Malo je malih kombija stvorenih za vožnju poput Volkswagen Caddy Carga. To je zato što koristi istu platformu kao najnoviji Golf, tako da ima solidan inženjering na kojem se može nadograđivati. Međutim, ova sposobnost vožnje ne dolazi nauštrb praktičnosti, a Caddy Cargo je jednako sposoban kao i njegovi konkurenti kada je u pitanju nosivost.
Vanjski izgled ima tipično čist izgled VW-a, a vitka rešetka i mrežasti usisnici zraka u donjem dijelu odbojnika sliče Golfu i nekim VW-ovim električnim modelima, što je posebno vidljivo na automobilima visokih specifikacija s odbojnicima označenim bojama. Straga je još jedan prepoznatljiv stilski detalj, sa stražnjim dijelom poput aerodinamičnog Kammovog repa, s konkavnim svjetlosnim skupinama s LED žaruljama.
U unutrašnjosti ima još toga preuzetog iz Golfa. Multifunkcijski upravljač je isti, kao i komande prednjih svjetala osjetljive na dodir. Nažalost, trenutni Golfov zaslon osjetljiv na dodir i kontrole klime i glasnoće osjetljive na dodir također su zadržane, a korištenje može biti prilično frustrirajuće.
Caddy Cargo dolazi u dvije duljine karoserije, standardnoj (nazvanoj SWB) i Maxi, pri čemu potonja ima dulji međuosovinski razmak i stražnji prevjes kako bi se stvorilo više prostora. Obje verzije imaju stražnja vrata koja se otvaraju u omjeru 60:40 i jedna klizna bočna vrata koja se otvaraju prema rubniku. Dvostruka klizna bočna vrata dostupna su kao opcija, kao i stražnja vrata prtljažnika s gornjim šarkama.
U Caddyju Cargo postoji opcija pojedinačnog benzinskog motora, 1,5-litrenog TSI četverocilindričnog turbobenzinca. Riječ je o istom agregatu kakav se nalazi u Golfu i brojnim drugim modelima VW Grupe, a ovdje je podešen da proizvodi 112 KS. Pogon je samo na prednje kotače, dok verzije s nižim specifikacijama imaju ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, a modeli više razine opremljeni su automatskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa. 1.5 TSI dostupan je u SWB i Maxi izvedbi karoserije.
Što se tiče dizelske snage, VW je promijenio smjer u odnosu na prethodne generacije tako što je potpuno izbacio manji 1.6 TDI u korist 2.0 TDI jedinice koja dolazi u tri izlazne snage. Postoje verzije sa 74 KS, 101 KS i 120 KS, a najmanje snažne se nude samo u najosnovnijoj izvedbi. Sve varijante dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, dok je automatski DSG sa sedam stupnjeva prijenosa dostupan u višim verzijama s dizelskim motorom od 120 KS. VW je također ponudio opciju uključivanja i isključivanja 4MOTION pogona na sva četiri kotača u Caddyju Cargo, što je prava rijetkost na tržištu malih kombija.
Rivali VW Caddy Carga su brojni u klasi malih kombija. Citroen Berlingo vječni je favorit i vrlo je jak izbor, s dostupnim različitim duljinama kombija, verzijom s pet sjedala i nosivošću koja može ići do jedne tone. Berlingu se pridružuje niz gotovo identičnih modela različitih proizvođača koji nude slične mogućnosti i razlikuju se samo po izgledu, cijeni i manjim izmjenama specifikacija. Među njima su Peugeot Partner, Opel Combo, Toyota Proace City i Fiat Doblo.
Na sličan način, Renault Kangoo i Nissan Townstar također dijele tehnologiju, dok se Mercedes Citan temelji na istom inženjeringu, ali s malo dodane kvalitete Mercedesa.
Trenutačni Ford Transit Connect izgleda pomalo zastarjelo u usporedbi s nekim konkurentima. Još je uvijek dobar kombi, ali treba ga zamijeniti, što se dogodilo koncem 2023. kada je stigao potpuno novi model. Sada ima dojam da je poznat jer se temelji na karoseriji Caddyja. Osim toga, Ford Transit Courier također će dobiti potpuno novu varijantu 2024. godine.
Ako ne trebate nositi teški teret, tada karavanska Toyota Corolla Commercial nudi još bolju automobilsku vožnju nego Caddy Cargo, dok su komercijalni SUV-ovi druga alternativa, s modelima kao što su Suzuki Jimny Commercial i Land Rover Defender Hard Top u ponudi na različitim cjenovnim razinama. Jedan ključni element koji nedostaje u liniji VW Caddyja je električni pogonski sklop. Ako trebate elektrifikaciju iz VW kombija, tada je jedina dostupna opcija Volkswagen ID. Buzz Cargo. Veći je i skuplji od Caddyja Cargo, ali nudi samo malo više prostora u odnosu na Caddy s dugim međuosovinskim razmakom.
1. Potrošnja – 93 / 100: Prilično ekonomične benzinske i dizelske opcije
Volkswagen Caddy Cargo uvijek je bio nešto skuplja opcija u klasi malih kombija. To se smatra opravdanim prestižom Volkswagen, a obično je potkrijepljeno većim preostalim vrijednostima VW-ovih kombija u usporedbi s konkurentima. Ne postoji električni model za super niske troškove rada, ali benzinske i dizelske opcije su prilično ekonomične. VW brojke ekonomičnosti kreću se od 6 do 7 l/100 km za 1.5 TSI modele, dok 2.0 TDI dizeli imaju brojke koje kucaju padaju ispod 5 l/100 km.
Onakva potrošnja kakvu postignete u potpunosti će ovisiti o vrsti vožnje kojom se bavite. Iako je stop-start dio standardne opreme, nećete dostići te brojke uštede u gradu. No, to nije kritika Caddy Carga, jer isto vrijedi i za bilo koju drugu benzinsku ili dizelsku opciju. Osim toga, 1.5 TSI nudi bolju ravnotežu performansi i ekonomičnosti od većine malih benzinskih kombija. Odabir automatskog mjenjača neće previše utjecati na potrošnju goriva, budući da je VW-ov DSG automatik s dvostrukom spojkom prilično učinkovit mjenjač.
Sve verzije Caddy Carga dolaze sa spremnikom goriva od 50 litara, što nije toliko veliko kao spremnik od 54 litre koji imate u Renaultu Kangoo, na primjer, ali znači da biste trebali imati domet od oko 770 km od benzinskih modela ili do 1.050 km od TDI dizelske varijante. Brojke su manje za DSG automatik.
2. Vožnja – 81 / 100: Svi Caddy kombiji dolaze s mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa
Ako uživate vozeći, onda je VW Caddy Cargo jedan od privlačnijih malih kombija, zahvaljujući tim Golfovim podlogama. Šasija je okretna, a sve verzije Caddyja Cargo imaju elektroničku blokadu diferencijala koja pomaže pri izlasku iz zavoja. Nije baš ista kao XDS elektronički diferencijal koji se ugrađuje u sportskije verzije Golfa, ali povećava agilnost kombija. Ručni mjenjači imaju poznati čvrsti osjećaj ostalih VW modela, a svi Caddy kombiji dolaze s mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa kao standardom. Time se maksimalno iskorištava okretni moment koji nudi benzinski i dizelski motor, tako da nikada nećete imati osjećaj kao da ste u krivom stupnju prijenosa.
Motor 2.0 TDI sa 122 KS također je dostupan sa sedmostupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ovo pomaže u smanjenju napora tijekom vožnje i jedan je od boljih dostupnih automatskih mjenjača. Mijenja podosta glatko.
Dizelski Caddy Cargo pristojan je koju god verziju odabrali, zahvaljujući svom obujmu od 2,0 litre. Ubrzanje je glatko, iako se modeli slabije snage dosta brzo iscrpe. Dotjeranost je prihvatljiva, iako je to jedno područje u kojem će Golf uvijek imati prednost u odnosu na kombi, dok ugradnja plastične pregrade umjesto metalne znači da se više buke prenosi iz teretnog prostora u kabinu.
Kao i kod svakog kombija, stražnji ovjes dizajniran je imajući na umu nosivost, tako da postoji malo poskakivanja kada je neopterećen, ali nije ništa lošiji od bilo kojeg suparnika. Jedan bonus je da Caddy Cargo može biti opremljen sjedalima ergoComfort. Njih su certificirale njemačke vlasti za promicanje zdravih leđa, što znači da je Caddy Cargo najbolji izbor za vožnju na duge udaljenosti.
Upravljač je pozitivan, s dobrim odzivima, dok je preglednost unatrag pristojna, zahvaljujući velikim vanjskim retrovizorima. Stražnji parkirni senzori dio su standardne opreme na svim modelima, kao i elektronička parkirna kočnica, dok vrhunske verzije imaju i prednje parkirne senzore. VW također nudi kamere za vožnju unatrag i detekciju mrtvoga kuta kao opcije koje Vam pomažu da budete svjesni svoje okoline.
3. Sigurnost i jamstvo – 78 / 100: Uobičajeno jamstvo od 3 godine
Dijeljenje platforme i elektronike s VW Golfom znači da Caddy Cargo koristi neke od najnovijih sigurnosnih značajki koje VW nudi. Kao rezultat toga, prilično je dobro zastupljen kao sigurnosni komplet. Kao standard, svi modeli imaju ABS sa sustavom pomoći pri kočenju i kočenjem nakon sudara, zračne jastuke za vozača i suvozača (suvozački airbagnije uvijek standardan kod konkurencije), plus bočne zračne jastuke i zračne zavjese. Tu je Front Assist koji automatski aktivira kočnice ako otkrije prepreku ispred sebe, uključujući pješake, monitor umora vozača, elektroničku raspodjelu sile kočenja, pomoć pri skretanju u trak i tempomat.
Jedine stvarne sigurnosne opcije su dodavanje središnjeg zračnog jastuka između vozača i suvozača te ulazak i pokretanje bez ključa. Kao što je već spomenuto, budući da Caddy Cargo dijeli vozni dio s VW Golfom, kabina je dosta poznata. Kontrole osjetljive na dodir mjestimice su frustrirajuće, ali budući da se koriste na nizu drugih modela, kao i na Golfu, to znači da bi trebale raditi dosljedno.
VW Caddy Cargo ima prilično uobičajeno jamstvo od tri godine / 150.000 km, dok VW-ovo pokriće za sveobuhvatne ili glavne komponente nudi produljenja jamstva za različite budžete. Oni se mogu platiti izravno ili u obrocima.
4. Dizajn – 77 / 100: Tvrda plastika svugdje
Tvrda plastika koristi se u cijeloj kabini, ali to i nije tako loša stvar za vozilo koje je dizajnirano za obavljanje posla. Raspored je pristojan, a ta plastika nije tako krhka kao ona kod nekih suparnika, s mekim dodirom posebno na ploči s instrumentima. Tu su presvlake od tkanine i gumeni podovi, ali jedan ustupak udobnosti je to što je višenamjenski upravljač iz Golfa ugrađen kao standard. Tu je matrični zaslon putnog računala između brojčanika (opet potječe iz Golfa), dok vrhunska Commerce Pro oprema također dodaje digitalne brojčanike iz Golfa.
Unutra ima puno prostora za pohranu. Postoje duboki spremnici na vratima, ali polica iznad glave dodatno se naplaćuje. Za razliku od nekih rivala, u Caddy Cargu nema opcije s tri sjedala, ali VW nudi opcijski sklopivi naslon suvozačevog sjedala tako da se može koristiti kao stol.
Standardna oprema na specifikaciji Commerce uključuje tvrdu plastičnu pregradu, presvlake sjedala od tkanine, tempomat s limitatorom brzine, električno podesive retrovizore, električne prozore, LED unutarnje osvjetljenje, višenamjenski upravljač, čelične kotače s plastičnim ukrasima i rupu set za popravak (rezervni kotač dostupan je kao opcija). Infotainment uključuje mali 17-cm sustav osjetljiv na dodir s DAB radiom, Bluetoothom i dvije USB-C utičnice, ali samo dva zvučnika, dok se između brojčanika nalazi matrični višenamjenski zaslon i putno računalo.
Sigurnosni komplet uključuje ABS, alarm imobilizatora, tempomat, dva prednja zračna jastuka, sustav za hitne slučajeve eCall, nadzor tlaka u gumama i komplet za popravak probušene gume. U Commerce Plus opremi dodatni komplet uključuje odbojnike u boji karoserije, stražnje parkirne senzore, klima-uređaj, naslon za ruku vozačevog sjedala, kožnu presvlaku za višenamjenski upravljač, električnu lumbalnu potporu za vozačevo sjedalo i ergoComfort podstavu i žičanu vezu s pametnim telefonom.
Na vrhu ponude, Commerce Pro dodaje luksuz kao što su aluminijski naplatci, prednje i stražnje parking senzore i kameru za vožnju unatrag, sjajna crna kućišta za grijana i električno podesive retrovizore, ručke na vratima u boji karoserije i grijano vjetrobransko staklo. Tu su i LED stražnja svjetla, dvostruki nasloni za ruke za prednja sjedala i grijanje, grijane mlaznice za pranje stakla, ulazak i pokretanje bez ključa, 25-cm zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom, četiri zvučnika i bežično povezivanje s pametnim telefonom, plus VW-ove digitalne brojčanike.
5. Prostor – 76 / 100: Prtljažni prostor dug gotovo 1,8 m
Iako VW nudi SWB i Maxi verzije Caddy Carga, ne postoji varijanta kombi vozila, a svi modeli imaju istu visinu krova. To znači da linija nije sveobuhvatna kao kod nekih suparnika. Visoki krovovi su rijetkost u klasi malih kombija. Standardni Caddy Cargo ima 3,1 kubičnih metara prostora unutra, ali to je nešto manje nego što ćete pronaći u Renault Kangoou i Citroen Berlingu. Nema niti pregrade za utovar, tako da uopće nema opcija za proširenje tovarnog prostora.
Prtljažni prostor dugačak je 1.797 mm, dok je najveća širina 1.614 mm. Razmak između lukova kotača je 1.230 mm, ali je ista mjera i dalje, jer postoji stepenica s obje strane za klizna vrata. Prtljažni prostor je visok 1.272 mm, što je više od Kangooa, dok stražnja vrata nude otvor od 1.234 mm x 1.130 mm, a visina je nešto niža, na 1.122 mm. Klizna bočna vrata malo su uža, široka su 703 mm i visoka 1.096 mm.
Caddy Maxi ima dulji međuosovinski razmak i produženi stražnji prevjes u usporedbi sa standardnim kombijem, ali obujam prtljažnika od 3,7 kubičnih metara za pola je kubičnog metra ispod volumena LWB Renault Kangooa, ali isti je kao Citroen Berlingo. Podnica prtljažnika Caddy Maxija duga je 2.150 mm i iste je širine kao i standardni Caddy Cargo. Maksimalna unutrašnja visina je 1.275 mm, dok nešto duža bočna vrata imaju dužinu od 846 mm i istu visinu od 1.096 mm.
Na stražnjoj strani, standardni Caddy Cargo ima utovarni rub visok 586 mm, dok je Maxi nešto viši, 589 mm. Niže je to od Renault Kangooa, pa bi mogao biti bonus ako nosite teške terete. Na podu prtljažnika nalazi se šest ušica za pričvršćivanje koje pomažu pri vezivanju predmeta.
Težina nosivosti varirat će ovisno o specifikaciji, ali se kreće od 606 do 711 kg za 1.5 TSI benzinski model, 687 kg za 2.0 TDI 75 KS, od 638 do 677 kg za 2.0 TDI 102 KS i od 636 do 702 kg za 122 KS verziju 2.0 TDI. Dodavanje DSG mjenjača malo će smanjiti nosivost, ali 4MOTION ju zapravo povećava. U svakom slučaju, Caddy Cargo malo zaostaje za vodećima u klasi, s Renault Kangooom koji može prevesti gotovo jednu tonu nosivosti u određenim oblicima.
Ukupna ocjena za Volkswagen Caddy: 81 / 100 – Sličnosti s Golfom znače da je Caddy jedan od najudobnijih malih kombija u svijetu