in

Nissan Navara: Isplati se kupiti

Nissan Navara
Foto: MM.f / Shutterstock.com

Nissan Navara jedan je od najisplativijih pick-up kamioneta koji se prodaju u Europi. Sadašnji model stigao je 2014., a ažuriran je 2019. godine. Ovo je pick-up od jedne tone, što znači da može nositi teret veći od te količine. Proizvođači to iskorištavaju nudeći niz modela visokih specifikacija, dizajniranih za poslovne korisnike koji trebaju radno vozilo koje može služiti i kao obiteljski prijevoz.

Nissan Navara nudi se u karoserijskim izvedbama King Cab i Double Cab, a postoje i Chassis Cab varijante s uklonjenim ležajem kako bi tvrtke mogle dodati karoseriju po mjeri. King Cab je više prilagođen radnom vijeku, pa se nudi samo u osnovnijim verzijama, a Nissan nudi niz dodataka koji će maksimalno iskoristiti njegovu radnu sposobnost. Presvlake se kreću od osnovne Visia do Tekne, dok se redovito izdaju posebni modeli koji nude više opreme i bolju vrijednost za kupce koji su neodlučni.

Svaku Navaru u ponudi pokreće 2.3 dCi dizel, pri čemu kamioni Visia i Acenta dobivaju single turbo verziju od 163 KS, dok verzije N-Connecta, Tekna i N-Guard (kao i varijante s posebnim izdanjima) koriste twin-turbo dizel od 190 KS. Motor manje snage jedini je koji se nudi u karoserijskim stilovima Chassis i King Cab, dok Double Cab dobiva oba motora. Koju god izlaznu snagu odaberete, kao standard dobit ćete ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok je snažniji dizel dostupan s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Sve verzije imaju povremeni pogon na četiri kotača s postavkom niskog raspona, koja se može odabrati pomoću okretnog kotačića na instrument-ploči.

Ažuriranje 2019. dovelo je do kraćeg modela King Cab i kamiona s dizelskim motorom od 161 KS koji su dobili isti stražnji ovjes s više karika kao i verzije Double Cab od 187 KS. Još značajnije, sve Navare sada imaju stražnje disk kočnice umjesto bubnjeva i veće prednje diskove, dok je stražnji ovjes podignut za 25 mm kako bi se poboljšala kvaliteta vožnje kamiona i težina nosivosti.

Suparnici za Navaru su brojni, pogotovo zato što postoji jako širok izbor Nissan Navara modela u ponudi. “Najopasniji” protivnik je Ford Ranger, koji je imao temeljito ažuriranje 2019. kako bi ga postavili na vrh klase, dok je Toyota Hilux također jak konkurent koji je imao koristi od brojnih ažuriranja. S druge strane, Mitsubishi L200 je blizu vrhunskih performansi, dok su Isuzu D-Max i SsangYong Musso bliži komercijalnom dijelu spektra. Dostupni su i otmjeni modeli nalik na SUV-ove kao što su VW Amarok i Mercedes X-klasa, iako su oba ukinuta 2020. godine. Potonji dijeli svoj vozni mehanizam s Navarom, iako također ima značajno višu cijenu u odnosu na Nissan, zbog luksuznijeg interijera i još udobnije vožnje.

Raspon modela sastoji se od opreme Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i N-Guard, dok Nissan povremeno lansira specijalna izdanja. Nissan također nudi AT32, posebnu pretvorbu tvrtke Arctic Trucks koja dodaje dodatnu presvlaku karoserije, opcijsku disalicu i 80-cm terenske gume (32 inča, otuda i naziv). Ne izgleda baš tako ekstremno kao pretvorbe AT35 tvrtke Arctic Trucks (koje su dostupne za Isuzu D-Max i Toyotu Hilux), ali daje Navari neke dodatne sposobnosti za terensku vožnju.

Cijene za Navaru su konkurentne u klasi, a za svoj novac dobivate dosta opreme u vrhunskoj ponudi. U ažuriranju iz 2019. dodan je Nissanov najnoviji multimedijski sustav iz Jukea, ali s konkurentima kao što je Ranger koji su dobili značajnije nadogradnje, Nissan Navara više nije predvodnik u klasi kakva je nekad bila.

1. Sigurnost i jamstvo – 95 / 100: Čak i osnovni modeli imaju visoku razinu sigurnosti

Čvrsta okvirna šasija i 4×4 sustav koji se koristi na Navari preneseni su iz modela prethodne generacije. Neki od tih starijih modela imali su lomove šasije zbog hrđe, što je rezultiralo odvajanjem podizača. Ali, Nissan je izolirao modele koji su ispaštali od ovoga, a to nije nešto što se navodno dogodilo s trenutnom Navarom. Ispod poklopca motora, Navarin 2,3-litreni dizel je ugrađen u više od 300.000 kombija Renaulta i Nissana, tako da bi trebao izdržati tešku upotrebu.

Što se tiče sigurnosti, čak i osnovni modeli Visia imaju sedam zračnih jastuka, kontrolu stabilnosti i Nissanovu FEB tehnologiju kočenja u nuždi. Ovaj sustav detektira nadolazeće sudare i aktivira kočnice kako bi smanjio udar ili ga u potpunosti spriječio. Tu su i Isofix točke za pričvršćivanje dječje sjedalice odostraga i LED dnevna svjetla kao standard.

Izborni sustav pogona na sva četiri kotača s načinom niskog raspona i elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem trebao bi Navari dati više nego dovoljno sposobnosti za terensku vožnju. Radi se o istoj postavci prenesenoj iz stare Navare, ali su dodani elektronički diferencijal, kontrola spuštanja nizbrdo i pomoć pri kretanju na uzbrdici kako bi se poboljšale njegove mogućnosti.

Varijante Acenta i novije dobivaju kameru za parkiranje. Slika se prikazuje na 18-cm zaslonu nadzorne ploče, ali druge verzije imaju mali zaslon ugrađen u retrovizor. Vrhunski Tekna modeli dobivaju sustav Around View Monitor, niz kamera koje daju jasan pregled oko cijelog automobila. Osobito je koristan za vožnju izvan cesta, omogućujući Vam da provjerite svoju blizinu prepreka bez napuštanja vozila. Vrijedi napomenuti da senzori za parkiranje nisu uključeni, tako da je uvijek dobro obratiti pažnju na monitor pri malim brzinama, čisto da budete sigurni da niste u opasnosti od sudara s nečim.

2. Vožnja – 89 / 100: Nissan Navara je stvorena za slobodno vrijeme, a ne za gužve

Nissanov stražnji ovjes s pet karika napredniji je od tradicionalnih opruga koje koriste neki konkurenti pick-up kamioneta. Sjajno je što se sada nudi na svim verzijama Navare, ali još uvijek postoje neke prednosti u vožnji. Nissan pridaje veliku pozornost Navarinom višestrukom stražnjem ovjesu, ali ovaj kamion nije toliko ispred svojih suparnika koliko biste možda očekivali. Revidirani Ranger je profinjeniji, dok je X-klasa i dalje glatkija na sličnoj platformi, iako uz dodatne troškove razvoja.

Sveukupno, velika težina, mekani ovjes, sporo upravljanje i veliki okretni moment Navare govore Vam da je najbolje da idete polako. Ovakva vožnja znači da je Nissan Navara jako ugodna, ali Ranger je još bolji.

Još jedan dodatak iz 2019. je revidirani ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, koji ima duže omjere i kraći stupanj prijenosa. Dizajniran je za poboljšanje emisija, ali također donosi manje promjena stupnjeva prijenosa tijekom vožnje, a mjenjač djeluje pozitivnije nego ranije. Ipak, odaberite sedamstupanjski automatik ako želite opuštajuću vožnju. Nije baš najbolji od svih automobila, potrebno mu je neko vrijeme da ubrza, ali je izuzetno gladak i odgovara elegantnom osjećaju vrhunskih Navara modela. Kupci se samo trebaju zapitati opravdava li to visoku cijenu potrošnje goriva.

Sam motor je uglađen i profinjen, nakon što se zagrije. Od hladnoće, Nissan Navara pati od obilne indukcijske buke, ali ne treba dugo da se motor utiša. Na stabilnoj vožnji autocestom, vjetar oko velikih retrovizora ističe buku jer motor ispušta samo tiho, pozadinsko zujanje. Fleksibilnost je u redu, s 450 Nm okretnog momenta u ponudi u vrhunskoj jedinici i 425 Nm u osnovnom modelu od 161 KS. Preporučamo da u Navari uživate u slobodno vrijeme – to nije kamion koji voli gužvu, poput VW Amaroka, primjerice.

Nissan Navara
Foto: Screenshot CarExpert YT

3. Dizajn – 83 / 100: Jaka kvaliteta izrade

Nissan se jako potrudio kako bi se Navara iznutra doimala kao osobni automobil. Čini se da su u velikoj mjeri interijeri i oprema iz SUV-a X-Trail prebačeni u unutrašnjost Navare, a najnovije ažuriranje također je dodalo infotainment sustav Nissan Connect od modela Juke do modela N-Connecta i iznad. Ovo dodaje Apple CarPlay i Android Auto povezivost pametnog telefona, povećavajući svestranost sustava.

Kvaliteta izrade je jaka kao što bi trebala biti u ispravnom vozilu, ali modeli viših specifikacija imaju neke sjajne završetke koji znatno podižu ton. Neki će smatrati da se na modelima Tekna pretjerano oslanja na piano crne ukrase, ali Nissan je općenito napravio vrlo dobar posao. Ali opet, sve su stvari relativne, a Mercedes X-klasa u biti uklanja kabinu Navare i na njeno mjesto postavlja vrhunski interijer automobila. Na mnogo načina razlika između njih dvoje slična je razlici između X-Traila i Mercedesa GLC, na primjer, a to se, naravno, također odnosi i na njihove cijene.

Istaknute karakteristike kabine Navare uključuju jasan informacijski zaslon u središtu ploče s instrumentima i navigacijski sustav NissanConnect sa zaslonom osjetljivim na dodir, koji je dobro integriran i jednostavan za korištenje, iako grafika nije najsjajnija. Kabina nije pretjerano obdarena prostorom za pohranu, ali to je često slučaj s pick-upovima. Dobivate nekoliko držača za čaše, vrlo mali pretinac za rukavice i utore na vratima pristojne veličine, ali veći će predmeti neizbježno završiti bačeni na stražnja sjedala Double Caba.

Nissan Navara
Foto: Screenshot CarExpert YT

Za volanom, položaj u vožnji nije najprirodniji. Tu je visok pod i nisko sjedalo, dok se upravljač prilagođava samo za nagib, pa je osjećaj pomalo nespretan. Izbočine s obje strane poklopca motora stilski su element za koji tvrtka tvrdi da također pruža referentne točke, čineći kamion lakšim za postavljanje na cestu. Ipak, ako se odlučite za model sa sustavom kamere od 360 stupnjeva, moći ćete savršeno postaviti kamion prilikom parkiranja, iako bi zvučni senzori bili zgodan dodatak.

4. Prostor – 81 / 100: Smještaj stražnjih sjedala iznenađujuće dobar

Izbor između modela Double Cab i King Cab svodi se na vrstu korištenja koju kupci imaju za svoju Navaru. King Cab je čisto radno vozilo koje se nudi u nižim specifikacijama, ali je oko 1.200 € jeftinije.

Odabirom King Caba dobivate malo dužine tereta s 1.750 mm u ponudi u usporedbi s 1.537 mm u Double Cabu, ali gubite mogućnost prijevoza odraslih straga u bilo čemu udobnom.

Smještaj stražnjih sjedala je iznenađujuće dobar za pick-up s dovoljno prostora da odrasla osoba visoka 1,90 m može udobno sjediti iza vozača visokog 1,90 m. Stražnja klupa mogla bi primiti trećeg putnika u sredini, no prostora za ramena bit će malo. Međutim, gdje god sjedili u Navari, vidjet ćete da je pod visoko, pa će Vam se koljena činiti kao da su visoko gore u usporedbi s donjom stranom.

Dodatna cijena za veću nosivost za odabir Nissan Navara Double Caba ne postoji, s modelom 4×4 procijenjenom na do 1.180 kg, iako kamioni viših specifikacija s više standardne opreme bilježe neznatan pad ove brojke.

Foto: Screenshot CarExpert YT

Dostupan je čvrsti plastični krevet prtljažnika, a vrata prtljažnika su lijepa i čvrsta, iako nema plinskog amortizera za lagano otvaranje kao što ćete naći na nekim konkurentima. Prostor je 67 mm duži od Navare prethodne generacije, a Nissan kupcima nudi širok raspon mogućnosti da ga prilagode vlastitim zahtjevima. Sustav za učvršćivanje tereta C-Channel uključen je u verzije s višim specifikacijama i donosi pomične točke za pričvršćivanje kako bi se teret učvrstio straga.

Sve što se ne može smjestiti u stražnji dio Navare može ići na prikolicu, a kapacitet vuče od 3.500 kg jednako je dobar kao u segmentu pick-up vozila. Dostupan je na svim verzijama Navare.

5. Potrošnja – 80 / 100: Troši između 7 i 7,5 litara na 100 km

Podaci o potrošnji goriva kod Navare ostaju uglavnom identični, bilo da birate između stilova karoserije King Cab i Double Cab ili se odlučite za motore dCi 163 ili dCi 190. Citirana je potrošnja od 7 l/100 km i 184 g/km CO2 za oba modela s ručnim mjenjačem, dok se dodavanjem sedamstupanjskog automatskog mjenjača dCi 190 motoru ove brojke povećavaju na 7,4 l/100 km i 194 g/km.

Nissan je posebnu pozornost posvetio održavanju niskih troškova. Svi Nissan Navara modeli dobivaju izvrsno jamstvo od pet godina / 150.000 km koje se primjenjuje na cijelu ponudu gospodarskih vozila marke i u potpunosti je prenosivo na sljedećeg vlasnika. Tu je i izdašna razina sigurnosnog kompleta, uključujući Nissanovu tehnologiju autonomnoga kočenja u nuždi koja pomaže u smanjenju cijene osiguranja. Još je bolja činjenica da je Nissan dodao disk kočnice na sva četiri kotača s ažuriranjem 2019., što pojačava zaustavnu moć kamiona.

Atraktivna značajka Navare je opcijski tvrdi krov za pomoćni ležaj. Možda mislite da je dizajniran tako da je forma ispred funkcije (ima prilično nisku liniju krova), ali sjajan je sa sigurnosne točke gledišta s daljinskim zaključavanjem koje je spojeno na sustav središnjeg zaključavanja. Jedina mana je to što se tamno zatamnjena stakla kombiniraju sa zatamnjenim staklom na modelima s višim specifikacijama kako bi pogled straga bio ograničen – pogotovo jer nema pranja / brisanja na stražnjem staklu.

Također možete osigurati prostor za utovar (skupocjenim) aluminijskim poklopcem, a tu je i opcija plastične kutije s alatom koja se može zaključati, iako imajte na umu da, iako ovi dodaci povećavaju sigurnost, oni su i dalje izloženi vremenskim nepogodama, stoga nemojte misliti da se mogu koristiti kao prtljažnik u konvencionalnim automobilima ili SUV-ovima.

Razine opreme od Acente naviše imaju Nissanov sustav inteligentnoga ključa, dok svi modeli imaju alarm koji je odobrio Nissan, protuprovalni imobilizator, središnje zaključavanje, zaključavanje matica kotača i bravu rezervnoga kotača.

Ukupna ocjena za Nissan Navara: 86 / 100 – Nissan Navara dobro je opremljen pick-up težak jednu tonu koji nudi mnogo toga

Članak objavio Luka Petkovic

najbolji SUV

Koji je najbolji SUV za 2023. godinu? Ovo je Top 5 lista

Citroen C4

Citroen C4: Teško se natječe s najboljima u klasi