in

BMW X3: Jako je dobar, ali ne za te novce

BMW X3
Foto: Roman Vyshnikov / Shutterstock.com

BMW X3 nekada je bio klasa za sebe, ali dva desetljeća nakon lansiranja originalnog automobila, brojni kvalitetni konkurenti stigli su se uključiti u akciju. Na sreću za BMW, tvrtka je dobro odgovorila na konkurenciju, s najnovijom verzijom X3 koja poboljšava profinjenost, kvalitetu vožnje i stil. Vrhunska tehnologija također ga ističe kao jednog od najboljih na ovom području. Najnoviji BMW X3 je praktičan i prostran, iako bi neki ljudi mogli biti razočarani nedostatkom opcije sa sedam sjedala za veće obitelji. Barem postoji opcija plug-in hibrida koju sada treba razmotriti uz benzinske i dizelske verzije automobila, a da ne spominjemo čisto električni iX3.

Facelift iz 2021. donio oštriji izgled

BMW X3 bio je jedan od prvih kompaktnih premium SUV-ova, ali treća generacija automobila sada vodi tešku borbu s ostalima. To je zato što se prodaje na tržištu koje se promijenilo do neprepoznatljivosti od kada je originalni model lansiran 2003. godine.

U godinama koje su uslijedile, predstavljeni su mnogi konkurenti koji su izazvali X3, uključujući njemački trio Audi Q5, Mercedes GLC i Porsche Macan, dok Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery Sport i Range Rover Velar nude konkurenciju iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ostale zanimljive alternative uključuju Alfa Romeo Stelvio, Lexus NX i visoko cijenjeni Volvo XC60. Srećom, najnoviji BMW X3, predstavljen krajem 2017., pojačao je svoju kvalitetu i još uvijek je jak konkurent u klasi.

BMW X3 dobiva izgled koji je evolucija onoga što je bilo ranije, ali ispod karoserije je potpuno nov, s voznim dijelovima posuđenim iz BMW-a serije 5. Sve verzije standardno dolaze s xDrive pogonom na sva četiri kotača, iako nema opcije ručnog mjenjača, već samo automatik s osam stupnjeva prijenosa.

Facelift 2021. donio je oštriji, sportskiji vanjski izgled, dok je BMW dodao svoju najnoviju ugrađenu tehnologiju, poboljšane materijale kabine i 48-voltne blage hibridne sustave u svojoj ponudi motora. Ponuda se sastoji od xDrive20i, xDrive20d, xDrive30e plug-in hibrida, xDrive30d, M40i i M40d motora. Osim toga, BMW također nudi model iX3 kao dio svoje ponude električnih automobila “i”.

Brojevi u nazivima modela općenito se odnose na veličinu motora, što znači da modeli 20i i 20d dobivaju 2,0-litreni četverocilindrični benzinac i dizel, dok 30d dobiva 3,0-litreni šestocilindrični dizel. No, odlučili su Vas zbuniti – modeli M40 također dobivaju 3,0-litrene motore, ali s većom snagom, dok 30e plug-in hibrid koristi 2,0-litreni četverocilindrični motor uparen s električnim motorom.

Ulazna SE specifikacija više nije dostupna, što znači da cijene za BMW X3 počinju od oko 53.000 €. Kupci mogu birati između opreme xLine ili M Sport, pri čemu prva uključuje 48-cm aluminijske naplatke, prednja grijana sportska sjedala i BMW-ov Live Cockpit Professional koji se sastoji od dva 31-cm zaslona koji sadrže medije i informacije o vozaču. M Sport modeli dolaze sa suptilno sportskim bodykitom i ukrasima u boji karoserije, M Sport kožnim upravljačem i Vernasca kožnim presvlakama.

Na vrhu ponude, M40i od 355 KS i M40d od 335 KS su samostalni modeli i imaju veće aluminijske naplatke od 53 cm, crne vanjske obloge, električno podesiva prednja sjedala s funkcijom memorije i M adaptivni ovjes i M Sport kočnice. Ako ovi modeli nisu dovoljno snažni, možda biste trebali provjeriti X3 M Competition od 503 KS, iako budite spremni platiti za njega podosta jer počinje s više od 103.000 €. Sve u svemu, BMW X3 je još uvijek jak konkurent u klasi kompaktnih premium SUV vozila, zahvaljujući svojim učinkovitim, ali snažnim motorima, prostranoj unutrašnjosti i uzbudljivom iskustvu vožnje. Samo pazite da Vas ne ponese previše primamljiv popis opcija.

Povijest

Povijest BMW-a X3 seže u 2003. godinu, kada je u to vrijeme bio jedan od samo nekoliko premium SUV vozila na tržištu. Ukupno su do danas proizvedene tri generacije BMW-a X3, a svaka donosi ažurirane tehnologije i revidirane linije motora, iako sve generacije BMW-a X3 imaju zajedničku osobinu da budu sportski i zabavni za vožnju za tako velike i visoke automobile.

BMW X3 prve generacije (2003. – 2010.)

BMW X3 prve generacije bio je BMW-ov prvi SUV nakon inauguralnog većeg X5, i imao je mnoge kvalitete svog većeg brata. Ovo je posebno bio slučaj prilikom rukovanja, jer je prva generacija X3 bila zabavnija za vožnju od većine drugih SUV-ova u to vrijeme.

BMW X3 druge generacije (2010. – 2017.)

Kada je BMW lansirao drugu generaciju, ispravio je neke nedostatke koji su kočili njegovog prethodnika. Na primjer, prva generacija BMW X3 bila je tijesna iznutra, a X3 druge generacije bio je osjetno prostraniji i praktičniji. U drugim područjima, stvari su ostale prilično poznate – zanimljivo upravljanje značilo je da je bio dobar za vožnju i, baš kao i prethodni model, jedini motori dostupni na BMW X3 druge generacije bili su dizeli.

BMW X3 treće generacije (2017. – ?)

BMW X3 treće generacije nije se previše petljao s uspješnom formulom svojih prethodnika. Zanimljivo upravljanje učinilo ga je jednim od najboljih SUV-ova u svojoj klasi što se tiče vožnje, a unutrašnjost je bila dobro izgrađena i prilično prostrana. Ipak, nije sve u vezi s X3 treće generacije bilo opetovano, a to je posebno bio slučaj u odjelu pogonskih sklopova – postojali su benzinci, dizeli, plug-in hibridi, pa čak i potpuno električna opcija nazvana iX3.

1. Vožnja – 90 / 100: BMW X3 ima upravljanje koje je udobnije od nekih suparnika

Ova treća generacija BMW-a X3 stvorena je iz temelje, a temelji se na CLAR platformi marke, koju dijeli s izvrsnom limuzinom serije 5. To znači da je novi X3 55 kg lakši nego ranije, ali zadržava slične dimenzije kao stari model. Težina je ravnomjerno raspoređena (50:50 sprijeda i straga), što pomaže u poboljšanju upravljanja, a M Sport modeli dobivaju standardni sportski ovjes, koji je čvršći od normalnih postavki i uključuje deblje stabilizatore za bolju kontrolu karoserije u zavojima.

BMW također nudi opcijske prilagodljive amortizere kao dio svog M Sport Pro paketa, koji Vam omogućuje da odaberete koliko želite da ovjes automobila bude čvrst. Pomoću gumba za odabir načina rada također možete promijeniti postavke upravljanja, gasa i mjenjača, birajući između opcija Eco Pro, Comfort i Sport.

Smanjenje težine u odnosu na stari BMW X3 znači da je najnovija verzija lakša od rivala kao što su Jaguar F-Pace i Volvo XC60, što poboljšava njegovu upravljivost. Prethodni X3 bio je najbolji izbor u ovoj klasi kada je u pitanju dinamika vožnje, a to se nije promijenilo ni s modelom G01. Napredna nova arhitektura znači da novi BMW nudi najbolju vožnju u klasi i ravnotežu upravljanja.

U udobnom načinu rada dovoljno je savitljiv da postoji samo mala razlika između njega i Volva XC60, ali je popustljiviji od Volva i smirenije se nosi s neravninama u sredini zavoja. Upravljanje BMW X3 nije tako brzo kao kod Jaguar F-Pacea, i ne odgovara baš agilnom upravljanju F-Pacea, ali je jako blizu i udobniji je, tako da je za većinu kupaca BMW bolji izbor.

M40i je iznenađujuće uspješan automobil za vožnju. Istina, s oko 72.000 € skup je, i istina, relativno je visok SUV koji ne može prkositi zakonima fizike, ali sa svojim 3,0-litrenim šesterocilindričnim motorom koji pomaže da BMW dođe do stotke za samo 4,9 sekundi, više je nego dovoljno brz. Izravni konkurent Audiju SQ5, X3 M40i zabavniji je u zavojima. Njegovo mekano upravljanje nudi više osjećaja nego što biste očekivali, a naginjanje karoserije je dobro kontrolirano tijekom oštrih zavoja.

Vlasnici vjerojatno neće provoditi puno vremena u vožnji izvan cesta, ali dodatna trakcija koju dodaje standardni xDrive sustav pogona na sva četiri kotača nudit će dodatnu pomoć. Faceliftom iz 2021. BMW X3 je usvojio 48-voltni blagi hibridni sustav za svoje benzinske i dizelske motore. To znači da se energija rekuperira prilikom usporavanja i može se koristiti kao pomoć 12-voltnom električnom sustavu za određene funkcije. Sustav također može pružiti pojačanje od 11 KS kada je potrebno.

Početna točka nove linije benzinskih motora je 2,0-litreni četverocilindrični motor koji razvija 182 KS i nudi maksimalnu brzinu od 216 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde. Kao i svi ostali motori u liniji X3, dolazi s automatskim mjenjačem s laganim mijenjanjem stupnjeva prijenosa i bez ručne opcije. Ako inzistirate na benzinskom motoru, ali želite više snage i učinkovitosti, sada postoji izbor plug-in hibridnog modela koji daje 288 KS. Skupi M40i je oko 18.500 € skuplji od početne 2,0-litrene benzinske opcije.

Također, možete birati između nekoliko dizel motora. 2,0-litreni četverocilindrični model ima 187 KS i do 100 km/h dolazi za 7,9 sekundi, dok vrhunska 3,0-litrena šestocilindrična dizel varijanta ima 282 KS i ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi.

BMW X3
Foto: Screenshot Autogefühl YT

2. Dizajn – 86 / 100: Interijer BMW X3 iskorak je prema naprijed

Najnoviji dizajn BMW-a X3 daje automobilu mnogo suvremeniji izgled od njegovog prethodnika, ali je svakako evolucijski. S obzirom na uspjeh prethodnog modela, i BMW-ov inherentan dizajnerski konzervativizam, to nikada neće biti nešto radikalno. Još uvijek postoji samo jedan stil karoserije s petorim vratima, s jakom obiteljskom sličnošću s ostatkom BMW SUV asortimana, ali dvostruka bubrežasta rešetka sa zaobljenim rubovima je istaknutija. Prednja svjetla imaju oštriji izgled, a cijeli prednji dio je bolji. Dugi, četvrtasti poklopac motora dizajnerski je na tragu većeg X5, dok se bočne strane karoserije sužavaju prema stražnjoj strani koja je zaobljenija nego na starim X3.

Osvježeni model iz 2021. donio je novu prednju stranu koja daje sportskiji izgled, dok je bubrežasta rešetka lagano restilizirana. Tanja prednja svjetla doprinose oštrijem izgledu, zajedno s novim stražnjim branikom i originalnim stražnjim svjetlima. Modeli opreme M Sport izgledaju još dinamičnije nego ranije, s ažuriranim bodykitom. Možete razlikovati modele jer verzije xLine imaju “off-road” naglaske s istaknutim pragovima i grubljim detaljima, dok verzije M Sport imaju ukrase u boji karoserije i agresivniji izgled.

Interijer BMW X3 više je iskorak prema naprijed, a nijanse limuzine serije 5 vidljive su u najnovijem dizajnu, koji ima široku središnju konzolu na čijem je vrhu elegantan zaslon od 31 cm.

Kao što biste očekivali od bilo kojeg novog BMW-a, koristi obilje najnovije tehnologije za sigurnost i učinkovitost. Motori koriste značajke kao što su turbo punjenje s promjenjivim lopaticama i common rail ubrizgavanje, dok naprednije konstrukcijske tehnike znače da je vozilo lakše nego ranije. Suženi stražnji kraj donosi aerodinamičke prednosti, dok je aerotehnika “zračne zavjese” dizajnirana za smanjenje otpora oko prednjega kraja.

Svaki model X3 standardno ima dva zaslona od 31 cm. Vozačev zaslon s digitalnim instrumentima radi dobro, dok je medijski zaslon osjetljiv na dodir intuitivan za korištenje. Korisničko sučelje je glatko, brzo i lako razumljivo, što ga stavlja ispred Jaguara F-Pacea i Volva XC60 za korištenje u vožnji. Ima i rotirajući iDrive kotačić kao i sučelje dodirne plohe. Značajke uključuju ažuriranja prometa uživo za satelitsku navigaciju (izvrsna su!), tvrdi disk od 20 Gb za dodavanje vlastite glazbe, online vremensku prognozu i novosti te 3D mapiranje. Riječ je o sjajnom sustavu, a još bolji sada je Apple CarPlay standard. Podržan je i Android Auto.

BMW X3
Foto: Screenshot Autogefühl YT

BMW-ov nadograđeni Harman Kardon stereo sa 16 zvučnika dostupan je kao dio tehnološkog paketa, iako postoji i sustav srednje klase koji ima 12 zvučnika. Međutim, prava ljepota BMW-ovih postavki je njegov logičan raspored izbornika, oštra grafika i jednostavnost korištenja.

3. Prostor – 78 / 100: BMW X3 ima duži međuosovinski razmak od prethodnika

Prvo što primijetite kada uđete u kabinu BMW-a X3 je luksuzan ambijent stvoren stilskim dizajnom i kvalitetnim materijalima. Svi modeli imaju kožne presvlake i, kao i obično kod BMW-a, udobnost sjedala, položaj za vožnju i raspored kontrola su izvrsni. Tih je i profinjen tijekom vožnje, a s dobro kontroliranom vožnjom i pristojnim infotainment sustavom koji je dio standardnih specifikacija, definitivno je dobar za skupiti popriličan broj kilometara.

Budući da se temelji na limuzinskoj platformi serije 5, BMW X3 ima duži međuosovinski razmak od svog prethodnika. Svejedno je riječ o velikom automobilu, dugačak je 4.708 mm, visok 1.676 mm i širok 1.891 mm. Mercedes GLC dugačak je samo 4.656 mm, dok je Audi Q5 dugačak 4.663 mm. Jaguar F-Pace ipak je duži, s 4.731 mm od nosa do repa.

Produženi međuosovinski razmak najnovijeg BMW-a X3 znači da unutra ima puno prostora za putnike, a unutrašnjost se čini primjetno prostranijom od one u starom automobilu. Zapravo, dojam je da ima prilično sličnu količinu prostora koju nudi veći model BMW X5. Vozač i suvozač sprijeda imaju jako puno prostora, dok straga također možete smjestiti visoke odrasle osobe. Ima dovoljno prostora za noge za odraslu osobu visoku 1,90 m da sjedi iza slično visokog vozača.

Prostor za glavu nije problem gdje god sjedili, čak ni kada je postavljen prozračni panoramski krov. Na stražnjim sjedalima može se udobno smjestiti i troje ljudi, pod uvjetom da im ne smeta međusobno dodirivanje. Kao što je ranije spomenuto, ne postoji mogućnost postavljanja trećeg reda sjedala. Vjerojatno BMW vjeruje da to onda ne bi bio X3, nego X5.

Veličina BMW X3 nije se puno promijenila, tako da je praktičnost velika. Prtljažnik od 550 litara je četvrtast, a s niskim rubom nije teško utovariti i iskrcati teške predmete. Ipak, nije tako prostran kao Jaguar F-Pace, koji ima prtljažni prostor od 650 litara. Ukupni kapacitet Jaguara od 1.740 litara čini ga pobjednikom i u pogledu čistog volumena tereta. Međutim, X3, koji nudi 1.600 litara prtljažnog prostora, veći je od Volva XC60 za korisnih 150 litara.

Foto: Screenshot Autogefühl YT

BMW X3 čini stvari jednostavnim kada je u pitanju vuča. Nije važno koji motor, pogon i prijenos odaberete, maksimalni kapacitet vuče prikolice s kočnicama je 2.000 kg.

4. Sigurnost i jamstvo – 77 / 100: BMW je mogao biti velikodušniji

Najnoviji BMW X3 dobio je ocjenu od pet zvjezdica na neovisnom testiranju na sudar od strane Euro NCAP-a. Sigurnost odraslih putnika od 93 posto jedan je od impresivnijih rezultata, a 84 posto dodijeljenih za sigurnost djece također je prilično dobar rezultat.

Osim čvrstog strukturalnog integriteta i kompletnog kompleta zračnih jastuka, u BMW-u X3 dostupna je velika količina sigurnosne tehnologije najnovije generacije. Međutim, razočaravajuće, mnoge značajke poput aktivnog tempomata, pomoći pri napuštanju traka i upozorenja o prometu upakirane su u razne opcijske pakete. Sve su to impresivni detalji, ali voljeli bismo vidjeti da je BMW malo velikodušniji prema već prilično skupom automobilu.

Dobivate trogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom na sve modele BMW-a, uključujući X3, što je prilično uobičajeno u sektoru premium marki. Osim ako ne kupite Audi Q5, koji ima neograničenu kilometražu za prvu i drugu godinu, ali ima jamstveno ograničenje od 100.000 km koje stupa na snagu u trećoj godini.

5. Potrošnja i deprecijacija – 68 / 100: Veći troškovi

BMW je premium marka, a to znači da će ukupni troškovi kupnje i rada za X3 biti veći od crossovera s nižim cijenama. Usporedbe s ostatkom premium sektora ipak ne bi trebale biti previše šokantne. Isto vrijedi i za uštedu goriva i emisije, koji spadaju u isti okvir kao i konkurenti u skupljim tržištima. Međutim, radi se o velikim, teškim vozilima i vlasnicima će biti relativno lako imati brojke potrošnje koje izgledaju mnogo manje privlačno od službenih rezultata testiranja. Ako stvarno želite minimalne troškove rada, potpuno električni iX3 je pravi izbor, ali ovdje je fokus na benzinskim i dizelskim modelima.

Najmanji 2,0-litreni dizel daje rezultat WLTP kombiniranog testa od 5,8 l/100 km, s emisijom CO2 od 152 g/km. 3,0-litreni dizel nije puno lošiji. Sposoban je trošiti od 6,3 l/100 km uz emisiju od 164 g/km. 2,0-litreni benzinac troši od 7,6 l/100 km sa 173 g/km u opremi xLine, dok će trkački X3 M40i teoretski trošiti od 9,1 l/100 km, dok će proizvoditi do 210 g/km CO2.

Dok je prethodna generacija BMW-a X3 bila podložna priličnom popustu kod trgovaca što je imalo posredni učinak na cijene rabljenih vozila, najnoviji model će vjerojatno deprecirati po stopi bližoj onoj kod Audija Q5 ili Land Rover Discovery Sporta. Neki stručnjaci predviđaju da će zadržati između 48 i 54 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 100.000 km, s najboljim rezultatima kod 2,0-litrenih benzinskih i PHEV modela.

Ukupna ocjena za BMW X3: 80 / 100 – Profinjen, udoban i odličan za vožnju, BMW X3 vrhunski je SUV srednje veličine koji nudi obilje prostora i stila. No, BMW je gladan novca što će kupci osjetiti na svojoj koži…

Članak objavio Luka Petkovic

Porsche Panamera

Porsche Panamera: Privlačnija nego ranije

Mazda 2

Mazda 2: Privlačna, ali ne i potpuno sigurna