in

Audi A7 Sportback: Tehnološki korak naprijed

A7
Foto: Teddy Leung / Shutterstock.com

Audi A7 Sportback prilagođava formulu originalnog Audi A7 automobila kako bi napravio poželjnije vozilo. Ne samo da je dizajn kohezivniji i privlačniji, već je i automobil lakši i bolji za vožnju. Unutrašnjost također pomiče igru u smislu dizajna i tehnologije, s nizom pametnih autonomnih značajki i glatkih zaslona koji pomažu opravdati tržišnu poziciju modela A7 visoke klase.

Benzinski i dizelski motori modela A7 imaju dobre performanse, a zahvaljujući novoj blagoj hibridnoj tehnologiji, službene brojke o ekonomičnosti su impresivne. Vožnja se temelji na zrelosti, profinjenosti i staloženosti, iako to ne znači da Audi A7 nije tako privlačan za vožnju kao Porsche Panamera. Vožnja na zračnom ovjesu također je malo nedosljedna. Morat ćete testirati A7 i na oprugama i na zračnom ovjesu kako biste pronašli ono što Vam više odgovara. Unatoč ovim nedostacima, nema sumnje da je Audi A7 privlačnija perspektiva od prethodnog modela.

Audi A7 Sportback u redu je za prodaju uz limuzinu A6 kao vrhunski model s praktičnijom hatchback karoserijom. Ima sportski izgled zahvaljujući svojim širokim, dugim i niskim dimenzijama, dok raspon cijena koji počinje od oko 55.500 € naglašava njegov vrhunski status.

Ta ga cijena stavlja u sam vrh klase poslovnih automobila, a njegovi najizravniji konkurenti dolaze iz Audijevih njemačkih kolega, u obliku Porsche Panamere, Mercedesa CLS i BMW-a serije 6 GT. Na jednom kraju cjenovnog spektra mogli biste uštedjeti nešto novca i odreći se sportskog izgleda A7 odabirom A6 ili bilo kojeg od njegovih limuzina-rivala. U međuvremenu, kupci na vrhu cjenovnog spektra modela A7 mogli bi čak razmotriti Tesla Model S kao alternativu, osobito ako se radi o službenom automobilu.

Sportback je oko 9.500 € skuplji od Audija A6. Kao i kod A6, tu su Sport i S line presvlake, a zatim Black Edition i vrhunski Vorsprung modeli. Sportski modeli dobivaju kotače od 48 cm i dosta standardne opreme, uključujući kožu, LED prednja svjetla, Audijev MMI infotainment sustav s digitalnim brojčanicima Virtual Cockpit i dvostrukim zaslonom osjetljivim na dodir za navigaciju i kontrolu klime te stražnju kameru.

Na liniji S kotači su od 50 cm, a tu je i bodykit sportskijeg izgleda i sportski ovjes, Matrix LED prednja svjetla, dok su sjedala nadograđena na Alcantaru. Automobili Black Edition uključuju stilski paket u crnoj boji, jedinstvene kotače od 50 cm i upravljač s ravnim dnom.

Verzija Vorsprung počinje od oko 88.000 €, a dodatni izdaci plaćaju se za opremu kao što su piano crne vanjske obloge, 53-cm aluminijske naplatke, kožna sjedala Valcona, adaptivni zračni ovjes i Bang & Olufsen stereo.

Snaga za Audi A7 Sportback dolazi iz 2.0 i 3.0 TFSI benzinskih i TDI dizel motora koji koriste blagu hibridnu tehnologiju za povećanje učinkovitosti. Prema Audijevoj strukturi naziva motora, to su oznake 45 TFSI (242 KS 4 cilindra), 55 TFSI (335 KS V6), 40 TDI (201 KS 4 cilindra), 45 TDI (228 KS V6) i 50 TDI (282 KS V6). Svi automobili su s automatikom, s dvostrukim kvačilom S tronic koji se nudi na svim motorima osim V6 dizelaša koji koriste Tiptronic automatik. Quattro pogon na sva četiri kotača je standardna oprema za sve automobile, osim za 40 TDI, koji ima pogon na prednje kotače, a quattro se nudi kao opcija.

Prošle godine stigao je brzi S7 Sportback, s prelaskom s benzinskog na dizelski pogon i električnim kompresorom koji daje 344 KS i ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu. Vrhunski model RS 7 Sportback koristi 4,0-litreni V8 benzinski motor koji proizvodi 592 KS i 800 Nm okretnog momenta. Coupe s pet vrata smetat će većini superautomobila u ravnoj liniji, dostižući 100 km/h za 3,6 sekundi.

1. Dizajn – 88 / 100: Minimalistički pristup

Kao i većina Audijeve osnovne ponude, Audi A7 nema radikalan redizajn već evoluciju oblika prethodnog automobila. Međutim, skraćeni prevjesi i produljeni međuosovinski razmak daju oštrom coupeu s četvera vrata sportskiji profil od prilično debelog starog modela.

Brojni detalji također ga razlikuju od starog automobila, uključujući ekstra široku rešetku hladnjaka, elegantna prednja svjetla i istaknute stilske linije. Ali, postoji velika i prepoznatljiva jednodijelna OLED stražnja svjetlosna traka koja ga zaista ističe – za tvrtku koja se smatra prilično konzervativnom to je ugodno iznenađenje. Pametne svjetlosne “animacije” kada zaključavate ili otključavate automobil ili su vrlo cool ili pomalo upadljive, ovisno o preferencijama.

Audi je iznutra usvojio isti minimalistički pristup kao i veći A8, ali ima malo više fokusa na vozača zahvaljujući zakošenoj tabli i nižem, sportskom položaju za vožnju. Raspored starog automobila s brojnim gumbima zamijenjen je elegantnim infotainment sustavom s dva zaslona koji kontrolira gotovo svaki aspekt udobnosti automobila i infotainment funkcija. Virtualni kokpit nove generacije također je tu i standard je na svakom automobilu.

A7
Foto: Screenshot carwow YT

Sam infotainment sustav s dvostrukim zaslonom iznimno je pametan, oštar na pogled i trenutno impresivan. Površine zaslona osjetljivog na dodir su dodirne, daju povratnu informaciju na dodir kada se pritisne. To znači da ćete umjesto laganog dodirivanja kao na zaslonu tableta ili pametnog telefona morati pritisnuti zaslon kao da je gumb. Ali, kada se naviknete na to, shvatit ćete da je ovo fantastičan set-up za korištenje.

Kao što biste i očekivali, kvaliteta materijala te pristajanje i završna obrada uglavnom su besprijekorni. Kvaliteta doista odgovara vrhunskom modelu A8, iako su izgled i dizajn nešto sportskiji u usporedbi s Audi limuzinom.

2. Prostor – 81 / 100: Mogli biste biti iznenađeni ponuđenim prostorom

Po samoj svojoj prirodi, veliki kupei s četvera vrata manje su praktični od limuzina na kojima se temelje. Ali, Audi A7 Sportback je bolji nego što biste mogli očekivati, s dovoljno prostora za četiri odrasle osobe da se udobno smjeste (i pet za kratka putovanja). Ti prozori bez okvira za staklo na vratima olakšavaju pristup, dok je dostupna opcija laganog zatvaranja, što znači da ne morate zalupiti vrata kada ih zatvarate. Vidljivost je malo slabija zahvaljujući debelim stupovima i tom kosom krovu, ali nije ništa lošija nego u Porsche Panameri. Mnoštvo kamera i senzora čini parkiranje lakšim nego što se čini, dok će funkcija samostalnog parkiranja učiniti proces lakšim.

Audi A7 Sportback dugačak je 4.969 mm, širok 1.908 mm i visok 1.422 mm. Zapravo je nešto kraći od starog modela, ali je malo širi i viši. Unatoč kraćoj duljini, Audi je dodao 10 mm međuosovinskom razmaku i povećao ukupnu duljinu kabine za 21 mm, poboljšavajući prostor za putnike. Međutim, A8 je još dobrih 200 mm duži.

Ako ne budete očekivali da će A7 biti luksuzna limuzina, bit ćete ugodno iznenađeni ponuđenim prostorom. Putnici na prednjim sjedalima imaju mnogo prostora za glavu i noge, uz potporna i beskrajno podesiva sjedala. Prostor za noge je poboljšan za putnike na stražnjim sjedalima u odnosu na stari automobil, i dok će osobe visoke 1,90 m dodirivati tu kosu krovnu liniju, sveukupno nije tako loše i nije baš skučeno.

Jedna praktična prednost koju Audi A7 ima u odnosu na svoju limuzinu su vrata prtljažnika u stilu hatchbacka. To znatno olakšava pristup ako nastojite u prtljažnik ubacivati stvari nezgrapnog oblika. Prtljažnik od 535 litara identičan je kapacitetu prethodne generacije A7, ali to je još uvijek bolje od Porsche Panamere. Svi automobili imaju električna stražnja vrata, tako da sve što trebate učiniti je pritisnuti gumb i poklopac će se sam otvoriti ili zatvoriti.

Foto: Screenshot carwow YT

3. Vožnja – 77 / 100: Audi A7 nudi 4 različita tipa ovjesa

Stari Audi A7 Sportback bio je udoban i sposoban automobil, ali nije se činio posebno sportski nastrojen. Audi je to pokušao riješiti s najnovijim automobilom, uvodeći lakšu platformu i nove značajke poput upravljanja na sva četiri kotača. Može okrenuti stražnje kotače do pet stupnjeva u suprotnom smjeru pri malim brzinama kako bi automobilom bilo lakše upravljati, a dva stupnja u istom smjeru pri većim brzinama kako bi se osjećao stabilnijim.

Na modelu A7 ponuđena su četiri različita tipa ovjesa. Tu su standardne čelične opruge, 10 mm niže sportske opruge, opruge s adaptivnim amortizerima i potpuno prilagodljiv sustav zračnog ovjesa.

Audi A7 se svakako čini oštrijim od A8 od početka, s manje pokreta tijela i izravnijim upravljanjem koji u određenoj mjeri povećava osjećaj agilnosti. Odabir quattro pogona na sva četiri kotača (standard na svim osim za početnu razinu A7 Sportback) znači da se doima sigurno i pouzdano bez obzira na vremenske prilike. A7 ulijeva povjerenje i lako ga je postaviti na cestu, ali nikada se ne čini kao automobil koji biste vozili samo radi uživanja u tome. Porsche Panamera je puno zabavnija.

Veću zabrinutost izaziva vožnja automobila sa zračnim amortizerima. Učinkovito se bori s velikim neravninama, ali Vam ipak daje do znanja o opasnostima na cesti pri malim brzinama, tako da je napredak u odnosu na sportski ovjes neznatan.

To je baš šteta, jer ovi mali detalji kvare inače besprijekornu profinjenost A7. Motori su utišani, dok su buka vjetra i ceste dobro izolirana. Dakle, kao automobil za vožnju autocestom, Audi A7 stvarno impresionira. Ovo je izvrstan automobil za prevaljivanje kilometara i kilometara.

Izbor motora u Audi A7 Sportbacku je širok. Na lansiranju u A7 bila su dostupna samo dva motora, jedan benzinski V6 i jedan dizelski V6, koji je sada dostupan u dvije izlazne snage. Oba također koriste Audijev blagi hibridni sustav od 48 V, koji koristi alternator pokretan remenom koji rekuperira energiju tijekom kočenja ili vožnje u prazno i pohranjuje je u litij-ionsku bateriju ispod poda prtljažnika. Sustav omogućuje gašenje motora pri brzini vožnje između 55 i 160 km/h, a također znači da se sustav stop/start može aktivirati dok se automobil još vozi prema zaustavljanju. Međutim, to malo utječe na cjelokupno iskustvo vožnje.

Unatoč promjenama u percepciji javnosti o dizelskim vozilima, 3.0 TDI (pod oznakom 45 TDI za verziju od 228 KS, i 50 TDI za automobil od 282 KS) trebao bi činiti više od 80 posto prodaje u Europi. Vidimo zašto, jer u kombinaciji s glatkim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, ovo je briljantno fleksibilan pogonski sklop. Jakih 620 Nm okretnog momenta za 50 TDI osigurava da vuče snažno, ali spokojno u bilo kojem stupnju prijenosa, uz samo kultivirano brujanje V6 koje remeti mir. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5,7 sekundi, a čini se jednako brzim kao što ta brojka sugerira. 45 TDI ne zaostaje mnogo – ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi.

Za usporedbu, 55 TFSI V6 benzinac od 335 KS nije tako potpun kao svestrani motor. Zvuči malo ljepše, izravno je brži (0 – 100 km/h za 5,3 sekunde), a sedmostupanjski S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom s kojim dolazi umjesto dizelskog Tiptronic pretvarača okretnog momenta daje brže izmjene.

2,0-litreni motori nude poboljšane troškove rada nauštrb performansi, ali nipošto nisu spori. 45 TFSI s 242 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, dok 40 TDI dizel s 210 KS ima vrijeme od 8,3 sekunde, što pada na točno sedam sekundi kada dodate quattro. Tu je i Audi A7 Sportback quattro 55 TFSI e, s 2,0-litrenim četverocilindričnim turbo benzinskim motorom i električnim motorom, ukupne snage 362 KS. Plug-in hibridnom modelu treba 5,6 sekundi da postigne 100 km/h iz mirovanja i nastavit će do 250 km/h.

A7
Foto: Screenshot carwow YT

4. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Postupno izbacivanje paketa sustava?

Audi A7 Sportback dijeli svoju platformu s limuzinom A8 i limuzinom A6, a koristi tehnologiju i mehaničke komponente koje su nove u ponudi Audija. Blagi hibridni sustav od 48 V također dodaje dodatni stupanj mehaničke složenosti ionako visokotehnološkom modelu.

Kao i kod A8, Audi planira postupno izbaciti kompletan paket autonomnih sigurnosnih sustava kako se tehnologija temeljito testira. Do tada, značajke kao što su prilagodljivi tempomat, automatsko kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju voznog traka i pomoć pri parkiranju osiguravaju da značajke automobila mogu preuzeti kada ih vozačeva vještina ili pozornost iznevjere. Audi A7 je testiran od strane Euro NCAP-a 2018. godine i dobio je vrhunske ocjene za sigurnost. Zaštita odraslih i djece u vozilu ocijenjena je s 93%, odnosno 85%.

Audi A7 je pokriven Audijevim standardnim trogodišnjim jamstvom od 100.000 km, koje se može produljiti na četiri godine ili 120.000 km za oko 1.200 €, ili pet godina i 150.000 km za oko 3.000 €. Te brojke temelje se na jamstvu za veći A8, tako da bi A7 mogao biti neznatno jeftiniji. Ipak, s obzirom na cijenu automobila i eventualne popravke, čini se da je ovo prihvatljiv iznos za platiti.

5. Potrošnja i deprecijacija – 73 / 100: Dizelaši privlačniji od benzinaca

S obzirom na ogromnu halabuku koju Audi pravi oko svog 48v blagog hibridnog sustava, poboljšanje ekonomičnosti od 10% koje se tvrdi za Audi A7 Sportback ne čini se tako impresivnim. Unatoč tome, svi su motori konkurentni na papiru kada je u pitanju njihova WLTP ekonomičnost.

Počevši od benzinskog A7, 2,0-litreni 45 TFSI ima potrošnju od 8,2 l/100 km i ima najnižu ocjenu emisije od 185 g/km. To daje prednost A7 Sportbacku u odnosu na Porsche Panameru, jer ovaj automobil nema 2,0-litreni benzinski motor, dok je Audi A7 učinkovitiji od 2,0-litrenih verzija Mercedes CLS-a. Za V6 55 TFSI benzinac najbolja potrošnja i rezultati emisija su 9,2 l/100 km, odnosno 208 g/km. Naravno, sve ove brojke mijenjat će se ovisno o tome odaberete li Sport, S line, Black Edition ili Vorsprung opremu i različite veličine kotača koje dolaze s njima.

Dizel motori su privlačniji za tekuće troškove. Najbolji u ponudi je 40 TDI koji ima najbolju WLTP potrošnju od 5,7 l/100 km i 149 g/km u izvedbi Sport. Dodajte quattro 4WD i najbolja WLTP brojka ovdje je 6 l/100 km. V6 dizel u 45 i 50 TDI troši oko 7,1 l/100 km.

Prelazak S7 s benzinskog na dizelski pogon imao je zapanjujući učinak na poboljšanje potrošnje goriva. Dok bi stari S7 s V8 pogonom trošio 9,6 l/100 km, za novi se model tvrdi da troši 6,5 l/100 km. Prema novoj WLTP procjeni, ipak troši 7,9 l/100 km.

Audi A7 je velik automobil, ali njegova konkurentna cijena znači da se početni izdaci mogu izgubiti sporije nego kod mnogih suparnika. Podaci stručnjaka sugeriraju da se predviđa da će benzinac 55 TFSI zadržati 40% svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km.

Ukupna ocjena za Audi A7 Sportback: 79 / 100 – Audi A7 Sportback spaja stil sa sadržajem i čini veliki korak naprijed u smislu tehnologije

Članak objavio Luka Petkovic

Infiniti

Infiniti Q30: Nije za svačiji ukus

Lancia Delta Integrale

Lancia Delta Integrale – legendarni automobil izgubljenog vremena