Pretraži
RALLYCROSS; disciplina koja bilježi porast praćenja od 550% u posljednjih pet godina! Po čemu je TAKO posebna?

RALLYCROSS; disciplina koja bilježi porast praćenja od 550% u posljednjih pet godina! Po čemu je TAKO posebna?

Objavljeno: 07/06/2019 / Autor: Petar Bondek /

Ajmo prvo obaviti brojeve; prijenosi su u porastu od 444%, porast Facebook lajkova (sam u posljednjih 12  mjeseci) iznosi 348%, Instagram je u porastu za nevjerojatnih 900%, a poneke utrke (poput Švedske) prati skoro 3,5 milijuna ljudi! Da li je svijet konačno zaražen RX groznicom – i zašto?

 

Jednostavan recept za spektakl

FIA je (baš poput obožavatelja motorsporta) gladna spektakla – F1 je dosadna procesija Mercedes-kupa, 24hrs du Mans se nažalost odvija jednom godišnje, a u današnjem svijetu s kratkom koncentracijom spektakli donose novac. Ogroman novac. Zato je osmišljen fantastičan gladijatorski okvir natjecanja-  u sprint okviru kontakt sporta gdje u samo četiri kruga vrhunski vozači oslobađaju preko 600 KS (u RX Supercars klasi) u svojim 4×4 čudovištima, boreći se svim dopuštenim sredstvima na stazi s kombiniranom podlogom asfalta i makadama



Sve je osmišljeno da košta što manje, a pruža što više – RX supercars su do 100 km/h brži od Formule 1 (1,9 s), a razvijaju skoro dvostruko više snage od WRC automobila – preko 600 KS i 650 Nm!

 

Pobjednički formati

Vozi se u tri kategorije (RX Supercars- 4WD, Super1600 – Prednji pogon, i Touring-Stražnji pogon), svaki natjecatelj raspolaže za samo osam setova guma za vikend, postoje otvoreni treninzi i četiri kvalifikacijske runde, dva knock-out polufinala i finale, a pet automobila starta u liniji, te voze po četiri kruga.

Svaki natjecatelj mora proći jedan Joker krug – timing je prepušten vozaču/momčadi, a prerani startovi se kažnjavaju s dodatnim Joker krugom. Ove godine se vozi 12 utrka, i svaka je podjednako spektakularna – od Silverstonea do Spa-Francorchampsa – uz fantastičnu posjećenost – nešto o čemu vodstvo F1 sanja posljednjih godina!

Automobili izgledaju WRC-ovski, ali su daleko od toga – centralni dvolitreni monstrumi s maksimalnih 1.300 kg (s vozačem) imaju sekvencijalne mjenjače i fantastične performanse, a neki (poput Meganea R.S RX) imaju prednje diskove spojene ne mjenjač a stražnje na diferencijal, radi manje neovješene mase.

Sam RX koncept je osmislio Britanac Robert Reed, producent ITV-a 1967., a sve je oživljeno 2014. s FIA World Rallycross by Monster Energy prvenstvom, s prva dva naslova u rukama Pettera Solberga. Tu su i neke svjetske face u nastajanju – poput Niclasa Grönholma – Marcusovog sina, a najbolje izgleda tek slijedi!

Povratak na vrhpointer
Zatvori X