Na konkurentnom tržištu superminija punom talentiranih suparnika, Nissan Micra možda neće uvijek dobiti priznanje koje zaslužuje. No, model pete generacije je elegantan mali hatchback s pet vrata koji nudi pristojan prostor i impresivnu razinu sigurnosti. Micra se također dovoljno dobro vozi, iako je ograničen izbor motora iznevjerava. Ne postoji učinkovita hibridna tehnologija koja bi pomogla u povećanju uštede goriva i smanjenju emisije CO2. Dostupne su bolje alternative – Renault Clio je izvanredan izbor. Međutim, ako tražite mali obiteljski automobil koji je jednostavan za vožnju i ima privlačnu cijenu, Nissan Micra bi mogla biti vrijedna pažnje.
Pad u posljednjih 6 godina
Nissan Micra je godinama stjecala reputaciju zbog pristupačnosti, pouzdanosti i jednostavnosti posjedovanja, ali rijetko je ovaj vječno popularni supermini bio etiketiran da je moderan. Sve se promijenilo dolaskom pete generacije Micre koja je predstavljena na sajmu automobila u Parizu 2016. godine. Francuska prijestolnica mode bila je prikladno mjesto za debi modela koji je odbacio svoju staru “odjeću” kako bi zauzeo centralno mjesto na “modnoj pisti” s vrlo modernim novim izgledom.
Iako je ispod kože zadržao veći dio inženjeringa prethodnog modela, peta generacija Micre također ima koristi od 1,0-litrenog motora s turbopunjačem koji Nissanovom superminiju daje tehničku prednost koja mu je potrebna da se natječe s nekima od najboljih u svojoj klasi.
U posljednjih šest godina, Nissan Micra pala je na ljestvici dok su se suparnici kao što su Ford Fiesta, Renault Clio i Volkswagen Polo dizali. Fiestu je zabavnije voziti, Clio je praktičniji, dok Polo ima otmjeniji interijer, ali Micra je i dalje zadovoljavajuća opcija. Pogotovo jer zadržava izvorne vrijednosti koje su podupirale privlačnost automobila u prethodnim generacijama.
Omiljena među autoškolama i novim vozačima diljem Europe, Nissan Micra je glavni dio supermini klase od 1983. godine. Prva i druga generacija ponudile su japansku pouzdanost na tanjuru, uz pristojnu cijenu. Micra treće generacije dodala je zaobljeni stil u mješavinu s čari automobila, ali četvrta generacija je u usporedbi s tim imala suzdržaniji dizajn. Zajednička crta između svih ovih modela je nedostatak zabave u vožnji, ali Nissan Micra je uvijek bila siguran izbor.
Micra je potpuno ažurirana kako bi bila konkurentna, a uključuje neke vrhunske elektroničke tehnologije preuzete iz drugih Nissanovih modela, poput Qashqaija. Kao i ranije, Nissan Micra ima samo petoro vrata, iako je Nissan stavio ručke stražnjih vrata u okvire prozora kako bi automobil dobio sportskiji izgled.
Peta generacija Micre izvorno je nudila izbor između 1,0-litrenog 70 KS ili 0,9-litrenog trocilindričnog benzinskog motora s turbopunjačem od 87 KS. Na raspolaganju su bili i više orijentirani benzinac od 115 KS i 1,5-litreni dizel od 89 KS. Ažuriranjem 2021. te su opcije motora smanjene na jedan 1,0-litreni benzinski turbo motor od 91 KS. Svi modeli imaju šesterostupanjski ručni ili CVT automatski mjenjač.
Osvježenje je također uključivalo pojednostavljenu liniju opreme, s tri specifikacije u ponudi: Acentom, N-Sportom i Teknom. Svi automobili standardno dobivaju tempomat, kao i automatsko kočenje u nuždi i sustav upozorenja pri napuštanju traka. Ako pređete na N-Sport, dobit ćete prednosti sjedala od alcantare, kamere za vožnju unatrag i senzora za parkiranje, crnog vanjskog paketa i 43-cm aluminijskih kotača. Razina opreme Tekna uključuje Bose audio sustav, NissanConnect navigaciju i kožom presvučeni upravljač.
Iako smo spomenuli Fiestu, Clio i Polo kao iznimno talentirane rivale, SEAT Ibiza i Škoda Fabia također su jaki konkurenti. Citroen C3 dodaje nešto mlađahnog stila u konkurenciju, s Peugeotom 208 koji je skuplji automobil od C3. S druge strane, ostali dalekoistočni rivali uključuju Toyotu Yaris, Mazdu 2, Hyundai i20, Kia Rio, Suzuki Swift i Hondu Jazz, dok je Opel Corsa još jedan od glavnih modela u klasi koji se ne smije isključiti.
1. Prostor – 83 / 100: Nissan Micra potpuno je drugačijih dimenzija nego ranije
Nissan Micra ima pet vrata, s ručkama stražnjih vrata skrivenim u okviru prozora u blizini C-stupa. U biti, automobil pete generacije je također morao zamijeniti prethodnu generaciju i mali MPV Note, a Nissan je naporno radio kako bi Micra bila što praktičnija. Slušao je povratne informacije kupaca i uključio nove ključne značajke koje poboljšavaju njegovu upotrebljivost. Na primjer, pretinac za rukavice od 10 litara dizajniran je da u njega stane boca pića od dvije litre, a boce od 1,5 litara možete staviti u spremnike na prednjim vratima. Tu je i spremište na središnjoj konzoli ispred ručice mjenjača, kako za telefone, tako i za veće predmete.
S 3,99 m duljine, 1,74 m širine i 1,45 m visine, Nissan Micra je potpuno drugačijeg oblika u odnosu na ranije – duža je i šira, ali niža od prethodnog automobila, s dimenzijama usporedivim s VW Polom.
Budući da je veća nego ranije, Micra nudi više prostora za putnike. Ima više prostora za glavu i noge, a dok stražnja sjedala nisu osobito prostrana, postoji pristojna količina mjesta za većinu ljudi. Nizak strop ipak znači da prostor za glavu nije jača strana.
Prtljažnik od 300 litara jedan je od većih prostora u klasi superminija, ali i Honda Jazz i Kia Rio imaju veći prostor za utovar. Micrin prtljažnik također je dizajniran za udobniji smještaj najčešćih predmeta, poput velikih kofera od konkurentskih automobila. S preklopljenim stražnjim sjedalima djeljivim u omjeru 60:40, prtljažni prostor se povećava na 1.004 litre, što nadmašuje prostor od 922 litre Citroena C3, ali ne i praktičnu ponudu Škode Fabije od 1.150 litara.
2. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Impresivan popis kompleta
Nissan je bio vrlo velikodušan s Micrinim sigurnosnim paketom, a većina automobila u Europi standardno dobivaju dugačak popis impresivne tehnologije. Tu su očekivani Isofix pričvršćivači za dječje sjedalice, šest zračnih jastuka, ABS, kontrola stabilnosti i upozorenja za sigurnosne pojaseve, ali sigurnosni paket visoke tehnologije također dolazi u svim automobilima.
To znači da također dobivate pomoć pri održavanju voznog traka, automatsko kočenje u nuždi, prepoznavanje pješaka, prepoznavanje prometnih znakova i pomoć pri dugim svjetlima. To je vrlo impresivan popis kompleta, a znači da se ocjena od pet zvjezdica Euro NCAP-a koju je Nissan Micra dodijelila Safety Packom odnosi na sve modele koji se prodaju u Europi.
Nissan Micra dolazi s industrijskim standardnim trogodišnjim jamstvom, koje je isto kao i kod većine njezinih suparnika. Hyundai i20 i Toyota Yaris ipak imaju petogodišnje jamstvo, a Kia Rio čak i to pobjeđuje sa sedam godina.
3. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Mala ‘kazna’ za automatik
1,0-litreni turbobenzinac definitivno bolje odgovara Micri, s kraćim udaljenostima koje pokriva većina superminija što znači da će benzin biti bolja opcija (u usporedbi s dizelom) za dugoročni ciklus. Prethodna turbo jedinica od 99 KS s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa potrošila je 5,6 l/100 km, dok je čak i Nissan Micra sa 115 KS trošila respektabilnih 5,9 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu. Emisije za najjači motor od 115 KS procijenjene su na 133 g/km, dok su brojke CO2 za motor od 99 KS varirale ovisno o veličini kotača, ali su počele od 126 g/km za ručnu verziju i 140 g/km za CVT automatik.
Nissan tvrdi da će novi model s peterostupanjskim ručnim mjenjačem od 91 KS imati prosječnu potrošnju od 5,3 l/100 km, uz emisiju CO2 od 121 g/km. Dobit ćete malu “kaznu” za učinkovitost ako se odlučite za CVT automatik – troši 6 l/100 km i ispušta 137 g/km CO2.
Stručni podaci pokazuju da bi Nissan Micra trebala zadržati oko 50 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine i 60.000 prijeđenih kilometara.
4. Dizajn – 72 / 100: Nissan Micra podsjeća na Qashqai
Sa svojim oštrim linijama, povišenim krovom i zakošenim poklopcem motora, Nissan Micra pete generacije svakako je upečatljiva. Ima revolucionaran izgled i lako je vidjeti koliko se ova Micra razlikuje od starog prethodnog modela. Ima i nešto od Renault Clija u njemu, sa skrivenim ručkama na stražnjim vratima koje su očita usporedba s automobilom s kojim dijeli podosta tehnologije.
Unutra su promjene jednako velike, s dojmom visoke kvalitete koji je vidljiv u cijeloj kabini. Kontrastne sheme boja nisu obavezne i svidjet će se vozačima koji se žele više istaknuti, ali općenito je dizajn uredan. Kvaliteta materijala je također visoka, sa završnim obradama mekanim na dodir na svim pravim mjestima, iako postoje neki jeftiniji dijelovi. Poprilično podsjeća na Qashqai u pogledu zaslona i rasporeda tipki, a s njim se prilično lako snaći.
Nissan je ovoga puta napravio velike mogućnosti prilagodbe i možete odabrati mnoštvo kontrastnih boja za interijer, kao i naljepnice i umetke u boji za eksterijer. Postoje čak i umetci na aluminijskim naplatcima koji omogućuju dodatne mogućnosti personalizacije.
Apple CarPlay dolazi kao standard na verziji Acenta, ali satelitska navigacija s prometnim informacijama dolazi kao dio paketa Vision Pack (oko 800 €), koji dodaje NissanConnect navigaciju s dodirnim zaslonom. Ovo je standard na Tekna automobilima. Integracija pametnog telefona je lijepo napravljena, s Apple CarPlayom koji Vam daje pristup aplikacijama koje omogućuju glazbu i zabavu u vožnji, kao i mogućnost korištenja glasovne kontrole Siri s Vašeg pametnog telefona za izvođenje jednostavnih lokalnih pretraživanja pomoću Appleove aplikacije Maps. Dodan je i Android Auto, tako da konkurentski korisnici pametnih telefona imaju na raspolaganju iste značajke jednostavne za korištenje.
Grafika ekrana od 18 cm nije najvišega kalibra. Međutim, s primamljivim tipkama s obje strane zaslona, lako je “skočiti” na različite dijelove infotainment sustava. Vrijedno je spomenuti da je dostupna i Bose stereo nadogradnja, koja sadrži zvučnike u naslonima za glavu i dovoljno snage za supermini zvučni sustav. Ovo je zgodna postavka i dodaje dodatnu kvalitetu stereo sustavu automobila bez pribjegavanja pojačavanju glasnoće.
5. Vožnja – 62 / 100: Nissan Micra nije glatka kao Polo ili zabavna kao Fiesta
Nikada nije bio poznat kao automobil koji biste željeli voziti samo radi zabave, a najnovija Nissan Micra još uvijek nije najzabavniji supermini za vožnju, ali je svakako napredak u tom pogledu. Upravlja dovoljno dobro, a svi automobili dobivaju Active Ride i Active Trace Control elektroničke sustave iz većeg Qashqaija. Prvi primjenjuje kočnice preko neravnina kako bi držao vozača čvrstim, dok drugi koči unutarnjim kotačem u zavojima kako bi se držao odabrane linije. Vožnja je malo nervozna, ali je profinjena pri većoj brzini. No, pored preciznosti VW Pola i udobnosti Citroena C3, Micri jednostavno nedostaje sjaja.
Upravljač ima taman dovoljno težine, ali nema previše osjećaja, dok ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa ima nepreciznu prirodu u usporedbi sa suparnicima. Nissan je riješio relativni nedostatak snage Micre predstavljanjem nove 1,0-litrene trocilindrične jedinice s turbopunjačem. U početku je bio dostupan s 99 KS ili 115 KS, ali sada dolazi samo kao verzija od 91 KS.
1,0-litreni i 1,5-litreni dizel s prirodnim usisavanjem više nisu dostupni. Umjesto toga, ponuda Micre sada uključuje samo 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem.
Verzija od 99 KS je svestrana u pogledu profinjenosti i snage. Verzija od 115 KS također čini Micru najboljom u vožnji jer je povezana s revizijama koje imaju nijansu dodatne ravnoteže iz superminija. Ovjes je 10 mm niži, a upravljač je unaprijeđen kako bi ponudio prijeko potrebnu dinamiku. Međutim, još uvijek se ne vozi glatko kao Volkswagen Polo i nije tako zabavan za vožnju kao Ford Fiesta. Sprint od 0 do 100 km/h traje 9,9 sekundi. Postoje puno brže verzije konkurentskih superminija. S 91 KS i 160 Nm okretnog momenta, novi IG-T model s pet stupnjeva prijenosa ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi, a CVT automatskoj verziji treba dodatne 1,2 sekunde da pokrije isti sprint.
Ukupna ocjena za Nissan Micru: 75 / 100 – Elegantna i sigurnosno osviještena Nissan Micra sposoban je supermini, ali nije u rangu s najboljima u klasi