Pretraži
Tesline muke traljavo lakiranih Tesla Modela 3 došle su i u Europu. Ovo je priča Jonia Savolainena.

Tesline muke traljavo lakiranih Tesla Modela 3 došle su i u Europu. Ovo je priča Jonia Savolainena.

Objavljeno: 07/08/2019 / Autor: Mihael / Foto: Tesla

Na žalost, ovdje se ne radi o prvom problematičnom slučaju vezano za boju Teslinih automobila. Prije ovog Finca koji se radovao svom novom Tesla Modelu 3, poznat nam je već slučaj iz Kanade gdje je Teslin kupac imena Roger-Pierre Gravel već imao problema sa lošom kvalitetom boje na Tesli.

Finca Joni je primio svoj Tesla Model 3 krajem ožujka ove godine, točnije 29. tog mjeseca. Nakon preveženih samo 2,200 kilometara počeli su se pojavljivati problemi na boji karoserije automobila, osobito na pragovima i oko blatobrana. Bilo je to već 29. travnja ove godine, samo mjesec dana nakon kupnje njegovog novog automobila.

Sasvim logično, primjetiši prve promjene na boji automobila, Joni Savolainen se zaputio u ovlašteni prodajni salon Tesle gdje se požalio na promjene na boji svog automobila, ničim očiglednim izazvane. Tu su počeli njegovi problemi, jer su mu zaposlenici Teslinog salona rekli kako boju automobila ne pokriva nikakvo jamstvo.



Nezadovoljan Teslinim odgovorom iz kojeg se nije uopće moglo naslutiti njihovo razumijevanje za već generalno poznat problem, nego su još zanijekali cijelu stvar, Savolainen se odlučio obratiti svome odvjetniku. Ovaj ga je savjetovao da se obrati finskoj trgovačkoj komori kako bi ispitala stanje vozila i napravila analizu.

Inspekcija je utvrdila da postoje brojna sitna oštećenja i puknuća boje u području blatobrana, pragova, stražnje maske automobila te na donjem dijelu vrata ali i na prednjoj maski. Praktički cijeli dio automobila bliži tlu je dobio svoju porciju oštećenja u samo 2,200 kilometara. Daljnja inspekcija kojoj su prisustvovale sve zainteresirane strane utvrdila je nisku tvrdoću i kakvoću doje, dajući joj ocjenu F, što je nekoliko stupnjeva niže od uobičajene 2H-3H razine koju zadovoljavaju ostali proizvođači.

Također su utvrdili nepotpunu obojenost donjih dijelova vrata, oko A i B stupova te na pantovima vrata. Pored toga utvrdili su lošu postavljenost samih vrata što dodatno doprinosi oštećivanju boje. Uobičajena debljina boje na automobilima je između 110 i 150 mikrona, dok je na Tesli izmjereno prosječno 106 mikrona uz minimalno mjerenje od samo 70 mikrona.

Nije nam poznato što je razlog ovako loše i traljave obojenosti Teslinog Modela 3. Sumnjamo da je Elonu Musku uzor bio perolaki Ferrari F40 iz 1987. godine koji je međuostalim poznat  po izuzetno tankom sloju boje na karoseriji. Legenda iz Maranella ima za to dobro opravdanje, spartansku opremu i radikalnu dijetu za što manju masu. Sjetimo li se da se prije nekoliko mjeseci šuškalo o Teslinoj štednji čak i na toaletnom papiru u kompaniji, postaje nam jasnije zašto je boja Modlea 3 ovako tanka.


Pogledaj galeriju


Tesla loša boja

Povratak na vrhpointer
Zatvori X