Pretraži
Zimske gume samo na pogonskoj osovini – lukavo rješenje snalažljivih ljudi ili totalno neznanje?

Zimske gume samo na pogonskoj osovini – lukavo rješenje snalažljivih ljudi ili totalno neznanje?

Objavljeno: 11/12/2018 / Autor: Mihael / Foto: Screenshot

Pitajte znalce u kvartovskom kafiću i barem će vam pola njih reći da voze sa zimskim gumama samo na pogonskim kotačima i lancima u gepeku, dok će druga polovica odmahnuti rukom i reći da su zimske gume za papučare te da dobre ljetne mogu „di god treba“. Ako imate sreće, možda među svima njima nađete i jednog „ziheraša“ koji vozi na sve četiri zimske, cijelu godinu i to sa lancima u gepeku za „ne daj Bože ako padne u kolovozu“.

Tko je sad tu u pravu? Snalažljivci, ljetni junaci ili ovaj ziheraš? Pa dok je zima (bar ona prava), ziheraš ih svakako pere, ako se odvaži izvući auto s parkinga, no pustimo sad njega. On je tema za neku drugu sezonu.

Ostaju nam dakle ljetni junaci u jednom taboru i snalažljivci sa jokerom „pola-pola“ u drugom. Metoda eliminacije čini se najprimjerenija za dolazak do jednoznačnog odgovora. Krenimo od ljetnih junaka. Ovdje metodu eliminacije vrlo vjerojatno neće ni biti potreno primjeniti jer će se oni sami prije toga već eliminirati sa ceste u zimskim uvjetima pa tako i iz naše jednadžbe, na te svoje „dobre“ četiri plastične ljetne.


Zimske gume samo na pogonskim kotačima

Zimske gume samo na pogonskim kotačima

Zimske gume samo na pogonskim kotačima


Ukoliko nekim čudom zakaže autoeliminacija kod ljetnih heroja, sigurni smo da će se za to pobrinuti momci u plavom kojima to spada u opis posla. Za kraj nam ostaju ovi snalažljivi sa jokerom pola-pola. Da li ih pohvaliti za snalažljivost, odrapiti kaznu jer zapravo nemaju zimsku opremu ili pak nešto treće?

Najbolji i najslikovitiji odgovor na ovo pitanje minus kazna daje nam testiranje nedavno provedeno na polignu Goodyeara unutar arktičkog kruga. Na testu je korišten BMW X1 sDrive sa pogonom na prednje kotače na koje su mu stavljene zimske gume, dok je na stražnjoj osovini imao kvalitetnu ljetnu gumu.

Ključni problem nastaje kod skretanja čak i pri niskim brzinama od 30 km/h. Prilikom skretanja, čak i onog minimalnog koje radimo kada mijenjamo prometnu traku na cesti, vrlo lako može doći do zanošenja vozila. U slučaju prednjeg pogona sa zimskim gumama, stražnji kraj će iznimno lako početi klizati po podlozi te odvesti auto u zanošenje koje se praktički ne može spasiti.

Stražnji pogon sa zimskim gumama imat će sličan problem. Tamo ćemo pri ubrzavanju imati dobro držanje podloge dok će bilo kakav pokušaj skretanja dovesti do tzv. curenja auta preko nosa te nastavka pravocrtnog kretanja ili ti ga teškog podupravljanja.

Pri naglijem kočenju sa zimskim gumama straga može doći do zanošenja zbog tzv. efekta ručne kočnice, osobito kod starijih vozila bez ABS-a gdje će stražnje gume bolje loviti podlogu i htjeti zanijeti auto u stranu dok će prednji kraj nekontrolirano klizati.

Zaključak cijele priče je da se raznovrsne gume ne smiju miješati na vozilu, jer se time narušava ravnoteža upravljivosti što vrlo lako može dovesti do nepredvidljivog i nekontroliranog ponašanja vozila te njegovog zanošenja po cesti. U otežanim zimskim uvjetima i drugi vozači makar na svim zimskim gumama, teže će izbjeći vaše nekontrolirano kretanje.


Pogledaj galeriju


Zimske gume samo na pogonskim kotačima

Povratak na vrhpointer
Zatvori X