in

Toyota Prius: Jedan od omiljenih ‘zelenih’ automobila

Prius
Foto: Screenshot Toyota USA YT

Toyota je podignula razinu igre sa svojom četvrtom generacijom, Priusom. Proizvođač je dodao više svestranosti automobilu koji je već bio prvak u niskim emisijama, a problemi koji su utjecali na njegovog prethodnika riješeni su do točke u kojoj je Prius jedan od omiljenih “zelenih” automobila. Hrabro je ušao u koštac s drugim ekološkim modelima, uključujući hibridnu Kiju Niro SUV i Hyundai Ioniq, kao što je pravs alternativa konvencionalnom obiteljskom hatchbacku.

Poboljšanje stila u faceliftu 2019.

Hibridi moraju pružiti impresivnu učinkovitost, a Toyota Prius iza sebe ima razdoblje od 25 godina razvoja koje joj je usavršilo formulu. Skuplji je od nekih novopridošlica, ali ima izdašne specifikacije, a kabina mu je prostrana i ima dovoljno prostora u prtljažniku, što ga čini održivim obiteljskim automobilom. Najnoviji Toyota Prius također nudi i pristojne performanse, dok je vožnja također profinjenija nego ikada. Četiri generacije razvoja znače da je ovo najcjelovitiji hibrid dosad, ali taj hrabar vanjski stil neće se svidjeti svakome.

Toyota to zna i poboljšala je stil Priusa u faceliftu 2019. godine. Novi automobil dobiva prednja svjetla nešto konvencionalnijeg izgleda, dok se stražnja svjetla sada protežu vodoravno preko poklopca prtljažnika umjesto da se spuštaju dolje prema braniku. Većina Priusovih stilskih obilježja, poput kosoga krova i podijeljenog stražnjeg vjetrobranskog stakla, i dalje je prisutna i ispravna.

Unutra ima sličnih neobičnosti, iako će se prethodni vlasnici Priusa osjećati kao kod kuće. S brzinomjerom i informacijama o vožnji bliže vjetrobranskom staklu, velika je ploča s instrumentima odmah iza volana. To pomaže da se automobil osjeća prilično prostrano. Toyotin informacijsko-zabavni sustav još uvijek je daleko od najboljih, ali srećom sada uključuje Android Auto i Apple CarPlay tako da možete koristiti operativni sustav i aplikacije svog telefona umjesto Toyotinih. Svi automobili dolaze s puno opreme, poput LED prednjih svjetala, višezonske klime i kamere za vožnju unatrag. Toyotin paket pomoći vozaču Safety Sense 2 također je standardan, a to uključuje upozorenje o napuštanju traka, pomoć dugih svjetala i prilagodljivi tempomat.

Dok će izgled sadašnjeg Priusa biti previše neobičan za neke kupce, vozni dio dovoljno je dobar da bi se Prius mogao smatrati suparnikom nizu kompaktnih obiteljskih automobila. Glavni Priusovi konkurenti koji koriste sličnu benzinsko-električnu hibridnu postavu su Kia Niro i Hyundai Ioniq, dok hibridna verzija Forda Mondea samo pokazuje koliko je Toyota daleko niža u hijerarhiji sa svojom hibridnom tehnologijom od ostalih mainstream proizvođača.

Ali, kako je ekonomičnost goriva povoljna, Toyota Prius se također može uzeti u obzir u usporedbi s konvencionalnim dizelskim hatchback vozilima. Budući da je Prius dizajniran oko hibridnog voznog mehanizma, nema kompromisa po pitanju unutarnjeg prostora, a Prius biste mogli razmotriti uz automobile kao što su VW Golf, Ford Focus i Opel Astra, kao i ostatak kompaktnog hatchback društva.

Sveprisutnost Toyota Priusa ubrzala je njegova upotreba od strane privatnih tvrtki za iznajmljivanje i prijevoz diljem svijeta, gdje su mu pouzdanost i tihi rad na baterije i benzin dobro stajali. Asortiman je proširen uključivanjem Prius Plug-ina za proširenje dometa, dok je benzinsko-električna tehnologija našla svoj put u druge modele Toyote i Lexusa, toliko da je dizelski pogon gotovo u potpunosti zamijenjen. Toyota Prius četvrte generacije temelji se na Toyotinoj najnovijoj platformi koja se također koristi na C-HR crossoveru i najnovijoj Corolli. To daje Priusu iznenađujuće privlačno upravljanje, čak i na uskim gumama za uštedu energije koje su standardno ugrađene. Nisko spušten položaj za vožnju i kompaktan oblik također doprinose ovom sportskom osjećaju.

Snaga dolazi iz 1.8 VVT benzinskog motora od 97 KS u kombinaciji s električnim motorom od 71 KS, dok je baterija od 1,31 kWh smještena ispod platforme za pohranu energije od kočenja i elektromotora. Svi automobili imaju CVT automatik, no dok su prošli automobili bili ometani sporim odzivom mjenjača, to je puno bolje u trenutnom Priusu. Pogon na prednje kotače standardan je u cijeloj ponudi, iako je Prius s pogonom na četiri kotača dostupan od 2019. godine nadalje.

Cijene za Prius kreću se od oko 28.000 €, a raspon uključuje Active, Business Edition, Business Edition Plus i Excel izvedbe. Najskuplji Prius (bez popusta na Plug-in model) košta oko 33.000 €, dok tekući troškovi malo variraju ovisno o opremi koju odaberete.

1. Potrošnja i deprecijacija – 94 / 100: Prius je ekonomičniji od svojih najbližih rivala

Glavni razlog zašto biste trebali kupiti Prius je taj što je hibrid a, u teoriji, hibrid je jednak velikim troškovima rada. Prius svakako daje impresivne brojke potrošnje i emisija, posebno na standardnim kotačima od 38 cm, koji su dostupni na svim razinama opreme ako želite najbolju ekonomičnost. Većina opreme Vam također nudi izbor 43-cm aluminijskih kotača, s malim smanjenjem učinkovitosti – možete očekivati potrošnju od 4,7 l/100 km od modela s većim kotačima, i od 4,2 l/100 km za standardne verzije. Odabir Priusa AWD s pogonom na sve kotače povećat će minimalnu potrošnju goriva na 4,9 l/100 km.

To su brojke s kojima se malo koji dizelski automobil može mjeriti, a kamoli benzinski. Prius je također malo ekonomičniji od svojih najbližih hibridnih rivala, Kije Niro i Hyundai Ioniqa.

Oni koji uglavnom putuju na posao i do grada, trebali bi moći trošiti oko 4 l/100 km. Naravno, ako su lagani s gasom i često koriste EV način rada. Međutim, ako se često vozite po brzim cestama, onda će potrošnja skočiti na oko 5,5 l/100 km.

Prius ima gumb EV, ali nema puno smisla koristiti ga. Toyota priznaje da je ova funkcija preuzeta s prvih hibrida, a američko tržište želi potpuno električni način rada pritiskom na gumb. Prius povećava učinkovitost korištenjem električne energije za podršku benzinskom motoru, umjesto da ga zamijeni, tako da je najbolje pustiti softveru da inteligentno upravlja prebacivanjem između dva načina rada. Dugoročni troškovi rada bili su posebno dobri na starijim modelima Prius i najnoviji ne bi trebao biti drugačiji. Prius je stekao reputaciju, posebno u voznim parkovima, jer je u nekim slučajevima jeftiniji za vožnju od konvencionalnih automobila.

Ako tražite apsolutnu učinkovitost goriva, obični Prius može nadmašiti, i to u stilu, Prius Plug-in. Koristi litij-ionske baterije za pohranu više električne energije za sustave automobila i stoga može putovati do 50 km bez pokretanja motora s unutarnjim izgaranjem. To ga čini savršenim alatom za one koji veći dio tjedna provode vozeći se gradom, ali koji s vremena na vrijeme moraju ići na duža putovanja. No, za razliku od Hyundai Ioniqa, ne postoji električna verzija Priusa.

Ne mogu se poreći ni prednosti te veće baterije, jer ona ide na ruku službenim testovima potrošnje goriva i CO2. U starim testovima, Prius Plug-in pokazao je potrošnju od 1 l/100 km i 22 g/km CO2, ali prema WLTP testovima te brojke sada iznose 1,2 l/100 km i 28 g/km. Koje god brojke koristili, mora se reći da ćete morati voziti na vrlo specifičan, nježan način ako se želite približiti tim brojevima potrošnje goriva u stvarnom svijetu. Ako namjeravate maksimalizirati potrošnju goriva, Plug-in se može nadograditi solarnom krovnom pločom koja može držati bateriju napunjenom. Međutim, dostupan je samo na modelima Business Plus i gubite vrijedan sigurnosni pribor kao što je head-up zaslon, nadzor mrtvoga kuta i upozorenje na poprečni promet odostraga.

Tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, stručnjaci su izračunali preostale vrijednosti od 61 do 67% za obični Prius, s početnom verzijom Active s najboljom izvedbom. Ako se odlučite za Plug-in model, deprecijacija će biti malo lošija i iznosit će 53-55%.

2. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Popis sigurnosnih kompleta je opsežan

Hibridni pogonski sklop neupućenima zvuči komplicirano, ali Prius postoji od 1997. godine, a slični hibridni sustavi već se godinama koriste u nizu drugih Toyotinih i Lexusovih modela, tako da se razvijao i poboljšavao sa svakim novim modelom. U to vrijeme tehnologija se pokazala nevjerojatno pouzdanom i sve brige oko baterija bit će otklonjene činjenicom da su neki od prvih modela Prius još uvijek jaki. Budući da se obično koriste kao klasična prijevozna sredstva, neki Priusi prevalili su stotine tisuća kilometara.

Toyotin popis sigurnosnih kompleta je opsežan. Svi Prius modeli dolaze sa sedam zračnih jastuka i Toyotinim sveobuhvatnim sustavom Safety Sense, koji se sastoji od prilagodljivog tempomata upravljanog radarom (koji održava siguran razmak do automobila ispred i može čak zaustaviti Prius ako je potrebno), pomoći pri kočenju u slučaju mogućeg sudara, upozorenja o napuštanju traka, automatskih dugih svjetala,… Modeli “Business Edition” također dobivaju nadzor mrtvoga kuta i upozorenje na poprečni promet odostraga, dok “Business Edition Plus” i “Excel” dobivaju pomoć pri parkiranju. Sve je to pomoglo Priusu da postigne impresivnih pet zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP-u 2016. godine.

Kao i sve Toyote, Prius sada dolazi s revolucionarnim 10-godišnjim jamstvom / jamstvom od 150.000 km. Kao i ranije, morat ćete dati svoj automobil na servis kod glavnog zastupnika Toyote ili Lexusa, ali svaki servis dodaje dodatnu godinu jamstvu, dok Vaš automobil ne dosegne gore navedene pragove. Tu je i zasebno petogodišnje jamstvo za hibridni sustav – 12-godišnje jamstvo protiv korozije i perforacije i trogodišnje jamstvo na boju i površinsku hrđu. Za Prius također možete produžiti petogodišnje hibridno jamstvo za dodatnu godinu ili 15.000 kilometara (što god nastupi ranije) i to se može obnoviti do desete godišnjice registracije automobila bez ograničenja ukupne kilometraže.

3. Dizajn – 88 / 100: Ostavlja dojam

Priusov oštar stil u suprotnosti je s njegovim prethodnikom, ali mnogi dizajnerski detalji također služe svrsi kada je u pitanju aerodinamička učinkovitost. Sprijeda je poklopac motora niže postavljen, dok branik ima dva definirana nabora s obje strane kako bi Toyoti dao oštar prednji rub. To pomaže automobilu prorezati zrak uz najmanji mogući otpor, a drugi detalji kao što je relativno niska linija krova osiguravaju nisku otpornost.

No, to nije došlo nauštrb vizualnog interesa. Iako se Toyotin izgled neće svidjeti svačijem ukusu i potencijalno je više podijeljen od rivala kao što su Ioniq i Niro, ne može se poreći da ostavlja dojam. Uredne značajke kao što su tanka LED stražnja svjetla u obliku slova S, jaka svjetla za vožnju plus upečatljive kose crte i ventilacijski otvori znače da Prius itekako ostavlja dojam. Ako ste mislili da je vanjski dio Toyote Prius otkačen, unutrašnjost je jednako luda. Toyota je nastavila stilsku temu u kabini s oblikovanim, futurističkim dizajnom. Ipak, za razliku od treće generacije Priusa, ne djeluje prisilno, niti od Vas traži kompromis kada je u pitanju praktičnost ili oprema.

U središtu ploče nalazi se infotainment sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir. Pokreće Toyotin Touch 2 sustav koji je vrlo jednostavan za korištenje. Jedina stvarna zamjerka je to što se oko zaslona nalaze tipke osjetljive na dodir za različite izbornike i funkcije, ali za rad im je potreban čvrsti držač i ponekad je potrebno da maknete pogled s ceste da biste njima upravljali. Drago nam je da je Toyota konačno ugradila Android Auto i Apple CarPlay kao standard, tako da možete preskočiti zastarjeli Toyotin sustav i umjesto toga koristiti značajke svog telefona, uključujući navigaciju.

Unutra postoje i neki pametni dodaci, kao što je ventilacijski otvor za suvozača koji puše zrak samo kada osjeti da ondje sjedi putnik, inače se isključuje radi uštede goriva. Položaj za vožnju uvelike je poboljšan u odnosu na starije modele Prius. Sjedala su čvrsta, ali podupiruća i zahvaljujući brojnim prilagodbama u sjedalu i stupu upravljača, lako se udobno smjestiti. Ukupna kvaliteta kabine je poboljšana u odnosu na prethodne modele Prius. Gornji dio armaturne ploče prekriven je glatkom plastikom mekom na dodir na modelima “Business Edition” i višim, ali od srednjeg do donjeg dijela kabine ima mnogo plastike koja je manje kvalitetna.

Postoje četiri razine opreme. “Active” je početni stupanj, ali je dobro opremljen i dolazi s dvozonskom klimom, ulaskom bez ključa (vozačeva vrata) i pokretanjem, Toyotom Touch 2, DAB radiom, električnim podešavanjem lumbalnog dijela vozačevog sjedala, adaptivnim tempomatom, asistentom za prometne znakove, upozorenjem o napuštanju traka, automatskim dugim svjetlima i upozorenjem na frontalni sudar s autonomnim kočenjem u nuždi. Tu su i 38-cm aluminijski naplatci i LED prednja svjetla.

“Business Edition” je, što ne iznenađuje, namijenjen poslovnim korisnicima i dodaje unutrašnjost od mekane plastike, bežični punjač za telefon, head-up zaslon u boji, monitor mrtvoga kuta, upozorenje na poprečni promet odostraga, grijana prednja sjedala, volan prekriven kožom i retrovizor s automatskim zatamnjivanjem. “Business Edition Plus” dolazi s 43-cm aluminijskim naplatcima, Toyotom Touch 2 s Go satelitskom navigacijom, pomoći pri parkiranju te prednjim i stražnjim parking senzorima. “Excel” s gornjom ladicom više je dizajniran za privatnoga kupca i ima kožna sjedala, nadograđeni JBL stereo, brisače sa senzorom za kišu i nadograđeni sustav Touch 2 sa satelitskom navigacijom i više funkcija povezivanja s internetom.

Plug-in Prius uglavnom je isti kao i standardni hibrid, ali potpuno novi tretmani sprijeda i straga znače da je još prepoznatljiviji. Vrata prtljažnika izrađena su od lagane plastike ojačane ugljičnim vlaknima, a možete dodati i solarnu krovnu ploču od 1.700 € koja pomaže u punjenju baterija kada je automobil parkiran ili u pokretu. Iznutra, Plug-in izgleda gotovo identično normalnom Priusu. Kvaliteta materijala nije na razini VW Golfa, ali Toyotina kabina je čvrsto izgrađena, a odvažan dizajn pomaže joj da se istakne od svojih konzervativnih suparnika.

U Priusu postoji ekran osjetljiv na dodir od 18 cm, ali nije tako oštar ili jasan kao zaslon koji ćete pronaći u Hyundai Ioniqu. Sjajni zaslon također ostavlja otiske prstiju i teže ga je vidjeti u svijetlim uvjetima jer pokazuje više refleksija.

Foto: Screenshot Toyota USA YT

Navigacijski sustav dovoljno je jednostavan za korištenje, ali izgled izbornika je nezgrapniji od Hyundaijevih ikona nalik aplikacijama, što znači da radi više poput pametnog telefona. Priusova jedinica također nije tako osjetljiva kao Ioniqova, dok niti prometne informacije uživo nisu tako točne. Postoji mnogo značajki za treniranje vozača za maksimiziranje učinkovitosti, uključujući zapisivač podataka koji Vam pokazuje koliko ste učinkovito vozili u smislu postotnog rezultata, koji ćete uskoro pokušavati poboljšati sa svakom vožnjom. Bežično punjenje telefona također je zgodna stvar, ali cijelom sustavu nedostaje malo dotjeranosti.

Samo najbolji modeli Business Edition Plus i Excel dolaze s nadograđenim vrhunskim JBL zvučnim sustavom, a nije dostupan na drugim modelima čak ni kao opcija.

4. Prostor – 87 / 100: Prius je dulji od 4,5 m

Spremište je pristojno u Priusu. Bijela ladica na središnjoj konzoli dobro je mjesto za pohranjivanje pametnih telefona, a u modelima “Business Edition” i iznad ove ladice dodaje se indukcijski punjač za telefon, tako da tamo možete staviti kompatibilni uređaj za punjenje bez potrebe da ga priključite. Pretinac za rukavice dovoljno je velik da stane boca vode od jedne litre, a ispod naslona za ruke između dva prednja sjedala nalazi se velika kutija u koju se mogu spremiti razne stvari poput slatkiša i drugih potrepština.

Prius je dugačak 4.575 mm, širok 1.760 mm i visok 1.470 mm, što znači da je malo duži od Hyundai Ioniqa ili Volkswagen Golfa, ali nije toliko širok kao bilo koji od ovih hatchback rivala.

Prostran je sprijeda zahvaljujući puno prostora za glavu i armaturnoj ploči koja se nalazi dalje od vozača. Međutim, što se tiče odostraga, prostor za koljena je dobar i možete smjestiti tri osobe odjednom, no prostor za glavu nije najbolji. To je zbog toga što je Toyota premjestila bateriju Priusa iz prtljažnika ispod stražnjeg sjedala. Zbog toga se stražnja sjedala nalaze visoko, a u kombinaciji s kosom linijom krova to znači da je prostor za glavu smanjen. Šteta je što Toyota nije više razmišljala o ovome, posebno s obzirom na Priusovu popularnost među privatnim vozačima.

Premještanje baterije sada znači da je prtljažnik veći, iako je i dalje manje velikodušan od obiteljskog hatchbacka kao što je Volkswagen Golf. Ima 343 litre s podignutim sjedalima, a to raste na oko 1.400 litara sa spuštenim sjedalima. Područje prtljažnika također je široko i četvrtasto bez nezgrapnih izbočina koje kvare ponuđeni prostor. Sa samo 191 litrom prtljažnika, Prius Plug-in daleko je manji od onoga što nudi njegov standardni hibridni brat i 341 litra prostora u Ioniqu PHEV. Taj je nedostatak posljedica povećanog paketa baterija koje zauzimaju prostor ispod poda prtljažnika, a iako postoji mali preklop za pohranjivanje kabela za punjenje, ovaj utjecaj na praktičnost je razočaravajući za obiteljski automobil.

Foto: Screenshot Toyota USA YT

5. Vožnja – 85 / 100: Prius nije preko noći postao sportska limuzina

Temelj Priusa je Toyotina TNGA platforma koja je također viđena u C-HR SUV-u i Corolli hatch. Zbog uštede u uvođenju iste platforme na različite modele, Toyota je od samog početka mogla ulagati u to da bude iznimno visokotehnološka. Jedna od najvećih prednosti je da je ova platforma dinamičnija, dajući Priusu agilnost na cesti o kojoj su prethodni modeli mogli samo sanjati. Potpomognut je laganim upravljanjem koje daje više povratnih informacija i točnosti od prethodnih modela Prius, snažnim kočnicama i manjim naginjanjem karoserije.

Nemojte misliti da je Prius preko noći postao sportska limuzina ili hatchback poput plug-in hibrida BMW serije 3 ili Volkswagen Golfa GTE. Još uvijek primjetno zaostaje za tim automobilima, ali je veliki napredak u odnosu na upravljanje prethodnim Prius modelima. Prius slatko upravlja i vozi smireno. Dijelom su za to zaslužni manji kotači od 38 cm, ali se i šasija čini mekšom bez ugrožavanja prianjanja ili dinamičke sposobnosti. Prius četvrte generacije je također profinjeniji za vožnju nego prije zahvaljujući povećanoj zvučnoj izolaciji, novom CVT (kontinuirano varijabilnom prijenosu) mjenjaču koji ne traži od motora toliko okretaja kao ranije, i hibridnom sustavu koji više vremena provodi u tihom radu električne energije.

Foto: Screenshot Toyota USA YT

U gradu, Prius često koristi samo električnu energiju kako bi se kretao ulicama, a kad krene izvan grada, uključuje se benzinski motor. Prijelaz između električne i benzinske snage jako je tih, a stvarna buka u kabinu dolazi samo od super-eko guma. Kao i prošli model, Prius ima tri različita načina vožnje – “Normal” daje odgovarajuću ravnotežu između uštede goriva i odziva gasa, “Eco” optimizira pogonski sklop i klima uređaj radi uštede goriva, dok “Power” način daje više ubrzanja.

Poput standardnog Priusa, Plug-in temelji se na TNGA arhitekturi marke i ima poprečno postavljen 1,8-litreni benzinski motor spojen na električni motor, a oba pokreću prednje kotače putem kontinuirano varijabilnog prijenosa. S druge strane, Toyotin novi Dual Motor Drive omogućuje automobilu korištenje generatora hibridnog sustava kao drugog motora kada je potrebna dodatna snaga. Litij-ionska baterija nalazi se ispod poda prtljažnika i teži pozamašnih 120 kg.

Prednji ovjes s oprugom i stražnja osovina s dvostrukim poprečnim ramenima su preneseni, ali su opruge i amortizeri ukrućeni kako bi se nosili s dodatnom težinom, a tu je i deblja prednja stabilizatorska poluga. Unatoč promjenama ovjesa, Plug-in se ne ponaša tako dobro kao njegov hibridni rođak, osobito tijekom naglih promjena smjera, gdje težina baterije odostraga remeti pribranost automobila. Međutim, ako shvatite situaciju nešto lakše, Prius će se osjećati pribranije, s dobro opterećenim upravljanjem i pristojnim prianjanjem zahvaljujući ekološkim gumama. Na autocesti, PHEV pruža gipku vožnju i prima tihu buku vjetra, ali u gradu čvršći ovjes rezultira većim osjećajem udaraca i trzaja.

Kao i u starom modelu, Priusov hibridni sustav ima 1,8-litreni VVT-i benzinski motor od 97 KS. Međutim, jedinica je rekonstruirana kako bi omogućila znatno bolju ekonomičnost goriva. Kombinirana snaga benzinskog i elektromotora iznosi 121 KS, što Priusu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za razumnih 10,6 sekundi. Gradska je vožnja mjesto gdje se Prius najviše osjeća kod kuće jer se može osloniti na svoje električne motore koji doprinose brzini njegove izvedbe, ali manje je udoban pri velikim brzinama. Na autocesti, primjerice, ubrzanje pri pretjecanju od 80 do 130 km/h traje sporih 8,3 sekunde, dok je najveća brzina samo 180 km/h. Model četvrte generacije također je prvi Prius koji može vući prikolicu – ima kapacitet vuče od 725 kg (s kočnicama i bez kočnica).

Rafiniraniji motor također znači da je Priusova isporuka snage uglađena, a nedostatak stupnjeva prijenosa osigurava da nema primjetnog koraka u isporuci, samo puno uglađenog okretnog momenta. Kao rezultat toga, pogonski sklop uvijek djeluje korak ispred onoga što tražite. Zahvaljujući dobro integriranim električnim motorima i CVT mjenjaču, Prius Plug-in bez problema drži korak s prometom. Kad lagano pritisnete papučicu gasa, koristit će snagu baterije kako bi neprimjetno pomogao benzinskom motoru.

U čisto električnom načinu rada, Prius snažno vuče i može ubrzati do najviše 135 km/h. Još bolje, kada se ćelije isprazne, prijelaz na benzinski pogon je gladak i tih.

Ukupna ocjena za Toyotu Prius: 89 / 100 – Najnoviji Prius nastavlja biti pionir u hibridnoj tehnologiji, ali je također i odličan obiteljski automobil

Članak objavio Luka Petkovic

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny: Nije za Vas ako želite finu vožnju

Kia XCeed

Kia XCeed: Teško se snalazi u jakoj konkurenciji