in

Porsche Panamera: Privlačnija nego ranije

Porsche Panamera
Foto: Screenshot

Porsche Panamera druge generacije je veliki korak naprijed u usporedbi sa svojim prethodnikom. Koristi novu platformu i ima nove motore, dok je unutrašnjost također poboljšana. Čak izgleda mnogo privlačnije nego ranije, s elegantnijim linijama i nekim zanimljivim detaljima dizajna koji privlače pažnju. Vozi se poput pravog luksuznog automobila, ali šasija i dalje pruža mogućnosti koje očekujete od Porschea kada je riječ o užitku u vožnji.

Porsche Panamera zauzima dobar položaj u liniji Porschea

U kombinaciji s velikim hatchbackom, pozamašnim prtljažnim prostorom i s mnogo tehnike nagurane u kabinu, sve to čini Panameru automobilom s kojim je užitak živjeti.

Porsche Panamera zauzima dobar položaj u liniji Porschea, nudeći nisku dinamiku modela 911, uz praktičnost i prostranost Cayennea. Svoju platformu dijeli sa SUV-om, ali je veći dio luksuza, što donekle opravdava cjenovni razred od 85.000 € do 170.000 €.

Njemački proizvođač također je kupcima Panamere dao dodatni izbor unutar asortimana, nudeći hatchback sa standardnim međuosovinskim razmakom ili Sport Turismo “shooting brake” koji donosi dodatnu praktičnost. Porsche je 2018. dodao novu varijantu Panamere GTS, koja koristi varijantu V8 s dva turbopunjača vodećeg modela. Sadrži pregršt vizualnih izmjena kako bi se povećala privlačnost automobila, uključujući manje konzervativan bodykit, mnoštvo sjajno crnih ukrasa i veće aktivno stražnje krilo.

GTS je nedvojbeno poželjan u asortimanu Panamere, pružajući onakvu vrstu performansi i dinamiku vožnje kakvu očekujete od Porschea, ali bez žrtvovanja luksuza i profinjenosti standardnog automobila.

Hibridna perjanica je Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, koja preuzima elektromotor iz 4 E-Hybrida kako bi stvorila ukupnu snagu od 690 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde. Ali, dok modeli E-Hybrid i Turbo S osvajaju naslovnice, Panamera ostaje skupa kupovina. Ostali rivali su Audi A7 Sportback, BMW serije 8 i Maserati Quattroporte, dok je Tesla Model S potpuno električni alternativni izbor.

Ono što najnovija Porsche Panamera poboljšava, osim privlačnijeg izgleda, je hi-tech interijer. Stvarno pokreće stvari na bolje, s velikim rasponom sustava povezivanja. Kao što biste i očekivali, različite razine opreme pokušavaju Vas navesti da odvojite dodatan novac, ali u svakom automobilu postoji solidna razina opreme. Porsche je 2020. počastio drugu generaciju Panamere faceliftingom, a svi automobili sada uključuju prethodno opcijski Sport Design prednji dio, veće rešetke za usis zraka, bočno hlađenje i jednokraki prednji svjetlosni modul. Dodana su i nova LED stražnja svjetla, dok verzija GTS ima zatamnjene stražnje sklopove.

1. Vožnja – 95 / 100: Porsche Panamera nalazi se na MSB platformi VW grupe

Porsche je poznat po svojim sportskim automobilima, a čak i sa svojim profinjenijim modelima poput Panamere, nadmašit će mnoge konkurentske marke. Najnoviji automobil ima potpuno novu šasiju, pa je Porsche Panamera praktičnija, ali i agilnija. U konstrukciji automobila korišteno je više aluminija, tako da je za svoju veličinu relativno lagan s 1.900 kg, iako je vrijedno napomenuti hibridne modele, s dodatnom težinom baterije, u rasponu od oko 2.200 kg do 2.400 kg.

Porsche Panamera se nalazi na MSB platformi VW grupe za automobile s prednjim motorom, za čiji razvoj je odgovoran Porsche. Njemački proizvođač kaže da mu to daje “veliku svestranost” jer znači da se mogu proizvesti dva različita međuosovinska razmaka (standardni i dugi), dok je “dalje izvedbe karoserije također relativno lako realizirati.” Jedan od rezultata je da postoji Panamera Sports Turismo karavan u ponudi.

Faceliftom iz 2020. Turbo izdanje zamijenjeno je s Turbo S. Ima reštimiranu verziju poznatog 4,0-litrenog V8 motora s dva turbopunjača i proizvodi 621 KS i 820 Nm okretnog momenta, što je dobitak od 79 KS i 50 Nm u odnosu na odlazeći Turbo. Može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,1 sekundu i postići najveću brzinu od 315 km/h. Turbo S dobiva jedinstven izgled prednjega kraja, s dvostrukim svjetlosnim trakama i više elemenata u boji karoserije u prednjem braniku, kako bi vozilo izgledalo šire.

Porsche je također predstavio 4S E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid. Prvi kombinira električni motor od 134 KS s 2,9-litrenim twin-turbopunjenim V6 benzinskim motorom koji proizvodi 435 KS, isporučujući ukupnu snagu od 552 KS i 750 Nm. Snažniji Turbo S E-Hybrid koristi 4,0-litreni V8 agregat u tandemu s istim električnim motorom kako bi dao snagu od 690 KS.

Nove verzije E-Hybrida imaju veću bateriju od prijašnjih hibrida Panamere (s 14,1 kWh na 17,9 kWh), omogućujući do 50 km čisto električne vožnje. GTS verzije sada uključuju ponovno podešenu twin-turbo V8 jedinicu, koja proizvodi 473 KS i 620 Nm (povećanje od 20 KS). Porsche tvrdi da su izmjene učinile motor sličnijim motoru s normalnim usisavanjem, budući da je jači na okretajima. Obična Porsche Panamera i Panamera 4 nastavljaju koristiti postojeći 2,9-litreni V6, s nepromijenjenom snagom od 326 KS.

Panamerin upravljač ima pravu razinu težine i feedback, dok bi prianjanje i trakcija posramili neke sportske automobile. Osim toga, Porsche Panamera ima pravu ravnotežu s obzirom na težinu od dvije tone. Na stranu čvrsta kontrola karoserije, Porsche postaje luksuzna limuzina kada prijeđete iz Sport Plus u Comfort mode.

Odaberite bilo koju verziju Panamere i neće Vam nedostajati sirove performanse. “Standardna” Porsche Panamera od 326 KS i Panamera 4 mogu postići stotku za 5,6 s, odnosno 5,3 s, dok varijanta 4S s 434 KS to smanjuje na brzih 4,3 s. 4 E-Hybrid upravlja istim sprintom za 4,4 s, a 4S E-Hybrid za 3,7 s, dok GTS bilježi vrijeme od 3,9 s i maksimum od 300 km/h.

Na vrhu ponude, modeli Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Turbo S bi većinu superautomobila držali jako brzima – od 0 do 100 km/h dođu za 3,2 s, odnosno 3,1 s. Najveća brzina za oba automobila je 322 km/h.

Porsche Panamera
Foto: Screenshot

2. Dizajn – 92 / 100: Model GTS izdvaja se od asortimana

Porscheovi dizajneri uredili su visoki prijenosni tunel za ovu drugu generaciju automobila i pronašli način da smanje broj tipki, uvodeći glatku staklenu ploču s kontrolama osjetljivim na dodir.

Digitalna tema također se prenosi na instrumente. Iako je automobil zadržao Porscheov zaštitni znak centralnog analognog brojača okretaja, s obje strane ovoga nalazi se ekran od 18 cm. Lijeva strana sadrži brzinomjer, kao i razne prilagodljive opcije kao što su prepoznavanje prometnih znakova, indikacija ograničenja brzine i informacije o tempomatu. Pojedinosti o putnom računalu, kao što su mjerač goriva, domet i potrošnja, prikazuju se na ekranu desno od brojača okretaja, dok postoji i opcija pregleda karte satelitske navigacije.

Model GTS izdvaja se od ostatka asortimana dodatkom Alcantara ukrasa za upravljač i sjedala, uz pregršt oznaka “GTS” za brojač okretaja i naslone za glavu. Odabir paketa Sport Chrono dodaje štopericu na vrh ploče. Nakon faceliftinga 2020. godine, sve verzije Panamere sada standardno uključuju prednji dio Sport Designa, s većim usisnim rešetkama, bočnim hlađenjem i jednokrakim prednjim svjetlosnim modulom. Straga su nova LED stražnja svjetla, plus zatamnjena stakla za GTS varijante. Tri nova dizajna aluminijskih naplataka također su dodana ponudi.

Multimedijski sustav Panamere je najsofisticiraniji sustav ikada u Porscheu. Možete pretvoriti automobil u Wi-Fi pristupnu točku, povezati se s aplikacijama, dobiti informacije o cijenama goriva i povezati svoj Apple telefon ili sat putem CarPlaya. Međutim, impresivan je uglađen način na koji sve funkcionira tako besprijekorno.

Iznad središnje konzole nalazi se 31-cm zaslon osjetljiv na dodir koji prikazuje sljedeću evoluciju Porsche Communication Managementa. Sve se može kontrolirati s ovog zaslona, čak se i središnji ventilacijski otvori otvaraju i zatvaraju klizanjem prsta gore-dolje po zaslonu. Apple CarPlay je uključen, dok se značajke kao što su Google Earth, Street View, internet u automobilu i informacije o cijenama goriva nude kao dio Porscheovog Connect Plus sustava.

Porsche Panamera
Foto: Screenshot

3. Sigurnost i jamstvo – 83 / 100: Mnoštvo sigurnosne tehnologije

Porsche je izgradio snažnu reputaciju pouzdanosti zahvaljujući svom uspjehu u utrkama izdržljivosti, a mnoge od inovacija koje je razvio protežu se do njegovih cestovnih automobila.

Postoji i mnogo sigurnosne tehnologije, pa iako nema Euro NCAP ocjene za Panameru, s velikim kočnicama (nadogradivim na keramičke kompozitne elemente), aktivnim sustavom poklopca motora i obiljem zračnih jastuka, trebala bi pružiti pristojnu razinu zaštite. Također možete dodati više zračnih jastuka odostraga, prilagodljiva LED prednja svjetla, pomoć za noćno gledanje, prilagodljivi tempomat i Porscheov InnoDrive paket koji uključuje pomoć za prometne gužve za dodatnu sigurnost.

Kao i kod svih Porsche modela, trogodišnje jamstvo / neograničena kilometraža dolazi kao standard.

4. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: 4S E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid troše pristojnu količinu goriva

Kao dio ponude motora Panamere, sve varijante V8 dobivaju tehnologiju deaktivacije cilindara koja će isključiti neke od mlaznica jedinice u pokretu kada maksimalna snaga nije potrebna, pomažući uštedi goriva. Ne iznenađuje da je 4 E-Hybrid najučinkovitija Porsche Panamera u prodaji, a Porsche tvrdi da troši od 2 l/100 km prema WLTP testiranju i emisije CO2 su između 45 g/km i 57 g/km. Da biste ostvarili ovu iznimnu štedljivost, morat ćete držati bateriju napunjenom i redovito koristiti 48-55 km potpuno električne vožnje.

Snažniji 4S E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid još uvijek uspijevaju potrošiti pristojnu količinu goriva (2,2, odnosno 2,7 l/100 km) uz samo blago povišenje ovih brojki u mogućnosti čistog električnog pogona. Ako bacite pogled kroz sve snažnije benzinske modele, vidjet ćete očita smanjenja učinkovitosti i veće emisije. Panamera 4 troši od 10,4 l/100 km, s emisijom CO2 od 235 g/km, dok GTS troši 12,1 l/100 km i ima značajan skok na 275 g/km CO2.

Predvidljivo, učinkovitost 4,0-litrenog V8 Turbo S nije tako dobra, s 12,8 l/100 km i emisijom CO2 od 289 g/km. Kao i uvijek, možda nećete morati trošiti glavu o ovome ako odlučite iskoristiti punu izvedbu Panamere.

Porsche Panamera 4 ima najbolju izvedbu u ponudi u smislu preostale vrijednosti, zadržavajući oko 67 posto svoje vrijednosti tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine i 60.000 km. 4S malo zaostaje sa 60 posto, dok je 4 E-Hybrid u sredini sa 63 posto u istom trogodišnjem razdoblju. Postoji prilično značajan pad vrijednosti ako se odlučite za modele Turbo S i Turbo S E-Hybrid, za koje se očekuje da će zadržati oko 49 posto svoje izvorne kataloške cijene tijekom istog trogodišnjeg razdoblja.

5. Prostor – 73 / 100: Porsche Panamera je ogroman automobil

Ponuda Panamere uključuje standardni automobil i Sport Turismo “shooting brake” karavan. Dok karavan nudi više prostora, obična Porsche Panamera i dalje nudi dovoljno mjesta straga, unatoč kosoj liniji krova. Nizak položaj sjedenja također znači da prostor za glavu nije preveliki problem. Model s dugim međuosovinskim razmakom duži je 150 mm, tako da se sigurno nećete mučiti s prostorom za noge.

Sprijeda, uzdižuća središnja konzola i visoka ploča čine udobnost vozaču, s obiljem mogućnosti podešavanja na raspolaganju za upravljač i sjedala. Daje sportski ugođaj, ali s obiljem luksuznih detalja. Spremište je također prihvatljivo sprijeda, s parom držača za čaše, pretincem između prednjih sjedala i dugačkim pretincima na vratima koji Vam omogućuju spremanje mnogo stvari.

Porsche Panamera je duga više od 5 m i široka gotovo 2 m, tako da je to ogroman automobil. Elegantan stil također znači da nema previše staklene površine, ali vidljivost je zapravo dobra, a čak i pri parkiranju na uskim mjestima nije preteško manevrirati.

Također je nisko od tla, ali nije tako teško ući u prednji dio. Dugačka stražnja vrata širom se otvaraju i olakšavaju pristup straga, iako ćete morati pripaziti na pokretni krov.

Kao što je spomenuto, prostor za noge unutar Panamere je izvrstan. Još više ako se odlučite za model Executive. Postoji i dobar stupanj fleksibilnosti zahvaljujući sjedalima, dok je kabina barem jednako prostrana kao kod konkurenata kao što su vrhunske verzije Audija A7.

Unatoč kosoj liniji krova, obična Porsche Panamera nudi 500 litara prtljažnog prostora do ruba stražnjih sjedala. Preklopite ih i prtljažnik se povećava na 1.340 litara. Ostali stilovi karoserije daju određenu fleksibilnost u kapacitetu nosivosti, sa Sport Turismo karavanom koji može spremiti nešto više od 520 litara sa stražnjim sjedalima na mjestu i 1.390 litara sa sklopljenim sjedalima. Executive varijanta s produženim međuosovinskim razmakom nudi isti prtljažni prostor kao i obični model kada su sjedala na mjestu, ali pruža prednost od 100 litara (ukupno 1.490 litara) s ravnim sjedalima.

Foto: Screenshot

Električna vrata prtljažnika znače da je utovar prtljage lagan. Postoje točke za pričvršćivanje tereta, dok je pod prtljažnika ravan i ujednačenog oblika, tako da lako možete nositi glomazne predmete.

Ukupna ocjena (Porsche Panamera): 85 / 100 – Porsche Panamera nudi bolji stil, izvrstan interijer i plug-in hibridne pogonske sklopove

Članak objavio Luka Petkovic

SEAT Ibiza

SEAT Ibiza: Tehnologija joj pomaže da ostane konkurentna

BMW X3

BMW X3: Jako je dobar, ali ne za te novce