Pretraži
Što je ovo ? Kia XCeed je nova opcija na tržištu mini SUV-ova

Što je ovo ? Kia XCeed je nova opcija na tržištu mini SUV-ova

Objavljeno: 27/06/2019 / Autor: Petar Bondek / photo: Newspress

Što je ukratko KIA XCeed? Ukratko – 60 mm je viša od Ceeda hatchbacka, a nudi komfor SUV-a..

KIA kaže da je XCeed CUV – Crossover Utility Vehicle, no svaki proizvođač danas izmišlja oznaku/klasu samo da bi njegov proizvod zvučao zericu posebnije – oznake nas ne zanimaju – hajdemo vidjeti što govori metal iza oznake!

 

Spoj nespojivog

XCeed bi trebao spojiti nespojivo – gabarite hatchbacka, povišeni položaj SUV-a i komfor koji nadilazi obje klase!

Iskreno, “SUV” je poput komunizma – savršeno zvuči u teoriji, no neizvediv je u praksi, doslovce predstavlja modernu inkarnaciju Hellerove Kvake 22 i Murphyjevog zakona – ono što ga čini sjajnim s jedne strane (povišeni položaj, komfor) ga doslovce ubija s druge (visoko težište, nekomunikativnost, previsoka cijena, mali prtljažnik, loši rezultati na crash testovima).

Čim pomaknute jednu stavku, cijela formula ide u neki beskraj – ukoliko na SUV-u (ajmo u ekstreme) npr. Escaladeu ne sklopite treći red sjedala imate samo 430 l raspoloživog prtljažnika. Pretvarati sedmerosjed u četverosjed dug skoro 5,2 m s tovarnim prostorom 1.461 l ponekad nema smisla – pametniji je kupiti kombi i ljeti zarađivati na obali brzinom shuttlea. Kod automobila (kao i u životu) ne možeš imati i ovce i novce – nešto mora popustiti…

 

Kompromis je ružna riječ

Po KIA-i sve gore nevedeno je nepotrebno, samo što uporno ponavljaju “praktičnost SUV-a” – što je samo po sebi dvojbeno. VW T-Roc nudi prtljažnik od 445 l, što je špica za SUV-e/Crossovere – to je za 15 l više od Caddyja Escaladea, 278 više od Peugeota 5008, 175 više od Škode Kodiaq i čak 310 l više od Nissana X-Traila.

Molim ne pričajte mi o sklapanju trećeg/drugog reda sjedala – ako mislim kupiti automobil sa sedam sjedala onda to znači da mi vjerojatno toliko nesklopljenih sjedala i treba!  Eto – XCeedovih 426 l uopće ne zvuči loše, sa 31 litru više od običnog Ceeda i 19 manje od T-Roca, no T-Roc ispružen ima 4.234 mm a XCeed 4.395 mm – 155 mm manje od Sportagea.

Ono što T-Roc nema je UVO Connect telematics system koji povezuje svijet s dodirnim 10.25 inčnim TFT zaslonom KIA-e i mobilnim uređajem vlasnika, te pruža vrijedne informacije. Uz Kia Live usluge na TFT-u možete dobivati live informacije o prometu, vremensku prognozu, točke interesa te raspoloživost, cijenu i lokaciju parkinga. Kako bilo- i bez navedenog hi-techa ova KIA izgleda stvarno atraktivno, u pravom smislu te riječi.

Tehno-park ne završava tu, jer nismo spomenuli 12,3-inčne Supervision vozačke instrumente s razlučivosti 1920×720 piksela. Stvari postaju još bolje uz  Drive Mode Select, no i to već pomalo postaje standard.

Vau, da je space shuttle imao tehnologiju današnjih osobnih automobila vjerojatno bi još uvijek bio isplativ?

Pogledaj galeriju

Kia XCeed

 

 

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X