva konvencionalni pretvarač zakretnog momenta Tiptronic s osam stupnjeva prijenosa. S druge strane, ostale opcije motora dolaze s Audijevom S tronic jedinicom s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa. Audi također nudi četiri opcije ovjesa, uključujući plišani zračni ovjes kakav se nalazi na većem Audiju A8. Kao standard, 40 TFSI benzinski i 40 TDI dizelski motori dolaze s pogonom na prednje kotače. Međutim, početni dizelski Audi A6 može se opremiti s quattro sustavom pogona na sva četiri kotača koji dolazi kao standard za sve preostale opcije motora za A6. 

Besprijekoran na cesti 

Kabina crpi još više inspiracije iz A8, s raskošnom unutrašnjošću prepunom hi-tech poslastica. Tu je najnovija verzija Audijevog MMI sučelja koje kontrolira sve funkcije kabine. To se sastoji od par zaslona osjetljivih na dodir s taktilnom povratnom spregom. To znači da oponašaju fizičke gumbe klikom i vibriranjem kada se pritisne funkcija. Tu je i niz pomoćnih sredstava za vožnju koji A6 stavljaju u sam vrh tehnologije potpomognute vožnje. Ako dodate sve dostupne sigurnosne opcije, dobit ćete pet radarskih senzora, pet kamera, 12 ultrazvučnih senzora i laserski skener. Oni zajedno opremaju A6 s prilagodljivim tempomatom, aktivnom pomoći u prometnoj traci i samoparkiranjem. Napredni sustav gradskoga kočenja dizajniran je da skenira prepreke koje se nalaze na putu automobila u urbanim sredinama. 

Unutarnji prostor veći je nego što ćete pronaći u prošlom A6. Osim toga, čvršća karoserija, dodatno prigušivanje zvuka i oštrije iskustvo vožnje znače da je A6 još uvijek jak konkurent u klasi. Besprijekoran je na autocesti, pruža gotovo nečujnu vožnju, a na manjim cestama nudi agilnost koja je nedostajala prethodnim generacijama A6. To mu omogućuje da se natječe s BMW-om serije 5 više nego ikad ranije. 

1. Vožnja – 94 / 100: Audi A6 pretvorio kritike u komplimente 

Audi ima reputaciju tvrtke koja proizvodi velike limuzine koje pružaju udobnost i tehnologiju, ali razočaraju na otvorenim cestama zahvaljujući osjećaju težine i čvrstoj vožnji. Novi A6 tu reputaciju uglavnom ostavlja u povijesnim knjigama. Opcijski sustav upravljanja na sva četiri kotača odgovoran je za nešto više spretnosti upravljanja modelom A6. Pri malim brzinama stražnji se kotači okreću u suprotnom smjeru od prednjih, smanjujući krug okretanja, dok se pri velikim brzinama sva četiri kotača okreću u istom smjeru, poboljšavajući stabilnost i skretanje. Neto učinak je taj da se čini da ovaj sustav smanjuje međuosovinski razmak modela A6 pri malim brzinama, dok pri većim pridonosi osjećaju okretnosti. 

Kvaliteta vožnje još je jedno područje gdje je A6 vrijedan hvale. Posljednji A6 činio se neudobnim na neravninama. Audi je očito prihvatio ovu kritiku s ovim modelom, koji se vozi s novopronađenom elegancijom i profinjenošću. Jedno područje gdje je teže pronaći komplimente je upravljanje “šesticom”. Dovoljno je precizan, ali njegov sintetički karakter gotovo je potpuno lišen osjećaja. Tu A6 gubi u odnosu na seriju 5, koja pruža daleko veću razinu povratne informacije putem kotača zbog čega se vozač osjeća bolje povezanim s automobilom. 

Drugdje su gotovo sve vijesti pozitivne. Kočnice su učinkovite, automatski mjenjač S tronic i Tiptronic mijenjaju brzine neprimjetno, a buke vjetra gotovo da nema. Ovdje se Audijev rad na aerodinamici i zvučnoj izolaciji isplatio. A6 dolazi bliže nego ikad referentnoj mjeri upravljivosti koju je postavio BMW serije 5. Iako upravljanje i pogon na stražnje kotače serije 5 znače da BMW još uvijek ima prednost. Ako uspoređujete A6 i Mercedesovu E-klasu, A6 ima bolju izrađenu unutrašnjost. Međutim, nedvojbeno, ne može parirati kohezivnosti i jednostavnom karakteru koji nudi automobil iz Mercedesa.

Audi A6
Foto: Screenshot

2. Prostor – 90 / 100: Prtljažnik modela Audi A6 vodeći je u klasi 

Audi A6 je samo 7 mm narastao u duljinu u odnosu na prethodni model. No, produljenjem međuosovinskog razmaka za 12 mm postignuti su veći dobici u pogledu unutarnjeg prostora. Položaj za vožnju je izvrstan, sjedala pružaju finu razinu potpore za noge i leđa, dok se veliki središnji prostor za odlaganje stvari i držač za čaše nalaze u središnjoj konzoli. Ipak, straga je došlo do najvećih poboljšanja. Prostor za noge straga povećan je za 17 mm, dok je prostor za glavu veći za 10 mm u odnosu na stari A6. Zvuče kao male brojke, i jesu, ali ukupni dojam je da se radi o daleko prostranijem automobilu. Osim ako ne sjedite na srednjem stražnjem sjedalu gdje će Vas značajna grba tunela mjenjača natjerati da raširite noge na nezgodan i neudoban način. 

Još nešto što se podrazumijeva kod poslovnih limuzina je prtljažnik pristojne veličine, iako kompromitiran u obliku. S 530 litara, prtljažnik modela A6 je konkurentan (i identičan obujmu serije 5), ako ne i vodeći u klasi (Mercedes E-klasa dobiva dodatnih deset litara). Međutim, istaknuti rub za utovar i relativno mali otvor za utovar dva su razloga zašto su SUV-ovi postali toliko popularni posljednjih godina. 

Važno je naglasiti da se kapacitet prtljažnika od 530 litara odnosi samo na benzinske i dizelske verzije Audija A6. Zbog načina na koji je baterija postavljena u automobilu, prtljažnik plug-in hibridnog Audija A6 još je manji s 360 litara. To znači da benzinsko-električni Audi ima manje prtljažnog prostora u ponudi od nekih suparnika (plug-in hibridne BMW serije 5 limuzine imaju 410 litara), a prtljažni prostor jednak je mnogim obiteljskim hatchback modelima. 

3. Dizajn – 84 / 100: Treba se naviknuti na tri zaslona koja nudi Audi A6 

Prva stvar koja Vam pada na um dok ulazite u Audi A6 je osjećaj mira koji odaje kabina. Cjelokupni dizajn uvelike je posuđen od velike limuzine A8, tako da dobivate čiste, jednostavne linije, otvore za prozračivanje pune širine i tri informacijska zaslona. Morate jako dobro tražiti kako biste pronašli područja na koja se možete žaliti kad je kvaliteta u pitanju. Sve dodirne točke izrađene su od visokokvalitetne kože, plastike ili metala, a mjenjač radi sa zadovoljavajućim osjećajem čvrstoće. Ako kopate dublje, neka područja neće moći izdržati tako pomno ispitivanje. Pokrivač, na primjer, mogao bi biti izrađen od ljepše tkanine, ali ovdje počinjemo tražiti dlaku u jajetu… 

Postoje tri zaslona u novom A6 na koje će vjerojatno trebati vremena da se naviknete. A6 se, također, nudi s velikom količinom tehnologije. Ova klasa automobila znači da su Bluetooth i DAB radio standardni. Potpuna LED Matrix prednja svjetla i dinamički pokazivači smjera, koji se šire prema van dok svijetle, dostupni su na višim razinama opreme. Stražnja svjetla, u međuvremenu, mogu se nadograditi tako da se sastoje od jedne vodoravne trake koja se proteže duž stražnjega kraja A6. 

Audi također nudi brojne napredne sustave pomoći vozaču u A6. Sustav daljinskog parkiranja, na primjer, omogućuje Vam manevriranje Audija u prostoru putem aplikacije za pametni telefon. Tehnološki paket, u međuvremenu, povezuje zaslon Virtual Cockpit s većim zaslonom osjetljivim na dodir i ladicom za bežično punjenje za Vaš pametni telefon. Ostale opcije uključuju paket Comfort and Sound, koji donosi Bang and Olufsen stereo, ambijentalno unutarnje osvjetljenje i sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva.

Foto: Screenshot

4. Potrošnja – 98 / 100: Velika inovacija je sustav uštede goriva 

Velike poslovne automobile poput Audija A6 često voze vozači s velikom kilometražom. Stoga, ekonomičnost će biti na prvome mjestu u glavama upravitelja voznih parkova i privatnih kupaca. Uzmimo najsnažniji 50 TDI dizelski motor od 282 konja. Unatoč tome što može ozbiljno povećati brzinu, ono troši 6,8 l/100 km u osnovnoj opremi Sport, što je prilično respektabilno s obzirom na performanse. Emitira samo 146 g/km CO2, u Sport i S line izvedbi. 

TFSI motori ne mogu se mjeriti s dizelima kada je u pitanju ušteda goriva. Najštedljivija verzija s 40 TFSI može potrošiti minimalno 7,1 l/100 km, u usporedbi s potrošnjom od 7,6 l/100 km za verziju 45 TFSI i od 8,1 l/100 km za automobile s motorom V6 55 TFSI. Brojke za 2,0-litreni 40 TDI znače da je to najjeftiniji Audi A6 s konvencionalnim pogonom. Troši 5,4 l/100 km i ispušta 141 g/km CO2 u najpristupačnijoj Sport izvedbi. Jedna stvar koja pomaže učinkovitosti modela A6 je činjenica da svi modeli osim plug-in 50 TFSI e dolaze s blagim hibridnim sustavom, koji se sastoji od pokretača alternatora s remenom i litij-ionske baterije. Četverocilindrični 40 TDI, 40 TFSI i 45 TFSI dobivaju sustav od 12 volti, dok šestocilindrični 50 TDI i 55 TFSI dolaze s postavkama od 48 volti. 

Kada vozite s nogom iznad papučice gasa između 55 i 160 km/h, 48-voltni blagi hibridni sustav ugrađen u automobile sa šest cilindara omogućuje isključivanje motora, čime se štedi gorivo. Slično, start-stop funkcija može se aktivirati pri 22 km/h i niže. Tako omogućuje automobilu da klizi do zaustavljanja uz učinkovitost isključenog motora, prije nego što se motor ponovno pokrene kada senzori otkriju da se automobil koji je ispred kreće. Audi tvrdi da 12-voltna postavka modela 40 TDI radi na istom principu kao i 48-voltni sustav. Međutim, upozorava da su njegove uštede učinkovitosti “donekle smanjene”. 

5. Sigurnost i jamstvo – 78 / 100: Jamstvo nije baš velikodušno 

S obzirom na veliki broj aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava ugrađenih u Audi A6, pošteno je reći da bi to trebao biti jedan od sigurnijih automobila na cesti. Tvrtka ima povijest postizanja pet zvjezdica od neovisnih sigurnosnih stručnjaka na Euro NCAP-u, a A6 je zadržao taj trend kada je ocjenjivan 2018. godine. Također, zaradio je 93 posto ocjene za zaštitu odraslih putnika, kao i 85 posto rezultata za zaštitu djece. Također, dobio je 81 posto za sigurnost pješaka i 76 posto za njegovu naprednu sigurnosnu tehnologiju. Pomoći vozaču kao što je nadzor mrtvoga kuta nisu obavezni, ali autonomno kočenje u nuždi i aktivna pomoć pri održavanju voznog traka standardno su ugrađeni u A6. To je dodatak uobičajenom mnoštvu zračnih jastuka i elektroničkih pomagala koje danas uzimamo zdravo za gotovo. 

Audijevo jamstvo od tri godine i 100 tisuća kilometara nekoć je bilo prosječno za industriju, ali sada izgleda pomalo nevelikodušno. Primjerice, BMW i Mercedes ne nude ograničenje kilometraže sa svojim trogodišnjim policama. Uvijek možete odlučiti produljiti svoje jamstvo na četiri ili pet godina kada kupite svoj A6. Naravno, onda se i kilometraža povećava, na 125.000 i 150.000 kilometara. 

Ukupna ocjena za Audi A6: 89 / 100 – Audi A6 spaja elegantan stil s vrhunskom tehnologijom i besprijekornom kvalitetom izrade

Članak objavio Luka Petkovic

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne: Sportski SUV

Abarth

Fiat 500 Abarth: Baby face hatchback stvoren za utrke