Pretraži
Sigurnost na zadnjem mjestu? Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Sigurnost na zadnjem mjestu? Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Objavljeno: 24/07/2020 / Autor: Tin / Foto: dynamictestcenter/YouTube

Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći – Automobili iz 1990-ih godina i s početka 2000-ih postali su privlačni brojnim vozačima s malim budžetom zbog njihove poprilično niske cijene. Fiati Uno i Punto, Volkswageni Polo, Peugeoti 206 i 306 ili Opeli Corse samo su neki od takvih primjera, a relativno dobri primjerci mogu se kupiti već za dvije do tri tisuće kuna.

Iako su takvi automobili uglavnom mali potrošači, pouzdani su i postoji mnogo dijelova, mnogi njihovi kupci često zaboravljaju na jedan od najbitnijih faktora – sigurnost. Naime, rijetko tko uzima u obzir da se u posljednjih 20-30 godina promijenilo štošta po pitanju sigurnosti u automobilima, a upravo su ovakvi primjerci poprilično krhki.



Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Stoga je švicarska kompanija DTC (Dynamic Test Center) napravila crash test između dvaju automobila različitih godišta, odnosno jednog starijeg i jednog novijeg, kako bi pokazala kolika je zapravo razlika u sigurnosti.

Za ovaj test korišten je Fiat Uno protiv BMW-a 525d generacije E61, a zadatak ovog legendarnog mališana bio je naletjeti brzinom 90,5 km/h na stražnji dio BMW-a Serije 5. Svaki automobil bio je opremljen testnim lutkama, ali je BMW u prtljažniku imao i teret od 210 kilograma.


Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći


Policijski BMW u ovoj je nesreći prošao poprilično povoljno. Stražnji odbojnik preuzeo je većinu energije pa se od udarca nije razbilo niti stražnje staklo, ali je zato Fiat Uno poprilično nastradao.

Fiat Uno se u ovoj nesreći u potpunosti deformirao. Cijeli prednji dio s motorom se doslovno pretvorio u ravnu ploču, krov i većina karoserije su se savili, a i vrata vozača i suvozača su se otvorila. Iako putnici u Fiatu Unu možda ne bi poginuli prilikom ovakve nesreće, vrlo je moguće da bi ostali s trajnim i teškim ozljedama.

No sve u svemu, koliko god su ovi rezultati zabrinjavajući, legendarni Uno se pokazao bolje od svojeg nasljednika Seicenta, koji je 2000. godine na NCAP-ovom crash testu pretrpio još lošije rezultate. Svakako treba uzeti u obzir da je Seicento bio testiran na 64 km/h pa je ovo svakako znatno bolji rezultat.


Pogledaj galeriju


Fiat Uno bi se potpuno deformirao u prometnoj nesreći

Povratak na vrhpointer
Zatvori X