in

Mercedes A-klasa: Unatoč nekim manama, isplati se kupiti

Mercedes A-klasa
Foto: Screenshot Ben Hardy YT

Mercedes A-klasa oduvijek je bio kompaktni hatchback s jednom glavnom prodajnom karakteristikom – trokrakom zvijezdom na nosu. Ali, dok je svim njegovim prethodnicima nedostajalo malo sadržaja iza te značke, ova posljednja generacija pravi je kandidat za dobivanjem svih počasti u klasi. Ako uđete unutra, vjerujemo da će Vas oduševiti. Dizajn interijera i kvaliteta su prekrasni, a infotainment sustav jedan je od najboljih na tržištu po bilo kojoj cijeni. Neke je suparnike zabavnije voziti, nekoliko ih je udobnije, ali Mercedes A-klasa prednjači u klasi i u pogledu profinjenosti i učinkovitosti. Ne bi bilo loše uložiti u jedan od najkvalitetnijih sustava za informiranje i zabavu. A-klasa je jedan od najnaprednijih hatcheva koji se novcem mogu kupiti. 

Mercedes A-klasa sadrži manje dostupnih razina opreme 

Najnoviji Mercedes A-klasa četvrta je generacija Mercedesovog najmanjeg automobila. Dok su prva dva primjerka preuzela smjer dizajna mini-MPV-a (s pametnim, ako ne i osobito poželjnim rezultatima), najnoviji par odlučio se za konvencionalniji hatchback oblik s pet vrata kako bi se izravno natjecao s BMW-om serije 1 i Audijem A3. A-klasa je važan model za Mercedes. Dostupan je kao hatchback s petoro vrata, a negdje i kao limuzina s četvero vrata. Najprodavaniji je model ove marke. Kao i s modelom treće generacije, dostupni su spin-offovi s iste platforme, uključujući coupe s četvera vrata Mercedes CLA i GLA mini-SUV. 

Mercedes je smanjio dostupne razine opreme za A-klasu. One sada uključuju Sport Executive, AMG Line Executive, AMG Line Premium i AMG Line Premium Plus Night Edition. Svi modeli uključuju tempomat, grijana sjedala i dvozonsku kontrolu klime, iako se početna Sport verzija zadovoljava manjim 43-cm aluminijskim naplatcima, u usporedbi sa standardnim 45-cm kotačima (različitog dizajna) u ostatku asortimana. Odabir najjeftinije A-klase također znači da ćete se morati odreći većeg medijskog zaslona od 26 cm koji je uključen u opremu više razine. Iako, Sportov 18-cm zaslon osjetljiv na dodir i dalje pokreće isti multimedijski sustav MBUX kao i drugi modeli. 

Izbor motora sastoji se od dva dizelska i četiri benzinska agregata. A 180 d i A 200 d koriste 2,0-litrenu jedinicu, razvijajući 114, odnosno 148 konja. 1,3-litreni turbo motor nudi se u dvije izlazne snage u A 180 i A 200 (134, odnosno 161 konja), dok A 250 koristi 2,0-litrenu turbo jedinicu od 221 konja. I A 180 i A 200 dostupni su s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom sa sedam stupnjeva prijenosa. A 200 d i A 220 d imaju automatski mjenjač s dvostrukom spojkom s osam stupnjeva prijenosa. 

Među najprodavanijim automobilima u Europi 2020. 

Tu je i A 250 e koji ima 1,3-litreni benzinski motor s turbopunjačem, povezan s baterijom od 15,6 kWh i električnim motorom od 75 kW. Ukupna snaga sustava skače sa 158 KS na ozbiljnijih 215 KS. Živopisniji AMG A 35 dostupan je u hatchback ili limuzinskoj izvedbi i koristi novi 2,0-litreni benzinski četverocilindrični turbopunjač, koji proizvodi 302 konja i 400 Nm okretnog momenta. Obožavateljima vrućih hatcheva svidjet će se manični AMG A 45 S, s najsnažnijim četverocilindričnim motorom na svijetu – 2,0-litrenom jedinicom s turbopunjačem po mjeri i 415 konja. 

Ova četvrta generacija Mercedesa A-klase lansirana je 2018. tako da je sada u izobilju na tržištu rabljenih automobila. Automobil se pokazao iznimno popularnim među kupcima svojom kombinacijom stila, tehnologije i vrhunske kvalitete koja pomaže u održavanju jake vrijednosti korištenih vozila. Mercedes A-klasa bila je među deset najprodavanijih automobil u Europi tijekom 2020., tako da izbora ne manjka. 

Treća generacija Mercedesa A-klase stigla je 2013. kao potpuni odmak od Mercedesove filozofije kompaktnih automobila koja je postojala prije. Tradicionalnog hatchback oblika, nudio je oštar dizajn iznutra i izvana, ali je kritiziran zbog čvrste vožnje i nedostatka praktičnosti. Velike prodajne brojke znače da možete birati između mnogo rabljenih modela. Slijedeći isti MPV obrazac kao i izvorni Mercedes A-klase, automobil druge generacije bio je uvelike ažuriranje te formule.

Ostao je u suprotnosti s onim što su konkurentski proizvođači radili u prostoru kompaktnih premium obiteljskih automobila u to vrijeme. Čvrsta kvaliteta izrade, niski troškovi rada i prostor u kabini bile su prednosti, ali bio je bolji u gradu nego na otvorenoj cesti. Prvi Mercedes A-klase imao je jedinstveni dizajn s visokim oblikom koji povećava unutarnji prostor i manevarske sposobnosti. Dizajn je bio revolucionaran. 

1. Vožnja – 66 / 100: Mercedes A-klasa vrpolji se preko neravnina, umjesto da ih ‘guši’ 

Ako postoji jedan aspekt A-klase koji najviše impresionira za volanom, to je profinjenost. Na vožnji autocestom, vodeći je u klasi. Koeficijent otpora 0,25 znači da se jedva čuje šapat buke vjetra. Motori se smiruju uz jedva čujno brujanje, a najočitiji, ali ne i nametljiv zvuk, dolazi iz guma. Jednako tako, A-klasa je 20 kg lakša od stare, iako je narasla u svim smjerovima. Iako je upravljivost poboljšana u odnosu na ranije, ovo još uvijek nije baš toliko uzbudljiv automobil. Ima dosta prianjanja, ali ovjes je više okrenut sigurnosti nego zabavi. Situaciji ne pomaže ni upravljanje koje ima vrlo malo osjećaja, iako je precizno i njegova mala težina pri malim brzinama čini A-klasu vrlo lakom za parkiranje. 

Model koji odaberete određuje vrstu postavljanja stražnjeg ovjesa koji ćete dobiti. A 250 dobiva stražnju postavku s više veza, kao i A 200 AMG Line. A180 d, međutim, dobiva manje sofisticiranu, jeftiniju postavu torzijske grede. Torzijska greda nema ukupnu kontrolu višestruke veze. Postoji, međutim, opipljivija razlika u udobnosti vožnje. Po gradu, torzijski snop se još malo više klati preko kratkih, oštrih neravnina. Iako, u stvarnosti, naprednije postavke ne prolaze mnogo bolje u usporedbi s konkurentima u klasi. Mercedes A-klasa automobil je koji se vrpolji preko neravnina umjesto da ih “guši”, osobito na većim kotačima. 

Početni model A 180 ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde uz maksimalnu brzinu od 211 km/h. Nadogradnjom na benzinsku verziju A 200 sa 161 konjem vrijeme sprinta poboljšava se na živahnijih 8,2 sekunde. Oba modela ponašaju se dobro na papiru, ali manjak okretnog momenta u odnosu na 180 d znači da ovi derivati A-klase ponekad moraju naporno raditi. Oni su nedvojbeno najslabije jedinice u trenutnom rasponu. 

2. Potrošnja i deprecijacija – 84 / 100: Dizelske opcije još uvijek prilično štedljive 

Jake brojke u standardnoj ponudi A-klase bez sumnje su djelomično takve zahvaljujući skliskom obliku karoserije, za koji Mercedes tvrdi da je najaerodinamičniji u klasi. Ako Vam je učinkovitost prioritet, A 250 e hybrid će Vam se svidjeti jer Mercedes tvrdi da ima potpuno električni domet od 68 do 70 km, što je ekvivalentno apsolutnoj minimalnoj potrošnji od 1,3 l/100 km. Međutim, potonja brojka donekle je besmislena, budući da uz česta punjenja ovaj automobil možete koristiti mjesecima, a da niti jednom ne natočite gorivo.

Činjenica da emitira samo 23 g/km CO2 bit će relevantnija za poslovne korisnike. Dizelske opcije A-klase još su uvijek prilično štedljive. A 180 d postiže minimalnu potrošnju od 5,1 l/100 km uz emisiju CO2 od 133 g/km, dok odabir snažnijeg A 200 d znači da ćete imati potrošnju od 4,9 l/100 km (u kombiniranom ciklusu), uz 130 g/km CO2. 

Ne postoji ništa što bi doista razlikovalo benzinske modele A 180 i A 200 u pogledu učinkovitosti goriva, pri čemu oba mogu trošiti oko 6 litara na 100 km. Emisije ovise o odabranoj razini opreme, a počinju od 136 g/km za A 180 i 137 g/km za A 200 ručne verzije sa šest stupnjeva prijenosa. Naravno, model AMG A 45 S usmjeren na performanse najmanje je učinkovit u rasponu. Iako, navodnih 9,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu još je uvijek dobar povrat ako uzmete u obzir da proizvodi nevjerojatnih 415 konja. 

Usprkos tomu što će kupci morati dobro platiti za posjedovanje i osiguranje nove A-klase, asortiman nudi dobru deprecijaciju s prosječno 52 posto zadržane originalne cijene tijekom tri godine i 60 tisuća kilometara. 

3. Prostor – 71 / 100: Mercedes A-klasa bez dovoljno prostora za koljena 

A-klasa dostupna je kao hatchback s petoro vrata i kao limuzina s četvero vrata. Sprijeda, položaj za vožnju je izvrstan. Postoji mnogo mogućnosti podešavanja i za sjedalo i za volan, tako da se lako možete udobno smjestiti. Mercedes se potrudio smanjiti plastične obloge oko stupova, a kao rezultat poboljšana je vidljivost, osobito preko ramena. Međutim, straga se može činiti malo klaustrofobičnim u usporedbi s nekim konkurentima A-klase zbog prednjih sjedala. Njihov oblik i veličina blokiraju puno svjetla.

Što se tiče prostora, Mercedes A-klasa prilično je standardna za klasu. Tu je veliki središnji spremnik, nekoliko držača za čaše ispred infotainment touch pada i prostor veličine pametnog telefona u podnožju upravljačke ploče. Džepovi na prednjim vratima dovoljno su prostrani za veliku bocu, ali oni straga su mali. 

Vrijedno je napomenuti da, dok je profinjenost dobra na većini modela, veliki 48-cm kotači modela A 35 buče u pokretu. Radi se o osobini koja je prilično zamorna na dužim putovanjima. Sportska sklonost automobila također znači da se osjeća pomalo nemirno u pokretu, što umanjuje udobnost na velikim udaljenostima. Hatchback A-klase dugačak je 4.419 mm, širok 1.796 mm i visok 1.440 mm. To je 30 mm dulje od starog automobila i veće od A3 Sportbacka u svim dimenzijama. Dodatnih 106 mm duljine moglo bi napraviti razliku pri parkiranju u uskim prostorima. Međuosovinski razmak od 2.729 mm također je duži od razmaka između osovina modela A3 od 2.637 mm. 

Mercedes navodi da straga ima više prostora za laktove i glavu u usporedbi s prethodnom A-klasom. Međutim, nedostatak prostora za koljena znači da je skučeniji od Audija onda kada je napunjen četirima osobama visine od preko 185 cm. Prostor za glavu je u redu, osim ako niste na podignutom srednjem sjedalu.

Foto: Screenshot Ben Hardy YT

4. Dizajn – 91 / 100: Mercedes A-klasa nudi pregršt vanjskih boja 

Četvrta generacija A-klase ima dizajn koji predstavlja prilično konzervativnu evoluciju u odnosu na stari model. Malo je oštriji za gledanje dok su svjetla šiljatija i tanja. Vruće AMG verzije dobivaju sportski body kit, ali sve u svemu to je izgled koji neće uzbuditi, niti odbiti postojeće kupce. Velike promjene dolaze iznutra. Najnoviji model veliki je korak naprijed u odnosu na urednog, ali pomalo jeftinog prethodnika. Dizajn je jedinstven, atraktivan, dobro postavljen i čini se besprijekorno sklopljen s mnogo plastike mekane na dodir. Sve to doprinosi kabini zbog koje prethodni referentni model u klasi, Audi A3, preko noći izgleda prilično staro. Međutim, golemi korak naprijed u izgledu zahvaljuje se velikim dijelom njegovom fantastičnom infotainment sustavu. 

Nemetalna polarno bijela boja standardna je za ponudu A-klase, uz pregršt drugih dostupnih vanjskih boja. Međutim, nema mnogo drugih mogućnosti za personalizaciju Vašeg automobila. Također, postoje samo dva standardna dizajna aluminijskih naplataka, a vezani ste za jedan ovisno o opremi koju odaberete. Sport Executive verzije imaju 45-cm sive aluminijske naplatke s više krakova, dok AMG Line automobili dobivaju 45-cm dvostruke naplatke. Međutim, modeli Mercedes-AMG 35 i 45 S imaju impozantne 48-cm aluminijske naplatke. 

Potrebno je samo nekoliko sekundi zuriti u informacijsko-zabavni sustav A-klase da biste shvatili da je za nekoliko razina iznad svih suparničkih sustava. Nazvani “MBUX”, vrhunski automobili Premium i Premium Plus imaju par 26-cm zaslona postavljenih jedan pored drugog za gotovo neprekinuti široki zaslon. Zaslon ispred vozača prikazuje razne informacije i podatke o vožnji, dok središnji zaslon služi za infotainment funkcije. Potonji se kontrolira nizom metoda unosa. Sam zaslon reagira na dodir, na središnjoj konzoli nalazi se kontroler u stilu podloge za miša. Također, može reagirati i na glasovne naredbe putem operativnog sustava “Hey Mercedes”. 

Mercedes A-klasa
Foto: Screenshot Ben Hardy YT

5. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: ‘Mercedes me connect’ 

Sve verzije A-klase dolaze sa sigurnosnim paketom. Tu su aktivni poklopac motora, upozorenje na prednji sudar, autonomno kočenje u nuždi, automatska prednja svjetla i mnoštvo zračnih jastuka standardni su u cijeloj ponudi. Uključen je i “Mercedes me connect”, ugrađeni sustav koji, ne samo da održava vozača u kontaktu s odobrenim službama za kvarove, već također može kontaktirati hitne službe u slučaju ozbiljne nesreće. Mercedes A-klase ocijenjen je od strane Euro NCAP-a 2018. godine i postigao je maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost. Zaštita odraslih i djece postigla je odličan rezultat od 96, odnosno 91 posto. 

Kao i drugi modeli u Mercedesovoj ponudi, A-klasa dolazi s trogodišnjim jamstvom bez ograničenja prijeđenih kilometara. To odgovara BMW-ovom standardnom jamstvu i bolje je od Audijevog koje je ograničeno na 100 tisuća kilometara tijekom trogodišnjeg razdoblja. 

Ukupna ocjena za Mercedes A-klasu: 79 / 100 – Mercedes A-klase dobar je hatchback pun kvalitete, sa sjajnom ugrađenom tehnologijom i nizom štedljivih motora, no ima mana

Članak objavio Luka Petkovic

Honda Civic

Honda Civic: Praktična, poželjna i puna opreme

VIDEO Pogledajte kako se od kotača Bugatti Veyrona stvara ‘aluminijska pita’