Pretraži
Mazda 3 HCCI – napokon je došlo vrijeme komercijalnih benzinskih motora bez svjećica ?

Mazda 3 HCCI – napokon je došlo vrijeme komercijalnih benzinskih motora bez svjećica ?

Objavljeno: 08/08/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Mazda

Mazda i dalje ne odustaje od usavršavanja svojih benzinskih i dizel motora. Kako smo već prije pisali, u Mazdi smatraju da benzinski i dizel motori još nisu dosegnuli svoj maksimum i da još nije došlo vrijeme električnih automobila te sve čine kako bi to i dokazali.

Naime, australski mediji su se prvi raspisali o tome kako će Mazda3 za 2019. godinu sa sobom donijeti, prvi put viđeni, “revolucionarni”  HCCI.


Mazda3


U osnovi, radi se o tome da se izbjegavaju svjećice za teoretski učinkovitiji sustav koji gorivo sabija pod visokim pritiskom. Kopirajući rad dizelovih motora, ovo će biti prvi benzinski motor u komercijalnom, proizvodnom automobilu koji koristi sustav za paljenje na bazi kompresije.

Mazda3 će dakle imati HCCI-jem potkovani Skyactiv II motor, koji će i dalje koristiti konvencionalne svjećice pri niskim okretajima i nižim temperaturama dok će u višim okretajima koristiti HCCI.

Japanski proizvođač automobila želi, pomoću HCCI-ja postići 30 posto veću učinkovitost pri korištenju goriva.

Iako ovakav način rada sa sobom izaziva veće vibracije motora i definitivo skraćuje trajanje istoga zbog većih opterećenja, u Mazdi su uvjereni da će na ovaj način povećati iskoristivost i smanjiti količinu zagađenja uzrokovanih ispušnim plinovima



Mazda3 bi se, pak, kao novi koncept, javnosti trebala predstaviti u listopadu, na sajmu automobila u Tokiju. A iako će dobiti novi Skyactiv II motor, MkIV 3 će navodno nastati na istoj platformi kao i trenutačni model, jer je poznato da Mazda ima pravilo da koristi nove platforme samo na svakoj drugoj generaciji.

Pretpostavljamo da će, ipak, koža koja ga okružuje biti potpuno nova. Mazda3 vjerojatno će izgledom ići u smjeru kao i novi i potpuno cool CX-5, samo što će biti niži i manje u obliku crossovera.


Mazda3


Navodno će HCCI biti prisutan u gotovo svakoj novoj, redizajniranoj Mazdi koja će uslijediti, uključujući i najčešće spominjani i neizbježni sportski automobil koji bi trebao oživjeti rotacijski motor koji bi na tržište trebao izaći do kraja ovog desetljeća, kao i plug-in hibrid (prvi Mazdin)  – 2021. godine.

Nova tehnologija motora, za sve zainteresirane, trebala bi biti predstavljena na Frankfurtskom forumu tehnologije krajem ovog mjeseca.


Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X