Pretraži
Mercedes je u Njemačkoj isporučio prvi potpuno električni autobus – eCitaro. I ne, ovo nije “trolejbus”

Mercedes je u Njemačkoj isporučio prvi potpuno električni autobus – eCitaro. I ne, ovo nije “trolejbus”

Objavljeno: 17/11/2018 / Autor: Mihael / Foto: Mercedes-Benz

Autobus za javni gradski prijevoz, imena eCitaro predstavljen je u rujnu ove godine sa ukupim kapacitetom akumulatorskih baterija od 243 kWh koje strujom napajaju dva elektromotora. Autobus ima nosivost tereta od otprilike sedam tona što možemo preračunati na kapacitet od otprilike 90 putnika.

Domet vožnje autobusa u idealnim uvjetima je oko 250km dok je realni domet oko 150km. Sa tim dometom eCitaro zadovoljava tek 30% dometa potrebnog za obavljanje posla javnog prijevoza. U Mercedesu smatraju da će druga generacija eCitara pokrivati oko 50% potrebnog dometa prijevoznika kao što je hamburški Hochbahn.

Oni su unatoč nedostatnom dometu već naručili 20 Mercedesovih autobusa modela eCitaro. Hochbahn trenutno u pogonu ima 1000 konvencionalnih autobusa na 11 autobusnih linija a do 2020. godine planiraju isključivo koristiti autobuse sa nultom stopom emisije ispušnih plinova. Drugim riječima, hamburški gradski prijevoznik namjerava preći na i koristiti isključivo električne buseve poput eCitara.


Mercedes-Benz eCitaro

Mercedes-Benz eCitaro

Mercedes-Benz eCitaro


S obzirom da je Mercedes sa modelom eCitaro prvi izašao na tržište i napravio funkcionalan električni autobus, sasvim je logično da imaju veliku želju i zadržati vodeću poziciju u tom segmentu. Konvencionalni modeli autobusa modela Citaro su najprodavaniji u Europi i teško da ćete naći grad u kojem nisu dio voznog parka javnog gradskog prijevoznika pa tako i kod nas u Hrvatskoj.



Od ostalih izvedbi Citaro autobusa tu su prije svega klasični Citaro autobus sa dizelskim motorom, zatim hibridna verzija te Citaro sa benzinskim motorom koji se zapravo koristi sa plinskom instalacijom u svrhu bolje ekonomičnosti. Mercedes takđer kao jedan od globalno vodećih proizvođača automobila sa velikim iskustvom u vodikovim gorivim čelijama, planira u autobuse ugraditi motor na vodikove gorive čelije koji će služiti za produljenje dometa autobusa bez potrebe za punjenjem.


Pogledaj galeriju


Mercedes-Benz eCitaro

Povratak na vrhpointer
Zatvori X