Pretraži
Ovo je Arne Tomen. Lik koji je s 27h i 25min (uz dva pomagača i hrpu on board elektronike) postao novi rekorder CANNONBALLA, ekstremno ilegalne utrke od New Yorka do Los Angelesa !

Ovo je Arne Tomen. Lik koji je s 27h i 25min (uz dva pomagača i hrpu on board elektronike) postao novi rekorder CANNONBALLA, ekstremno ilegalne utrke od New Yorka do Los Angelesa !

Objavljeno: 11/01/2020 / Autor: Petar Bondek / Skinuti rekord Cannonballa za više od sata nije mala stvar! Copyright: JR Photon

Arne Tomen Cannonball – Kontaktirao sam Arnea nekoliko sati nakon što je postao novi rekorder Cannonballa. Vjerojatno napucan tridesetgodišnjom zalihom adrenalina nakon što je 27 sati i 25 minuta uz pomoć dva suučesnika jurio od jedne do druge obale SAD-a, Arne se javio nakon nekoliko minuta – “Images? No problem! Just call if you need anything for the story!” Koji lik!


Cannonball rekorderi vole sigurnost koju im pružaju razni zasloni. Ni Arne nije izuzetak! Copyright: Arne Tomen


 

Cannonball – Privlačna sila ilegalnih izazova?

Da se razumijemo – mrzim sve što je ilegalno i izvan okvira zakona, i imam velikih problema sam sa sobom oko objavljivanja ovog teksta. Prigovor savjesti? Pa čovjek ne mora biti kirurg da bi ga imao, no ni Cannonball nije ono što je nekad bio!

Ukoliko ste gledali istoimeni film iz 1981. znate da se radi o ideji bivšeg trkača Brocka Yatesa, koji je osmislio utrku koja je započela iz njujorške Red Ball garaže a završava kod Portofino Hotela na Redondo Beachu. Ovaj Arneov projekt je trajao tri godine, da bi se kao prvo pronašao prikladan automobil, da bi se onda taj automobil preradio prema Cannonball standardima. Mislite da je to jednostavno? Je – baš kao i slijetanje na Mjesec!

 

Arne Tomen Cannonball  – Nadzvučni let ISPOD radara? Kein problem!

Kao prvo auto mora biti ne smije biti uočljiv! Arne Tomen glavni honcho u ovoj priči je bivši potpredsjednik AMS Performancea, tuning kuće poznate po svojim Alpha9 preradama – svakodnevno je okružen projektilima od 1.000 KS, no oni imaju jedan problem – Bugatti ostaje bez goriva nakon 12 minuta vožnje punom brzinom, a vožnja od New Yorka do L.A traje – znaaaatno dulje!

 



 

Radi se o putovanju dugom 4.500 km, pa je i komfor bitan! Dvosjedi otpadaju odmah, jer Vam je potreban još jedan vozač te spotter (osmatrač), jer dok jedan vozi drugi kroz žiroskopski dalekozor promatra stanje prometa ispred, dok osmatrač sa udobnog stražnjeg sjedala na laptopu prati upozorenja na Wazeu.

Neupadljiv, nabrijan i udoban – Alpha9 E63 AMG je ispao idealan izbor za let od obale do obale! Copyright: JR Photon


Arneov izbor je pao na Alpha9 E63 AMG iz 2013. sa 120.000 km radi nekoliko razloga – srebrne je boje, ima svu snagu svijeta i nudi komforan smještaj za petero! No, priprema je bila brutalna – sa E63 je skinut (ili maskiran) sav karbon, ogromna crvena kliješta kočnica su prebojana u srebrno, motoru je SMANJENA snaga na 800-njak KS (ipak je to AMS Performance Alpha9), zatamnjen je Mercedesov “nišan”, a stražnja svjetla su prelijepljena da bi straga ovo čudovište nalikovalo na američku Hondu Accord.


Suprotno očekivanjima, zamaskirati nabrijanog AMG-a da nalikuje Hondi Accord i nije tako teško! Copyright: Arne Tomen


Za ovakav pokušaj je potrebno nevjerojatno mnogo planiranja, jer svako lutanje u ilegalu odmah alarmira vrlo učinkovite američke policijske snage na zemlji i u zraku. Kao prvo, na ovako dugom putovanju Arne, drugi vozač Doug Tabutt i službeni “spotter” Berkeley Chadwick su morali učiniti svoju vožnju bar prividno ilegalnom – doslovce su stalno bili korak ispred policije! Razlog zašto klasični superautomobili ne mogu zadovoljiti Cannonball standarde, a automobili poput BMW-a E39 M5 i E63 AMG-a mogu je komfor za sve putnike i veliki prtljažnik!

U tom prtljažniku je (osim rezervnog kotača s all-season Michelinkom ) skriven pričuvni spremnik goriva od čak 253 l stooktanske juhice. Drugi dio priče je izbjegavanje svih konfliktnih situacija – prebrze vožnje tamo gdje nije primjerena, poštivanje propisa i praćenje svih događaja na predviđenoj ruti. Za ostvarenje ovog rekorda je korišteno čak 18 “spottera” tijekom rute, koji su upozoravali Arnea i ekipu na policiju, a neki od njih su čak i zaustavljani od iste. Tu dolazimo na moj priziv savjesti…


Žiroskopski dalekozor sprijeda, Waze straga – i 18 dodatnih “spottera” na ruti su definitivno olakšali put do rušenja rekorda Copyright: Arne Tomen


Da, vožnja prosječnom brzinom od 165.76 km/h (uz postignuti maksimum od 310 km/h!!!) zvuči nemarno, no ekipa nije isprovocirala nijedan incident – uz Waze na iPadu, žiroskopski dalekozor, tablet i mobitel u liniji očiju stalno su bili informirani – bili su naoružani Net Radar detektorom, Escort Max 360 detektorom, AL Priority  “ometačem”, policijskim skenerom, FLiR kamerom, a pomogli su Google Maps, Garmin GPS, CB radio i GPS tracker. Uz najdraži dio opreme (prekidač za isključivanje stražnjih svjetala) najviše je pomogao gadget iz avijacije – ACAS – ili sustav za izbjegavanje sudara zrakopova, koji je detektirao policijske oči u zraku. Za svaki slučaj tu su još bile i novo odštampane tablice…

 

Svi postavljaju pitanje “Kako su stigli na WC uz četiri pit-stopa od 5,5 min. ?” Arne tvrdi da se tijelo stalno nalazi u stanju šoka radi prelaska mnogih vremenskih zona, no svi znamo zašto su dodatno stisnuli kad su namirisali Kaliforniju…

 

Neke stvari su ih neočekivano oduševile, dok su ih neke (poput FliR kamere) uvelike razočarale radi nepouzdanosti.


Ovako je to izgledalo na autocesti – FLiR kamera detektira termalni otisak automobila nekoliko stotina metara izvan vidnog polja…brzina nalijevo je u mph! Copyright: Arne Tomen


Još bolje, osim ogromnog prekoračenja brzine na autocestama nisu napravili nijedan prekršaj – nijedno oduzimanje prednosti, nijedan prolazak kroz crveno, nitko pijan, drogiran ili u kombinaciji – uglavnom ništa od onog što se svaki dan nekoliko stotina puta događa na Ilici i ostalim hrvatskim ulicama. No, zašto ljudi skidaju takve ne baš popularne rekorde? To me pomalo podsjeća na citat himalajskog ovisnika Georga Malloryja – Kad su ga pitali zašto se  stalno pokušava popesti na Mt. Everest, on je jednostavno odgovorio – “Because it’s there.” Bez pojedinaca poput Arnea i Georgea svijet bi bio znatno dosadnije mjesto!


Baš ovako su pozirali Dan Gurney i Brock Yates pored Ferrarija 365 GTB/4 Daytone prilikom postavljanja rekorda 1971.! Copyright: Arne Tomen





Pogledaj galeriju

Arne Tomen Cannonball

Povratak na vrhpointer
Zatvori X