in

BMW M3 Competition: Rezultat najopsežnijeg remonta u povijesti

BMW M3
Foto: Screenshot

Kada dolazite iz krvne loze bogate i ukrašene poput BMW M3, uvijek će postojati veliki pritisak na sve što slijedi. Igranje na sigurno može se činiti kao najrazumnija opcija, ali s ovom osmom generacijom M3 bavarska automobilska tvrtka opasno se kocka. Novi twin-turbo šesterocilindrični motor, uvođenje pogona na sva četiri kotača po prvi put i posebno lice. BMW doista ne nastoji više ići „zaobilaznim putem“, ovdje je riječ o najopsežnijem remontu koji smo vidjeli u kompaktnoj super limuzini u njegovoj povijesti. Međutim, je li uspio?

Prije nego što odgovorimo na to, evo kratkog pregleda onoga što točno imamo. Ispod haube nalazi se novi BMW-ov motor S58 koji se prvi put koristio u SUV-u X3 M, ali njegov pravi dom upravo je ovdje u M3. U standardnom automobilu razvija se 473 konja, dok se u M3 Competitionu snaga penje na 503 konja.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa nalazi se na standardnim automobilima, ali Competition varijante opremljene su osmostupanjskim automatskim mjenjačem zakretnog momenta, a ne dvostrukom spojkom. To je nekonvencionalno u modernim automobilima s performansama, ali je bilo potrebno, kažu u BMW-u, zbog opcionalnog sustava pogona na sva četiri kotača.

Na bazi, BMW 3 kotači su 45 cm sprijeda i 48 cm straga, a na modelima Competition rastu na 48 cm, odnosno 50 cm i obučeni su s Michelin Pilot Sport 4S gumom. Karbon keramičke kočnice nisu obavezne, ali budite spremni „iskašljati“ gotovo 70.000 kuna za njih. Uđite i jedna od prvih stvari koju ćete primijetiti je poboljšan položaj sjedenja – mnogo je niži nego prije, a čini se i svrsishodnijim, pogotovo ako tome dodate izvrstan, ali skup (oko 60.000 kuna) M Carbon paket koji donosi prednja sportska sjedala.

Zatim je tu upravljanje. Volan je lagano ukočen, ali je brz i oštar što vam omogućuje da usmjerite nos automobila u kut s više agresije i točnosti nego prije. Nije baš tako „slatko“ kao upravljanje u Alfa Romeo Giulia Quadrifogliju, ali je mnogo oštrije nego što je bilo. U svojoj srži, BMW M3 ostaje klasična Serija 3, pa je unatoč tome kako izgleda i svojim udarnim performansama prilično praktičan automobil. Prtljažnik od 480 litara pristojne je veličine i straga ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe. Ali ako vam treba malo dodatnog prostora, onda imate sreće – ovog ljeta stiže M3 Touring…

Članak objavio Luka Petkovic

BMW X6

BMW X6: Ovo je novo izdanje BMW-ovog bestsellera

Esteban Ocon

Esteban Ocon potpisao trogodišnji ugovor s Alpineom