in

Toyota Yaris: Najbolje se osjeća u gradu

Toyota Yaris
Foto: T.iLiev / Shutterstock.com

Toyota je odlučila da su ključne kvalitete za njen Toyota Yaris supermini moderan dizajn, niska potrošnja goriva i obilje dodatne opreme kao standard. Radi se o uvjerljivom kompletu, ali i o onome koji ne može ponuditi praktičan prostor ili zabavnu dinamiku vožnje kao najbolji u ovoj klasi. Yaris četvrte generacije izvrstan je u gradu i sigurno ga nećete baš zateći na autocestama. Međutim, visoke cijene mogle bi se pokazati kao kamen spoticanja, a dosadna kabina ne odgovara dobrom vanjskom izgledu.

Sportski, mišićaviji izgled

Lako je vidjeti zašto je veličanstveni GR Yaris hatch toliko privlačan za entuzijastične vozače, ali običnu verziju Toyotinog superminija Yarisa treba pohvaliti kao nedvojbeno najfokusiraniju dosad. Kao pionir hibridne tehnologije, japanska marka usredotočila se na isporuku sve “zelenije” ponude. U tu svrhu, dok većina proizvođača automobila i dalje nudi benzinska i dizelska vozila u svojim linijama, Toyota Yaris sada ima jedan benzinsko-hibridni pogon. Rivali kao što su Opel Corsa, Peugeot 208, Hyundai i20 i Volkswagen Polo pružaju bezbroj kombinacija motora i opreme, iako bi kupce koji razmatraju Yaris također mogli privući Renault Clio E-Tech ili Honda Jazz koji imaju slične hibridne postavke.

Na iznimno konkurentnom tržištu superminija, Toyota Yaris s pet vrata čini stvari jednostavnima. Jedini 1,5-litreni benzinski hibridni motor isporučuje 114 KS i pruža više nego dovoljno snage da bude sposoban u gradu.

Toyota tvrdi da će mu veća baterija hibridnog modela pomoći da funkcionira u čistom električnom načinu rada oko 80 posto vremena dok je na uobičajenim gradskim putovanjima, a može se voziti do 130 km/h prije nego što se benzinski motor neprimjetno uključi kako bi podržao glatku vožnju.

Dimenzije ovog Yarisa zapravo su se smanjile u usporedbi s prethodnim modelom, s malo smanjenom ukupnom dužinom i nižom linijom krova nego ranije. Rezultat toga? Sportski, mišićaviji izgled, s posebno upečatljivim metalik i sedefastim završecima.

Standardna oprema za Toyota Yaris prilično je sveobuhvatna, s početnom opremom Icon koja uključuje 40-cm aluminijske naplatke, automatska prednja svjetla i brisače, prilagodljivi tempomat, klima uređaj, 18-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir te Android Auto i Apple CarPlay povezivost pametnih telefona. Dizajn srednjih specifikacija dodaje dodatnu opremu poput LED prednjih svjetala, zaštitnog stakla i većeg zaslona infotainmenta, dok su GR Sport i Excel specifikacije na vrhu cjenika.

Počevši od oko 26.000 €, Yaris je općenito skuplji od svojih rivala s motorom s unutarnjim izgaranjem, iako se nalazi između početnih cijena slične elektrificirane Honde Jazz i Renaulta Clio E-Tech.

Otkako je Toyota stigla u Europu prije više od pola stoljeća, nudi automobile koji su usmjereni na pouzdanost, a ne na uzbuđenje. To je strategija koja je vrlo dobro poslužila tvrtki, s kupcima koji su se s vremena na vrijeme vraćali, sigurni u spoznaju da ih njihov automobil vjerojatno neće iznevjeriti. To svakako vrijedi za Yaris, čija se prva generacija pojavila 1999. godine. S kontrolama svjetla i lakim iskustvom vožnje, ovaj supermini pruža kvalitetu i ekonomičnost uz zdravu dozu praktičnosti. To je formula koje se Toyota držala sve do najnovijeg automobila četvrte generacije.

Povijest

Stariji modeli

Nakon debija u proizvodnji na Pariškom sajmu automobila 1998. godine, Toyota Yaris puštena je u prodaju 1999. godine. Dostupan kao hatchback s troja ili petero vrata, Yaris je zamijenio Starlet i imao je središnju ploču s instrumentima i najbolje u klasi sigurnosti i zaštitu okoliša. Nagrađivani 1,0-litreni benzinski motor sa 16 ventila pružao je performanse 1,4-litrenog motora i proglašen je Međunarodnim motornim vozilom 1999. godine.

Toyota Yaris druge generacije (2006. – 2011.)

Lansiran 2006. godine, Toyota Yaris druge generacije nastavio je tamo gdje je stari Yaris stao nudeći uvjerljivu mješavinu učinkovitosti, pouzdanosti i praktičnosti. Kupci superminija u potrazi za zabavom trebali bi potražiti negdje drugdje, jer je Yaris druge generacije neuzbudljiv za vožnju, pogotovo ako se odlučite za početni 1.0 trocilindrični benzinski motor.

Toyota Yaris treće generacije (2011. – 2020.)

Toyota Yaris treće generacije uživao je u gotovo desetljeću proizvodnje, tijekom kojeg je vremena učvrstio reputaciju pouzdanosti i učinkovitosti. Ključ za to bila je dostupnost Yaris Hybrida, koji je pružao ekonomičnost poput dizelaša u gradu. Postojala je čak i opcija s dizel motorom, što može biti izvrsna kupnja rabljenog automobila za sve koji traže supermini za duga putovanja. Kasnije verzije Yarisa treće generacije i dalje bi trebale biti pokrivene Toyotinim jamstvom od pet godina / 150.000 km.

Toyota Yaris četvrte generacije (2020. – ?)

Toyota je odlučila da su ključne kvalitete za njen Yaris supermini moderan dizajn, niska potrošnja goriva i obilje dodatne opreme kao standard. Radi se o uvjerljivom kompletu, ali i o onome koji ne može ponuditi praktičan prostor ili zabavnu dinamiku vožnje kao najbolji u ovoj klasi. Yaris četvrte generacije izvrstan je u gradu i sigurno ga nećete baš zateći na autocestama. Međutim, visoke cijene mogle bi se pokazati kao kamen spoticanja, a dosadna kabina ne odgovara dobrom vanjskom izgledu.

1. Sigurnost i jamstvo – 92 / 100: Toyota Yaris ima mnogo sigurnosnih paketa

Euro NCAP je Yarisu dodijelio pet zvjezdica za sigurnost, s nekoliko impresivnih pojedinačnih rezultata – zaštita odraslih i djece postigla je 86 posto, odnosno 81 posto, dok je ugrađena sigurnosna pomoćna tehnika vozila ocijenjena s 85 posto.

Yaris ima mnogo sigurnosnih paketa kao standard, uključujući aktivne sustave kao što je funkcija prije sudara s detekcijom biciklista i pješaka, pomoć pri prometnim znakovima, pomoć pri upravljanju u hitnim slučajevima i upozoravanje vozača. Početni automobili također dolaze s kamerom za vožnju unatrag, automatskim dugim svjetlima i Toyotinim sustavom hitnih poziva e-call.

Toyota nudi standardno trogodišnje jamstvo za Yaris, s mogućnošću produljenja jamstva za dodatnih 12 mjeseci / 15.000 km svaki put kada automobil odnesete na servis kod ovlaštenog Toyotinog servisera – do maksimalno deset godina / 150.000 km ( što god prvo nastupi).

2. Potrošnja i deprecijacija – 86 / 100: Bolje zadržava vrijednost od konkurencije

Supermini s početnom cijenom od oko 26.000 € ne zvuči kao posebno dobra cijena, iako je ulazna cijena Yarisa prilično jednaka Renaultu Clio E-Tech i Hondi Jazz hybrid koji koriste sličnu hibridnu tehnologiju. Međutim, uštedjet ćete novac na benzinskoj crpki, budući da Toyota navodi prosječnu potrošnju u kombiniranom ciklusu između 4,1 i 4,9 l/100 km.

Emisije CO2 kreću se od 92 g/km do 99 g/km, ovisno o razini opreme koju odaberete. Honda Jazz nije baš tako dobra prema okolišu, s emisijama CO2 od 102 g/km, dok se ni Renaultov Clio E-Tech supermini ne može baš mjeriti s Yarisom, s emisijama od 98 do 99 g/km.

Preostale vrijednosti za prethodni Yaris, izračunate na standardne tri godine i 60.000 km vlasništva, smanjile su se tijekom životnog ciklusa modela na ispod 40 posto, ali model četvrte generacije čini se dobrim izborom sa stručnim podacima koji sugeriraju da bi trebao zadržati između 56-59 posto svoje izvorne vrijednosti. Njegov rival Clio E-Tech drži sličnu brojku u istom razdoblju, dok je Honda Jazz malo iza s oko 54 posto.

3. Dizajn – 82 / 100: Dobra razina standardne opreme

Toyota je Yarisu podarila snažan, osebujan izgled. Mišićavi lukovi kotača, velika rešetka hladnjaka i oštri nabori pridonose svrhovitijem stavu nego na prethodnom modelu i izgledu koji se dobro prenosi na poboljšani model GR Yaris. Unutar kabine je drugačija stvar. Dizajn interijera tipično je Toyotin – čvrst i praktičan, ali s vrlo malo sjaja ili osjećaja za stil. Prednji dio je obavijen sumornom crnom plastikom, sa samo nekoliko metalnih detalja za poboljšanje raspoloženja.

S pozitivne strane, u ponudi je dobra razina standardne opreme. Osnovna oprema Icon uključuje 40-cm aluminijske naplatke, automatska svjetla i brisače, prilagodljivi tempomat, klima uređaj, kameru za vožnju unatrag i višenamjenski upravljač presvučen kožom. Prelaskom na verzije Design dodaju se veći kotači od 43 cm, stražnja zaštitna stakla, električno sklopivi retrovizori i pristup bez ključa, dok na vrhu ponude GR Sport ima 45-cm crne aluminijske naplatke, sportski ovjes i pristup bez ključa, dok Excel uključuje električno sklopive retrovizore, prednje i stražnje parkirne senzore i dodatni sigurnosni komplet.

Sve verzije Yarisa imaju Toyota Touch 2 infotainment sustav, ali modeli Icon koriste središnji zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm, umjesto zaslona od 20 cm koji se nalazi u ostatku asortimana. Sam zaslon osjetljiv na dodir postavljen je visoko na kontrolnoj ploči tako da je lako vidljiv i dohvatljiv, dok je korištenje fizičkih tipki i komandnih gumba bolje rješenje od tipki osjetljivih na dodir, čak i ako su same tipke male.

Toyota Yaris
Foto: Screenshot carwow YT

Toyotin sustav izbornika nije tako jasan koliko bismo željeli, a postoji i previše podizbornika kroz koje se možete kretati ako želite promijeniti postavku. Odabir radijske postaje posebno je frustrirajući ako niste postavili svoje favorite za trenutni pristup. Apple CarPlay i Android Auto povezivost pametnog telefona ugrađena je kao standard, tako da možete potpuno zaobići Toyotin sustav ako želite.

4. Prostor – 78 / 100: Toyota Yaris je malo manji od prethodnika

Toyota Yaris dolazi samo kao model s pet vrata i nudi solidnu praktičnost za urbane vozače. Ima dosta prostora za pohranu i rupa za razne predmete, zajedno s držačima za čaše, korisnim pretincima na naslonu sjedala i dvije stražnje kuke za kapute. Položaj za vozača i ukupna preglednost su dobri, a vozač ima koristi od sjedala podesivog po visini i upravljača koji se pomiče radi dosega i nagiba.

Toyota je također osigurala druge korisne dodatke kao standard. Sve verzije Yarisa uključuju središnji naslon za ruku, automatska prednja svjetla i brisače te električno podesive grijane retrovizore. Stražnja sjedala također se mogu preklopiti u konfiguraciji 60:40, što pomaže poboljšanju prostora za pohranu.

Yaris je nešto manji od prethodnika, iako je Toyota lukavo uspjela povećati međuosovinski razmak za 50 mm. Ukupna duljina sada iznosi 3.940 mm, širina 1.745 mm i visina 1.500 mm. Za usporedbu, Honda Jazz duža je s 4.044 mm, viša je s 1.526 mm, ali ju širina od 1.694 mm čini malo tanjom.

Prostor za vozača i suvozače u najnovijem Yarisu je prihvatljiv, a visoki krov japanskog superminija znači da je prostor za glavu putnika na stražnjim sjedalima u redu. Međutim, nema puno prostora za koljena i nije toliko velikodušan, a više prostora ćete naći u stražnjem dijelu Škode Fabije.

Prtljažni prostor za Yaris iznosi 286 litara, što je gotovo prihvatljivo u odnosu na konkurente. Ako planirate tegliti više prtljage, možda ćete htjeti pobliže pogledati neke od Yarisovih rivala – veličina prtljažnika Honde Jazz je pristojnih 304 litre, Fiesta nudi 311 litara, a Renault Clio 391 litru prtljažnog prostora. Međutim, ako preklopite stražnja sjedala u Yarisu, vidjet ćete da je ukupni kapacitet povećan na korisnih 947 litara.

Foto: Screenshot carwow YT

5. Vožnja – 76 / 100: Toyota Yaris puni se pomoću regenerativnih kočnica

Toyota Yaris je kompetentan svestrani automobil koji nudi razumnu vožnju na različitim cestama. Ali, u gradu hibridni supermini pokazuje najbolje od svojih talenata. Upravljač je precizan i Yarisom se lako upravlja u najtežim zavojima, dok bi se parkiranje u uskim prostorima trebalo pokazati jednako jednostavnim. Iako ga veće brzine uglavnom ne smetaju, Yaris se osjeća pomalo napeto kada je na autocesti i postaje prilično bučan pri snažnom ubrzanju.

Raspored ovjesa Yarisa sastoji se od MacPhersonovih opruga sprijeda i torzijske grede straga. Prilično je ugodan, ali postaje nemiran na neravnim, izlomljenim površinama.

Kao i njegovi konkurenti, Honda Jazz i Renault Clio E-Tech, Yaris se može voziti samo na električnu energiju na kraćim, gradskim vožnjama. Ključna prednost je to što ne morate stati da biste se priključili i napunili, umjesto toga Yarisov paket baterija nadopunjuje se funkcijom regenerativnog kočenja, koja proizvodi električnu energiju kada kočite. Višak snage iz motora također se koristi za punjenje baterije.

Toyota Yaris
Foto: Screenshot carwow YT

Yarisov hibridni sustav isporučuje ukupno 114 KS i, u kombinaciji s relativno malom masom praznog vozila od 1.085 kg, ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za razumnih 9,7 sekundi. Najveća brzina je 175 km/h, ali to nisu brojke na koje će mnogi kupci Yarisa obraćati pozornost. To, jednostavno, nije takav automobil.

Ukupna ocjena za Toyotu Yaris: 83 / 100 – Učinkovit hibridni pogonski sklop i obilje standardne opreme čine Toyotu Yaris ključnim konkurentom u segmentu superminija

Članak objavio Luka Petkovic

Citroen C1

Citroen C1: Zabavan, ali manjka mu prostora

Opel Crossland

Opel Crossland: Stvoren za obitelj, ali ne i za vozača