in

Infiniti Q30: Nije za svačiji ukus

Infiniti
Foto: Roman Vyshnikov / Shutterstock.com

Infiniti Q30 je intrigantna alternativa vrhunskoj njemačkoj hatchback sceni. Nije za svačiji ukus, ali zaobljena vanjština i raskošna kabina nude privlačnost koja može parirati nekim od najjačih automobila u ovoj klasi. Ipak, nije jeftin. Modeli s nižim specifikacijama imaju razumne vrijednosti, a po cijeni su slični Audiju A3 i BMW-u serije 1. Ali vrhunske opreme, posebno Q30 2.0 Sport, su preskupe, a na tržištu postoje brže i ekonomičnije ponude.

Infiniti Q30 je dobar automobil za velike udaljenosti s mekim ovjesom i profinjenom kabinom. Nekima će se svidjeti nešto viši vozački položaj od većine hatchback modela, ali praktičnost ometaju čudno oblikovan prtljažnik i skučena stražnja sjedala.

Infiniti je Nissanu ono što je Lexus Toyoti. Kao premium podmarka japanskog proizvođača, Infiniti se nadao kapitalizirati na tržištu vrhunskih, dobro izgrađenih alternativa njemačkoj eliti, s nizom novih modela posebno za Europu. Q30 je Infinitijev najmanji model, a temelji se na najprodavanijoj Mercedes A-klasi. Proizveden je u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu u Ujedinjenom Kraljevstvu i trebao bi biti upravo ono što marki treba da pravilno pokrene svoj ambiciozni pomak u Europi. Prošle je godine, nažalost, došlo do prekida proizvodnje i isporuke automobila u Ujedinjeno Kraljevstvo i Europu.

Dijeljenje platforme, osnovne karoserije i puno unutarnjih ukrasa i elektronike s A-klasom znači da je dobro građena, dok velika stilizirana rešetka i široka prednja svjetla daju Q30 njegov osebujan izgled. Zaobljene krivulje i različiti kutovi daleko su upečatljiviji od ravnog Audija A3.

U ponudi je bilo pet paketa opreme – SE, Premium, Premium Tech, Business Executive i Sport, dok je Infiniti nudio InTouch paket za nadogradnju za Premium i Sport modele za dodavanje dodatne opreme. Kao standard, Infiniti Q30 izgleda oštro, ali Sport model dobiva nabrijani izgled, s ovjesom spuštenim za 15 mm niže, većim kotačima i branicima, plus sportskim sjedalima unutra. Oni koji žele višu verziju inspiriranu SUV-om mogu odabrati QX30 crossover, koji je u biti Q30 s povišenim ovjesom.

Postojala su četiri izbora motora – Renaultov 1.5 dizel i Mercedesov 2.1-litreni dizel, plus 1.6 i 2.0-litrene turbo benzinske jedinice, također iz Mercedesa. 1,5 i 1,6-litreni motori bili su dostupni sa šest-stupanjskim ručnim ili sedam-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok su dva veća motora dostupna samo s automatskim mjenjačem. 2,1-litreni dizel (pod oznakom 2.2) dostupan je bio s pogonom na prednje kotače ili s pogonom na sva četiri kotača, dok je 2,0-litreni benzinac od 208 KS samo 4×4.

Rivali su Mercedes A-klase, Audi A3, Lexus CT 200h i BMW serije 1. Malo podignuti QX30 nudi višu vozačku poziciju i stil više nalik crossoveru, parirajući automobilima poput Mercedesa GLA.

1. Sigurnost i jamstvo – 89 / 100: Korisni Auto High Beam Assist

Infiniti Q30 je dostupan s Infinitijevim trogodišnjim jamstvom ili jamstvom od 100.000 km. Sigurnosne značajke uključuju upozorenje za mrtvi kut, koje upozorava na druga vozila u susjednim trakama skrivena u mrtvim kutovima vozača. Upozorenje na prednji sudar s prednjim kočenjem u nuždi upozorava vozača na opasnosti na cesti ispred, i naposljetku poduzima automatsku akciju, primjenom kočnica kako bi se izbjegle ili ublažile posljedice sudara.

Auto High Beam Assist, visoko intuitivna tehnologija poboljšava sigurnost tijekom noćne vožnje automatskim smanjivanjem prednjih svjetala kako bi se izbjeglo “zaslijepljenje” automobila koji voze u suprotnom smjeru. U međuvremenu, inteligentni tempomat može održavati sigurnu udaljenost od automobila ispred za sigurnu i opuštajuću vožnju. Euro NCAP je automobilu dao ocjenu od pet zvjezdica na testu sudara, zahvaljujući ovoj paleti sigurnosnih paketa. Od posebnog je interesa činjenica da automobil ima odličan rezultat za pješake od 91 posto.

2. Dizajn – 83 / 100: Dobro uređen i elegantan

Infiniti Q30 je očito dio obitelji Infiniti i dijeli obline svojih rođaka, ali na puno naglašeniji način. Zakrivljena rešetka i svjetla za brisanje također su poznati. Ima nekih upitnih ukrasa oko otvora prtljažnika, ali u cjelini se čini da je vrlo dobro izgrađen. Postoji i opcija opreme Sport. Ovo spušta automobil za 15 mm, a glomazniji branici i crni detalji doprinose ukupnom sportskom izgledu, čak i ako je suptilan. Model Sport također ima 48-cm kotače umjesto standardnih 45-cm kotača, dok Infiniti nudi različite opcije kotača, uključujući naplatke s ljubičastim prugama.

Iznutra je Infiniti dobro uređen i djeluje elegantno. Udobnost je ovdje ključna riječ. Na primjer, sjedala su dizajnirana s ciljem da podupru Vaš gornji i donji dio leđa kako bi smanjili pritisak ne naprežući jedan određeni dio. Međutim, u pogledu čvrstoće i kvalitete, nije baš najbolji. Pronaći ćete bolju prilagodbu i završnu obradu kod njemačkih rivala, s određenim dijelovima koji se osjećaju pomalo slabašno i zveckaju.

Na tehnološkom planu, automobili viših specifikacija dolazili su s opcijom zvučnika za poništavanje zvuka, kako bi se umanjio dio buke motora i ceste. Međutim, kada je u pitanju pametna tehnologija, Q30 nema ništa posebno. Čini se da je većina električnih značajki koje možete vidjeti preuzeti iz Mercedesa, uključujući infotainment zaslon u stilu tableta i upravljački kotačić na središnjoj konzoli.

Infinitijev opcijski infotainment sustav InTouch prilično je jednostavan za korištenje. Upravljačko sučelje je isto kao kod A-klase, a kombinira zaslon osjetljiv na dodir s kotačićem i odabirom tipki na središnjoj konzoli. To olakšava navigaciju pomoću jednog ili oba načina upravljanja sustavom, iako na kotačiću nema gumba za preskakanje izvora ili zapisa. Zaslon za mapiranje također izgleda vrlo slično sustavu Mercedes COMAND, ali svjetlije boje olakšavaju čitanje.

Infiniti Q30
Foto: Screenshot

3. Prostor – 74 / 100: Dug gotovo 4,5 m

Infiniti Q30 je dostupan samo s petoro vrata i pet sjedala, ali prostor nije posebno izdašan. Višim vozačima prostor za noge u Q30 mogao bi biti skučen, dok oni straga nemaju pretjerano dovoljno prostora za glavu ili noge. Linija krova automobila također je prilično niska, tako da bi viši putnici mogli lupati glavom prilikom ulaska i izlaska. Putnici koji koriste srednje sjedalo također će biti stisnuti, a tu je i poteškoća zbog velikog tunela mjenjača na podu. U modelima Sport, tamna obloga krova u kombinaciji s velikim C-nosačima čini pomalo klaustrofobičnim.

Spremište u kabini nije sjajno. Pretinac za rukavice dovoljno je velik za bocu vode od 500 ml, kao i pretinci na vratima, ali osim toga nema puno više prostora. Postoji mogućnost dodavanja spremišta u naslon za ruku kako bi se olakšao problem. Prtljažnik ima 368 litara, a diskutabilno je hoćete li doista iskoristiti njegov puni kapacitet. Oblik prtljažnika je dosta nespretan zbog zaobljenog dizajna automobila.

Preglednost sprijeda nije izvanredna zbog zdepastih A-nosača, ali ne uzrokuje velike probleme.

Sve u svemu, Q30 je dug gotovo 4,5 m (4.425 mm) i širok 1,8 m. To ga čini dužim od Nissan Qashqaija, ali ne tako visokim i užim. Također je veći od Mercedesa A-klase, Volkswagen Golfa ili Audija A3 (iako je A3 širi) što prostor na stražnjim sjedalima čini još razočaravajućim. Ima udaljenost od tla 210 mm.

Budući da su prednja sjedala u modelu Infiniti Q30 podignuta, imate dovoljno dodatnog prostora da podvučete noge. Međutim, s vozačevim sjedalom postavljenim za nekoga visokog 1,90 m, ovo bi učinilo prostor za noge prilično tijesnim za svakoga tko sjedi iza. Q30 također dobiva električno podesiva sjedala s tri memorijske postavke i gumbe koji oponašaju dijelove sjedala, iako su opet prekidači na vratima potpuno isti kao kod Mercedesa A-klase.

Stražnja vrata otvaraju se do gotovo 90 stupnjeva za pristup, ali linija krova je malo niska i sužavanje na dnu vrata čini nespretnim ulazak. Kad uđete, na dva vanjska sjedala nalaze se Isofix nosači dječje sjedalice.

Prtljažnik ima 368 litara s postavljenim stražnjim sjedalima. Postoje točke za pričvršćivanje Vaše prtljage i trebali biste moći staviti veliki kovčeg, ali oblik prtljažnika znači da ćete se mučiti da stavite više od toga. U njega se mogu staviti dva srednja kofera i nešto manjih torbi bez problema. Ako trebate ponijeti više, možete preklopiti stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40, no ona ne idu potpuno ravno. Otvor je ipak širok, što znači da nema potrebe za saginjanjem da biste podigli stvari iako postoji izražen rub prtljažnika.

Foto: Screenshot

4. Potrošnja – 72 / 100: Većina sličnih suparnika ima veću učinkovitost

U usporedbi sa svojim rivalima, Infiniti Q30 nije jeftin automobil za vožnju. Nećete bankrotirati, ali u usporedbi s gotovo identičnom Mercedesovom A-klasom (s kojom dijeli većinu svojih motora) troškovi rada su veći. Nijedan od motora ne pada ispod 100 g/km, a najniže emisije su 108 g/km za 1,5-litreni dizel. Ovaj motor troši 4,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu, što nije toliko impresivno u usporedbi s A-klasom ili BMW-om serije 1 – oba troše manje od 3,5 l/100 km iz motora sličnih performansi.

1,6-litreni turbobenzinski motor od 120 KS troši 6 l/100 km u kombiniranom ciklusu i emitira 138 g/km CO2. Ako odaberete snažniji DCT automatik od 154 KS, stvari će se malo poboljšati, ali ne značajno (5,8 l/100 km). Opet, većina suparnika sa sličnim performansama ima veću učinkovitost.

2,0-litreni Sport je, kao što biste i očekivali, najmanje učinkovit. Zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača i automatskom mjenjaču, emitira 156 g/km CO2 i ima kombiniranu potrošnju od 6,7 l/100 km. Ovo je slično BMW-u 125i, koji je znatno brži i jeftiniji. U sredini svega toga nalazi se 2,2-litreni dizel, koji nudi razumnu, ali ne i briljantnu kombinaciju učinkovitosti i performansi. Troši 4,9 l/100 km iz svog motora od 166 KS i emitira 134 g/km CO2.

5. Vožnja – 68 / 100: Infiniti Q30 nije baš agilan i zabavan

Infiniti Q30 nije osobito zabavan za vožnju, s nedostatkom motora i neinspirativnim upravljanjem. 1,5-litreni turbodizelaš bio je najpopularniji jer je najučinkovitiji, ali performanse su primjerene, a ne senzacionalne. Iskupljujuća značajka modela Q30 kada je riječ o iskustvu vožnje je njegova glatka vožnja. Zapravo, to je jedan od najudobnijih automobila u svojoj klasi, koji bez napora napreduje na dužim putovanjima autocestom. Ako ćete prijeći puno kilometara, proletjet ćete u ovom automobilu.

Postoji jedan uvjet za ovo. Niži i čvršći ovjes Sport specifikacije oduzima dio ove udobnosti vožnje, ali ne nudi mnogo više u pogledu agilnosti ili zabave. Veće kočnice znače da se zaustavlja s pouzdanjem, ali nema puno mana u standardnoj postavci. Premium specifikacija je bolji izbor. Gradska vožnja nije tako laka kao kod suparnika zahvaljujući vidljivosti koja nije baš savršena, osobito preko ramena. Nije zanimljiv u zavojima, ali standarde klase u užitku u vožnji koje postavljaju Audi A3 i BMW serije 1 teško je slijediti.

Infiniti Q30
Foto: Screenshot

Ručni mjenjač je malo razočaravajući. Infiniti tvrdi da je Q30 vrhunski automobil, ali njegov automatski mjenjač ne nudi sofisticirano iskustvo. Automatski DCT mjenjač je uglađeniji, ali zahtijeva veliki izdatak.

Najpopularniji motor za Q30 je 1,5-litreni turbodizel. Iako se može činiti dosadnim izborom, za većinu kupaca ponudit će pristojan spoj performansi i tekućih troškova. Ima 108 KS, 260 Nm okretnog momenta i dostići će 0 do 100 km/h za 12 sekundi. Međutim, čini se relativno brzim u srednjem rasponu.

1.5 nije najtiša jedinica, ali snažniji motori (poput snažnog 2,2-litrenog dizelaša) dostupni su s tehnologijom za poništavanje buke u zvučnicima kako bi se ublažio dio buke. 1,6-litreni turbobenzinac sa 120 KS tih je u praznom hodu i u pokretu, ali zahtijeva veći broj okretaja od dizela i učinkovitost je na udaru. Ipak, vrijedno je izbjegavati DCT automatski model od 154 KS na ovom motoru, jer čini hatchback izrazito letargičnim unatoč tome što je snažniji.

Ono što je dobro izbjeći je 2,0-litreni benzinac. To nipošto nije neugodan motor (posuđen je iz Mercedesa GLA 250) s dosta potiska srednjeg dometa i pristojnom profinjenošću. Ali, jednostavno nije ni blizu tako brz kao hatchback rivali sa sličnom cijenom. Vrijeme od 0 do 100 km/h traje 7,2 sekunde – Opel će Vam prodati 1,6-litrenu Astru koja je brža od toga.

Ukupna ocjena za Infiniti Q30: 77 / 100 – Više od otmjenog Nissana, Infiniti Q30 je vrlo dobar hatchback

Članak objavio Luka Petkovic

Peugeot Rifter

Peugeot Rifter: Dobro prikriva kombijevske korijene

A7

Audi A7 Sportback: Tehnološki korak naprijed