in

Honda Jazz: Pokušava privući mlađu publiku

Honda Jazz
Foto: Screenshot carwow YT

Honda nastavlja pokušavati učiniti supermini Jazz relevantnim za mlađe kupce. Automobil četvrte generacije ima za cilj privući kupce zainteresirane za nižu potrošnju goriva, najnoviju tehnologiju i razumne troškove rada. Uspijeva li? Djelomično da – super je učinkovit, opremljen novom infotainment tehnologijom i trebao bi zadržati svoju vrijednost nakon nekoliko godina vlasništva. S negativne strane, Honda Jazz je još uvijek kvadratastog, neinspirativnog oblika i nema faktor zabave koji nude drugi konkurenti. Međutim, hibridni pogonski sklop je impresivan, a ako prednost dajete praktičnosti nad stilom, mogao bi biti pravi izbor. Samo zapamtite da se teško cjenkati u prodajnom salonu budući da su kataloške cijene visoke.

Nema konvencionalnih pogonskih sklopova u europskoj liniji

Honda Jazz postoji od 2001. u Europi, a tijekom proteklih godina njezina mješavina praktičnosti, pouzdanosti i niskih troškova vožnje osvojila je lojalnu skupinu stalnih kupaca. Sve je to lijepo i dobro, ali Jazzova skromna priroda otežava dopiranje do kupaca izvan skupine kupaca određene dobi i pogleda koji se tradicionalno oslanjaju na kvalitete male Honde.

Posljednji model, koji je predstavljen 2020. godine, je četvrta generacija, a dok je u Japanu dostupan s 1,3-litrenim benzincem ili 1,5-litrenim benzinskim hibridnim pogonom, ovdje u Europi dosad nam je ponuđena samo 1,5-litrena e:HEV varijanta. Ta je odluka u skladu s Hondinom deklariranom namjerom da eliminira konvencionalne pogonske sklopove iz svoje europske linije, nešto što je skoro postigla s Civicom Type-R, jedinim modelom samo na benzin u Hondinoj ponudi.

Hondin i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive) hibridni sustav sličan je onom koji koristi Toyota u svom konkurentskom superminiju Yarisu, a sastoji se od četverocilindričnog benzinskog motora i para električnih motora koji su svi povezani s automatskim CVT mjenjačem. Poput Toyote, i za razliku od Ford Fieste mild-hybrid, Hondin sustav dopušta kratka razdoblja vožnje samo na električni pogon – samo do 1,5 km.

Dok pametna hibridna tehnologija znači da je očito zanimljiviji iz ekološke perspektive, Honda Jazz još uvijek ima posla kako bi privukao pozornost onih kupaca superminija koji žele voziti nešto malo zabavnije. Jazzov popis suparnika je impresivno dugačak popis visokokvalitetnih konkurenata koji uključuje velika imena kao što su Ford Fiesta, Opel Corsa i Renault Clio. Tu su i VW Polo, SEAT Ibiza i Škoda Fabia, te daleki konkurenti iz šarolikog asortimana, poput Peugeota 208, Mazde 2 i Hyundaija i20.

Honda Jazz ulazi u borbu s relativno elegantnim, za Jazz, stilom i atraktivnim razinama opreme u četiri razine modela. Stari sustav razina SE, SR, EX i EX Style više nije u upotrebi, a zamijenjen je Eleganceom, Advanceom i Advance Sportom koji zvuči naprednije, zajedno s Crosstar Advanceom. Nove linije modela donijele su sa sobom i povećanje opreme, posebno za početni automobil, koji sada dobiva 38-cm aluminijske naplatke i 23-cm zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlay i Android Auto kao standardom, iako Vam još uvijek nedostaje u opremi kao što je pristup bez ključa i grijani upravljač dodijeljen ostatku asortimana.

Modeli od Advancea naviše također dobivaju 23-cm Garmin navigacijski modul umjesto standardnog Hondinog zaslona osjetljivog na dodir, zaštitno staklo, veće 40-cm aluminijske naplatke. Advance Sport tome pridonosi detaljima nadahnutim sportom u svom dizajnu karoserije, posebnom završnom obradom ispušnog sustava, unutarnjim ukrasima od ultratilop kože, sportskim papučicama, trokrakim upravljačem i Sport načinom vožnje, iako pogonski sklop ostaje isti.

1. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Sveobuhvatna razina sigurnosnoga kompleta za sve verzije

Honda Jazz četvrte generacije dobio je Euro NCAP ocjenu od pet zvjezdica kao i njegov prethodnik. Rezultati za zaštitu odraslih i djece su impresivni – 87, odnosno 83 posto.

Postoji sveobuhvatna razina sigurnosnoga kompleta za sve Jazz verzije. Osim bezbrojnih zračnih jastuka, svaka razina opreme uključuje automatsko kočenje u nuždi, sustav upozorenja na frontalni sudar, pomoć pri održavanju voznog traka, upozorenje na napuštanje voznog traka i sustav prepoznavanja prometnih znakova, među mnoštvom drugih sigurnosnih tehnologija. Varijante Advance i Advance Sport dodaju praćenje mrtvoga kuta i praćenje poprečnog prometa, što pomaže u otkrivanju vozila koja se približavaju sa strane kada izlazite unatrag s parkirnog mjesta ili prilaza.

Honda nudi jamstvo od tri godine / 150.000 km za svoja vozila, što je izdašno ograničenje kilometraže u usporedbi s nekim konkurentima. Proizvođač također omogućuje kupcima kupnju produljenog pokrića za naredne dvije godine.

2. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Nema sumnje da je Honda Jazz učinkovita

Sa samo jednom opcijom motora dostupnom za Jazz, Honda ima povjerenja da će ispuniti visoka očekivanja kupaca. Proizvođač tvrdi da će, u opremi Elegance, jedinica 1.5 i-MMD trošiti 4,5 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Automobili Advance i Advance Sport ne zaostaju previše (4,6 l/100 km), dok teži Crosstar troši 4,8 l/100 km. Za usporedbu, Ford Fiesta 1,0-litreni EcoBoost s 94 KS troši 5,1 l/100 km.

Nema sumnje da je Honda Jazz učinkovit. Neki ispitivači vidjeli su prosjek manji od 4 l/100 km, na mješavini autoceste bez prometa, brzih cesta i gradskih ulica. Hibridna tehnologija novog motora također osigurava niske emisije, s razinama CO2 u rasponu od 102 g/km do 108 g/km.

Preostale vrijednosti za Jazz su jake, sa svim modelima u standardnoj ponudi koji drže oko 52 – 55 posto svoje izvorne cijene nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Model Crosstar malo zaostaje s predviđenih 51 posto zadržanih tijekom tri godine.

3. Prostor – 75 / 100: Honda Jazz je približne duljine kao Ford Fiesta

Praktičnost i jednostavnost korištenja su ono gdje Honda Jazz još uvijek blista. Preglednost za vozača je izvrsna, zahvaljujući tanjim A-stupovima i visokom vjetrobranskom staklu. To, zajedno s povišenim vozačkim položajem i dobrim pregledom kroz stražnje prozore, znači da ne bi trebalo biti većih problema s manevrima parkiranja ili navigacijom izvan uskih križanja. Jedna pomalo iritantna mana koja je otkrivena je ta da je, zbog plitkog dizajna poklopca, digitalni zaslon s instrumentima ponekad pod utjecajem sunčeve svjetlosti. Glavni zaslon bilo je lakše vidjeti, ali informacije s obje strane može biti teže razaznati.

Poznata “Magična sjedala” u drugom redu briljantnog su dizajna. Ne samo da se dijele u omjeru 60:40, već možete i sklopiti baze poput sjedala u kinu kako biste lakše stavljali nezgrapne veće predmete po stražnjem podu. Ima mnogo korisnih rupa za pretince i spremnika za razne predmete, dok sve verzije uključuju prednji središnji naslon za ruke, držače za čaše i džepove na stražnjoj strani sjedala za dodatnu praktičnost.

Jazz je dugačak 4.089 mm, širok 1.694 mm (bez vanjskih retrovizora koji ga povećavaju na 1.966 mm) i visok 1.526 mm, što ga čini približno istom duljinom kao Ford Fiesta. Honda Jazz Crosstar nadahnut SUV-om duži je 16 mm, a također je nešto širi (1.725 mm) i viši (1.556 mm) od standardnog hatchbacka.

Jazz ima dovoljno prostora za vozača, iako Honda nije zaboravila ni na potrebe putnika – četiri osobe visoke 1.90 m lako se mogu smjestiti bez brige o prostoru za koljena ili noge. Unatoč 10 mm nižoj liniji krova, prostor za glavu i dalje je izniman u usporedbi s konkurencijom.

Veličina prtljažnika Jazza je pristojne 304 litre, iako Fiesta nudi 311 litara, a Renault Clio ogromnu 391 litru prtljažnog prostora. Međutim, s preklopljenim stražnjim sjedalima, Honda supermini nadmašuje oba ova konkurenta s kapacitetom od 1.205 litara. Dok je Crosstar izvorno imao nešto manje prtljažnog prostora od standardnog automobila, to više nije slučaj, što ga čini jednako praktičnim uz njegov SUV izgled.

Foto: Screenshot carwow YT

4. Dizajn – 74 / 100: Honda Jazz asocira na Hondu e

S linijom krova smanjenom za 10 mm, Honda je pokušala stvoriti uglađeniju siluetu za Jazz, iako ukupni profil još uvijek više nalikuje malom MPV-u, a ne superminiju. Tu su i tanji A stupovi koji pomažu u preglednosti prema naprijed i doprinose staklu već velike veličine. Prilično zanimljivo, Honda je odlučila ukinuti živopisne boje koje su bile u ponudi za prethodni model Jazz. Umjesto toga, postoji prilično dosadan izbor sedefastih i metalik boja koje možete izabrati, iako Honda uključuje opcijske pakete “Fun” koji omogućuju dodatnu personalizaciju vanjštine. Paketi uključuju ukrasne dijelove u različitim bojama za prednju rešetku i stražnji branik, zajedno s bočnim umetcima i poklopcima retrovizora.

Dizajn interijera Jazz jasno asocira na kabinu Honde e, što nije loše. Mnogo je elegantnijeg izgleda, s minimalističkim dvokrakim upravljačem i novim 18-cm digitalnim zaslonom za vozača i 23-cm CONNECT zaslonom osjetljivim na dodir. Kontrolna ploča je jednostavna i pregledna, s velikim fizičkim prekidačima i kotačićima za funkcije ventilacije smještenim ispod zaslona osjetljivog na dodir. To je svakako ugodno mjesto za sjedenje, iako Peugeot 208 i dalje nosi pobjedu što se tiče ukupne kvalitete.

Budući da je asortiman Jazz ažuriran, više nema nikakvih mana najjeftinijeg modela u asortimanu, Honda Jazz Elegancea. Osnovni automobil dobiva 23-cm zaslon osjetljiv na dodir, baš kao i Advance, Advance Sport i Crosstar, samo što mu nedostaje ugrađena Garmin navigacija, ali zadržava korisne značajke poput DAB radija i, što je najkorisnije, povezivost Apple CarPlay i Android Auto koje lijepo rješavaju bilo kakav problem koji ste možda imali s automobilom bez navigacije.

Honda Jazz
Foto: Screenshot carwow YT

Elegance se može snaći bez para USB punjača u stražnjoj kabini, ali inače mu sada malo nedostaje u pogledu infotainmenta ili zvuka u odnosu na skuplje ekvivalente. Svi Honda Jazz modeli imaju i audio snagu od 180 W.

5. Vožnja – 68 / 100: Honda Jazz uključuje tri načina vožnje

Honda je zaobišla nedavni trend motora s turbopunjačem maloga kapaciteta i otišla ravno na hibridnu snagu za Jazz. Iako, doduše, proizvođač se nije odlučio za najjednostavnije postavke pogonskog sklopa. Nazvan e:HEV, sustav uključuje 1,5-litreni benzinski motor Atkinsonovog ciklusa i dva elektromotora. Ažuriranje iz 2022. sa sobom je donijelo povećanje snage i za motor i za pogonski motor, podižući ukupnu snagu sa 108 KS na 120 KS, dok njegov okretni moment od 253 Nm ostaje isti.

Kako biste maksimalno iskoristili složene hibridne postavke, Honda Jazz uključuje tri načina vožnje. EV način rada pokreće automobil isključivo na električnu energiju i obično bi se koristio kada krećete s mjesta ili kada vozite malom brzinom. U Hybrid Driveu, benzinski motor i elektromotor rade zajedno kako bi postigli optimalnu snagu i uštedu goriva, dok će se automobil odlučiti za način rada Engine Drive pri većim brzinama, oslanjajući se isključivo na benzinski motor.

Honda Jazz
Foto: Screenshot carwow YT

Honda je također Jazzu poklonila novi prijenos. Odlazi stari, bučni CVT mjenjač, a dolazi novi e-CVT, a Honda tvrdi da sustav pomaže u stvaranju lakše isporuke snage i okretnog momenta. Unatoč malom zavijanju elektromotora s vremena na vrijeme, sveukupna profinjenost je dobra i neće Vam smetati buka motora ili elektromotora. Snažnije ubrzanje obično dovodi do skokovitog povećanja broja okretaja, ali sve je ublaženo u odnosu na iskustvo s prethodnim CVT mjenjačem.

Šasija je kvalitetna, ali ako želite više zabave u vožnji, onda je vjerojatno najbolje pogledati prema najprodavanijoj konkurenciji koju čine Ford Fiesta, MINI hatchback ili Renault Clio. Kvaliteta vožnje se lako poremeti na neravnim površinama, a kupcima bi bilo dobro da se drže manjih kotača od 38 cm koji se nude u nižim verzijama. Hibridni motor 1.5 i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) kombinira 1,5-litreni benzinski motor i dva električna motora. Jedan od motora dizajniran je za izravnu propulziju, dok drugi pretvara energiju iz benzinskog motora u električnu energiju koja se može odmah koristiti ili pohraniti u litij-ionsku bateriju automobila.

Sustav zapravo proizvodi pristojnu brzinu. Honda Jazz postiže od 0 do 100 km/h za 9,4 s, dok je automobilima s naprednim specifikacijama potrebno malo više vremena (9,6 s). Modelu Crosstar inspiriranom SUV-om potrebno je 9,7 s da dosegne istu oznaku. Najveća brzina za sve modele je 175 km/h.

Ukupna ocjena za Hondu Jazz: 76 / 100 – Praktičan, učinkovit i visokih specifikacija, hibridni Jazz supermini je atraktivan, ali relativno skup

Članak objavio Luka Petkovic

Kinezi opet najavljuju: Stižu električni automobili s dometom od 1.000 kilometara!

Tek mu je 16: Mladić uhvaćen za volanom Lamborghinija od 740 konjskih snaga