Pretraži
Škoda je sve to. Ovaj plavi osamcilindrični dijamant iz Škodinog muzeja pruža luksuz i po današnjim mjerilima

Škoda je sve to. Ovaj plavi osamcilindrični dijamant iz Škodinog muzeja pruža luksuz i po današnjim mjerilima

Objavljeno: 25/11/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto : Lulop

Škoda 860 : Škoda je u party modu, proslava 100-godišnjice ne jenjava, toče se hektolitri vrhunskog pilsnera i jedu se vrhunski trdelníki i knedlíky, a Škoda je u tom raspoloženju restaurirala i jedini preživjeli cabrio primjerak fantastične 860 –ke. A to je tek poslastica iz Škodine cukrárne!

Zašto je ovaj model bitan? Radi se o dokazu češke predratne superiornosti u izradi superluksuznih automobila, koji je postavio nove standarde komfora, luksuza i performansi. Danas je 860 dio stalne izložbe Škodinog muzeja u Mladá Boleslavi , a predstavlja sam vrh osamcilindrične predratne ponude europskih luksuznih automobila. Tehnologija je začeta još 1907. s Laurin & Klement FF (davno prije Ferrarijeve izvedbe), vjerojatno prvog osamcilindričnog modela u Srednjoj Europi.


Plava karoserija za “plavu krv” – luksuz frca iz svakog Škodinog detalja


Miran rad je osiguran Lanchester amortizerom vibracija, a benzinski motor obujma 3.880 ccm je bio dovoljno snažan da 5,5 m dugi kabriolet potjera do 110 km/h. Okretni moment osamcilindričnog motora omogućuje kotrljajući start iz najviše (treće) brzine, a tu je i kočioni sustav s vakumski boosterom za sigurno zaustavljanje, što je bilo vrlo pionirski u to doba. Ovaj plavi dijamant se brusio posljednje dvije godine, uz opsežnu obnovu boje, pokrova i „tapecirunga“, uz popravke drvene konstrukcije i karoserije.

Škoda 860 je bila inovativan model; u bogatu opremu je spadao inklinometar na konzoli (prethodnik modernog indikatora za promjenu brzina) koji je sugerirao promjene brzina na uzbrdicama i nizbrdicama, te staklena ploča „za diskreciju“ koja odvaja vozački i putnički prostor. Straga je dugačka Škoda nudila sasvim dovoljno komfora za troje, uz mogućnost montaže dva pomoćna (dječja) sjedala.


I danas bi voljeli gledati ovakve predivne instrumente a ne PS4 TFT odvlačitelje koncentracije. A tek inklinometar!

Podno grijanje, pregrada za diskreciju, odmorište za noge, pomoćna sjedala na izvlačenje, vrhunski materijali – tipična Škoda iz 1930-ih

Ukoliko šofer nije na vrijeme podigao krov, u kovčegu izdašnih dimenzija se našlo dovoljno rezervne odjeće


Za to doba 860 ima natprosječno dobro grijanje; grijaći elementi su u podu, naslonima za ruke i noge, a za luksuzni doživljaj tu je upaljač za cigare/cigarete i zastori na bočnim prozorima.

Škoda 860 je debitirala 1929. na praškom Auto showu i predstavljala je vrh Škodine ponude. Bazna Škoda 422 s četiri cilindra je nudila 22 KS, dok je s osam cilindara snaga narasla više nego dvostruko – 44 kW/60 KS pri 3.000 o/min. To su bili teški dani – samo karoserija je težila 1.460 kg, a kompletni automobil oko dvije tone.

S ljetom 1931. izgrađeno je 49 šasija, a posljednje dvije su napravljene 1933., što je vrlo bitno za tržišni neuspjeh ovog modela – napravljen je u žiži svjetske ekonomske krize, kad je kabriolet imao početnu cijenu od 140.000 kruna. Nema veze, bar možemo uživati u njegovoj ljepoti, u našoj najmodernijoj ekonomskoj krizi!


Pogledaj galeriju

Škoda 860

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X