Pretraži
Pirelli je morao spaliti 1,800 skupocjenih Formula 1 guma nakon otkazane VN Australije

Pirelli je morao spaliti 1,800 skupocjenih Formula 1 guma nakon otkazane VN Australije

Objavljeno: 17/03/2020 / Autor: Mihael / Foto: Pirelli

Pirelli spalio 1800 guma – Jedan od ključnih elemenata svake utrke Formule 1 jesu gume bolida. Pirelli kao ekskluzivni dobavljač guma za Ferrari, Mercedes i ostatak ekipa na „gridu“  za svaki VN vikend dostavlja doslovno tisuće guma koje potom montira na felge. Izazvano korona virusom, VN Australije je otkazana gotovo u zadnji čas, a zajedno sa cijelim trkaćim vikendom otpisana je i čitava pošiljka guma pripremljenih za sve moguće scenarije toga vikenda.

Prema originalnom rasporedu, sljedeće na redu su trebale biti VN Bahreina i VN Vijetnama ali obje su odgođene također zbog pandemije korona virusa. S obzirom da Formula 1 podrazumijeva i golemu logistiku iza zavjese koju ne prate budne oči medija, malo je poznato da su čitavi kompleti guma već dopremljeni na te lokacije spremno čekajući  elitne timove.

Čak i u slučaju otkazivanja tih utrka, gume će jednostavno biti prebačene na drugu lokaciju, odnosno korištene na nekoj drugoj utrci na kojoj se koriste iste smjese tvrdoće kao u Bahreinu i Vijetnamu. Ostaje malo nejasno onda zašto se i gume, koje su prethodno dostavljene u australski Melbourne za tamošnju Veliku Nagradu, isto tako nisu mogle iskoristiti za neku drugu prigodu?


Pirelli spalio 1800 guma

Pirelli spalio 1800 guma

Pirelli spalio 1800 guma


 

Pirelli spalio 1800 guma

Razlog je pomalo banalan i naoko neobičan. Problem je što su gume za VN Australije već bila namontirane na felge s obzirom da se VN Australije trebala održati prošlog vikenda a otkazana je u zadnji čas. Mario Isola, Pirellijev šef za motorsport, kazao je – „Završili smo sa montiranjem guma u četvrtak poslijepodne i onda smo sve to morali ponovno skidati dolje.“

Problem je što gume jednom montirane na felge više nisu dovoljno pouzdane nakon što ih se skine s felgi. Oni upućeniji, znat će i da kod osobnih automobila nije preporučljivo „previše“ skidati i stavljati jedne te iste gume na felge jer se oštećuju. Najčešći primjer je kada imate jedan komplet felgi a dva kompleta guma, zimske i ljetne pa ih sezonski montirate i demontirate.

Isto to vrijedi i za Formulu 1, samo kao i u svemu, Formula 1 je ekstremna pa tako jednom demontirane gume postaju neupotrebljive. Transport čitavih kotača, guma na felgama, moguće je jedino unutar područja Europe i to cestovnim putem, kamionima. Ukoliko se ide sa utrke na utrku koje su na različitim kontinentima, gume se dopremaju brodom a felge idu na teretni avion u režiji samih ekipa, ne Pirellija.

Pomalo neobičan problem potvrđuje i šef Mario Isola – „Trenutačno ograničenje je da kada skidamo gumu s flege, stvaramo stres na zub gume (koji ju drži na felgi) pa nakon toga nismo više dovoljno sigurni u to da gumu ponovno koristimo. Razina sile kojoj su F1 gume izložene je golema. Zato ne želimo riskirati.“

Zbog toga je 1,800 guma namijenjenih za VN Australije, nakon neminovnog demontiranja, sprešano i poslano za Veliku Britaniju gdje se spaljuju, odnosno koriste kao gorivo u cementari. Pirelli redovno spaljuje gume, nakon svakog vikenda bez kiše, spale oko 560 guma za kišu koje su spremno čekale na felgama.


Pogledaj galeriju


Pirelli spalio 1800 guma

Povratak na vrhpointer
Zatvori X