Pretraži
Novi BMW serije 3 je među nama, no je li to i najljepša trica do sada? Meni je i dalje kockica zakon

Novi BMW serije 3 je među nama, no je li to i najljepša trica do sada? Meni je i dalje kockica zakon

Objavljeno: 16/10/2018 / Autor: Mihael / Foto: wheelsage.org

Svakako se radi o tehnološki najnaprednijem BMW-u serije 3 do sada kada govorimo o novom G20 modelu. Tehnologija ne pita sviđa li nam se ili ne, ona ne poznaje emocije pa se više manje podrazumijeva da je svaka novija tehnologija bolja od one prethodne.

Naspram tehnologije, dizajn i estetika imaju sasvim drugu logiku. Zapravo, nije fer reći da imaju logiku, barem ne poput tehnologije, jer upravo je dizajn nešto što počiva na emocijama, stvara ih, potiče i izvlači na površinu. Nekada glasno, nekada u tišini.

Da dizajn funkcionira kao tehnologija, ne bi postojao opći konsenzus da najljepše razdoblje dizajna u autoindustriji počiva u 1960-ima.


Najljepši BMW serije 3

Najljepši BMW serije 3


Junak naše priče pojavio se prvi puta nešto kasnije, točnije 1975. godine i ostao s nama sve do danas. Od tada pa do sada, napravljeno je ukupno sedam generacija BMW-a serije 3. U protekle 43 godine, kompaktna trica je značajno promijenila dizajn. Oni neupućeni, nikada ne bi niti rekli da se radi o „istom“ autu koji gene prenosi sa generacije na generaciju.

Prva generacija trice nosi oznaku E21 te je nakon kultnog BMW-a 2002 ostavila pomalo neupečatljiv trag u povijesti najmanje BMW-ove limuzinske serije. Vjerojatno najpamtljiviji detalj sa E21 generacije je koso odrezan prednji kraj, uvučene „brade“, koji neodoljivo podsjeća na njušku morskog psa.

U desetljeću kasnije, dolazi nam sljedeća generacija serije 3. Po mnogima je to najkarakternija trica ikada, oznake E30. Legendarna „kockica“ je postala sinonim za BMW kroz godine svojeg postojanja. S njom smo po prvi puta dobili danas neizostavnu perjanicu serije 3, sportski model M3. Upravo M3 E30 mnogi čistunci smatraju najboljim M3 do sada, kako vozački tako i izgledom.

Naslijediti kultnu generaciju poput E30 nije lako, a to je na svojoj koži (ili možda karoseriji) osjetila generacija BMW-a serije 3 poznata pod oznakom E36. S njom je trica po prvi puta značajnije narasla u dimenzijama ali zahvaljujući tome stvorila i premium dojam, barem za svoje vrijeme. Sa E36 generacijom, pomalo je nestao onaj spartanski dizajn karakterističan za kultnu kockicu E30.

Kao i u životu, tako i u autoindustriji, nakon padova može slijediti jedino uspon. Ne kažemo da je E36 loš automobil, dapače, ali nije uspio zadržati i prenijeti čaroliju svoga prethodnika. To je pak uspjelo trici sljedeće generacije koja je naslijedila E36 s početka 1990-tih. Vrijeme je za E46.

Iznimno popularna trica oznake E46, vratila je vjeru u BMW-ovu kompaktnu limuzinu, kako izgledom tako i vozački. Usudili bi se reći da je BMW serije 3 E46 postao kultni model za mlađe generacije obožavatelja marke s propelerom na njušci. BMW-ovi čistunci 21. stoljeća dobili su svoju tricu, spiritualnog nasljednika kockice. Mnogi smatraju kako je ova generacija trice ujedno i najbolji vozački BMW svih vremena, napose u top izvedbi pod oznakom M3 CSL.

Iako dizajnom u mnogočemu drugačiji od druge generacije trice, E46 je dobio bezvremenski dizajn koji unatoč tome što broji već svoju dvadesetu godinu, još uvijek izgleda svježe i utegnuto.

Po zalasku E46 generacije, BMW je opet bio u nezavidnoj poziciji jer trebalo nekako nastaviti uspješni put koji je utrla E46-ica. Možemo reći da su u tome bili više-manje uspješni. Uzimajući u obzir izgled, nasljednik, oznake E90 je u nekim aspektima uspio zadržati eleganciju svog prethodnika. Kupe verzija je svakako ostala u pozitivnom sjećanju jer je zadržala pravilne i tečne linije prethodnika dok je limuzinska i karavanska verzija pomalo imala krizu identiteta.


Najljepši BMW serije 3

Najljepši BMW serije 3


Svaka generacija trice sa sobom je donijela povećanje u dimenzijama, no to nije ništa neobično jer praktički svi modeli automobila koji evoluiraju kroz duži niz godina prolaze sličan proces. Tako je i F30 generacija BMW-a serije 3 postala kud i kamo veća od prethodne, najveća do tad.

S njom se definitivno gubi svaki spartanski gen u seriji 3 jer postaje najluksuzniji BMW serije 3 ikada. Spajanje prednjih svjetala s karakterističnim BMW-ovim bubrezima, također je izazvalo polemike. Slabije istrenirano oko, lako može zamijeniti F30 tricu za veću seriju 5 iz istog razdoblja.

Najnovija, svježe predstavljena BMW 3-ica oznake G20 usvojila je tipičan, donekle futuristički dizajn, ne tako rijedak ovih dana kod mnogih proizvođača automobila. S obzirom da je vrlo kratko s nama, teško je suditi kako će zapravo biti prihvaćena među ljubiteljima BMW-a, ako im je stalo do dosljednosti dizajna.

Tehnološka nadmoć generacije G20 nad prethodnima je neupitna, no ona dizajnerska otvara i otvarat će još brojna pitanja. Hoće li novi automobili dobro stariti poput onih danas starih, samo će vrijeme dati odgovor.


Pogledaj galeriju


Najljepši BMW serije 3

Povratak na vrhpointer
Zatvori X