in

Toyota Hilux: Među vodećima u klasi kamioneta

Toyota Hilux
Foto: Streetmetal / Shutterstock.com

Toyota Hilux jedno je od najpoznatijih imena u svijetu kamioneta, a ovu je slavu zaslužila jer je čvrsta i pouzdana čak i u najtežim uvjetima na Zemlji. Nije ni čudo da je više od 18 milijuna Hiluxa prodano diljem svijeta, ali ova posljednja verzija je jedan od najboljih pick-upova zahvaljujući svojoj pouzdanosti, robusnoj konstrukciji i prostranom prostoru za utovar. Izvedba Double Cab je najprivlačnija, jer donosi mogućnost korištenja za posao, ali i za obiteljski život u isto vrijeme. Međutim, Toyota Hilux ne djeluje tako sofisticirano ili luksuzno kao najnoviji Volkswagen Amarok ili Ford Ranger, osobito iznutra.

Kada je u pitanju radni vijek, malo je vozila koji su tako pouzdani i izdržljivi kao kultna Toyota Hilux. Prvi Hilux u povijesti sišao je s proizvodne trake 1968., dok je trenutna osma generacija modela stigla 2015. godine. Od tada je Toyota Hilux dobivao redovite faceliftove, ažuriranja i podešavanja kako bi ostao u borbenoj formi kao pick-up segment. Hiluxov najbliži rival je najbolji kamionet na tržištu, Ford Ranger. Poput Rangera, Toyota Hilux je dostupan u različitim stilovima karoserije i razinama opreme.

Ponuda Hiluxa počinje sa Single Cab i Extra Cab (produženim) verzijama, koje su namijenjene onima koji traže samo radno vozilo. Oba modela dostupna su isključivo u najosnovnijoj izvedbi Active i opremljeni su radijom, CD playerom, Bluetoothom, 43-cm čeličnim kotačima, ručnim klima uređajem, električnim podizačima prozora i Toyotinim Safety Sense 2 koji uključuje upozorenje o napuštanju prometnog traka i prilagodljivi tempomat, između ostalih sigurnosnih sustava.

U obliku dvostruke kabine, Toyota je dostupna u izvedbi Active, Icon, Invincible, Invincible X i GR Sport. Međutim, prije nego što se počnete nadati – GR Sport nije Toyota Hilux visokih performansi koji se žudi boriti s Rangerom Raptorom, samo dobiva drugačiji ovjes, JBL zvučni sustav, sportska sjedala i 43-cm aluminijske naplatke. Tu je i verzija Toyota Hilux Arctic Trucks AT35 napravljena za ispravnu vožnju izvan cesta, s nadogradnjama šasije, ovjesa, kotača i guma koja košta više od 70.000 €.

Oprema srednje klase Invincible odličan je izbor jer dolazi dobro opremljena s 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir, Apple CarPlayjem, Android Autom, LED svjetlima u cijelosti, dvozonskim klima uređajem, grijanim prednjim sjedalima, prednjim i stražnjim parking senzorima, plus kamerom za vožnju unazad.

Ovisno o modelu koji odaberete, u ponudi Hiluxa dostupna su dva motora. Tu je 2,4-litreni četverocilindrični dizel od 148 KS i veći 2,8-litreni četverocilindrični s 201 KS, a Invincible je jedina razina opreme koja se nudi s oba motora. Active i Icon-spec kamioneti dostupni su samo s 2.4, dok Invincible X i GR Sport dobivaju veći motor. Opet, ovisno o modelu, možete odabrati ručni ili automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Svi kamioni imaju pogon na četiri kotača koji se može birati, s pogonom na dva kotača, na sva četiri i niskim postavkama, plus zaključavanje stražnjeg diferencijala.

1. Prostor – 85 / 100: Dvostruka kabina je poželjna

Kako je kamionet komercijalno vozilo, najvažnija karakteristika Toyota Hiluxa je koliko može nositi i vući. Toyota je toga potpuno svjesna, zbog čega trenutni model ima najveći prtljažni prostor i najveći kapacitet vuče dosad. Prtljažni prostor Hiluxa dugačak je 1.525 mm u modelu s dvostrukom kabinom i 2.315 mm u modelu s jednom kabinom. To je poprilično u rangu sa suparnicima, ali Hilux je napravio velike korake u širini. Prostor za utovar na svim modelima je punih 130 mm širi nego ranije, tako da ako često utovarujete široke predmete, to bi mogao biti najbolji izbor za Vas.

Single Cab ima uobičajeni format od dva sjedala, dok dodatna kabina koristi dvoja sićušna vrata sa stražnjim šarkama koja se otvaraju i otkrivaju par sklopivih sjedala u stilu kina. Međutim, neće biti najudobniji za sjedenje i dizajnirani su samo za povremenu upotrebu.

Oni koji se brinu da stvari u prtljažniku ostanu neosigurane, trebali bi pogledati niz opcija pokrivača tereta, uključujući tvrdi krov. Toyota također nudi poprečne šipke za sjedenje na vrhu kreveta ili kabine, kao i obloge i pomoćne kutije za teretni krevet.

Ako planirate redovito prevoziti putnike, poželjet ćete dvostruku kabinu, koja je također jedina karoserija dostupna u više razina opreme. Straga ima razumne količine prostora za glavu i noge za dvije veće odrasle osobe (ili tri uz malu gužvu), i otprilike je u rangu sa suparnicima u tom području. Međutim, nema modnih mana poput ventilacijskih otvora ili utičnica za punjenje, koje se mogu pronaći na stražnjoj strani Rangera i Amaroka. Postoje dva seta ISOFIX točaka za pričvršćivanje ako trebate postaviti dječju sjedalicu.

Koju god varijantu odabrali, Hilux ima nosivost od najmanje 1.000 kg, dok Active Single i Double Cabs povećavaju nosivost na 1.030 kg. Svaki Toyota Hilux može vući do 3.500 kg s kočnicama (ili 750 kg bez kočnica), isto kao i Ranger.

Foto: Screenshot carwow YT

2. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Svaki Toyota Hilux ima 7 zračnih jastuka

Reputacija nije sve, ali Toyota je poznata kao proizvođač vrlo izdržljivih proizvoda, a posebno je Toyota Hilux uvijek bio iznimno čvrsto i pouzdano vozilo.

Čvrsta okvirna šasija okvira i 4×4 sustav koji se može birati je dokazana postavka, iako su dizelski motori u Hiluxu prisutni tek od 2015. godine. Motori koriste neke napredne nove tehnologije za povećanje učinkovitosti i performansi, ali bili bismo iznenađeni ako se ne pokažu dugoročno pouzdanima kao stare dizelske jedinice.

Sigurnost je još jedno područje koje je doživjelo značajna poboljšanja. Svaki Hilux ima sedam zračnih jastuka, uključujući zračne zavjese i jedan za koljena vozača, dok svi osim najosnovnijih Active-spec modela imaju zatezače sigurnosnih pojaseva.

No, to nisu samo stvari koje možete vidjeti, jer ispod kože svakog Toyota Hiluxa ugrađen je širok niz sigurnosnih sustava. Svaki model ima ABS, pomoć pri kočenju u nuždi, kontrolu stabilnosti vozila, pomoć pri kretanju na uzbrdici i kontrolu ljuljanja prikolice, dok duple kabine također uključuju kontrolu pomoći pri spuštanju. Toyotin paket Safety Sense također se probija izvan ponude osobnih automobila i uključuje autonomno kočenje u nuždi s detekcijom pješaka, pomoć pri napuštanju traka i (na određenim modelima) prepoznavanje prometnih znakova. To je razina tehnologije koja zasigurno pokazuje stare modele Hiluxa, plus brojne konkurentske pick-upove.

Što se tiče zaštite od sudara, Euro NCAP je standardnom Hiluxu dodijelio ocjenu sigurnosti od tri zvjezdice nakon što je testiran 2016., iako su modeli opremljeni Toyotinim sustavom Safety Sense dobili maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica . Međutim, obje su ocjene sada istekle.

S obzirom na to da Toyota tvrdi da je šasija s ljestvama 20 posto jača nego ranije, trebala bi izdržati velike sudare bolje od starog automobila. Što se tiče sigurnosti, svi modeli imaju alarm i imobilizator. Toyota Hilux, poput većine kamioneta, čini se prilično ogromnim kada ga pokušavate parkirati. Srećom, svi modeli osim Active standardno imaju kameru za vožnju unatrag, dok oprema Invincible i više uključuju prednje i stražnje parkirne senzore.

3. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Zadržava vrijednost sličnu suparnicima

Toyota je možda donijela hibridnu tehnologiju masama s Prius hatchbackom, ali Toyota Hilux i dalje radi na dobroj staromodnoj dizelskoj snazi tako da je potrošnja goriva pristojna, a ne izvanredna. Potrošnja goriva u cijelom rasponu također je odvojena samo finim marginama, s WLTP testovima koji pokazuju da 2,4-litreni motor troši od 8,6 l/100 km kada je uparen s ručnim mjenjačem, rastući na 9,2 l/100 km s automatikom. Veći 2,8-litreni motor može potrošiti 8,5 l/100 km u najboljem slučaju s ručnim ili 9,2 l/100 km s automatskim mjenjačem.

Emisije CO2 za 2,4-litreni Hilux su ocijenjene od 223 do 269 g/km, dok 2,8-litreni model ispušta 223 – 248 g/km.

Hilux je prije dolazio s jamstvom od pet godina / 150.000 km, ali sada kao standard dobivate samo tri godine jamstva. To je zato što Toyota sada dodaje dodatnih 12 mjeseci / 15.000 km jamstva sa svakim servisom u odobrenoj Toyotinoj franšizi, do ukupno 10 godina / 150.000 km. Toyotina dodatna oprema za Hilux također dolazi s 12-mjesečnim jamstvom. Velikodušni sigurnosni paket, uključujući Toyotin sustav za sprječavanje sudara i upozorenje o napuštanju traka koji je standardan na svim modelima, trebao bi pomoći da premije osiguranja budu niske.

Što se tiče deprecijacije, s obzirom na to da oznaka Toyote uvijek nosi ozbiljan kredibilitet na tržištu rabljenih vozila, a Toyota Hilux je popularan model, očekuje se da će Hilux, u najmanju ruku, zadržati svoju vrijednost sličnu suparnicima.

4. Vožnja – 74 / 100: Ranger je udobniji

Iskustvo vožnje Toyota Hiluxa poboljšalo se tijekom godina zahvaljujući izmjenama ovjesa. Toyota je čak razvila najnovije postavke ovjesa kamioneta dok je krevet bio neopterećen, suočavajući se s realnošću da se ovi kamioni većinu vremena voze neopterećeni. Kao rezultat toga, Hilux je puno udobniji nego što je ikad bio, iako još uvijek prima dosta udaraca i neravnina od ovjesa, posebno na neravninama, što može uzrokovati poskakivanje stražnjega kraja kamioneta.

Međutim, tu neravninu ne osjećate toliko što brže idete, a buka ceste i vjetra dobro je potisnuta pri većoj brzini. U konačnici, Ford Ranger je udobniji, ali Hilux ne zaostaje pri većim brzinama. Upravljanje je također dorađeno. Nestao je tvrdoglavi dojam i konstantno poskakivanje starih verzija, zamijenjeno preciznim upravljanjem, razumnom kontrolom karoserije. Čuje se dosta cviljenja guma i naginjanja karoserije ako previše gurate – pick-upovi nisu baš dizajnirani za seoske ceste.

Toyota Hilux
Foto: Screenshot carwow YT

Manji motor proizvodi 148 KS i 400 Nm okretnog momenta – dovoljno za primjerene, ali ne i izuzetne performanse. To ilustrira vrijeme od 0 do 100 km/h od 13,2 sekunde za ručni model. To pada na 12,8 sekundi sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem, iako korištenje punog raspona okretaja motora znači da može postati prilično bučan. Ako prijeđete na 2,8-litreni dizel, stvari će se značajno poboljšati. Snaga skače na 201 KS i 420 Nm okretnog momenta za ručni model, dok automatska verzija ima 500 Nm okretnog momenta za izvrsnu vučnu snagu. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,1 sekundu za ručni mjenjač i 10,7 sekundi ako imate automatik.

2,8-litreni motor pruža dosta vučne snage, ali u usporedbi s Amarokom i Rangerom, Hiluxov motor djeluje slabije u isporuci snage i uzrokuje više vibracija kroz papučice. Štoviše, šesterostupanjski automatik nije tako uglađen kao desetbrzinski mjenjač koji koriste i Ford i VW konkurenti.

5. Dizajn – 66 / 100: Brojčanici poprilično zastarjeli

Dizajn, kvaliteta i tehnologija u kabini novog Ford Rangera su sjajni, no najnoviji Amarok iznutra djeluje još luksuznije. Posljedica njihovog evolucijskog skoka je da unutrašnjost Toyota Hiluxa sada izgleda vrlo zastarjelo. Mješavina materijala oko kabine djeluje neuredno, posebno u modelu GR Sport-spec, koji ima crvenu plastiku i ploče s efektom ugljičnih vlakana preko instrument-ploče, kao i kožne podupirače i umetke u stilu alcantare na sjedalima. Ali, ne možemo ništa zamjeriti Hiluxovoj solidnoj kvaliteti izrade ili jednostavnom i izdržljivom rasklopnom uređaju.

Analogni brojčanici izgledaju prilično zastarjelo u usporedbi s 30-cm TFT zaslonima u Amaroku i Rangeru, a isto vrijedi i za središnji zaslon osjetljiv na dodir. Svi osim najosnovnijeg Toyota Hiluxa opremljeni su središnjim zaslonom osjetljivim na dodir od 20 cm koji pokreće Toyotin stariji infotainment sustav Touch 2. Postavka jednostavno ne može odgovarati razlučivosti ili odzivu Rangerovog 30-cm portretnog zaslona osjetljivog na dodir i izvrsnog SYNC 4 sustava. Barem su Apple CarPlay i Android Auto standardni na opremi Icon i više.

Toyota Hilux
Foto: Screenshot carwow YT

Ima i dosta prostora za pohranu, uključujući dva pretinca za rukavice, jedan na vrhu ploče i jedan neposredno ispod, a oba su pristojne veličine. Tu je i središnji spremnik ispod naslona za ruku i dva držača za čaše u središtu ploče, iako spremnici nisu veliki. Prostor sprijeda je dobar. Ne osjećate se ukočeno kao u nekim kamionetima, s dobrim prostorom za noge i laktove, iako visoki pod znači da će viši vozači imati podignuta koljena. Također bi bilo poželjno da Toyota Hilux nudi više mogućnosti podešavanja sa sjedala i upravljača, jer može biti teško udobno se smjestiti za upravljačem Hiluxa.

Ukupna ocjena za Toyotu Hilux: 77 / 100 – Toyota Hilux poznata je po svojoj robusnosti i unatoč svojoj starosti ostaje među predvodnicima u klasi pick-up kamiona

Članak objavio Luka Petkovic

Volkswagen Golf 8: Jako dobar, ali nije na vrhu klase

Mercedes G-klasa

Mercedes G-klasa: I papi je preskup