Pretraži
Moj dječački san, Ford Capri slavi 50. rođendan!

Moj dječački san, Ford Capri slavi 50. rođendan!

Objavljeno: 28/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress, © Peter Singhof

Teško je reći što je to čarobno kod Caprija; klasična coupé karoserija, ideja europskog Mustanga ili njegova pristupačnost ?



Iako je imenovan po otoku od tri kvadratna kilometra postigao je globalnu slavu – koliko kroz veselje narodnih masa koje su mogle kupiti odličan coupé, toliko i po sportskim uspjesima. Bazni model s 1,3 litrenim motorom je koštao 890 funti, već ozbiljniji 2000GT također bagatelnih 1.088 funti.

Za te funte ste mogli kupiti 1/5 Fiata Dina Coupéa, ili još gore 1/10 BMW-a 3.0 CSL! No, ono zbog čega je bio (i ostao) tako popularan je sam fastback dizajn stvoren pod budnim okom Uwea Bahnsena i raznovrsnost motora.

Da, sve osim dizajna se odigravalo u Essexu, ali dizajn je kriv za popularnost ovog krasnog limenog narodnog heroja. Da, bio je lagan da sa svakim motorom ide fino, bilo da se radi o spomenutom 1.6, 2.0, 2.6, 2.8, 3.0 ili ultimativnom 3,1 litrenom motoru.



Da, najsnažniji RS 3100 je težio 1.050 kg, 50 kg manje od McLarena F1 i Ferrarija F40! OK, V6 je razvijao 150 KS i 254 Nm ali takav omjer performansi i uloženog novca poslije Caprija nije viđen. Tickford Turbo, 2.8 i i 3000S su bili snažniji, ali ujedno i znatno teži.



Koliko je bio popularan? 1970. je prodano skoro 250.000 Caprija, što znači da je svaki četvrti Ford u Europi bio Capri! Milijun prodanih je zabilježio već sredinom 1973.! Da, Capri je bio sportski Ford T, a kad je bio namijenjen natjecanjima počeo je ostvarivati svoje ogromne potencijale – dominirao je ETC prvenstvom 1971. i 1972. te je obilježio svoj performance i  izuzetno agresivnim stylingom (takva su bila vremena).

Između 1969. i 1986. je u Kölnu i Halewoodu proizvedeno 1.886,647 Caprija, od kojih su čak 1.172,900 bili Capriji prve generacije! Onima koji su bili naviknuti na punokrvne europske coupée Capri je bio neodetroitski hororac, no mogli su samo sanjati njegovu popularnost.



Najpopularniji Capriji? DRM čudovište iz treće generacije (1981.) – Zakspeed Capri je imao samo 1,4 l obujma iz „Kent“ motora s Cosworth aluminijskim BDA glavom, ali je imao i KKK turbo i 370 KS u prvom pokušaju.

Baziran na fantastičnom Capriju RS3100 (osim motora)s kevlarskom silhouette karoserijom, splitterom i Boeing stražnjim krilom je težio ispod 800 kg. Kasnije s Garret turbom je razvijao i po 500 KS, znatno više od omiljenog mange tout Kermit zelenog Caprija Delboya Trottera iz 1980. Najsnažniji ikad? Super Capri Klausa Ludwiga – 1.745 ccm, 600 KS i 200 kg manje od Porschea 935 s ekstremnim difuzorom!

Capri – legenda u društvu legendi? Da, i to sasvim zasluženo!





Pogledaj galeriju

Ford Capri slavi 50. rođendan

Povratak na vrhpointer
Zatvori X