in

Renault Twingo: Stvoren za grad

Renault Twingo
Foto: Sibuet Benjamin / Shutterstock.com

Bilo da mislite da je Renault Twingo neobičan, sladak ili karizmatičan, nema sumnje da je zanimljiv dodatak rastućem sektoru gradskih automobila. Ima neobičan raspored za klasu, s trocilindričnim motorom smještenim ispod poda prtljažnika, a bilo da se odlučite za verzije 70, 90 ili 100, ima pogon na stražnje kotače. To znači prilično drukčije pakiranje koje oslobađa puno prostora. Međutim, iskustvo vožnje nije u skladu sa sve strožim standardima najboljih izbora na ovom tržištu, pogotovo kada ste izvan grada. U konačnici, Twingu nedostaje profinjenost i osjećaj “velikog automobila” koji dobivate od vodećih u gradskoj klasi.

Uz jaku konkurenciju u sektoru gradskih automobila, Renault Twingo jedan je od zaboravljenih automobila u klasi. Sa svojim rasporedom sa stražnjim motorom, zvuči kao da bi trebao biti sportski, ali iako je ponuđen GT model, Twingo nije baš zabavan za vožnju. Ondje gdje ima najbolje rezultate je kada se koristi kao gradski automobil, gdje njegov super mali krug okretanja i brzi motori pružaju vožnju koja boravak u gradskom prometu čini lakim. Ali, tu Renault Twingo treba ostati, jer ako krenete izvan grada, nedostaci automobila postaju očiti.

Glavni konkurenti Twingu uključuju Škodu Citigo, SEAT Mii i VW up! trio, plus modele Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo, kao i Hyundai i10, Kia Picanto i Suzuki Celerio. Svi ovi automobili koriste tradicionalni raspored s prednjim motorom i pogonom na prednje kotače, ali Smart ForFour koristi isti format stražnjeg motora kao i Twingo jer su u biti isti automobil ispod karoserije.

Foto: Screenshot

Trenutačni Renault Twingo je treća generacija. Dok je druga generacija nudila RS Renaultsport tuniranu varijantu, najbliži trenutni Twingo sportskoj varijanti je Twingo GT. Ovaj ima više snage od ostatka asortimana. I dok je Renaultsport sudjelovao u njegovom razvoju, VW up! GTI je daleko bolji jeftini sportski automobil.

Standardnu ponudu Twinga pokreće ili 1,0-litreni trocilindraš ili 900cc turbo trocilindraš. Riječ je o SCe 70 i TCe 90 redom, a bolji je TCe. Ima bolju snagu srednjeg dometa, što ga čini upotrebljivijim u gradu gdje se Twingo dobro ponaša. Ažuriranje iz 2018. pokazalo je da su starije izvedbe zamijenjene specifikacijama Play i Iconic, dok se GT više ne nudi u ponudi. TCe motor može se dobiti samo u opremi Iconic, dok se može dobiti i s EDC automatskim mjenjačem, iako ovaj mjenjač ne bismo preporučili ako ga možete izbjeći.

Zahvaljujući rasporedu sa stražnjim motorom, Renault Twingo ima visoko postavljen prtljažnik, ali ima i dobar prostor na stražnjim sjedalima. Kabina je također dobra, iako bi kvaliteta materijala mogla biti bolja. Za razliku od nekih drugih automobila koji imaju motor iza kabine, Twingov dizajn znači da nema dodatnog prostora za pohranu na prednjim mjestima.

Cijene za Twingo počinju od oko 13.000 €, što je više nego za neke druge konkurente, iako je standardna oprema prilično dobra za tu cijenu.

1. Potrošnja i deprecijacija – 87 / 100: Renault Twingo će zadržati samo 30 % svoje vrijednosti nakon 3 godine

Učinkovitost je bila vizitkarta Twinga otkako je prvi put lansiran, a ta se značajka održava i u najnovijem WLTP testnom režimu. SCe 70 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor ima dvije brojke uštede goriva, jer model Play nema stop-start, ali verzija Icon ima. Kao rezultat toga, SCe 70 Play troši od 5,9 l/100 km u najnovijem testnom postupku, dok Iconic model troši 5,8 l/100 km.

Ove brojke znatno su više od 4,5 l/100 km navedenih u starom NEDC testu. Međutim, to je odraz težeg WLTP testa ekonomičnosti, a ne da je Renault Twingo manje učinkovit nego ranije. Ovaj motor također ima emisije od 126 g/km u Play maski, dok stop-start Iconic postiže daleko prihvatljivijih 110 g/km. Prelaskom na TCe 90 0,9-litreni trocilindrični turbo motor sa stop-start, potrošnja goriva je 5,9 l/100 km s ručnim mjenjačem, dok automatski model troši 6,2 l/100 km. To i nije loše, iako plaćate oko 1.000 € ekstra za EDC automatik.

Vrijednosti rabljenih vozila bit će razlog za zabrinutost privatnih kupaca, jer stručnjaci predviđaju da će Renault Twingo zadržati samo 30 posto svoje nove cijene tijekom tri godine. To ga svrstava u donju skupinu spektra deprecijacije gradskih automobila. Iako s obzirom na nisku početnu cijenu, nećete izgubiti puno više u gotovini nego da odaberete Volkswagen up!, za koji se procjenjuje da će se zadržati na 45 posto svoje izložbene vrijednosti. Inačice Twinga s nižim specifikacijama pokazat će se najbolje.

2. Prostor – 83 / 100: Niz skladišnih prostora

Renault Twingo je mali hatchback s pet vrata i interijerom poput Tardisa za pet osoba. Osim toga, prtljažni prostor vrlo je praktičan i dobro osmišljen, čak i ako ne nudi vodeći prostor u klasi. Položaj za vozača je relativno visok, što čini vidljivost vrlo dobrom, a u kombinaciji s malim krugom okretanja, osigurava da je Renault lak za vožnju u gradu. No, to ne znači da je položaj za vožnju savršen. Na osnovnom modelu nema podešavanja visine sjedala, a neki vlasnici Twinga izvijestili su da su prostor za noge i papučice preskučeni.

S pozitivne strane, postoji čitav niz skladišnih prostora raspoređenih po kabini, uključujući tri držača za čaše i pretinac za rukavice od 6,4 litre. Postoje veliki džepovi na stražnjim vratima (Twingo ima stražnje prozore koji se izvlače i ne trebaju nikakav prostor u vratima da bi se spustili u njih), a tu je i opcija dodavanja prostora za odlaganje ispod stražnjih sjedala za oko 20-ak eura. U međuvremenu, grijana prednja sjedala, s Isofix dječjom sjedalicom na suvozačevoj strani, koštaju oko 290 €.

Renault Twingo treće generacije znatno je drukčijeg oblika od svog prethodnika, ali nema najmanji “otisak” na asfaltu u klasi. S 3.596 mm duljine, automobil je 5 cm kraći od Hyundaija i10, ali 3 cm duži od Škode Citigo.

Automobili se ne razlikuju mnogo u širini, ali Twingo ima jasnu prednost u visini. Njegova krovna linija od 1.554 mm viša je u usporedbi s 1.500 mm za Hyundai i 1.478 mm za Škodu.

Zahvaljujući konfiguraciji sa stražnjim motorom, Renault Twingo ima 22 cm dužu kabinu od svog prethodnika, iako je karoserija 10 cm kraća. To doprinosi prostoru za noge straga, za koji Renault kaže da je vodeći u klasi. Prostor za glavu je također dobar, pa čak ni visoke odrasle osobe neće imati problema s uklapanjem u stražnji dio ovog gradskog automobila. Jedini pravi problem je taj što integrirani nasloni za glavu prednjih sjedala otežavaju putnicima koji sjede straga da vide cestu ispred sebe, dok stražnji prozori koji se izvlače ne dopuštaju mnogo svježeg zraka. Ipak, Isofix nosači dječje sjedalice su standardni straga.

Na papiru, prtljažnik se ne čini previše impresivnim, iako brojke mogu zavarati. S kapacitetom od 188 litara, Twingo zaostaje za svim svojim glavnim konkurentima – čak i Citroen C1 i Peugeot 108 imaju nešto više prostora, 196 litara. Ali u praksi, Renaultov prtljažni prostor je upotrebljiviji od većine.

Možete zaključati stražnja sjedala u uspravnom položaju kako biste povećali raspoloživi prtljažni prostor na 219 litara, iako neće biti baš udobna za putnike koji tamo sjede. Čak i tada, kapacitet je još uvijek daleko od 251 litre u Volkswagen up!-u.

No, ako preklopite stražnja sjedala, ukupna zapremina od 980 litara je na drugom mjestu iza Hyundaija i10 u ovoj klasi, zahvaljujući višoj karoseriji Twinga. Osim toga, teretni prostor je potpuno ravan.

3. Dizajn – 82 / 100: Motor odostraga

S Twingom, Renaultovi su dizajneri uravnotežili dovoljno retro stilskih poteza s modernim dodacima kako bi osigurali da automobil bude privlačan na gradskim ulicama. Postoje naznake Renaulta 5 u obliku, ali zdepaste proporcije i sićušni prevjesi znače da izgleda potpuno moderno, sa sjajnim LED svjetlima za vožnju ugrađenim u prednji branik.

Ogromna Renaultova oznaka nalazi se u sredini Twingove uske rešetke, s otmjenim prednjim svjetlima s obje strane, dok straga, crni stakleni poklopac prtljažnika i mali spojler pružaju malo vizualnog stava. Renault je motor Twinga postavio straga, što znači da je prednji dio kratak, a kotači su gurnuti što je više moguće prema uglovima automobila, dajući kompaktan stav.

Renault Twingo izgleda dobro, ali to nije dovoljno u današnjem sektoru gradskih automobila, pa je Renault dodao mnoštvo detalja za prilagodbu i paketa opcija kako bi kupci mogli dodatno prilagoditi stil. Postoje opcije Fashion, Chic, Urban i Street ili možete sami prilagoditi izgled svog modela pomoću naljepnica i preljepnica. Iznutra je Renault jednako neobičan kao i izvana.

Twingo GT možete uočiti po dvostrukim ispušnim cijevima koje poboljšavaju “disanje” motora, kao i po malom usisniku zraka na stražnjoj lijevoj karoseriji. Iznutra, GT dobiva nekoliko sportskih dodataka, kao što je oznaka Renaultsport na pragu, novu ručicu mjenjača i malo umjetne kože na sjedalima, ali unutrašnjost je prilično slična ostalim modelima.

Klima, tempomat i senzori za parkiranje standardni su na GT-u, ali kvaliteta je malo nedostatna, s tvrdom plastikom na prednjoj ploči. Ali, teško je kritizirati Renault Twingo GT budući da nudi mnogo opreme za tu cijenu, uz zanimljiv dizajn s mnogo prostora za personalizaciju. Standardni R&GO sustav pruža satelitsku navigaciju putem aplikacije za pametni telefon ili postoji ugrađena opcija kao dio Techno Packa, koja košta oko 700 €.

Renault Twingo
Foto: Screenshot

Iako model Play nema opcijski R-Link satelitsku navigaciju sa zaslonom osjetljivim na dodir najraskošnije opremljenih Twinga, postoji postolje za pametni telefon koje Vam omogućuje povezivanje putem Renaultove telefonske aplikacije R&Go. Ovaj pametni uređaj učinkovito pretvara Vaš vlastiti pametni telefon u satelitsku navigaciju sa zaslonom osjetljivim na dodir, a daje mu i kontrolu nad stereo sustavom u automobilu – naravno, povrh uobičajenih funkcija telefona. Nažalost, postolje za pametni telefon izgleda jeftino, plus zaklanja neke gumbe na kontrolnoj tabli.

Što se tiče zabave, čak i osnovni automobil dolazi s DAB radiom te Bluetooth i USB vezom. Osim toga, možete nadograditi na zvučni sustav sa šest zvučnika sa subwooferima na svim modelima.

Opcijski sustav R-Link dio je paketa Techno Pack od 700 €, koji dodaje ekran osjetljiv na dodir od 18 cm, kompatibilnost s Android Autom i kameru za vožnju unatrag. To je dodatak dobre vrijednosti s obzirom na dodatnu funkcionalnost koju donosi, ali šteta je što Apple CarPlay nije podržan. Renaultov sustav je jednostavan za korištenje i radi prilično dobro, iako zaslon osjetljiv na dodir nije posebno osjetljiv.

Kamera za vožnju unatrag koristan je dodatak. Čini parkiranje u nizu mnogo lakšim, jer možete točno vidjeti koliko je neki stup ispod linije Vašeg stražnjeg stakla blizu Vašeg branika. Međutim, ne bismo rekli da je to nužnost.

4. Sigurnost i jamstvo – 79 / 100: Standardno jamstveno razdoblje

U svom Euro NCAP testu sudara iz 2014. godine, Renault Twingo je dobio ukupno četiri zvjezdice, sa zaštitom odraslih putnika na 78 posto, a sigurnošću djece na 81 posto. Ovo je još uvijek vrlo impresivan rezultat, a kupci bi trebali zapamtiti da su Škoda Citigo i Hyundai i10 zaradili svojih pet zvjezdica prema ranijem i manje rigoroznom Euro NCAP režimu testiranja. Twingo standardno dolazi s četiri zračna jastuka i kontrolom stabilnosti, plus nadzorom tlaka u gumama. Svi modeli također imaju limitator brzine, dok vrhunska verzija Dynamique dobiva tempomat i sustav upozorenja pri napuštanju traka.

Twingo ima standardno jamstvo od tri godine / 100.000 prijeđenih kilometara, smanjeno u odnosu na četverogodišnje jamstvo koje je izvorno nudio Renault kada je automobil prvi put lansiran. U prvoj i drugoj godini nema ograničenja kilometraže, ali Renault ograničava pokrivenost na 100.000 km u trećoj godini. Ako želite bezbrižnost duljeg jamstva, vrijedno je zapamtiti da Hyundai i10 dolazi s petogodišnjim jamstvom / neograničenom kilometražom, a Kia Picanto ima jamstvo od sedam godina / 150.000 km.

5. Vožnja – 77 / 100: Parkiranje je lagano

Zahvaljujući rasporedu sa stražnjim motorom i pogonom na stražnje kotače, Renault Twingo je primamljiva perspektiva kao automobil za vozača. Međutim, raspored ima više veze s praktičnošću i pakiranjem nego s dinamikom vožnje. Ako ste očekivali gradski automobil s agilnošću Porschea 911, bit ćete razočarani, ali pozicioniranje pogonskog sklopa straga ima neke prednosti. Omogućuje okretanje prednjih kotača Twinga za 45 stupnjeva. S time se može uspoređivati samo Toyota iQ.

Parkiranje Twinga je također laka stvar, dok položaj sjedenja stvarno pomaže preglednosti – sjedite više u Renaultu nego u većini njegovih gradskih rivala. Povišeni položaj savršen je za maksimalno iskorištavanje uskih zavoja i manevriranje u i iz uskih prostora.

Upravljanje s promjenjivom brzinom znači da je volan lagan i lako se okreće pri maloj brzini, čime se povećava upravljivost. Upravljač se povećava kako dobivate na brzini, ali postavke su daleko od savršenih. Zbog toga Renault djeluje neprirodno i nejasno u zavojima, dok suparnici poput Škode Citigo oštrije reagiraju na Vaše upute.

Renault Twingo
Foto: Screenshot

Bez obzira koji model odaberete, Twingo je prilično udoban automobil. Ovjes se dovoljno dobro nosi s neravninama, rupama i neravninama, iako se može malo koprcati na neravnim površinama pri nižim brzinama, tako da se automobil nikada ne čini tako uglađen kao na primjer Hyundai i10. Vožnja postaje bolja pri brzini, iako se čuje poprilično buke vjetra iz A-stupa, što malo kvari užitak.

U Twingu GT, vrlo kratki prevjesi znače da dobro skreće, ali lagano, brzo upravljanje, uzak trag i visoka karoserija promiču primjetnu razinu naginjanja. Renault kaže da je također rekalibrirao ESC za sportskiji osjećaj, ali kontrola stabilnosti Twinga i dalje djeluje restriktivno u nastojanju da se prikriju neke od prirodnih značajki šasije. Nećete baš imati dojam da je automobil sa stražnjim pogonom.

Na standardnim 43-cm aluminijskim naplatcima GT se vozi čvrsto, a čvršća šasija daje osjećaj poskakivanja na manje kvalitetnim cestama. Kao rezultat toga, GT je skakutav pri većoj brzini, a u gradu također prelazi preko neravnina pri nižim brzinama, ali i dalje je zabavan za vožnju.

Kupci Twinga imaju izbor između trocilindričnih benzinskih motora – 1,0-litreni sa 69 KS koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 14,5 sekundi i 0,9-litreni s turbopunjačem od 89 KS koji obećava vrijeme od 10,8 sekundi. Snažnija verzija istog motora od 99 KS pojavljuje se samo u Twingu GT, koji više nije dostupan kao nov. Sve verzije standardno dolaze s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, iako je turbo mjenjač od 89 KS dostupan sa šesterostupanjskim EDC automatskim mjenjačem kao opcija na nekim verzijama.

Ako planirate puno putovati autocestom, bolji izbor bit će snažniji turbo motor. Čak ni Renault Twingo s turbopunjačem ne uživa u dojmu “velikog automobila” Škode Citigo ili SEAT Mii i Volkswagena up!, sestrinskog automobila. Trojac VW Grupe također se vozi bolje i pruža daleko zreliju kontrolu nad karoserijom, plus znatno su tiši pri većoj brzini, iako nemaju karakter Twinga.

Unatoč lošim performansama, automobil slabije snage dovoljno je brz u gradu, gdje je prvenstveno i dizajniran da se koristi.

Ukupna ocjena za Renault Twingo: 82 / 100 – Renault Twingo ima sportski raspored sa stražnjim motorom, ali neke komponente su mu malo razočaranje

Članak objavio Luka Petkovic

kupnja rabljenog auta

Kupnja rabljenog auta: Vodič za kupovinu

Area 51

Tesla nudi besplatno punjenje vanzemaljcima i fanovima koji kreću u Area 51