Pretraži
Proizvođači automobila napuštaju velike sajmove automobila, a dokaz za to je – Frankfurt

Proizvođači automobila napuštaju velike sajmove automobila, a dokaz za to je – Frankfurt

Objavljeno: 17/08/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Frankfurt Motor Show

Sajmovi automobila kao ključna mjesta na kojima će automobilski proizvođači pokazati svoj brend i nove modele, postaju vrlo upitni u skoroj budućnosti.

Proizvođači automobila se, naime, sve češće odlučuju na održavanje vlastitih prezentacijskih evenata ili posjećuju manje, ali raznolikije događaje, poput britanskog Goodwood festivala brzine, na primjer.

Koliko je očita ta promjena, najbolje Vam pokazuje lista proizvođača koji će jednostavno preskočiti rujanski auto show u Frankfurtu:

Alfa Romeo

DS

Fiat

Infiniti

Jeep

Mitsubishi

Nissan

Peugeot

Volvo

Ako uzmete u obzir da gore navedeni proizvođači drže 20 posto ukupne prodaje automobila u Europi, postaje jasno da veliki sajmovi automobila imaju ozbiljan problem već u vrlo bliskoj budućnosti.


Proizvođači automobila


“Proizvođači automobila odlučili su se na ovu promjenu jer njihovim brendovima postaje sve teže opravdati ogromnu količinu novca koju potroše na ovako velikim sajmovima, pogotovo kad tu investiciju mjere s percipiranim učinkom na prodaju”, izjavio je Ian Fletcher, glavni analitičar u IHS Markitu koji smatra da većina kupaca danas istraživanja provodi online.

Statične, neprirodne sajmove koji se održavaju u kongresnim centrima, danas ugrožavaju izazovniji i živahniji događaji na otvorenom, koji kupcima pružaju više zabave. Na već prije spomenutom Goodwood festivalu, automobilski proizvođači  su postavili štandove u parku i vrlo uspješno privlačili posjetitelje koji su ondje prvenstveno došli kako bi prisustvovali utrkama koje su vozili poznati vozači.

“Proizvođači automobila žele pronaći drukčije načine kako pokazati svijetu svoje proizvode, a mi smo dio te promjene”, izjavio je organizator Goodwoodovog festivala, Lord March. Njegov je festival brzine privukao 200 000 posjetitelja, što nije puno u usporedbi sa 931 000, koliko ih je posjetilo show u Frankfurtu 2015. godine. Međutim, March tvrdi da je Goodwoodov doseg na društvenim mrežama bio daleko veći, a samim time i medijska izloženost auto izlagača koji su bili tamo.



Osim velikih troškova koje imaju na klasičnim sajmovima, proizvođače automobila brine i činjenica da se neće pretjerano istaknuti u gužvi kakva se neminovno stvara na takvim sajmovima.

“Izazov je kad imate toliko proizvođača automobila s toliko različitih marketinških poruka”, izjavio je Roelant de Waard, direktor marketinga i prodaje za Ford Europa. Ford se danas primarno usredotočuje samo na jednu poruku u svojim reklamama.

Naravno, na različitim sajmovima vrijede različita pravila, pa tako de Waard napominje da više voli sajam u Ženevi zbog njegovih strogih pravila o budžetu, kojima se osigurava da nijedan proizvođač automobila ne dominira (vizualno) sajmom. Također, za razliku od auto showa u Frankfurtu i Parizu, Ženeva predstavlja neutralno tlo na kojem nema dominacije domaćih proizvođača automobila.


Proizvođači automobila


Proizvođači automobila, valja napomenuti, također sve češće održavaju svoje evente, poput Jaguar Art of Performance turneje koja je proputovala SAD i Veliku Britaniju, pruživši tako kupcima mogućnost da isprobaju nove automobile gdje god je “karavana” prošla.

Audi je pak doveo 2 000 pripadnika medija i trgovaca na svoj event u Barceloni prilikom predstavljanja A8 limuzine. Audijev glasnogovornik je tom prilikom izjavio: “Ovako smo smanjili buku koja vlada na sajmovima automobila”, a sigurno su postigli i željeni učinak.


Pogledaj galeriju

Uglavnom, rezime cijele priče je da tradicionalni sajmovi gube bitku s internetom, online istraživanjima i manjim lokaliziranim događajima gdje automobilski proizvođači mogu na puno osobniji, ugodniji i u konačnici zabavniji način doći u kontakt sa svojim potencijalnim kupcima. Je li to konačni kraj velikih automobilskih sajmova?

Povratak na vrhpointer
Zatvori X