Pretraži
Što god vi mislili o tome, ipak ispada da će samovozni automobili učinit promet bržim i učinkovitijim

Što god vi mislili o tome, ipak ispada da će samovozni automobili učinit promet bržim i učinkovitijim

Objavljeno: 21/05/2019 / Autor: Mihael / Foto: VW

Flota samovoznih automobila koji međusobno surađuju učinit će promet učinkovitijim i tečnijim. Prema istraživanju provedenom na prestižnom sveučilištu u Cambridgeu, samovozni automobili popravit će tečnost cestovnog prometa čak za 35%. Zanimljivo je da bi se ovo unapređenje prometa trebalo odraziti i na klasična vozila koja nisu samovozna i međusobno umrežena.

Prema svojoj, da tako kažemo definiciji, autonomna vozila će sasvim sigurno biti umrežena, što znači da će u svakom trenutku svako vozilo znati gdje se sva ostala vozila nalaze te što planiraju napraviti sljedeće. Ova potonja funkcija je ključna jer omogućuje vozilima da funkcioniraju bez iznenađenja, što može drastično smanjiti i šanse za prometnim nesrećama.

Grupa istraživača na Cambridgeu programirala je 16 malenih robotskih automobila da voze po dvotračnoj cesti te su promatrali kako se ponašaju u raznim situacijama. Osnovna stvar na koju su obratili pozornost je kada se jedno od vozila zaustavi. Reakcija i ponašanje drugih vozila koja su u neposrednoj blizini vozila koje se zaustavlja ima lančani efekt na promet  na tom dijelu ceste.


istraživanje sa Cambridgea

istraživanje sa Cambridgea

istraživanje sa Cambridgea


Kada samovozni automobili u istraživanju nisu vozili međusobno povezani, oni koji su se nalazili direktno iza vozila koje se zaustavilo su se također morali zaustaviti ili značajno usporiti kako bi ulovili prazninu u prometu u traci pored te zaobišli zaustavljeni automobil. U pravilu, nastala je kolona iz zaustavljenog vozila, praktički jednako kao i u stvarnom prometu.

U drugoj situaciji kada su testni automobili vozili međusobno povezani, onaj koji se zaustavio trenutno je o tome obavijestio sve ostale automobila. Ključna je reakcija automobila koji su vozili u usporednoj traci, usporavajuću u trenutku zaustavljanja ovog automobila u traci pored svoje. To su napravili kako bi omogućili nesmetano prestrojavanje automobila koji su do tada vozili iza ovoga što se zaustavio.

Slična pravila i kulturu u prometu nas uče i u autoškolama, ali taman i da svi vozači pravodobno reagiraju i počnu propuštati promet iz susjedne trake, oni ne mogu prethodno znati da će se neko vozilo zaustaviti. Zbog toga su istraživači među ove samovozne automobile pustili i jednoga kojim je upravljao čovjek, koji je pri tome agresivno vozio. Sva autonomna vozila prilagodila su svoju vožnju agresivnom ljudskom vozaču, nesmetano ga propuštajući i pri tome osiguravajući da ne dođe do sudara.

Pronalasci ovoga istraživanja bit će službeno objavljeni u kanadskom Montrealu na Međunarodnoj konferenciji o robotici i automatizaciji, koja se održava ovoga tjedna. Kao nadogradnja na provedeno istraživanje, znanstvenici sa Cambridgea će u sljedećem istraživanju obuhvatiti i kompleksnije prometne situacije koje će nam dati odgovore kako će promet budućnosti funkcionirati i izgledati.


Pogledaj galeriju


istraživanje sa Cambridgea

Povratak na vrhpointer
Zatvori X