in

BMW 6: Četiri generacije luksuza i moći

Svijetli BMW 6 u podzemnoj garaži
Foto: rebinworkshop / Shutterstock.com

BMW Serija 6 predstavlja spoj luksuza, moći i sofisticiranog dizajna, kojeg njemački proizvođač automobila BMW razvija i usavršava već desetljećima. Od svog prvog predstavljanja, BMW 6 zauzima posebno mjesto u ponudi BMW-a, ciljajući na vozače koji traže više od puke funkcionalnosti i performansi – traže stil, udobnost i prestiž.

Kroz generacije, BMW Serija 6 je evoluirala od elegantnih kupea i kabrioleta do prostranih Gran Turismo modela, nudeći različite motorizacije koje zadovoljavaju i najzahtjevnije kupce. Od snažnih benzinaca do efikasnih dizelaša, svaki model Serije 6 dizajniran je s naglaskom na dinamičku vožnju, naprednu tehnologiju i ekskluzivnost.

Dizajn Serije 6 odražava BMW-ovu filozofiju spoja estetike i funkcionalnosti. Oštre linije, izražajna prednja rešetka i prepoznatljiva svjetla čine ga prepoznatljivim na prvi pogled, dok interijer kombinira luksuzne materijale, vrhunsku izradu i najnovije tehnološke inovacije za maksimalnu udobnost i sigurnost.

Uz bogatu povijest i tradiciju, BMW Serija 6 nastavlja privlačiti ljubitelje automobila koji cijene kombinaciju performansi, luksuza i ekskluziviteta. Bez obzira na to tražite li sportski kupe, elegantan kabriolet ili prostrani Gran Turismo, Serija 6 nudi izuzetno iskustvo vožnje koje zadovoljava i najviše standarde.

Povijest BMW-a 6

Povijest BMW Serije 6 započinje ranih 1970-ih godina kao nasljednik slavne linije E9, uključujući modele poput 2800 CS i 3.0 CSi. Prva generacija Serije 6, označena kao E24, službeno je predstavljena 1976. godine, ostavljajući trajni utisak svojim elegantnim dizajnom, vrhunskim performansama i luksuzom koji je bio karakterističan za BMW.

Prva generacija: E24 (1976. – 1989.)

E24 Serija 6 pokrenuta je sa 630CS i 633CSi modelima, a kasnije se pridružio i snažniji 635CSi. Automobil je bio poznat po svojim glatkim linijama, dugom poklopcu motora i sportskom izgledu. Vrhunac ove generacije bio je M635CSi, poznat u Sjevernoj Americi kao M6, koji je bio opremljen snažnim motorom iz BMW-a M1, čime je postao jedan od najbržih i najprestižnijih kupea svog vremena.

Druga generacija: E63/E64 (2003. – 2010.)

Nakon pauze u proizvodnji, BMW je obnovio Seriju 6 2003. godine s modelima E63 (kupe) i E64 (kabriolet). Ova generacija donijela je modernizaciju kroz napredniju tehnologiju, uključujući iDrive sustav za upravljanje, kao i značajne poboljšane performanse. Ponudila je izbor motora, uključujući snažni V10 za M6 model, što je postavilo nove standarde u segmentu luksuznih sportskih automobila.

Treća generacija: F12/F13 (2011. – 2018.)

Treća generacija, predstavljena 2011., nastavila je evoluciju Serije 6 s F12 (kabriolet) i F13 (kupe) modelima. Dizajn je bio elegantniji i aerodinamičniji, s naglaskom na luksuz i udobnost, uz zadržavanje sportskih performansi. Uveden je i novi model, Gran Coupe, četverovratna verzija koja kombinira praktičnost s očaravajućim dizajnom.

Četvrta generacija: G32 (od 2017.)

Iako se tradicionalni kupe i kabriolet modeli više ne proizvode pod oznakom Serije 6, BMW je nastavio liniju s Gran Turismo (GT) modelom, označenim kao G32. Ova verzija fokusira se više na udobnost i prostranost, nudeći izuzetan luksuz i inovacije u tehnologiji. Sa svojim liftback stilom, G32 Serija 6 GT pruža jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i praktičnosti, ciljajući na one koji žele eleganciju i prostranost.

Kroz svoje generacije, BMW Serija 6 dokazala je svoju sposobnost da se prilagodi i evoluira, ostajući istinski predstavnik luksuza, performansi i dizajnerske izvrsnosti koje BMW predstavlja. Svaka generacija donijela je nešto novo i uzbudljivo, čineći Seriju 6 jednim od najpoželjnijih automobila u svojoj klasi.

Crni BMW 6 izvana
Foto: Screenshot carwow

BMW 6 motori

BMW Serija 6 kroz svoje generacije nudio je raznolik izbor motora kako bi zadovoljio različite potrebe i preferencije kupaca, uključujući benzinske, dizelske, i povremeno hibridne pogonske skupine. Evo pregleda koji su BMW 6 motori bili dostupni u različitim generacijama:

Prva generacija: E24 (1976. – 1989.)

  • 630CS i 633CSi: Početni modeli pokretani su rednim šestcilindričnim motorima.
  • 635CSi: Uveo je snažniji redni šestcilindrični motor.
  • M635CSi/M6: Na vrhu ponude bio je model s 3.5-litrenim rednim šestcilindričnim motorom iz BMW-a M1, pružajući iznimne performanse za to doba.

Druga generacija: E63/E64 (2003. – 2010.)

  • 630i: Pokretan rednim šestcilindričnim motorom zapremine 3,0 litre.
  • 645Ci: Uveden s V8 motorom zapremine 4,4 litre.
  • 650i: Zamijenio 645Ci s jačim 4,8-litrenim V8 motorom.
  • M6: Na vrhu ponude našao se s 5,0-litrenim V10 motorom, istim onim koji je korišten u BMW M5, pružajući vrhunske performanse.

Treća generacija: F12/F13 (2011. – 2018.)

  • 640i: Opremljen s turbo-punjenim rednim šestcilindričnim motorom.
  • 650i: Nudi snažniji V8 turbo motor.
  • M6: Ponovno na vrhu ponude s 4,4-litrenim twin-turbo V8 motorom, pružajući još bolje performanse nego prethodnik.
  • Diesel varijante: Uključivale su 640d s turbo-dizelskim motorima za one koji su tražili kombinaciju performansi i ekonomičnosti.

Četvrta generacija: G32 (od 2017.)

Iako se G32 više fokusira na Gran Turismo verziju, motori su nastavili pratiti BMW-ovu tradiciju inovacija i performansi.

  • 630i: Dolazi s 2,0-litrenim turbo-punjenim rednim četverocilindričnim motorom.
  • 640i: Opremljen jačim 3,0-litrenim turbo-punjenim rednim šestcilindričnim motorom.
  • 650i: Iako 650i nije bio dio početne ponude G32, slični motori V8 koriste se u drugim modelima visoke klase BMW-a.
  • Diesel varijante: Uključuju modele kao što su 620d, 630d, i 640d, pružajući različite razine snage i efikasnosti.

Svaka generacija BMW Serije 6 donosila je napredak u pogledu snage, efikasnosti i ekoloških standarda, osiguravajući da motori ne samo da zadovoljavaju trenutne potrebe tržišta već i postavljaju nove standarde u automobilskoj industriji.

Vožnja

Vožnja BMW Serije 6 kombinira sportsku dinamičnost, luksuzni komfor i vrhunsku tehnologiju, pružajući jedinstveno iskustvo koje je teško nadmašiti. Kroz svoje generacije, Serija 6 razvila je reputaciju kao jedan od najpoželjnijih automobila za one koji traže savršenu ravnotežu između performansi i udobnosti u vožnji. Evo kako različite generacije Serije 6 doprinose toj reputaciji:

Prva generacija: E24 (1976. – 1989.)

E24 je postavio temelje za ono što Serija 6 predstavlja: odlične vozačke performanse i luksuz. Sa svojim klasičnim kupe linijama i moćnim motorima, pružao je uzbudljivu vožnju uz dobar osjećaj kontrole i stabilnosti. M635CSi/M6 modeli iz ove generacije posebno su istaknuti zbog svoje iznimne dinamičnosti i sportskih performansi.

Druga generacija: E63/E64 (2003. – 2010.)

S modernijim dizajnom i naprednijom tehnologijom, E63/E64 generacija donijela je značajna poboljšanja u udobnosti i voznim karakteristikama. Sustavi poput Dynamic Drive (aktivna stabilizacija krutosti vozila) i aktivnog upravljanja poboljšali su agilnost i stabilnost, čineći vožnju istovremeno uzbudljivom i udobnom. M6 modeli s V10 motorima i SMG mjenjačima pružali su ekstremne performanse koje su bile na razini superautomobila.

Treća generacija: F12/F13 (2011. – 2018.)

Uvođenjem F12/F13 generacije, BMW je dodatno ugasio granicu između luksuza i sportskih performansi. S poboljšanom aerodinamikom, lakšim materijalima i još naprednijom tehnologijom, Serija 6 postala je agilnija i učinkovitija. Uz to, uvođenje Gran Coupe modela dodalo je više prostora i udobnosti, čineći Seriju 6 još praktičnijom bez žrtvovanja performansi. M6 modeli ove generacije nastavili su dominirati sa svojim moćnim twin-turbo V8 motorima.

Četvrta generacija: G32 (od 2017.)

Fokusirajući se na Gran Turismo verziju, G32 je bio dizajniran s naglaskom na prostranosti, udobnosti i luksuznim putovanjima na duge staze. Uprkos većim dimenzijama, zadržao je dinamičke vozačke karakteristike zahvaljujući naprednim tehnologijama poput Integral Active Steering (integriranog aktivnog upravljanja) i adaptivnog ovjesa. G32 nudi sjajan balans između udobnosti i odziva vozila, idealan za one koji traže više prostora bez kompromisa u performansama.

Kroz svaku generaciju, BMW Serija 6 ostaje vjerna svojim korijenima, pružajući vozačima izuzetan spoj dinamičnosti, luksuza i inovacija. Bez obzira radi li se o sportskom kupeu, elegantnom kabrioletu ili praktičnom Gran Turismu, Serija 6 nudi nezaboravno iskustvo vožnje.

Ekonomičnost

Ekonomičnost BMW Serije 6 varira ovisno o modelu, generaciji i vrsti motora. Dok su performanse i luksuz dva ključna elementa koji definiraju Seriju 6, BMW je također uložio napore u poboljšanje gorivne ekonomičnosti i smanjenje emisija CO2, posebice u novijim generacijama. Evo kako se ekonomičnost razlikuje među različitim generacijama i modelima:

Prva generacija: E24 (1976. – 1989.)

U vrijeme kada je ekonomičnost bila manje naglašena, modeli prve generacije Serije 6 nisu bili posebno poznati po svojoj gorivnoj efikasnosti. Snažni benzinski motori fokusirani su na performanse i vozačko iskustvo, što je često rezultiralo umjerenom do niskom gorivnom ekonomičnosti.

Druga generacija: E63/E64 (2003. – 2010.)

Iako je poboljšana tehnologija motora i aerodinamika donijela neke dobitke u efikasnosti, modeli druge generacije Serije 6 i dalje su naglasak stavljali na performanse. Međutim, s pojavom strožih globalnih standarda emisija, BMW je počeo implementirati tehnologije poput Valvetronic (varijabilno upravljanje ventilima) i direktnog ubrizgavanja goriva kako bi poboljšao gorivnu ekonomičnost.

Treća generacija: F12/F13 (2011. – 2018.)

U trećoj generaciji, zahvaljujući naprednoj tehnologiji, poput upotrebe turbo punjača i lakših materijala, BMW Serija 6 postigla je znatne dobitke u efikasnosti. Diesel varijante, kao što je 640d, posebno su bile cijenjene zbog svoje sposobnosti da pruže i solidne performanse i impresivnu gorivnu ekonomičnost. Također, uvođenje efikasnijih benzinskih motora pomoglo je u smanjenju potrošnje goriva.

Četvrta generacija: G32 (od 2017.)

G32 Serija 6 Gran Turismo predstavlja najveće dostignuće BMW-a u pogledu ekonomičnosti unutar ove linije. S fokusom na aerodinamičnost i učinkovitost, kao i upotrebom najnovije tehnologije motora, uključujući blagi hibridni sustav za neke modele, G32 postiže bolju gorivnu ekonomičnost i niže emisije CO2. Modeli s manjim, efikasnijim motorima, kao što je 630d, pružaju odličnu kombinaciju gorivne ekonomičnosti i performansi.

Generalno, dok BMW Serija 6 nije primarno usmjerena na ekonomičnost, napredak u tehnologiji motora i vozila značajno je poboljšao njenu gorivnu efikasnost kroz godine. Kupci koji traže optimalnu ekonomičnost unutar Serije 6 vjerojatno će se odlučiti za novije modele, posebno one s diesel motorima ili efikasnijim benzinskim varijantama.

Potrošnja

Potrošnja goriva u BMW Seriji 6 varira ovisno o modelu, generaciji, vrsti motora i načinu vožnje. Dok su noviji modeli općenito učinkovitiji zahvaljujući naprednim tehnologijama motora i poboljšanjima u aerodinamici, potrošnja goriva može se značajno razlikovati između snažnijih, performansama orijentiranih verzija i onih koji su usmjereni na efikasnost. Evo pregleda kako se potrošnja goriva može kretati unutar različitih generacija i modela BMW Serije 6:

Treća generacija: F12/F13 (2011. – 2018.)

  • 640i (Benzin): Kombinirana potrošnja goriva može se kretati oko 7,9 do 8,8 l/100km, ovisno o specifičnoj konfiguraciji i uvjetima vožnje.
  • 650i (Benzin): Očekujte kombiniranu potrošnju u rasponu od oko 9,3 do 10,5 l/100km.
  • 640d (Dizel): Jedan od ekonomičnijih modela, s kombiniranom potrošnjom koja se kreće oko 5,5 do 6,3 l/100km.

Četvrta generacija: G32 (od 2017.)

  • 630i (Benzin): Kombinirana potrošnja može biti oko 5,5 do 6,2 l/100km, što je prilično impresivno za vozilo te veličine i klase.
  • 640i (Benzin): Kombinirana potrošnja goriva za ovaj model može se očekivati u rasponu od oko 7,0 do 7,7 l/100km.
  • 630d (Dizel): Izuzetno ekonomičan za svoju klasu, s kombiniranom potrošnjom goriva oko 4,5 do 5,1 l/100km.

Navedene vrijednosti su aproksimacije i mogu varirati u zavisnosti od brojnih faktora, uključujući stil vožnje, teret vozila, održavanje, te korištenje dodatne opreme poput klima uređaja. BMW je usmjeren na smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2 kroz tehnološke inovacije, uključujući implementaciju efikasnijih motora, lakših materijala i aerodinamičkih poboljšanja. Također, uvođenje blagih hibridnih sustava dodatno pridonosi smanjenju potrošnje u nekim novijim modelima.

Za točne specifikacije i potrošnju određenog modela BMW Serije 6, uvijek je najbolje konzultirati službenu dokumentaciju proizvođača ili provjeriti s ovlaštenim zastupnicima.

BMW 6 cijena

BMW 6 cijena može se znatno razlikovati ovisno o modelu, godištu, opremi i tržištu na kojem se prodaje. Noviji modeli, osobito oni s više opreme, snažnijim motorima ili M paketom opreme, obično imaju višu cijenu. S obzirom na različite generacije i modele unutar Serije 6, kao i promjenjive tržišne uvjete, cijene se mogu značajno razlikovati od zemlje do zemlje i tijekom vremena.

Novi modeli

Cijene novih modela BMW Serije 6, posebno za trenutnu generaciju G32 Gran Turismo, mogu se kretati od srednjeg do visokog cjenovnog ranga luksuznih automobila. Na primjer, početna cijena za BMW 630i Gran Turismo može se kretati oko 60.000 do 70.000 eura, ovisno o tržištu i razini opreme. Modeli snažnijih motora ili s dodatnom opremom, poput 640i ili M paketa, mogu imati početne cijene koje prelaze 80.000 eura.

Rabljeni modeli

Cijene rabljenih modela BMW Serije 6 variraju ovisno o godištu, stanju, prijeđenoj kilometraži, opremi i drugim faktorima. Stariji modeli, poput onih iz druge generacije (E63/E64) ili rane treće generacije (F12/F13), mogu se naći po znatno nižim cijenama, često ispod 20.000 eura, a ponekad i znatno niže za modele s visokom kilometražom ili onima kojima je potrebno više održavanja.

M Modeli

M modeli, kao što su M6, zbog svojih performansi i ekskluziviteta, obično nose premiju u cijeni, kako u novom tako i u rabljenom stanju. Rabljeni M6 modeli mogu varirati u cijeni prilično široko, ovisno o godištu i stanju, ali očekujte da će cijene biti više u usporedbi s ostalim modelima Serije 6.

Tehnologija

Unutrašnjost BMW-a 6
Foto: Screenshot carwow

Tehnologija u BMW Seriji 6 je vrhunska, uključujući niz inovativnih rješenja koja poboljšavaju udobnost, sigurnost, performanse i iskustvo vožnje. Kroz generacije, BMW je kontinuirano unapređivao tehnološku opremljenost Serije 6, integrirajući napredne sustave i funkcije. Evo nekoliko ključnih tehnoloških značajki koje se mogu naći u različitim generacijama BMW Serije 6:

iDrive Infotainment sustav

Od svojeg uvođenja, iDrive sustav je bio srce BMW-ove infotainment ponude, pružajući pristup nizu funkcija, uključujući navigaciju, komunikaciju, zabavu i postavke vozila. Kroz godine, iDrive je evoluirao, postajući intuitivniji i bogatiji značajkama, s većim zaslonima i naprednijim sučeljima, uključujući dodirne i gestikulacijske kontrole.

Driving Assistant

BMW Serija 6 opremljena je naprednim sustavima pomoći vozaču koji povećavaju sigurnost i udobnost. Ovo uključuje značajke poput upozorenja na frontalni sudar, aktivnog tempomata s funkcijom Stop&Go, sustava za održavanje vozila u traci, upozorenja na mrtvi kut i više. Ove tehnologije koriste radare, kamere i senzore kako bi pružile potporu vozaču, smanjile rizik od nesreća i učinile vožnju manje napornom, posebice na dugim putovanjima.

BMW ConnectedDrive

ConnectedDrive je BMW-ova platforma za povezane usluge koja vozačima omogućuje pristup širokom spektru informacija i zabavnih sadržaja. Uz pomoć mobilne povezanosti, vozači mogu koristiti online navigaciju s real-time prometnim informacijama, pristupati raznim online servisima i aplikacijama, kao i koristiti daljinske usluge poput zaključavanja i otključavanja vozila preko smartphonea.

Digitalni instrumenti

Kasnije generacije Serije 6 predstavile su digitalne instrument ploče, zamjenjujući tradicionalne analogne pokazivače s visokoresolucijskim zaslonima koji se mogu prilagoditi za prikaz različitih informacija. Ova promjena omogućila je vozačima personaliziraniju i informativniju vožnju, s jasnim prikazom važnih podataka o vozilu i navigaciji.

Efikasnost i performanse

BMW je u Seriji 6 implementirao razne tehnologije za poboljšanje efikasnosti i performansi, uključujući upotrebu laganih materijala poput aluminija i karbonskih vlakana, aerodinamične dizajne, napredne motore s turbo punjenjem i tehnologije poput EfficientDynamics, koji uključuje start-stop sustav, regeneraciju kočione energije i druge funkcije za smanjenje potrošnje goriva i emisija.

Konkurenti

BMW Serija 6 nalazi se u segmentu luksuznih sportskih kupea i kabrioleta, kao i u kategoriji prostranih i luksuznih Gran Turismo modela. Kroz svoje različite generacije i modele, Serija 6 natjecala se s nekoliko ključnih konkurenata na tržištu, svaki donoseći vlastite jedinstvene karakteristike, dizajn, performanse i tehnološku opremljenost. Evo nekoliko glavnih konkurenata BMW Serije 6:

Mercedes-Benz E-Klase Coupe i Cabriolet

Mercedes-Benz E-Klasa Coupe i Cabriolet nude sličnu mješavinu luksuza, performansi i sofisticiranog dizajna. S naglaskom na udobnosti i vrhunskoj izradi, Mercedes-Benz je snažan konkurent, posebno cijenjen zbog svoje unutrašnjosti i naprednih tehnologija.

Audi A7/S7/RS7

Audi A7 i njegove snažnije verzije S7 i RS7 izravni su konkurenti BMW-u Serije 6 Gran Turismo, nudeći sličan koncept sportskog, ali prostranog vozila s liftback dizajnom. Audi se ističe naprednim infotainment sustavom, elegantnim dizajnom i impresivnim performansama, posebno u RS7 modelu.

Porsche Panamera

Porsche Panamera je luksuzna sportska limuzina koja pruža izuzetne performanse i vrhunsku dinamiku vožnje, predstavljajući konkurenciju BMW-u Serije 6, posebno Gran Turismo modelima. Panamera spaja sportski duh s praktičnošću četverovratne konfiguracije, nudeći raznolike pogonske sklopove, uključujući hibridne opcije.

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type je sportski automobil koji se može natjecati s kupe i kabriolet verzijama BMW Serije 6. F-Type se ističe svojim dramatičnim dizajnom, izvrsnim zvukom motora i uzbudljivim performansama, posebno u V8 verzijama.

Lexus LC

Lexus LC je luksuzni sportski kupe koji kombinira oštar dizajn, vrhunske materijale unutrašnjosti i impresivne performanse, čineći ga značajnim konkurentom u segmentu. LC je poznat po svojoj jedinstvenoj estetici, udobnosti i pouzdanosti, kao i po opciji hibridnog pogona.

Članak objavio Luka Petkovic

Audi e-tron Sportback u podzemnom parkiralištu

Audi e-tron – Prvi potpuno električni SUV iz Audija

Bijeli Renault Espace na Tartu Motoshowu u Estoniji

Renault Espace – 40 godina duge povijesti