in

Kia Ceed: Jak konkurent obiteljskim hatchevima

Kia Ceed
Foto: Screenshot carwow YT

Ako ste u potrazi za obiteljskim hatchbackom, Kia Ceed trebao bi biti u Vašem užem izboru. Dobre je cijene, dobar za vožnju i ima svu najnoviju tehnologiju. Važno je da Vas ne zadive modeli iznad Kia Ceed asortimana koji dolaze sa svakom zamislivom stavkom opreme, iako za razliku od nekih suparnika, početni model nudi istu količinu praktičnosti, ali također ima pristojnu količinu opreme. Štoviše, nedvojbeno je udobniji za vožnju od sportskih modela koji se voze na većim kotačima. Ako dodate tome privlačnost Kijinog sedmogodišnjeg jamstva, Ceed postaje jak konkurent u klasi obiteljskih hatchbackova.

Korejski automobil proizveden za europske ukuse

Internet je promijenio mnoge aspekte modernog života, uključujući i ime Kia Ceed. Treća generacija hatchbacka s pet vrata krenula je u prodaju 2018., a ono što je imala je apostrof u nazivu. Kia je odlučila pregledati ime i budućim kupcima olakšati upisivanje u tražilicu kada traže automobil na internetu. Međutim, promjena sa Cee’da na Ceed bila je potrebna, u isto vrijeme kada se automobil suočavao s nekim ozbiljno sposobnim rivalima, poput Volkswagen Golfa, Ford Focusa i Opel Astre. Stoga, ne čudi da se tvrtka jako potrudila kako bi se Ceed istaknuo. Kia je 2021. predstavila dorađeni model Ceed, oštrijeg vanjskog stila i ažurirane ugrađene tehnologije, što je pomoglo korejskom modelu da ostane konkurentan u svojoj klasi.

Uz novo ime, Ceed je dio četveročlane obitelji modela. Tu su hatchback s pet vrata, Sportswagon karavan, ProCeed shooting brake i novi Xceed crossover. Dva su benzinska motora bila dostupna prilikom izlaska: 1,0-litreni sa 118 KS ili snažniji 1,5-litreni sa 158 KS. 1,0-litreni motor više nije dostupan na cjeniku, iako ostaje 134 KS 1.6 CRDi dizel s 48v mild-hybrid tehnologijom, kao i plug-in hibrid sa 139 KS u ponudi Xceeda.

Svi automobili izrađeni su na novoj Kijinoj platformi K2 i svi imaju prednji pogon. Šesterostupanjski ručni mjenjač je standardan, sa sedam-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom koji je dostupan s 1.5 benzinskim i dizelskim verzijama. Kia je smanjila dostupne razine opreme za Ceed. Specifikacija entry 2 uklonjena je s cjenika, stoga kupci sada mogu birati između srednje klase 3 ili top GT-Line. Plug-in hibridni model Xceed nudi se samo s razinom opreme 3 i luksuznijom specifikacijom 4. Razina opreme 2 prilično je dobro opskrbljena za jednu opremu, pa bi možda vrijedilo odvojiti malo vremena da odredite točno koji Vam komplet treba za Vaš obiteljski hatch i tako uštedite poprilično novca u odnosu na vrhunski automobil.

Ceed je jedan od Kijinih najprodavanijih modela u Europi i, kao rezultat toga, Kia kaže da je dizajniran, projektiran i proizveden u Europi za europske ukuse. Uz VW Golf, Ford Focus i Opel Astru, konkurenti Ceedu su Hyundai i30, koji koristi iste motore (u različitim fazama podešavanja), mjenjače i platformu, te Honda Civic, SEAT Leon i Peugeot 308.

1. Sigurnost i jamstvo – 89 / 100: Mjerilo za europska jamstva

Uz obilje opreme koja povećava udobnost i praktičnost, Ceed standardno dolazi s cijelim paketom sigurnosnog pribora. Šest zračnih jastuka dio su standardne opreme na svim Ceedima, kao i sustav za pomoć pri dugim svjetlima, upozorenje na pozornost vozača i funkcija pomoći za držanje traka. Ceed je na testiranju sredinom 2019. dobio ocjenu od pet zvjezdica Euro NCAP-a. Međutim, najbolje ocjene se dodjeljuju samo onim verzijama koje su opremljene s “Advanced Driving Assistance Pack”. Bez toga, ukupna ocjena pada na četiri zvjezdice.

Kia je ostala mjerilo za europska jamstva za automobile od 2007. kada je lansirala originalni Cee’d sa sedam godina/150.000 km jamstvom. Jamstvo je primjenjivo na sve nove Kia modele, uključujući novi Ceed, i slobodno ga možete promijeniti na sljedećeg vlasnika automobila. Mehaničko jamstvo je podržano 12-godišnjim jamstvom protiv perforacije i petogodišnjim jamstvom na boju.

2. Vožnja – 85 / 100: Kia Ceed nagrađuje agresivniju vožnju

Promjene koje je Kia napravila kako bi poboljšala voznu dinamiku Ceeda su se isplatile. Dok je prethodni model bio dovoljno udoban, nije bio zabavan, ali to se sada promijenilo jer je najnoviji automobil znatno poboljšao vožnju i upravljanje. Općenito je kompatibilan i dobro upija rupe i neravnine, iako su prisutni neki nedostaci, i to u segmentima u kojima je VW Golf kvalitetan. Ali, u isto vrijeme, naginjanje karoserije je dobro kontrolirano, upravljanje je prilično izravno i ima puno prianjanja.

Međutim, našli smo da je model GT Line malo kompromitiran, s pretjerano čvrstom vožnjom koja je možda malo u suprotnosti s etosom pravog obiteljskog automobila. Sportskija postavka znači da se karoserija manje naginje, ali manje neravnine na cesti donose osjećaj nelagode. Ceed se ne može mjeriti s vodećim u klasi, Fordom Focusom, zbog načina na koji se vozi, ali ipak nagrađuje agresivniju vožnju na način na koji prethodna verzija, pa čak ni njezin sestrinski automobil Hyundai i30, jednostavno ne.

Mjenjač s dvostrukom spojkom nije tako brz za mijenjanje kao DSG u VW Golfu, a prilično je zaostao pri kretanju iz mjesta. Međutim, glatko mijenja stupnjeve prijenosa kada se koristi nježno, a njegovo softversko ugađanje je bolje nego kod istog mjenjača koji je ugrađen u Hyundai i30.

1,0-litreni agregat sa 118 KS ubrzava do 100 km/h za solidne 11,2 sekunde, uz najveću brzinu od 190 km/h. Prijelaz na 1,5-litreni benzinac znači da ćete postići isti sprint za 8,4 sekunde s ručnim mjenjačem, dok odabirom DCT automatskog mjenjača postižete nešto sporije vrijeme od 8,6 sekundi. Obje verzije imaju maksimum od 209 km/h. Učinkovitija plug-in hibridna verzija Xceed postiže od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi. Kia tek treba objaviti podatke za 1.6 CRDi dizel, ali trebao bi se nalaziti negdje između dva benzinca u pogledu performansi.

Kia Ceed
Foto: Screenshot carwow YT

3. Prostor – 85 / 100: Kia Ceed je pametno pakiran

Ceed se sada sastoji od niza modela, pa ako standardni Ceed hatchback s pet vrata ne odgovara baš Vašim potrebama, na raspolaganju su Vam konvencionalni Sportwagon karavan, sportskiji Proceed shooting brake i XCeed crossover. Uz to, najnovija platforma Ceeda povećala je prostor u kabini, kako za putnike, tako i za prtljagu.

Ceed je dugačak 4.310 mm, širok 1.800 mm (uključujući retrovizore) i visok 1.447 mm, što ga čini malo manjim u svim dimenzijama od Ford Focusa. Zadržao je potpuno isti međuosovinski razmak kao i prethodni Ceed, ali nešto pametno pakiranje znači da je prostor u kabini općenito prilično dobar, s prostorom za pet odraslih osoba na jednom mjestu.

Kia tvrdi da je prostor na stražnjim sjedalima poboljšan, posebno za ramena odraslih putnika. Sprijeda, vozački položaj također je malo niži u usporedbi s prethodnikom. Ručno spušteno vozačevo sjedalo ima bolji raspon podešavanja i omogućuje Vam da dobijete izravan položaj za vožnju. Ne postoji krovni otvor, što čini prostor za glavu još manjim u modelima s visokim specifikacijama. Sjedala i upravljač nude sveobuhvatnu prilagodbu, a pogled prema naprijed je dobar. Međutim, fokus na percipiranu sportskost uključio je izbor dizajna vrlo debelih C-stupova, koji ugrožavaju pogled prema natrag.

Nova platforma znači veći prtljažnik. Svi modeli, uključujući sportske GT modele, imaju isti kapacitet prtljažnika od 395 litara – više od Volkswagen Golfa ili Ford Focusa. Prtljažnik je korisne veličine i oblika, s rubom prtljažnika koji je gotovo 90 mm niži od onog kod prethodnika. Ceed također ima pod prtljažnika na dvije razine, što daje dublji prtljažni prostor. Stražnja sjedala djeljiva su u omjeru 60:40.

Foto: Screenshot carwow YT

4. Dizajn – 83 / 100: Kia Ceed vrhunskog izgleda

Kia naglašava kako je Ceed dizajniran u svom europskom sjedištu u Frankfurtu za europske ukuse. Kao rezultat evolucije dizajna prethodnog automobila, Ceed je prilično zgodna, iako generička interpretacija modernog kompaktnog hatchbacka. Najnoviji Ceed izgrađen je na Kijinoj platformi K2. To znači da je 20 mm širi (1.800 mm) i 23 mm niži (1.447 mm) od prethodnog modela. Njegov međuosovinski razmak isti je i iznosi 2.650 mm, s prednjim prepustom skraćenim za 20 mm (na 880 mm), a stražnjim prepustom produženim za 20 mm (sada 780 mm), što pomaže da automobil izgleda malo sportskije.

Treća generacija modela dotjerana je 2021., s ažuriranim vanjskim stilom koji Ceedu daje vrhunski izgled. Nadograđeni materijali također su prisutni u kabini, dok je ugrađena tehnologija poboljšana s 26-cm medijskim zaslonom osjetljivim na dodir. Kupci s proračunom na umu bit će ugodno iznenađeni razinama standardne opreme u čitavom asortimanu. Modeli Ceed 2 (sada ukinuti) uključuju 40-cm aluminijske naplatke, električno podesive i grijane retrovizore, klima uređaj, DAB radio, Bluetooth, kameru za vožnju unatrag i 20-cm zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlay i Android Auto vezom.

Završna obrada armaturne ploče prilično je kvalitetna, iako zaslon infotainmenta ne izgleda tako dobro, kao da je zaglavljen na gornjoj tabli. Ceed 2 je jedini model koji dobiva najosnovniji zaslon od 20 cm (skuplje verzije imaju zaslon od 26 cm), ali sustav radi dobro i podržava i Android Auto i Apple CarPlay. Razlučivost zaslona zaostaje za automobilima VW grupe, ali je u pogledu jednostavnosti korištenja i izgleda izbornika među najboljima u klasi. Za razliku od nekih proizvođača automobila, Kia je odlučila držati velik broj osnovnih funkcija odvojenih od zaslona, zadržavši tipke i gumbe za stvari poput kontrole klime i glasnoće, koje su i dalje lakše za korištenje u pokretu.

Kia Ceed
Foto: Screenshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 73 / 100: Ne zadržava vrijednost kao VW Golf

Treća generacija Kia Ceeda donijela je mješavinu potpuno novih i ažuriranih motora, od kojih svi zadovoljavaju najnovije propise o emisijama “Euro 6d-TEMP”. 1,0-litreni T-GDi nije dostupan u najnovijoj liniji Ceeda, ali kao revidirana verzija jedinice koja se koristi u drugim Kijinim i Hyundaijevim proizvodima, još uvijek bismo ga sa sigurnošću preporučili kao dobar rabljeni automobil. Motor troši 5,2 l/100 km i emitira 119 g/km CO2 u standardnom obliku, prema WLTP testovima.

Nadogradnjom na 1,5-litreni benzinski model od 158 KS dolazi do pada učinkovitosti, a verzija sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem troši 5,7 l/100 km i 129 g/km CO2. DCT automatik troši 5,9 l/100 km, uz emisiju CO2 od 133 g/km. Odabir Ceeda s dizelskim motorom omogućit će poboljšanu potrošnju goriva i manje emisije, iako konkretni podaci još nisu dostupni.

Što se tiče deprecijacije za Kia Ceed, veća je od nekih rivala, iako još uvijek zaostaje za VW Golfom. Dugačak popis opreme i Kijino prenosivo sedmogodišnje jamstvo pomažu u održavanju vrijednosti, a nakon tri godine i 60.000 km možete očekivati da ćete dobiti u prosjeku od 48 do 52 posto originalne cijene u maloprodaji.

Ukupna ocjena za Kiju Ceed: 83 / 100 – Kia Ceed je jedan od najprodavanijih automobila ove tvrtke, a najnoviji model je jako dobri hatchback

Članak objavio Luka Petkovic

Nissan Juke

Nissan Juke: U lovu na konkurenciju koju je nekada inspirirao

Citroen C4

Citroen C4: Teško se natječe s najboljima u klasi