Pretraži
Ove godine nam dolazi prvi električni Mini. BMWi3 tehnologija u Mini karoseriji. Savršenstvo

Ove godine nam dolazi prvi električni Mini. BMWi3 tehnologija u Mini karoseriji. Savršenstvo

Objavljeno: 09/01/2019 / Autor: Mihael / Foto: Mini

Mini Cooper S E temeljit će se na trovratnoj verziji poznatog nam gradskog kompakta usijane glave. Unatoč tome što platofrma koja je temelj klasičnih Minija nije predviđena za potpuno električno vozilo, Mini će ju koristiti za svoj prvi potpuno električni automobil.

S tehnološke strane, sasvim logično i očekivano Mini će se velikim dijelom oslanjati na tehnologiju dostupnu u matičnom BMW-u koji nam je već jako dobro poznat kao jedan od vodećih brandova u svijetu električnih automobila. Konkretno gledano, BMW i3 poslužit će kao donor za pogonski sustav novog Minijevog strujaša.

Mini Cooper S sa poznatim nam 2.0-litrenim turbobenzincem, razvija najveću snagu od 192 KS. S druge strane električni Mini će koristiti sustav iz i3 koji razvija 183 KS, stoga neće osjetno zaostajati u performansama. Usprkos povećanoj masi zbog akumulatorskih baterija, zbog karakterističnog na „izvolite“ dostupnog okretnog momenta te bez brzina u mjenjačkoj kutiji, možemo slobodno očekivati živahna ubrzanja u električnom Cooperu S E, prije svega pri malim brzinama.


električni Mini Cooper S

električni Mini Cooper S

električni Mini Cooper S


Pogledom usmjerenim na budućnost, Mini stavlja velike nade na novi električni automobil. Da im upravo on predstavlja ključan korak u budućnost govori i činjenica da ga planiraju predstaviti za 60. godišnjicu kompanije. U Miniju smatraju da električni automobili predstavljaju svjetlu budućnost za čitavi brand a električni pogon bi se po njima trebao savršeno uklopiti u filozofiju koja stoji iza Minija.

Ako se prisjetimo da Mini proizvodi prije svega kompaktne automobile kojima su urbana središta najčešće mjesto prometovanja, možemo razumjeti zašto su se u Miniju prepoznali u kombinaciji sa strujom kao pogonskim izvorom energije. Tipični nedostatci električnih automobila, poput nevelikog dometa u urbanim sredinama ne predstavljaju problem, jer relacije su kratke a infrastruktura za punjenje baterija je razvijena i gusta.

Možemo očekivati umjerenu vizualnu razlikovnost između klasičnog Coopera S i budućeg modela na struju. Pretpostavljamo da neki od usisnih otvora za hlađenje motora sa unutarnjim sagorijevanjem neće više imati funkciju ali će se zadržati u nekoj formi zbog opće prepoznatljivosti identiteta. Pored toga sasvim je sigurno da će električni Cooper imati nešto drugačije felge jer tu praksu primjenjuje većina proizvođača.

Nakon predstavljanja u drugom dijelu 2019. godine, možemo očekivati prvo električno Mini prometalo u slobodnoj prodaji sa cijenom od oko 33,000 Eura.


Pogledaj galeriju


električni Mini Cooper S

Povratak na vrhpointer
Zatvori X