in

Renault Clio 4: Gladak i prostran

Crveni Clio 4 sa stražnje strane
Foto: Screenshot First Car

Renault Clio 4 je kompaktni automobil koji je proizveo francuski proizvođač automobila Renault. Ovaj model, koji je četvrta generacija popularne Clio linije, predstavljen je 2012. godine. Clio 4 donosi moderniji dizajn, poboljšanu tehnologiju i učinkovitije motore u odnosu na svoje prethodnike. Prepoznatljiv je po svojim glatkim linijama, prostranom interijeru i naprednim značajkama, čime je privukao pažnju mnogih kupaca diljem svijeta. Model je dostupan u različitim varijantama, uključujući benzinske i dizelske motore, kao i sportsku verziju, koja je privlačna ljubiteljima dinamične vožnje.

Povijest Renault Clija 4

Renault Clio 4 prvi put je predstavljen javnosti na Pariškom sajmu automobila 2012. godine kao nastavak Renaultove popularne linije gradskih automobila. Ova generacija Clija odlikuje se modernim, elegantnim dizajnom, koji se ističe izražajnom prednjom maskom, aerodinamičnim linijama i prilagodljivim mogućnostima personalizacije.

Na tržište je stigao s nekoliko varijanti benzinskih i dizelskih motora, uključujući inovativne turbo motore s ciljem optimizacije učinkovitosti i potrošnje goriva. Uz standardne modele, Renault je također ponudio Clio R.S. (Renault Sport) verziju, namijenjenu vozačima koji traže sportske performanse u kompaktnom paketu.

U sljedećim godinama Renault je dodatno unapređivao Clio 4 kroz različite nadogradnje i posebna izdanja, prilagođavajući ga potrebama tržišta i održavajući ga konkurentnim. Proizvodnja ovog modela trajala je do 2019. godine, kada ga je zamijenio Clio 5.

Crveni Renault Clio 4 parkiran na šumskom putu
Foto: Screenshot First Car

Clio 4 motori

Renault Clio 4 dolazio je s različitim opcijama motora kako bi zadovoljio raznolike potrebe vozača. Dostupni su bili i benzinski i dizelski motori:

Benzinski motori:

  • 1.2 16v: Ovaj atmosferski motor proizvodio je 75 KS, idealan za gradsku vožnju.
  • 0.9 TCe: Trolitarski turbo motor sa 90 KS pruža bolje performanse uz nižu potrošnju goriva.
  • 1.2 TCe: Četverocilindrični turbo motor od 120 KS bio je dostupna opcija za vozače koji traže više snage.

Dizelski motori:

  • 1.5 dCi: Dostupna u različitim varijantama snage (75 KS, 90 KS i 110 KS), ova verzija bila je omiljena zbog svoje učinkovitosti i niske potrošnje goriva.

Sportska verzija:

  • Clio R.S.: Snažni 1.6-litreni turbo motor proizvodio je 200 KS (kasnije 220 KS u Trophy verziji), namijenjen ljubiteljima sportskih automobila.

Raznolikost motora omogućila je Cliju 4 da zadovolji različite preferencije vozača, bilo da su tražili ekonomičnost, svakodnevnu praktičnost ili sportsku vožnju.

Vožnja

Renault Clio 4 poznat je po uravnoteženoj i pouzdanoj vožnji, što ga čini omiljenim izborom među vozačima koji traže svestran automobil. Evo nekoliko ključnih karakteristika vožnje ovog modela:

  1. Udobnost: Ovjes je podešen tako da osigura udobnu vožnju, posebno na neravnim cestama i u gradskim uvjetima, gdje Clio 4 pruža mirnu i stabilnu vožnju.
  2. Upravljivost: Zahvaljujući kompaktnoj veličini i dobro podešenom upravljačkom sustavu, Clio 4 se odlikuje agilnošću, omogućujući jednostavno manevriranje u urbanim sredinama i na zavojitim cestama.
  3. Performanse: S raznim opcijama motora, Clio 4 nudi fleksibilne performanse, od ekonomičnih benzinskih i dizelskih opcija do snažnog sportskog R.S. modela. Automatski mjenjači i ručni prijenosi pružaju različite opcije vozačima.
  4. Sigurnost: Opremljen brojnim sigurnosnim značajkama poput ABS-a, EBD-a (elektronička raspodjela sile kočenja) i zračnih jastuka, Clio 4 pruža sigurnu vožnju. Više razina opreme nudi naprednije značajke poput sustava za pomoć pri parkiranju i sustava za praćenje mrtvog kuta.
  5. Ekonomičnost: Lagana konstrukcija i učinkoviti motori omogućuju nisku potrošnju goriva, što ga čini praktičnim za svakodnevne vozače.

Kombinacija ovih značajki čini Renault Clio 4 pouzdanim i svestranim automobilom koji je podjednako prikladan za gradsku vožnju i duža putovanja.

Crveni Renault Clio 4 na cesti
Foto: Screenshot First Car

Performanse

Performanse Renault Clija 4 variraju ovisno o odabranom motoru i modelu. Evo nekoliko ključnih detalja o performansama različitih verzija:

Benzinski motori:

  • 1.2 16v (75 KS): Osnovna verzija s atmosferskim motorom koja pruža osnovne performanse za gradsku vožnju. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 14 sekundi.
  • 0.9 TCe (90 KS): Turbo motor pruža bolje ubrzanje, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za oko 12 sekundi. Ovo ga čini agilnijim u gradskoj vožnji i na otvorenim cestama.
  • 1.2 TCe (120 KS): S ovim motorom Clio 4 pruža dinamičnije performanse, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za oko 9 sekundi. Namijenjen je vozačima koji žele više snage.

Dizelski motori:

  • 1.5 dCi (75, 90 i 110 KS): Ovaj motor pruža izvrsnu učinkovitost goriva. Verzije sa 75 i 90 KS omogućuju ubrzanje do 100 km/h za oko 14 i 11 sekundi, dok snažnija verzija od 110 KS to čini za oko 10 sekundi.

Sportska verzija (Clio R.S.):

  • 1.6 Turbo (200-220 KS): Ova verzija pruža iznimne performanse, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za oko 6.5 sekundi. Namijenjena je vozačima koji traže sportski doživljaj vožnje, uz agresivnije ovjes i kočnice.

Ova raznolikost motora omogućava vozačima odabir modela koji najbolje odgovara njihovim potrebama, bilo da traže ekonomičan automobil za svakodnevnu upotrebu ili sportski orijentiran automobil s brzim ubrzanjem i dinamičnom vožnjom.

Ekonomičnost

Renault Clio 4 poznat je po svojoj ekonomičnosti, posebno kod dizelskih modela. Evo nekoliko ključnih aspekata ekonomičnosti za različite motore:

Benzinski motori:

  • 1.2 16v: Ovaj osnovni motor nudi prosječnu potrošnju goriva od oko 5,5 do 6 litara na 100 km, ovisno o uvjetima vožnje.
  • 0.9 TCe: Turbo motor pruža bolju učinkovitost, s prosječnom potrošnjom goriva od oko 4,5 do 5 litara na 100 km. Ovo ga čini atraktivnim izborom za vozače koji žele ekonomičan benzinski motor.
  • 1.2 TCe: Iako snažniji, ovaj motor zadržava ekonomičnu potrošnju goriva od oko 5 do 5,5 litara na 100 km.

Dizelski motori:

  • 1.5 dCi: Najpoznatiji po svojoj učinkovitosti, ovaj motor u različitim verzijama ima prosječnu potrošnju goriva od oko 3,5 do 4 litra na 100 km, što ga čini izuzetno ekonomičnim za dulje vožnje i svakodnevnu upotrebu.

Sportska verzija (Clio R.S.):

  • 1.6 Turbo: Ovaj sportski model, unatoč svojoj snazi, ima prosječnu potrošnju goriva od oko 6 do 7 litara na 100 km. Iako nije toliko ekonomičan kao standardni modeli, zadržava razumnu potrošnju za automobil svojih performansi.

Općenito, Renault Clio 4 nudi dobar balans između performansi i ekonomičnosti, s posebno impresivnim rezultatima kod dizelskih modela. To ga čini privlačnim izborom za vozače koji traže učinkovit automobil za svakodnevnu vožnju.

Potrošnja

Potrošnja goriva kod Renault Clio 4 ovisi o različitim faktorima, uključujući vrstu motora, stil vožnje i uvjete na cesti. Evo prosječnih podataka o potrošnji za različite motore:

Benzinski motori:

  • 1.2 16v (75 KS): Prosječna potrošnja se kreće oko 5,5 – 6,0 litara na 100 km.
  • 0.9 TCe (90 KS): Turbo motor omogućuje bolju ekonomičnost, s prosječnom potrošnjom od 4,5 – 5,0 litara na 100 km.
  • 1.2 TCe (120 KS): Ovaj snažniji motor ima prosječnu potrošnju goriva od 5,0 – 5,5 litara na 100 km.

Dizelski motori:

  • 1.5 dCi (75, 90 i 110 KS): Ovi motori, poznati po ekonomičnosti, imaju prosječnu potrošnju od 3,5 – 4,5 litara na 100 km, ovisno o verziji i načinu vožnje.

Sportska verzija (Clio R.S.):

  • 1.6 Turbo (200-220 KS): S obzirom na veće performanse, prosječna potrošnja iznosi oko 6,0 – 7,5 litara na 100 km.

Ovi podaci daju pregled potrošnje goriva za različite modele Renault Clio 4, ali stvarna potrošnja može varirati ovisno o specifičnim uvjetima vožnje i održavanju automobila.

Deprecijacija

Deprecijacija ili pad vrijednosti automobila s vremenom je značajan faktor koji treba uzeti u obzir prilikom kupnje novog automobila, uključujući i Renault Clio 4. Evo nekoliko ključnih čimbenika koji utječu na deprecijaciju:

  1. Brend i reputacija: Renault ima dobru reputaciju u Europi, ali vrijednost Clija može brže opadati u usporedbi s luksuznijim markama ili modelima koji se smatraju izdržljivijima.
  2. Model i varijanta: Određene verzije Clija 4, kao što su sportske varijante R.S. ili modeli s boljom opremom, mogu sporije gubiti vrijednost u usporedbi s osnovnim modelima.
  3. Starost i kilometraža: Stariji automobili s više prijeđenih kilometara obično brže gube vrijednost.
  4. Stanje i održavanje: Dobro održavan automobil s urednom servisnom poviješću manje gubi vrijednost.
  5. Potrebe tržišta: Potražnja za kompaktnim automobilima može utjecati na brzinu deprecijacije.

U prosjeku, automobili poput Renault Clija 4 mogu izgubiti 40-50% svoje vrijednosti u prve tri godine, ali ovaj broj može varirati ovisno o navedenim čimbenicima.

Ispušni plinovi

Ispušni plinovi automobila poput Renault Clio 4 rezultat su sagorijevanja goriva u motoru. Kako bi se smanjio štetan utjecaj na okoliš, automobili su opremljeni sustavima za kontrolu emisija, uključujući katalizatore i filtre čestica. Evo glavnih komponenti ispušnih plinova:

  1. Ugljični dioksid (CO2): Glavni je proizvod sagorijevanja, a njegova količina ovisi o vrsti motora i goriva.
  2. Dušikovi oksidi (NOx): Štetni plinovi koji pridonose zagađenju zraka i stvaranju smoga.
  3. Ugljični monoksid (CO): Toksični plin koji nastaje zbog nepotpunog sagorijevanja goriva.
  4. Čestice (PM): Male čestice čađe i drugih tvari, osobito izražene kod dizelskih motora.
  5. Hidrokarbonati (HC): Spojevi nesagorjelog goriva koji doprinose stvaranju smoga.

Renault Clio 4, kao i drugi moderni automobili, ima tehnologiju za smanjenje štetnih emisija, poput katalizatora i sustava za recirkulaciju ispušnih plinova (EGR). Dizelski motori često koriste filtre čestica (DPF) kako bi se smanjila emisija štetnih čestica. Automobili također moraju zadovoljiti stroge europske standarde emisija, što osigurava niže razine štetnih plinova u usporedbi sa starijim modelima.

Clio 4 cijena

Clio 4 cijena varira ovisno o godini proizvodnje, stanju automobila, kilometraži, opremi i vrsti motora. Evo nekoliko ključnih čimbenika koji utječu na cijenu:

  1. Model i varijanta: Osnovni modeli s manjim motorima i manje opreme obično su jeftiniji od sportskih ili luksuznijih varijanti.
  2. Godina proizvodnje: Stariji automobili obično su jeftiniji zbog deprecijacije, iako modeli u dobrom stanju mogu zadržati višu vrijednost.
  3. Kilometraža: Automobili s manjom kilometražom obično imaju veću cijenu jer se smatraju manje istrošenima.
  4. Stanje i održavanje: Dobro održavan automobil s urednom servisnom poviješću može biti skuplji zbog očekivano duljeg vijeka trajanja.
  5. Tržište: Cijene rabljenih automobila mogu varirati ovisno o lokalnom tržištu i potražnji.

Općenito, rabljeni Renault Clio 4 može koštati od nekoliko tisuća eura za starije modele s osnovnom opremom do viših cijena za novije, bolje opremljene ili sportske varijante.

Dizajn

Renault Clio 4 ima prepoznatljiv i moderan dizajn koji je bio rezultat značajnih promjena u dizajnerskom pristupu Renaulta. Evo nekoliko ključnih karakteristika dizajna ovog modela:

1. Vanjski dizajn:

    • Linije: Clio 4 ima glatke, zaobljene linije koje daju automobilu dinamičan izgled.
    • Prednja maska: Velika, prepoznatljiva prednja maska s istaknutim Renault logom doprinosi prepoznatljivom identitetu.
    • Svjetla: Prednja i stražnja svjetla imaju moderni LED dizajn, što povećava vidljivost i daje automobilu suvremen izgled.
    • Personalizacija: Clio 4 nudi razne opcije personalizacije, uključujući različite boje karoserije, krovne naljepnice i stilizirane naplatke.

    2. Unutrašnji dizajn:

      • Udobnost: Prostrana unutrašnjost sa sjedalima koja pružaju udobnost za vozača i putnike.
      • Kokpit: Središnja konzola je intuitivno dizajnirana, s digitalnim ekranima i upravljanjem za infotainment sustav.
      • Materijali: Korištenje kvalitetnih materijala povećava osjećaj udobnosti i luksuza unutar kabine.

      3. Sportski elementi (Clio R.S.):

        • Aerodinamični dodaci: Sportska verzija ima dodatke poput stražnjeg spojlera i sportskih branika.
        • Unutrašnjost: Sportska sjedala, aluminijski papučice i sportski upravljač naglašavaju dinamičnu prirodu modela.

        Sve ove karakteristike čine Renault Clio 4 modernim, privlačnim automobilom koji se izdvaja svojim dizajnom i prilagodljivošću potrebama vozača.

        Tehnologija

        Renault Clio 4 opremljen je raznim tehnološkim značajkama kako bi poboljšao sigurnost, udobnost i povezivost vozača i putnika. Evo nekoliko ključnih tehnoloških značajki koje su se pojavile u ovom modelu:

        1. Infotainment sustav:

          • R-Link: Integrirani sustav s dodirnim ekranom omogućuje pristup navigaciji, glazbi, telefoniji i aplikacijama.
          • Media Nav: Jednostavnija verzija infotainment sustava s osnovnim funkcijama navigacije i medija.

          2. Povezivost:

            • Bluetooth: Omogućuje bežično povezivanje telefona za pozive i reprodukciju glazbe.
            • USB i AUX: Povezivanje vanjskih uređaja za dodatne opcije zabave.

            3. Sigurnosne značajke:

              • ABS i EBD: Antiblokirajući sustav kočenja i elektronička raspodjela sile kočenja za poboljšanu sigurnost.
              • ESP: Elektronička kontrola stabilnosti koja pomaže u održavanju kontrole nad vozilom.
              • Zračni jastuci: Višestruki zračni jastuci za zaštitu vozača i putnika.

              4. Pomoćni sustavi vozaču:

                • Sustav za pomoć pri parkiranju: Stražnji senzori i kamera za lakše parkiranje.
                • Tempomat: Omogućuje održavanje konstantne brzine na autocestama.
                • ECO način rada: Dostupan na nekim verzijama, smanjuje potrošnju goriva prilagodbom parametara motora.
                • Klima uređaj: Dostupan u manualnoj ili automatskoj verziji, osigurava udobnu temperaturu u kabini.

                  Ove tehnološke značajke pridonose sveukupnom doživljaju vožnje Renault Clija 4, čineći ga suvremenim automobilom koji odgovara potrebama modernih vozača.

                  Prostor

                  Unutrašnjost Renault Clija 4
                  Foto: Screenshot First Car

                  Renault Clio 4, kao kompaktni automobil, pruža prilično praktičan i prostran interijer u svojoj klasi. Evo nekoliko glavnih karakteristika prostora u Cliju 4:

                  1. Kabina:

                    • Prostranost: Iako kompaktan izvana, Clio 4 ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, s dovoljno prostora za noge i glave na prednjim i stražnjim sjedalima.
                    • Sjedala: Sjedala su dizajnirana da pružaju udobnost, a vozačevo sjedalo može se prilagoditi po visini za bolje pristajanje.

                    2. Prtljažnik:

                      • Kapacitet: Clio 4 ima prtljažnik od oko 300 litara, što je iznad prosjeka za njegovu klasu.
                      • Proširenje: Stražnja sjedala mogu se preklopiti u omjeru 60:40 kako bi se povećao prostor za prijevoz većih predmeta.

                      3. Odlaganje unutar kabine:

                        • Pretinci: Dostupni su različiti pretinci za pohranu sitnica, uključujući velike džepove na vratima, središnji pretinac i držače za čaše.
                        • Pretinac ispred suvozača: Prostran i lako dostupan pretinac za pohranu dokumenata ili drugih predmeta.

                        4. Ergonomija: Dizajn unutrašnjosti usmjeren je na udobnost i jednostavno korištenje, s dobro pozicioniranim komandama i upravljačem prilagodljivim po visini i dubini.

                          Općenito, Renault Clio 4 nudi dobro organiziran i praktičan prostor za vozača i putnike, osiguravajući udobnost i funkcionalnost unutar ograničenja kompaktne klase automobila.

                          Prtljažnik

                          Prtljažnik Renault Clija 4 jedan je od većih u svojoj klasi, što ga čini prilično praktičnim za svakodnevnu upotrebu i putovanja. Evo nekoliko ključnih značajki prtljažnika:

                          1. Kapacitet: Standardni kapacitet prtljažnika je oko 300 litara, što je iznad prosjeka za kompaktni automobil ove veličine.
                          2. Proširivost: Stražnja sjedala mogu se preklopiti u omjeru 60:40, što značajno povećava prostor prtljažnika. Kad su sjedala preklopljena, ukupni kapacitet može doseći više od 1100 litara.
                          3. Pristup: Širok otvor prtljažnika i niska utovarna visina olakšavaju utovar i istovar prtljage.
                          4. Fleksibilnost: Prtljažnik je dizajniran s ravnom podlogom i bez većih izbočina, čime se omogućuje lakši smještaj većih predmeta.
                          5. Dodatni pretinci: U prtljažniku su dostupni manji pretinci za pohranu sitnijih predmeta kako bi se spriječilo njihovo kretanje tijekom vožnje.

                          Ove karakteristike čine prtljažnik Renault Clija 4 praktičnim za svakodnevnu upotrebu, omogućujući vozačima da lako prevoze i veće predmete ili prtljagu.

                          Sigurnost

                          Renault Clio 4 dizajniran je s velikom pažnjom prema sigurnosti, što se odražava kroz brojne sigurnosne značajke i tehnologije. Evo nekoliko ključnih sigurnosnih elemenata:

                          1. Pasivna sigurnost:

                            • Zračni jastuci: Opremljen je prednjim, bočnim i zračnim jastucima za zaštitu glave, čime se pruža sveobuhvatna zaštita putnicima.
                            • Struktura karoserije: Dizajniran je s ojačanom strukturom kako bi apsorbirao i preusmjerio energiju udara, smanjujući ozljede putnika.

                            2. Aktivna sigurnost:

                              • ABS (Antiblokirajući sustav kočenja): Sprečava blokiranje kotača tijekom snažnog kočenja, pomažući održati kontrolu nad vozilom.
                              • EBD (Elektronička raspodjela sile kočenja): Ravnomjerno raspoređuje silu kočenja između prednjih i stražnjih kotača za optimalno kočenje.
                              • ESP (Elektronička kontrola stabilnosti): Pomaže u održavanju stabilnosti vozila u zavojima ili tijekom izbjegavanja prepreka.
                              • Hill Start Assist: Omogućuje lakši start na uzbrdici, sprječavajući vozilo da se kotrlja unatrag.

                              3. Pomoćni sustavi:

                                • Pomoć pri parkiranju: Dostupan je stražnji parkirni senzori ili kamera za pomoć pri parkiranju.
                                • Tempomat: Održava postavljenu brzinu, smanjujući potrebu za stalnim prilagođavanjem brzine na autocesti.
                                • Ograničivač brzine: Postavlja maksimalnu brzinu kako bi se spriječilo slučajno prekoračenje brzinskih ograničenja.

                                4. Euro NCAP: Clio 4 postigao je visokih 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju, što pokazuje njegovu opću sigurnost.

                                  Ove značajke čine Renault Clio 4 sigurnim automobilom u svojoj klasi, pružajući vozačima i putnicima dodatnu sigurnost na cesti.

                                  Konkurenti

                                  Renault Clio 4 ima nekoliko konkurenata u kategoriji malih kompaktnih automobila. Evo nekih od njegovih glavnih konkurenata:

                                  1. Volkswagen Polo: VW Polo poznat je po visokoj kvaliteti izrade, sofisticiranom dizajnu i impresivnim tehnološkim značajkama. Često se smatra premijskom opcijom u ovoj klasi.
                                  2. Ford Fiesta: Fiesta je poznata po izvrsnom upravljanju i živahnim motorima. U ponudi ima nekoliko varijanti, uključujući sportski ST model.
                                  3. Peugeot 208: Sa svojim elegantnim dizajnom i tehnološki naprednim unutrašnjim značajkama, Peugeot 208 je još jedan popularan izbor u ovoj klasi.
                                  4. Hyundai i20: i20 se može pohvaliti dugim jamstvom, solidnim performansama i raznim sigurnosnim značajkama.
                                  5. Opel Corsa: Opel Corsa nudi dobar balans između cijene, performansi i ekonomičnosti, s modernim dizajnom i nizom značajki.

                                  Svaki od ovih konkurenata ima svoje jedinstvene prednosti, a izbor često ovisi o osobnim preferencijama u pogledu dizajna, performansi, ekonomičnosti i dostupnih značajki.

                                  Članak objavio Luka Petkovic

                                  Djevojka grli žuti Opel Adam

                                  Opel Adam: Isključivo za gradske vozače

                                  Crveni Opel Kadett B Coupe iz 1971. godine

                                  Opel Kadett: 55 godina evolucije dizajna