in

Tomos odlazi u povijest: Bilo je čarobno živjeti s tobom

Tomos
Foto: Screenshot

Općinski sud u Kopru poslao je glasovitog proizvođača motocikla, Tomos, u stečaj u četvrtak ujutro nakon što tvrtka, čije je sjedište bilo u Kopru, nije pronašla strateškog partnera koji će joj pomoći nositi se s pitanjima likvidnosti. Prijedlog za odlaskom u stečaj podnesen je prošlog studenog od strane zaposlenika tvrtke Tomos nakon što kompanija nije isplatila plaće, doprinose i godišnju naknadu za odmor.

„Sud je odlučio poslati dužničku firmu u stečaj”, rekao je sudac te je ta presuda objavljena na internetskoj stranici Agencije za javne pravne zapise (AJPES). Sud je imenovao Štefana Velena kao službenika za insolventnost, dajući vjerovnicima da do 3. travnja prijave svoja potraživanja.

Nakon što su radnici podnijeli zahtjev za stečaj, direktor Tomosa i vlasnik Iztok Pikl rekao je kako tvrtka još uvijek može biti spašena. Međutim, priznao je da svojim zaposlenicima duguje dvije mjesečne plaće i blagdanske naknade. Pikl, odnosno njegova tvrtka MPO Kabel, kupio je proizvođača motocikala i skutera prije četiri godine od industrijskog konglomerata Hidria.

Hidria je stekla prava na Tomosa (u nas popularan motor kao što je Harley-Davidson u SAD-u) 1998. godine. Kratko je stala s radom 2012. godine, a kasnije je oživjela proizvodnju. Tako nakon gotovo šest desetljeća u povijest odlazi legendarno ime – Tomos…

Jedna zanimljivost:

Zdravko Matulja, veliki hrvatski motociklist, s Tomosom (18,5 KS) je postigao rekordnu brzinu od 204 km/h na Grobniku!

Ukratko o Tomosu:

Tomos je bio proizvođač mopeda sa sjedištem u Kopru. Tomos je od austrijske tvrtke Puch stekao proizvodnu licencu za proizvodnju modela mopeda pod imenom Tomos 1954. godine. Od tada je proizvodio razne proizvode za istočnoeuropsko tržište, uključujući motocikle, mopede, vanbrodske motore i automobile Citroën za domaće tržište.

Tomos mopedi su se također proizvodili u Epeu u Nizozemskoj od 1966. godine. Vrlo dobro prodavan model bio je Tomos “4L”, proizveden od 1969. do 1980. godine. Nizozemski razvojni tim bio je odgovoran za uvođenje modela kao što su Colibri, Targa i Revival. Tomos je bila posljednja preostala tvornica mopeda u Nizozemskoj. Tomosovi mopedi prodavani su u SAD-u od 1976. do 2014. godine. Prije nekoliko godina Tomos se proširio i na Ujedinjeno Kraljevstvo.

Članak objavio Luka Petkovic

BMW 2002

BMW 2002: Jedna od najvećih sportskih limuzina 60-ih

Mazda 3

Nova Mazda 3: Među najsigurnijim obiteljskim automobilima