Pretraži
Njemačka ozbiljno razmatra ograničenje brzine od 130 km/h na autobahnu. Upravo o tome glasaju u parlamentu

Njemačka ozbiljno razmatra ograničenje brzine od 130 km/h na autobahnu. Upravo o tome glasaju u parlamentu

Objavljeno: 10/10/2019 / Autor: Mihael / Foto: Alpina / pexels.com

Sapunica o uvođenju ograničenja brzine na cijelu mrežu njemačkih autocesta, popularno zvanih Autobahnova, nastavlja se i to u ime ekologije. Glavni zagovornik te politike kao i do sada je njemačka parlamentarna stranka sa manjinskim brojem zastupnika, međutim već dugi niz godina predstavlja ključan faktor u krojenju njemačke politike na nacionalnoj razini.

Zalažu se za uvođenje ograničenja brzine na čitavu mrežu autocesta u Njemačkoj, jedinoj državi na svijetu koja im dijelove autoceste bez obvezatnog ograničenja brzine. Takvih dionica trenutno u Njemačkoj ima u duljini od 5,353 kilometra. Na tim dijelovima Autobahnova postoji tzv. preporučena maksimalna brzina vožnje od 130 km/h, ali ona nije obvezujuća.

Zahvaljujući tome, njemački Autobahnovi prizivaju vozače širom svijeta da dođu isprobati najveću brzinu svojih automobila, bez rizika o dobivanju drakonskih kazni, kao što bi to bio slučaj u ostalim državama. Osim stranke Zelenih, ograničenje brzine podupire i njemački sindikat policije koji svoje razloge ne temelji na ekologiji već na sigurnosti u prometu.



Prema navodima stranke Zelenih, ograničenje brzine na 130 km/h smanjilo bi emisiju CO2 u rasponu od jedan do tri milijuna tona godišnje, dok Njemačka na godišnjoj razini proizvede preko 725 milijuna tona CO2. Pored dijelova autoceste bez ograničenja brzine, Njemačka također raspolaže i sa 7,640 kilometara autocesta gdje već sada postoji ograničenje brzine zbog konfiguracije ceste i sigurnosnih razloga.

Njemački ministar prometa, Andreas Scheuer, protivi se uvođenju ograničenja brzine a prema istraživanju iz 2006. godine, prosječna brzina vožnje na autocesti sa šest traka u oba smjera je razumnih 142 km/h. Preostaje nam vidjeti kako će Nijemci glasovati o ovom prijedlogu, što je na rasporedu za 13. listopada. Vjerujemo da njemački autoindustrijalci uprežu sve lobističke snage kako ovaj prijedlog ne bi bio izglasan.


Pogledaj galeriju


Autobahn ograničenje

Povratak na vrhpointer
Zatvori X