Pretraži
Niki Lauda je s ovim legendarnim Ferrari 312T -om osvojio pet pole positiona! Sada se prodaje za suludu hrpu love

Niki Lauda je s ovim legendarnim Ferrari 312T -om osvojio pet pole positiona! Sada se prodaje za suludu hrpu love

Objavljeno: 23/06/2019 / Autor: Petar Bondek / All images copyright and courtesy of Gooding & Company. Photos by Mike Maez

Niki Lauda Ferrari 312T : Aukcijska kuća Gooding&Co nije mogla imati bolji timing za prodaju Laudinog NAJBOLJEG Ferrarija!

Niki Lauda Ferrari 312T

Ferrari 312T (#22) prikazan ovdje nije neki testni, usputni razvojni bolid, nego najbolji bolid 1975. u kojem je najbolji vozač te ere odvozio svoje najbolje utrke. O da – i po prvi puta se nalazi na aukciji!

#22 je evolucija dizajna ionako pobjedničkog Ferrarija 312B3, no Mauro Forghieri, tadašnji dizajner bolida Scuderie je u bliskoj suradnji s praktičnim analitičarom Laudom stvorio transversale – što znači da se mjenjač nalazio ispred stražnje osovine, samo poboljšavajući ležanje ionako impresivnog bolida. Prednji dio je postao niži, a tok zraka oko bolida i u samim hladnjacima se znatno poboljšao.

Niki Lauda Ferrari 312T

Impresivan je bio i Lauda, kojeg je sam Enzo stavio u svoj “Top 3” uz Nuvolarija i Villeneuvea, iako je Lauda kasnije s dozom sarkazma rekao “da je Enzo volio Villeneuvea jer je bio lud, a mene jer sam mu uvijek govorio istinu!” Ovaj bolid je harao pistama godinu dana prije Laudine paklene nesreće i paklene eskalacije sukoba između Enza i Nikija. Niki se pridružio Gillesu, Taziju, Jimu, Juan-Manuelu i Ayrtonu na VN Oktanskog Raja 20. svibnja, zato je timing u ovoj priči vrlo važan…

Niki Lauda Ferrari 312T

 

Andreas Nikolaus iznad svih!

Lauda je u pet utrka u kojima je koristio#22 osvojio svih pet pole-positiona- uz pobjedu na VN Francuske, te drugo i treće mjesto u Nizozemskoj i Njemačkoj. Lauda je dao svoj obol, testirajući svaku maticu na bolidu, gurajući svoj perfekcionizam i detaljnost do krajnjih granica. Tih dana je jeo, pio i udisao isključivo 312T.

Da, Prost je postao Profesor tek kad je shvatio značaj Laudinih beskonačnih sitnih podešavanja i dugih sati provedenih u razgovoru s mehaničarima. Lauda je kupio svoje mjesto u F1, to je činjenica, no za razliku od Lancea Strolla radilo se o posebno upornom, praktičnom i nadnaravno motiviranom profesionalcu. Učio je u hodu, a onda je odjednom počeo sprintati…

Iza Nikijevih leđa je urlao provjereni zbor 500 kasačkih grla složenih u dva reda po šest – pod 180°, prejaka kombinacija za tada popularni Ford Cosworth DFV V8 koji je koristila većina grida.

 

Hall of F1ame

Kroz svoju karijeru je 312T osvojio tri vozačka naslova, četiri momčadska i čak 27 pobjeda – a sve je počelo s ovim! 1975. se konstruktorski naslov vratio u Maranello nakon dugih 11 godina!

Nakon što je i Regazzoni dvaput vozio#22 1975. i na VN JAR 1976. legendarni monocoque je završio u prebogatoj kolekciji Jacquesa Settona, gdje se sjajno zabavljao 20 g. Od 2008. se nalazi u jednoj američkoj kolekciji, fantastičnu mehaničku rekonstrukciju su proveli maheri iz Dennison Internationala, a rosso corsa livreju su nanovo nanijeli Byers Custom & Restauration.

Cijena navedenih popravaka/obnova nije za maloljetne uši, no (nažalost) savršeni timing je podigao početnu cijenu ovog nesvakidašnjeg legendarnog bolida – procjena leži između šest i osam milijuna dolara, a gdje će zaista završiti vidjet ćemo u kolovozu! Ipak je to Nikijeva pila…

Pogledaj galeriju

Niki Lauda Ferrari 312T

Povratak na vrhpointer
Zatvori X