in

Koji je najbolji SUV za 2023. godinu? Ovo je Top 5 lista

najbolji SUV
Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Ako ste među mnogim kupcima koji razmišljaju o SUV-u, onda ste razmaženi izborom. Gotovo svaki proizvođač proizvodi barem jedan SUV, s velikom raznolikošću modela u ponudi. Iako je puno opcija luksuz, to otežava pronalaženje automobila koji bi mogao biti najbolji SUV za Vas.

Svi slijede sličnu formulu kada je u pitanju stil, s većim razmakom od tla od normalnog automobila i robusnim izgledom karoserije. No, ne radi se samo o odabiru proizvođača ili zastupnika koji Vam se sviđa. Čak i ako se odlučite za najbolji SUV, on možda neće zadovoljiti Vaše potrebe kao neki drugi model, jer su različiti SUV-ovi dizajnirani za različite svrhe.

Čak i ako potragu ograničimo na SUV-ove koji su dovoljno veliki da služe kao obiteljski automobili, s prostorom za najmanje četiri odrasle osobe i velikim prostorom za prtljagu ili kućne ljubimce, još uvijek morate razmisliti hoćete li odabrati mainstream ili premium SUV, odlučiti hoćete li trebate pet ili sedam sjedala i odlučiti se između benzinskog, dizelskog, hibridnog ili električnog pogona.

Zahvaljujući rastućoj popularnosti ove klase automobila, SUV segment može biti iznimno unosan ako proizvođači to ispravno shvate. Mnogi SUV-ovi dolaze u standardnim ili ‘coupe SUV’ karoserijama, u ekonomičnom, luksuznom ili sportskom izgledu i morat ćete razmisliti o tome koju razinu off-road sposobnosti želite. Tražite li „tvrdokorno“ 4×4 vozilo koje bez problema prolazi kroz blato ili samo želite prijeći povremenu neravninu ili parkirati uz povišeni rubnik?

Ovdje smo se usredotočili na najbolje i najisplativije modele obiteljske veličine, ali ako tražite nešto manje, naš popis pet najboljih malih SUV-ova za 2023. godinu uključuje te kompaktnije modele.

SUV #5: Jaguar F-Pace

Jaguarov prvi SUV došao je na tržište s tipično dobrim upravljanjem još 2016., kao i s puno prostora u kabini i izgledom koji ga je doveo do pozicije najprodavanijeg Jaguarovog modela sve dok ga nije prestigao manji Jaguar E-Pace. Doživio je facelifting 2021., koji je izvana bio prilično suptilan, ali je također uključivao Jaguarovo zaobilaženje većine stare unutrašnjosti i otvaranje novog “poglavlja”. I to s dobrim učinkom. Dizajn sada izgleda moderno, ali elegantno, a percipirana kvaliteta materijala izvrsna je u svim segmentima. Nezgrapni stari infotainment također je zamijenjen Pivi Pro sustavom koji je mnogo lakši za korištenje.

Ispod poklopca motora, proširena paleta motora sada uključuje benzinske i dizelske četverocilindrične motore, kao i par blagih hibridnih šesterocilindričnih motora. Facelifting je također predstavio elegantni plug-in hibrid Jaguar F-Pace P400e. U početku je bio manji u dometu u usporedbi s konkurentima, ali modeli 2023 imaju koristi od veće baterije od 19,2 kWh, koja podiže navedeni domet EV-a na 65 km.

Iako je šesterocilindrični benzinac F-Pace P400 lijep, podosta troši, pa je za uravnoteženu gradsku i izvangradsku vožnju dizelski F-Pace D300 i dalje najbolji izbor, dok blago hibridizirani četverocilindrični dizelaši imaju bolje vozne karakteristike i profinjenost nego ranije. Brži Jaguar F-Pace SVR apsolutni je buntovnik i izvrstan je primjer briljantno izvedenog SUV-a performansi koji vrvi V8 bukom.

SUV #4: BMW X3

Ovo je SUV srednje klase pristojnog upravljanja. Prije nego što je BMW krenuo s izradom SUV-ova, ideja je bila krajnje smiješna, ali X3 je privlačan za upravljanje. Također ima pogonske sklopove s puno snage i performansi. Manja dizelska verzija može biti malo nepodešena, ali višecilindrični M40d i BMW X3 M40i su brzi i uglađeni.

Zapravo, BMW je automobil kontrasta, s potpuno električnim BMW-om iX3 na jednom kraju ljestvice, prilično monstruoznim BMW-om X3 M s 503 KS na drugom i između BMW X3 xDrive 30e plug-in hibridne verzije. Ipak, za većinu su konvencionalni četverocilindrični benzinci i dizeli najprikladniji za X3, iako je sve nemoderniji 3,0-litreni šestocilindrični dizel u BMW-u X3 xDrive 30d još uvijek bez premca zbog profinjenosti i učinkovitosti. Koji god X3 odabrali, upravljat će uredno i precizno, ali je ipak bolje voziti se lagano nego da se prilikom vožnje držite za ručke.

Kabina X3 je otmjena na način na koji smo navikli od BMW-a. Dobio je facelifting 2021., ali je izbjegao gubitak tipki, što se nedavno dogodilo u BMW-u. Kao rezultat toga, još uvijek ima stariji, jasniji infotainment sustav sa svojim rotirajućim iDrive kontrolerom i fizičkim tipkama za kontrolu klime.

Standardna oprema je pomalo manjkava na nekim razinama opreme, ali percipirana kvaliteta automobila iznad je gotovo svih ostalih i ima dovoljno prostora da nikada nećete imati osjećaj da ste nešto ostavili iza sebe. Ne postoji opcija sa sedam sjedala (za to će Vam trebati veći i skuplji BMW X5), ali u svim ostalim aspektima, ovo je prostran, svestran i zadovoljavajući obiteljski SUV.

SUV #3: Land Rover Discovery Sport

Discovery Sport je početni Land Rover, ali to ne znači da mu nedostaje zaštitni znak marke, udobnost ili šarm. U usporedbi s nekim drugim automobilima na ovom popisu, također je prilično skupo.

Preoblikovan 2019. godine, Discovery Sport nalazi se na istoj PTA platformi kao i Range Rover Evoque, ali nije izgubio nijednu od karakteristika koje su se mnogima svidjele kod originala. I dalje je bolji od mnogih svojih protivnika i pruža bolju vidljivost. U skladu s markom Land Rover, verzije s pogonom na četiri kotača također će ići po svim mogućim podlogama, koliko god teške bile. Dobro, možda neće po vodi… Također se ponaša na impresivno uredan način, s preciznim upravljanjem, dobrom kontrolom karoserije i iznenađujućom agilnošću.

Njegova praktična unutrašnjost dostupna je sa sedam sjedala za one kojima su potrebna. Trenutne verzije imaju dosta privlačnosti i koriste prednosti najnovijeg Pivi Pro informacijsko-zabavnog sustava, koji mu daje sličan dojam kao i Range Rover ponude više klase.

Većina benzinskih i dizelskih motora ima pomoć od 48 V blagog hibrida, ali posebno elegantan P300e plug-in hibrid je najbolja verzija, zahvaljujući dobro projektiranoj integraciji koja omogućuje glatki prijelaz između benzinske i električne energije. Međutim, njegov najavljeni EV domet od 55 kilometara više nije vodeći u klasi, plus potreba za prilagodbom motora i baterije znači da na ovoj verziji nema opcije sa sedam sjedala. Ako želite obiteljski SUV s više svestranosti i terenske robusnosti od prosjeka klase, Discovery Sport to pruža uz vrlo malo kompromisa. Još uvijek jedan od najboljih 4×4 do sada.

SUV #2: Hyundai Santa Fe

Od nisko kvalitetnog do pravog vrhunskog igrača, Hyundaijev nevjerojatan napredak u posljednjih desetak godina pomalo je fascinantan. Trebate samo letimično pogledati Santa Fe kako biste shvatili koliko je daleko stigla južnokorejska tvrtka. Ovaj SUV ima prepoznatljiv izgled i prostranu i otmjenu kabinu, plus niz pogonskih sklopova koji uključuje tradicionalni dizel, puni hibrid i plug-in hibrid.

Ključ privlačnosti Santa Fea njegova je unutrašnjost, koja spaja pravu luksuznu vibru s obiljem prostora. Za razliku od mnogih suparnika sa sedam sjedala, u trećem redu zapravo ima mjesta za odrasle i pristup je prilično jednostavan. Tu je i golemi prtljažnik – 571 litra s pet postavljenih sjedala i nevjerojatnih 1.649 litara sa svim drugim i trećim redovima sklopljenim vodoravno. Kvaliteta je izvrsna, s brojnim visokokvalitetnim materijalima, hrpom standardne opreme i pristojnim postavom infotainmenta.

Nije najuzbudljiviji automobil za vožnju, ali upravljanje je lagano i precizno, a Hyundai svladava zavoje s iznenađujućom mirnoćom za nešto tako visoko i teško. Najbolji je kada se kreće lagano, što nije loša stvar kada uzmete u obzir njegove karakteristike prilagođene obitelji. Relativno mekani ovjes može postati malo uznemiren na stvarno zahtjevnim površinama, ali ostatak vremena Santa Fe je profinjen i opuštajući. Najbolje mu pristaje dobar stari 2,2-litreni dizelaš, jer je to snažna jedinica koja je izvrsna za vuču i skupljanje velike kilometraže.

Postoji izbor plug-in i “samopunjenih” turbo 1,6-litrenih hibridnih motora, plug-in od 262 KS i potpuno električni domet od 58 km. Naravno, Santa Fe nije najuzbudljiviji, ali ako Vam je potreban automobil koji se besprijekorno uklapa u obiteljski život, Hyundai je izvrstan izbor. U usporedbi s mnogim konkurentima, također ćete dobiti puno više prostora i opreme za ne veliki novac.

Najbolji SUV #1: Nissan X-Trail

Stigla je 2023. godina, a stigla je i potpuno nova verzija Nissanovog najvećeg SUV-a u Europi. Neobično, pokreću ga isključivo trocilindrični motori. To ne sluti na dobro za vožnju bez napora, ali barem za hibridne verzije e-Power vrijedi suprotno. Nissan tvrdi da njegov novi hibridni sustav, u kojem motor uvijek pokreće samo generator, a kotače pokreću električni motori, pruža iskustvo vožnje električnim vozilom, ali uz sigurnost da jednostavno možete natočiti benzin. X-Trail je i vrlo nezahtjevan automobil za vožnju. Učinkovit je na autocesti, a još bolji je u gradu.

Novi X-Trail je vrlo dobro posložen. Riječ je o nešto manjem vozilu od automobila kao što su Hyundai Santa Fe ili Škoda Kodiaq, ali još uvijek nudi sedam sjedala kao opciju. Drugi red ima dovoljno prostora, stražnja vrata se otvaraju za 90 stupnjeva, a prtljažnik je konkurentan. Sprijeda se X-Trail čini poznatim iz manjeg Nissan Qashqaija. To je dobra stvar, jer postoje veliki gumbi za često korištene funkcije, a infotainment je uglavnom logičan, što automobil čini vrlo lakim i bez frustracija za korištenje. Prednja sjedala također su vrlo udobna.

Na cesti, X-Trail je jako lagan i nudi nešto dinamike u zavojima.

Članak objavio Luka Petkovic

Kia Ceed

Kia Ceed: Jak konkurent obiteljskim hatchevima

Nissan Navara

Nissan Navara: Isplati se kupiti