in

Hyundai Kona: Dizajn simpatičan, vožnja beživotna

Hyundai Kona
Foto: Teddy Leung / Shutterstock.com

Hyundai Kona je automobil koji jasno koristi svoj dizajn kako bi privukao kupce. Nije ga toliko zahvalno voziti, budući da ima poprilično beživotno upravljanje, iako je Hyundai pokušao riješiti ovaj nedostatak revizijama šasije i postava ovjesa novog modela iz 2021. godine. Proizvođač je uspio poboljšati vožnju Kone, osobito po neravnim površinama, ali nema toliko prostora za putnike ili prtljagu kao što ćete pronaći kod nekih konkurenata.

Cijena od oko 24.500 €

Potpuno električna Kona EV postavlja visoke standarde u klasi sa svojim dugim dometom i pristojnom cijenom, ali standardna verzija je negdje u sredini ako tražite alternativu Nissan Jukeu ili Renault Capturu. Drugi mali crossover rivali su Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, SEAT Arona i Opel Crossland, a da ne spominjemo Stonic sestrinske marke Kia.

Hyundai je predstavio novi 1,0-litreni blagi hibridni pogonski sklop s 48-voltnom hibridnom tehnologijom, koji stoji uz punu hibridnu i čisto električnu verziju. 1.0 T-GDi je trocilindrični turbo benzinski motor, koji proizvodi 118 KS i 172 Nm okretnog momenta, dok Hyundai Kona N izvedbeni model koristi 2.0-litreni benzinski motor od 276 KS. Potpuni hibridni model koristi 1,6-litreni benzinski motor i električni motor za ukupnu snagu od 139 KS. Što se tiče Kona EV, postoji izbor standardne verzije s baterijom od 39 KWh, koja proizvodi 134 KS, ili varijanta s baterijom od 64 KWh koja daje 201 KS.

Što se tiče cijene, blagi hibrid Hyundai Kona kreće se od oko 24.500 € za osnovni model SE Connect do više od 29.500 € za vrhunsku verziju Ultimate. Cijena potpunog hibrida je između 27.300 € i 33.000 €, dok potpuno električni model počinje od oko 34.000 € do 43.000 € za verziju Ultimate s baterijom od 64 kWh.

Razine opreme SE Connect, Premium i Ultimate dostupne su u cijeloj paleti, sa standardnom opremom uključujući 43-cm aluminijske naplatke, stražnje parkirne senzore, tempomat, 26-cm digitalni zaslon s instrumentima i povezivanje s pametnim telefonom. Kupci također imaju mogućnost nadogradnje na sportsku N Line specifikaciju, s agresivnijim prednjim i stražnjim stilom, 45-cm kotačima i markiranim ukrasima.

1. Sigurnost i jamstvo – 77 / 100: Vrlo izdašan paket jamstva

Kona predstavlja intrigantnu mješavinu starog i novog. Njegovi benzinski motori s turbopunjačem relativno su dokazane jedinice s drugih mjesta u liniji tvrtke, ali mehaničke komponente ispod njih (šasija) bile su potpuno nove u Koni.

Svi Hyundai Kona modeli dobivaju prednje, prednje bočne i zračne zavjese, upozorenje za pozornost vozača, pomoć pri održavanju traka i pomoć pri kretanju na uzbrdici. Euro NCAP je sigurnosno testirao Konu 2017. i dodijelio joj ocjenu od pet zvjezdica. Zaštita odraslih putnika ocijenjena je s 87 posto, dok je sigurnost djece putnika ocijenjena s 85 posto. Automobili s vrhunskim specifikacijama uključuju upozorenje na stražnji promet i upozorenje na siguran izlaz, koji koristi radarski sustav za otkrivanje vozila i zaključava vrata automobila.

Hyundai ima jedan od najjačih paketa jamstva na tržištu, a Kona dobiva istu razinu pokrića kao i bilo koja druga ponuda korejske marke. To znači petogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom. Hyundaijev paket također uključuje pet godina godišnjih pregleda ispravnosti vozila, pet godina pomoći na cesti i 12 godina jamstva protiv perforacije.

2. Dizajn – 73 / 100: Dotjerana Hyundai Kona iz 2021.

Ne namjeravamo donijeti presudu o tome kako Hyundai Kona izgleda. To je na kupcima da odluče. Ali nema sumnje da će vanjski stil automobila podijeliti mišljenja. Hyundai zapravo računa na to, jer nema ništa gore na tržištu malih SUV-ova koji su svjesni imidža nego imati automobil koji ne izaziva reakciju. Kona sigurno ide prema “robusnom” kraju tržišta novih SUV vozila. Ima prednja svjetla agresivnog izgleda, složenu površinu karoserije s puno nabora i komade crne plastike oko lukova kotača.

Hyundai je dotjerao Konu 2021. godine, s prerađenim prednjim i stražnjim branicima, tanjim LED prednjim svjetlima i povećanjem ukupne duljine od 40 mm. U unutrašnjosti je nova elektronička parkirna kočnica, svježa oprema i veći 26-cm infotainment sustav za vrhunsku verziju Ultimate. Zaslon osjetljiv na dodir standardnog automobila također se povećava s 18 na 20 cm.

Neki novi materijali korišteni su oko kabine, ali teško podižu ugođaj. Opća je kvaliteta dobra, no nekima bi unutrašnjost mogla biti pretamna.

Osvježeni model nudi se s profinjenijim izborom vanjskih boja, što znači da nema više neobične “Acid Yellow” boje i kontrastnih opcija krova. Standardna jednobojna boja “Dive in Jeju” nudi tirkiznu nijansu, ali nakon toga izbor je tamnije siva, crna, crvena i plava metalik i biserna završna obrada, sa sveprisutnom čvrstom bijelom također na popisu opcija za dodatnih 340 € . Početna verzija SE Connect modela Hyundai Kona dobiva 43-cm aluminijske naplatke, dok sve ostale opreme dobivaju 45-cm naplatke.

Osvježeni model uključuje novu 26-cm digitalnu ploču s instrumentima i infotainment sustav iste veličine koji je standardan na razini opreme Premium i više. Ako odete dovoljno daleko u rasponu, dobit ćete dodatnu tehnologiju koja će prednju kabinu učiniti malo posebnijom. Tu je, na primjer, head-up zaslon, što je još uvijek relativno rijetka značajka u ovoj klasi.

Infotainment sustav Kone još uvijek je jedan od najboljih u usporedbi s konkurentima, s jasnom grafikom i brzim odgovorima na sve unose. Početna stranica nudi podijeljeni zaslon koji se dijeli na dva ili tri modula, omogućujući istovremeno prikazivanje funkcija zabave i detaljnog mapiranja.

Početni SE Connect automobili uključuju 20-cm zaslon osjetljiv na dodir s Android Auto, Apple CarPlay i kameru za parkiranje okrenutu unatrag, dok vrhunski modeli također dobivaju poboljšani Krell audio sustav s osam zvučnika.

Hyundai Kona
Foto: Screenshot Autobytel YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 69 / 100: Povratak vrijednosti od oko 55 %

Hyundai vjeruje da u Konu može privući manje osobe i moderne mlade obitelji, te je zadržao cijene koje su prihvatljive. Kupovina Kone kreće se od oko 24.500 €, dok je popularna Ford Puma skuplja (više od 27.000 €), ali vrijedi imati na umu da je to s dobro opremljenom specifikacijom Titanium i također donosi malo više snage od 123 KS. Odabirom Hyundai Kona 1,0-litrenog SE Connecta s 48-voltnom blagom hibridnom pomoći ima potrošnju od 6 l/100 km, s emisijom CO2 od 135 g/km. Učinkovitost je malo smanjena ako odaberete verziju s višim specifikacijama, s istim automobilom u Ultimate izvedbi koji troši 6,1 l/100 km i 138 g/km.

Kona Hybrid je oko 2.800 € skuplji od osnovnog automobila, ali ćete imati koristi od poboljšane ekonomičnosti od oko 5 – 5,1 l/100 km i smanjenih emisija od 112 do 115 g/km. Kupci koji gledaju na performanse umjesto na učinkovitost mogli bi otkriti da im se model Hyundai Kona N sviđa. Prosječna potrošnja goriva od 8,5 l/100 km je još uvijek prihvatljiva (emisija CO2 od 194 g/km možda i manje).

Ponuda blagih hibrida Kona ima prosječne rezidualne vrijednosti od oko 55 posto tijekom tri godine i 60.000 km. Predviđa se da će se originalna cijena hibridnih i potpuno električnih modela vratiti između 57-60 posto u istom razdoblju, pri čemu Hyundai Kona N malo zaostaje s 54 posto.

4. Vožnja – 66 / 100: Hyundai Kona ima šestostupanjski ručni mjenjač koji nije najzgodniji

Nismo vidjeli mali SUV koji je istinski uključen u vožnju, a Kona nije ni blizu tome da se suprotstavi ovom trendu. 1,0-litreni motor sadrži taman dovoljno buke koja se može preživjeti, iako ćete morati pripaziti na brojač okretaja ako namjeravate pretjecati. To je zato što trocilindrični turbo motor ima prilično uzak raspon snage. Hyundai tvrdi da ima najveći okretni moment između 1.500 okretaja u minuti i 4.000 okretaja u minuti, ali čini se da počinje pri oko 700 okretaja u minuti više od toga.

Blagi hibrid Hyundai Kona standardno ima ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok puni hibrid ima automatski DCT mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Ručni mjenjač nije najzgodnija opcija, ali je dovoljno brz. Ova Kona koja je prošla faceliftingima koristi od podešavanja svoje šasije i ovjesa, koji pružaju malo više dinamičnosti u usporedbi s prethodnim modelom, posebice u svojoj sposobnosti da sada apsorbira neravnine i trzaje iz razrovanih gradskih cesta, čak i kada se vozi na većim 45-cm aluminijskim kotačima.

Jednom kada dostigne veću brzinu, Hyundai Kona je prilično tiha. Buka vjetra također se čini dobro izoliranom, tako da nema puno žurbe oko bočnih retrovizora. Kona Electric prolazi kroz zavoje gotovo na isti način kao i njegovi parnjaci s motorom s izgaranjem, ali tiši, uglađeniji i snažniji pogonski sklop čini je daleko najugodnijom varijantom modela za vožnju.

Ako ste spremni izdvojiti nekoliko tisuća više od cijene 1,0-litrene Kone, potpuno hibridni model je najbolji izbor. Pokreće ga kombinacija 1,6-litrenog benzinskog motora i malog elektromotora, isporučujući kombiniranu snagu od 139 KS i 265 Nm okretnog momenta. Glavna prednost ovdje je ekonomičnost goriva – na papiru je znatno štedljiviji od ostatka asortimana.

Izvedbenom modelu Hyundai Kona N s 276 KS ne manjka pravolinijske brzine, a ima i dovoljno elektroničkih trikova da zabavi vozače. Ostatak obitelji neće se osjećati tako ugodno prema živahnom modelu Kone, budući da njegova čvrsta postavka čini stvari pomalo neudobnima kada ste u pokretu. Čak i putovanja autocestom postaju zamorna s puno buke s ceste koja ulazi u kabinu.

Kona dolazi s izborom motora, iako će se zapravo velika većina kupaca odlučiti za skromniju verziju. To je 1,0-litreni trocilindrični motor s turbopunjačem koji proizvodi 118 KS i 172 Nm okretnog momenta. U cjelini, ovaj motor je dovoljno snažan za automobil kao što je Hyundai Kona. Ali u praksi, njegov raspon snage malo je uzak, i brzo će Vas kazniti sporim ubrzanjem ako dopustite da okretaji padnu znatno ispod 2000 o/min. Sigurno nećete moći tjerati Konu u sprint, jer Hyundai tvrdi da je vrijeme od 0 do 100 km/h prilično sporih 11,9 sekundi.

Mješavina 1,6-litrenog četverocilindričnog motora i elektromotora potpunog hibrida daje ukupnu snagu od 139 KS, iako njegovo ubrzanje još uvijek nije posebno impresivno. Potrebno mu je 11,0 sekundi do 100 km/h iz mjesta. Hyundai nudi EV model s baterijom od 39 kWh koja daje 134 KS ili verzijom od 64 kWh i 201 KS. Obojica su sposobniji sprinteri, s 9,9 s, odnosno 7,9 s do 100 km/h.

2,0-litreni, četverocilindrični agregat u Kona N proizvodi 276 KS i zdravih 392 Nm okretnog momenta, što znači da se od 0 do 100 km/h dolazi za 5,5 sekundi. Najveća brzina je 240 km/h.

Hyundai Kona
Foto: Screenshot Autobytel YT

5. Prostor – 55 / 100: Hyundai Kona nije ugodan obiteljski automobil

Razina praktičnosti u Koni ilustrira koliko se brzo razvija tržište malih SUV vozila. Kad je Hyundai počeo raditi na svom malom SUV-u, vjerojatno je usporedio automobile poput Nissana Jukea i Renaulta Captura za putnički prostor i kapacitet prtljažnika. U usporedbi s ovim automobilima Hyundai Kona nije loše. Ali igra se u međuvremenu očito poboljšala, jer Hyundaijeva ponuda djeluje manje sposobno za obiteljski život od, recimo, najnovijeg Citroen C3 Aircrossa.

U prednjoj kabini ima dovoljno mjesta za par odraslih osoba i ne bi trebali imati problema s prostorom za glavu. Ali, ako se naprijed nalazi par osoba visokih 1,90 m, stražnja kabina izgleda malo tijesna što se tiče prostora za koljena i noge. Opet, neki od Koninih vjerojatnih suparnika znatno su svestraniji. Prtljažni prostor nudi jedva nešto više od mnogih modernih superminija. Ako preklopite stražnja sjedala, dobit ćete 1.156 litara – ništa bolje od prosjeka.

Mnoge kupce, naravno, neće obeshrabriti ovaj relativni nedostatak svestranosti, ali Kona se baš i ne doima kao vozilo koje bi se moglo nositi sa stilom života male obitelji.

U prednjoj kabini ima dovoljno mjesta za par odraslih i ne bi trebali imati problema s prostorom za glavu. Ali, ako se naprijed nalazi par osoba visine 1,90 m, stražnja kabina izgleda malo tijesna za prostor za koljena i noge. Opet, neki od Koninih vjerojatnih suparnika znatno su svestraniji.

Hyundai Kona je duga 4.205 mm, široka 1.800 mm (2.070 uključujući ogledala) i visoka do 1.568 mm, ovisno o veličini kotača koju odaberete. Usporedbe radi, SEAT Arona je nešto kraća s 4.138 mm i uža s 1.780 mm.

Kona je nominalno petosjed, naravno, ali još uvijek je u osnovi kabina supermini veličine, i to biste trebali uzeti u obzir ako redovito trebate prevoziti četiri odrasle osobe. Sprijeda ima dovoljno prostora za osobe visoke 1,90 m, ali oni na stražnjim sjedalima mogu se žaliti na nedostatak prostora za noge i koljena na dužim putovanjima.

Standardni blagi hibrid i Hybrid Hyundai Kona imaju prtljažnik od 374 litre, dok potpuno električni model ima smanjen prtljažni prostor od 332 litre.

Foto: Screenshot Autobytel YT

Ako tražite model Kona za svakodnevnu vuču, onda će Vam biti bolji blagi hibridni ili hibridni modeli koji imaju maksimalne kapacitete vuče od 1.200 kg, odnosno 1.300 kg. Izvedbeni model Hyundai Kona N od 276 KS može povući do 1.600 kg.

Ukupna ocjena za Hyundai Konu: 68 / 100 – Hyundai Kona ima neobičan izgled i sjajnu ugrađenu tehnologiju, iako nije tako dobar za vožnju kao neki od vodećih automobila u klasi

Članak objavio Luka Petkovic

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson: Ušao u višu ligu

Nissan Micra

Nissan Micra: Elegantna, ali postoje bolje alternative