Volkswagen je pristupio revizijama novoga Golfa 8 s velikim fokusom na tehnologiju i digitalnu funkcionalnost. Međutim, po kojoj cijeni? Ova obiteljska automobilska ikona već dugo vlada, kombinirajući otmjen izgled i praktičnost dok je također dobra za vožnju. Volkswagen Golf 8 je i dalje udoban i ugodan za boravak, ali revizije šasije ugrozile su kvalitetu vožnje, osobito na lošijim površinama, a tu je i nametljiva buka s ceste pri brzini. Kada kupujete Golf, očekujete kvalitetu u cijelosti, ali najnoviji model ne doima se da je iznad ostalih. Vrijeme nije nužno sustiglo Volkswagen Golf 8, ali jeftinija konkurencija svakako jest.
Volkswagen Golf 8 je poput nijednog drugog hatchbacka koji je trenutno u prodaji. Sa slavnom poviješću koja datira iz 1974. godine, osvaja sve posjetitelje s neprekidnim uspjehom zahvaljujući finoj mješavini rukovanja, praktičnosti, izvrsne kvalitete izrade i elegantnog imidža. S vremenom je Volkswagen za Golf usvojio pristup “ako nije pokvaren, nemoj ga popravljati”. Evolucijska ažuriranja stila, osjećaj sve veće kvalitete u kabini i niz sposobnih motora privukli su milijune kupaca, a njemački proizvođač uvelike je slijedio tu strategiju s modelom osme generacije.
Novi Volkswagen Golf 8 temelji se na platformi MQB Evo modela sedme generacije, koja se koristi u nizu drugih automobila VW grupe uključujući SEAT Leon i Škodu Scala, izravne konkurente u klasi obiteljskih hatchbackova. Ostali mainstream konkurenti uključuju Ford Focus, Hondu Civic, Opel Astru i Peugeot 308, dok su za one koji gledaju prema premium kraju hatchback tržišta tu Audi A3, Mercedes A-klasa i BMW serije 1. Osim toga, kupci ne bi trebali sniziti znatno poboljšane Kia Ceed i Hyundai i30.
Osma generacija Volkswagen Golfa dostupna je u karoseriji hatchback i karavan s pet vrata, što također uključuje robusniju Alltrack varijantu s pogonom na sve kotače.
Volkswagen je zadržao ponudu modela Golf jednostavnom i lako razumljivom s tri razine opreme koje pokrivaju jezgru ponude: Life, Style i R-Line. Početni nivo opreme Life nudi izdašne količine kompleta i nove ugrađene tehnologije, uključujući digitalni zaslon s instrumentima, 25-cm zaslon u boji osjetljiv na dodir i bežično punjenje pametnog telefona kao standard. Active specifikacija više nije navedena na cjeniku Golfa, iako ako pronađete rabljeni primjerak, imat ćete koristi od stražnjeg zatamnjenog stakla, kontrole klime i funkcije grijanja za prednja sjedala i upravljač.
Model Style trebao bi se pokazati popularnim, dodajući stavke poput većih 43-cm aluminijskih kotača i sportskih sjedala s nadograđenim presvlakama, dok dinamička R-Line specifikacija donosi spušteni ovjes i vanjski stilski paket koji daje mišićaviji stav.
Izbor benzinskih motora uključuje 1,0-litreni i 1,5-litreni motor sa 109 KS i 128 KS ili 148 KS – svi se nude sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Tu je i 1,5-litreni eTSI blagi hibrid od 148 KS u kombinaciji sa sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem. Snažniji GTI isporučuje 242 KS iz svog 2,0-litrenog TSI benzinskog motora, dok modeli GTI Clubsport i R nude 296 KS, odnosno 316 KS. Volkswagen je krajem 2022. predstavio Golf R 20 Years Edition s povećanjem snage na 328 KS.
Za one kojima je prioritet ekonomičnost goriva, Volkswagen Golf 8 dolazi s 2,0-litrenim dizelskim motorom u tri izlazne snage. Standardna varijanta od 113 KS dostupna je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok jača verzija od 148 KS i GTD od 197 KS koriste sedmostupanjski DSG automatik. Kupci se također mogu odlučiti za 1,4-litreni GTE benzinski plug-in hibrid s 242 KS ili e-hibridnu verziju s 201 KS – obje nude iznimnu ekonomičnost goriva i niske emisije CO2.
Volkswagen nastavlja naplaćivati vrhunske cijene za ono što smatra vodećim u klasi obiteljskog hatchbacka koji je trenutno u prodaji. Početni 1,0-litreni automobili počinju od 27.500 €, a najviša ponuda iznosi oko 56.000 € za Golf R 20 Years.
1. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: Impresivna dizelska ekonomičnost
Volkswagen je uveo mnoge značajke kako bi poboljšao Golfove zelene karakteristike. Plug-in i blage hibridne verzije, sustavi stop-start i opcije motora maloga kapaciteta od jedne litre, sve se to nalazi u ponudi modela i trebalo bi pomoći kupcima da ostvare značajne uštede. Korisnici službenih automobila posebno će biti oduševljeni mješavinom performansi GTE-a od 242 KS i niske emisije CO2 od 27 g/km, dok plug-in model također može prijeći oko 61 km samo na električni pogon. Volkswagen tvrdi da će GTE u prosjeku trošiti manje od 1,4 l/100 km, iako ćete morati osigurati da redovito punite bateriju kako biste se približili toj brojci.
1,4-litreni plug-in hibridni model Style od 201 KS malo smanjuje snagu, ali bi i dalje trebao nuditi dovoljno snage, dok se ukupna učinkovitost poboljšava s do 68 km koje je moguće prijeći pomoću baterije i emisijom CO2 od 21 g/km.
Podaci o dizelskoj ekonomičnosti također su impresivni. Verzija 2.0 TDI sa 113 KS troši 4,2 l/100 km goriva u osnovnoj opremi Life i, iako se možda nećete spustiti na tu brojku u svakodnevnoj vožnji, sigurno nećete biti često na benzinskoj postaji. Emisije su također čišće, jer isti osnovni automobil emitira od 110 g/km CO2. Motor od 148 KS i dalje nudi nevjerojatan domet, uz maksimalnu potrošnju od 4,5 l/100 km i emisiju CO2 od 119 g/km. Odabir modela GTD od 197 KS znači da ćete platiti malo više u troškovima goriva jer troši 5,2 l/100 km.
Benzinski automobili pružaju zanimljivu kombinaciju. Isporučujući minimalnu potrošnju od 5,4 l/100 km, 1,0-litrena jedinica od 109 KS ima gotovo identičnu potrošnju goriva kao 1,5-litrena verzija od 128 KS. Budući da oba emitiraju slične razine CO2 i samo 700 € koje ih dijele na cjeniku, bilo bi čudno ne odlučiti se za dodatno povećanje snage.
Varijanta eTSI sa 148 KS dolazi sa sedmerostupanjskim DSG automatskim mjenjačem, nudeći gotovo istu (5,5 l/100 km) uštedu goriva kao standardni 1.5 TSI sa svojim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Kupci koji gledaju prema performansama GTI-ja vidjet će prosječnu potrošnju od 7,4 l/100 km i emisije od 168 g/km, dok verzija GTI Clubsport daje gotovo identične brojke. Snažniji model R nešto je manje učinkovit, trošeći 7,8 l/100 km i 176 g/km CO2.
Rabljeni Golf obično prilično dobro drži svoju vrijednost, ali u asortimanu osme generacije postoje neki modeli koji stare malo bolje od drugih. Podaci sugeriraju da će benzinski model 1.5 TSI sa 148 KS (ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa) u izvedbi Life ili Style pružiti najbolju deprecijaciju, zadržavajući oko 53 – 55 posto svoje izvorne cijene nakon tri godine / 60.000 km. Uvijek popularni GTi trebao bi zadržati 50 – 52 posto, dok se predviđa da će plug-in hibridni modeli vrijediti 48 – 50 posto u istom trogodišnjem razdoblju vlasništva.
2. Dizajn – 84 / 100: Sitni nedostaci
Cjelokupni profil modela osme generacije i dalje je nepogrešivo Golf, s tanjom prednjom maskom i uskim prednjim svjetlim dijelovima koji su najradikalnije osvježeni. Automobil definitivno ima čišći izgled, ali na prednji dio će se možda trebati malo vremena naviknuti. U unutrašnjosti, Volkswagen je usvojio više tehnologije zaslona osjetljivog na dodir, s postavkom Digital Cockpit Pro kao standardnom postavkom i upravljanjem gestama za infotainment sustav. Sve to izgleda prilično pametno i šik, ali još uvijek zadržava funkcionalni dojam marke – znate da sjedite u Golfu.
Međutim, postoje neki mali nedostaci. Neki testeri imali su problema s klizačem osjetljivim na dodir ispod glavnog zaslona koji kontrolira glasnoću zvuka i temperaturu u kabini. U izolaciji radi dobro, ali postavljen je točno na mjesto gdje ćete odmarati ruku dok pokušavate komunicirati sa zaslonom, tako da biste mogli završiti grijanjem kabine umjesto odabira željenog audio zapisa.
Ono što više zabrinjava potencijalne kupce je ukupna kvaliteta opreme, značajka koja je obično uzdizala Golf znatno iznad svojih suparnika. U kabini ima puno više tvrdih površina nego što biste očekivali, do točke u kojoj se unutrašnjost sada ne razlikuje u percipiranoj kvaliteti od jeftinijih suparnika kao što su Ford Focus i SEAT Leon.
Početni automobili imaju koristi od 40-cm aluminijskih kotača i odbojnika u boji karoserije, ručki na vratima i bočnih retrovizora, dok LED prednja svjetla doprinose svježem dizajnu. Android Auto i Apple CarPlay povezivost je standardna. Prelaskom na Style opremu donosi dodatne ukrase u boji karoserije i kromirane ukrase, zajedno s otmjenom LED svjetlosnom trakom koja prolazi preko vrha rešetke hladnjaka. Verzije R-Line dobivaju paket sportskog stila i stražnje zaštitno staklo, dok automobili GTD, GTE i GTI uključuju veće kotače, pristup bez ključa, zajedno s jedinstvenim unutarnjim i vanjskim ukrasima.
3. Prostor – 83 / 100: Volkswagen Golf 8 narastao je nekoliko centimetara
Volkswagen ima puno povjerenja u sposobnost Golfa s pet vrata da pruži dovoljno prostora i svestranosti za potrebe većine kupaca. Više nema modela s troja vrata, a svježa zamjena za nešto prostraniji Golf SV nije u planu. Dakle, kupci će imati izbor između običnog hatchbacka ili karavana. Volkswagen Golf 8 ima izvrsnu preglednost i za vozača i za putnike, uglavnom zahvaljujući svom praktičnom obliku u usporedbi sa sportskijim dizajnom Mercedes A-klase i BMW-a serije 1. Tu su i prednji i stražnji parkirni senzori kao standard, koji će Vam pomoći pri manevrima pri uskom parkiranju, dok možete dodati kameru za vožnju unatrag za oko dodatnih 350 €.
Upravljač ima mogućnost podešavanja dosega i nagiba, što Vam omogućuje da zauzmete najbolji položaj za vožnju, dok bi čak i najviši vozač trebao imati dovoljno prostora za glavu. Ako vam treba više prostora, uvijek se možete osvrnuti na Škodu Octaviju.
Volkswagen Golf 8 narastao je nekoliko centimetara u duljinu u odnosu na svog prethodnika. Automobil s pet vrata sada je dugačak 4.284 mm, širok 1.789 mm (bez retrovizora) i visok 1.491 mm.
U kabini ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe za udobno putovanje, a novi duži model nudi nešto više mjesta za putnike straga. Ukupan unutarnji prostor jednak je Ford Focusu, ali malo zaostaje za SEAT Leonom.
Nema revolucije ni u veličini prtljažnika, s tim da Volkswagen nudi jednu litru više teretnog kapaciteta u usporedbi s Golfom 7. Prtljažni prostor sa stražnjim sjedalima u uspravnom položaju sada iznosi 381 litru.
Ako planirate koristiti svoj Volkswagen Golf 8 za vuču, vjerojatno će Vam najbolje odgovarati 2,0-litreni dizel. Verzija od 113 KS predviđena je za vuču maksimalno 1.500 kg, dok varijanta od 148 KS može vući dodatnih 100 kg. Početni benzinski automobil sa 109 KS ima ograničenje opterećenja prikolice s kočnicama od 1.300 kg, s 1,5-litrenim benzincem od 128 KS na 1.400 kg, a verzija sa 148 KS na 1.500 kg.
4. Sigurnost i jamstvo – 78 / 100: Golf 8 ima napredni sustav Car2X
Volkswagen Golf ima snažnu reputaciju kao siguran i pouzdan, što automobil osme generacije želi nastaviti. Svi modeli uključuju prilagodljivi tempomat, detekciju umora vozača, sustav prikaza prometnih znakova i mnoštvo funkcija pomoći u hitnim slučajevima, koje daju upozorenja vozaču i intervencije autonomnoga kočenja kako bi se smanjila mogućnost nesreća.
Volkswagen Golf 8 također ima Volkswagenov napredni sustav pomoći vozaču Car2X. Nova ugrađena tehnologija bežično komunicira s drugim slično opremljenim vozilima i može upozoriti vozače na probleme kao što su opasnosti na cesti, kvarove vozila, pa čak i ako su automobili ispred morali kočiti u nuždi. Sustav također koristi informacije koje prima kako bi otkrio kada se bliži kraj prometne gužve i tada može ponovno uključiti adaptivni tempomat automobila nakon što se promet oslobodi.
Euro NCAP je najnoviji Volkswagen Golf 8 podvrgao rigoroznim sigurnosnim testovima 2019. i dodijelio popularnom hatchbacku ocjenu od pet zvjezdica. Također je dodao dodatnu ocjenu “Advanced”, zbog standardne ugradnje svog sustava upozoravanja na opasnost Car2X. Izvrsni rezultati – 95 posto za zaštitu odraslih putnika i 89 posto za sigurnost djece putnika.
Volkswagen nudi Golf sa standardnim industrijskim jamstvom od tri godine / 100.000 km, s produženim jamstvom koje počinje od oko 160 € godišnje.
5. Vožnja – 76 / 100: Pokušaj povećanja ekonomičnosti i čišćih emisija
Ispod suptilno restilizirane vanjštine, Volkswagen Golf 8 nastavlja s većim dijelom osnovnog inženjeringa svog prethodnika. Koristi istu platformu MQB Evo, što znači da je mehanika dokazana i sposobna ispuniti visoka očekivanja kupaca. Golf ima mekši ovjes od sportskog SEAT Leona, što pomaže u udobnijoj i opuštenijoj vožnji. Nije baš privlačna vožnja Ford Focusa, ali Golf se sa sigurnošću nosi s neravninama, a pritom ne gubi previše na agilnosti. Sigurno je predvidljiv za vožnju, što nije loše, ali nema previše zabave za upravljačem.
Međutim, Volkswagen je barem pokušao unijeti malo sjaja u iskustvo za upravljačem ugradnjom novih automobila s XDS elektronskom blokadom diferencijala koja je prvi put korištena na sedmoj generaciji GTI. Kao rezultat toga, automobil radije reagira na poteze upravljača.
U pokušaju povećanja ekonomičnosti i čišćih emisija, Volkswagen je u ponudu Golfa uveo GTE plug-in hibridne i eTSI blagi hibridne benzinske verzije. Varijante eTSI imaju funkciju rekuperacije energije kočenja, koja pomaže u uštedi goriva i smanjenju emisija. Sustav od 48 V omogućuje benzinskom motoru da se ugasi na kratka razdoblja, a također pruža dodatnu pomoć motoru pri kretanju pri malim brzinama.
Ponuda motora za Volkswagen Golf 8 s prednjim pogonom uključuje uobičajenu mješavinu TSI benzinskih i TDI dizel motora. Početni 1,0-litreni trocilindrični benzinac proizvodi 109 KS i dostupan je s elegantnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,2 s i postiže najveću brzinu od 203 km/h.
1,5-litreni benzinac većeg kapaciteta nudi se s izborom između dvije izlazne snage, 128 KS i 148 KS, s odgovarajućim vremenima od 0 do 100 km/h od 9,2 s i 8,5 s. Oba koriste ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok postoji i eTSI verzija sa 148 KS, s blagom hibridnom tehnologijom i automatskim DSG mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Deaktivacija cilindra, koja isključuje dva od četiri cilindra tijekom vožnje, također je ugrađena, ali teško ćete primijetiti kada se to dogodi jer sustav radi besprijekorno.
Performanse GTE plug-in hibrida su prilično brze, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 6,7 s, dok je GTI model još brži sa 6,4 s. Volkswagen navodi vremena od 0 do 100 km/h za dizelske verzije od 113 KS i 148 KS, kao 10,2 s odnosno 8,8 s, sa sprintom od 7,1 s za model GTD od 197 KS. Na najvišem kraju raspona, GTI Clubsport juri do stotke za 5,6 s, dok je poželjni R gotovo sekundu brži. Golf R 20 Years izdanje otključava dodatnih 12 KS, dajući ukupnu snagu od 328 KS i vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 4,6 sekundi.
Ukupna ocjena za Volkswagen Golf 8: 81 / 100 – Golf 8 nudi čišće motore, ažuriranu unutrašnjost i najnoviju ugrađenu tehnologiju, ali ne može baš dosegnuti vrh klase