Pretraži
Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor, a pokretat će novi superauto MC20

Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor, a pokretat će novi superauto MC20

Objavljeno: 03/07/2020 / Autor: Tin / Foto: Maserati

Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor – Maserati je sredinom prošle godine najavio da po isteku ugovora s Ferrarijem 2021. godine više neće koristiti njihove motore. Tom vijesti je većina ostala začuđena, pa čak i razočarana, ali glavno pitanje je svakako bilo kakve će motore Maserati onda koristiti u budućnosti.

Iako je Maserati dio grupacije FCA, vjerujemo da su svi pomalo nadali da ovaj slavni proizvođač neće početi koristiti njihove standardne motore jer bi to ipak bilo pomalo razočaravajuće. No nasreću nije trebalo dugo čekati jer je Maserati upravo predstavio svoj novi motor nakon skoro 20 godina čekanja.

Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor

Novi motor se naziva Nettuno prema rimskom bogu mora, a riječ je 3,0-litrenom twin-turbo motoru V6. Samo osnovne značajke govore u kakvom je motoru riječ, a to su pretkomorni sustav sagorijevanja kao što se koristi u Formuli 1, tzv. suho korito,’twin-spark’ sustav te masa od samo 220 kilograma.


Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor

Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor

Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor


Vjerojatno najbitniji dio su specifikacije, a i one su pomalo iznenađujuće. Nettuno će razvijati gotovo 630 konjskih snaga na 7500 okretaja u minuti te 730 Nm okretnoga momenta između 3000 i 5500 o/min. S obzirom na to da će imati omjer kompresije 11:1, motor će se vrtjeti do čak osam tisuća okretaja.

Iako je ovaj motor prvenstveno namijenjen potpuno novom superautomobilu MC20 koji stiže iz Maseratijeve tvornice u Modeni, pretpostavlja se da će se isti koristiti i u njihovim SUV-ovima i limuzinama. No za njih se vjerojatno planira lagano smanjenje snage na „prosječnih“ 540 konjskih snaga.



Međutim, brojni stručnjaci smatraju da novi Maseratijev motor i nije toliko nov po određenim tehničkim specifikacijama. Američki magazin Road & Track napisao je da Nettuno ima previše značajki sličnih Ferrarijevom F154 motoru V8, kao što su kut od 90 stupnjeva, broj okretaja od osam tisuća te čak širine i visine cilindara koje su identične onima iz SF90 Stradalea.

Osim toga, pronašli su i sličnost s Alfinim 690T motorom, kakav se ugrađuje u Giuliju i Stelvio Quadrifoglio, a to je redoslijed paljenja 1-6-3-4-2-5. No s druge strane, omjer kompresije te tehnologija iz Formule 1 je nešto što se uopće ne poklapa s tim motorima pa se može gledati i tako da je Maserati zapravo iskoristio najbolje od najboljih motora i tehnologija.

Sve u svemu, ovom talijanskom proizvođaču definitivno treba dići ruke za hrabrost napuštanja Ferrarijevih motora te da ponovno počnu pisati uspješnu povijest kao što su ju i nekada davno imali. Vjerujemo da će MC20 biti odličan superautomobil, ali ovakav motor još mu samo dodatno podiže ljestvicu.


Pogledaj galeriju


Maserati nakon 20 godina konačno razvio vlastiti motor

Povratak na vrhpointer
Zatvori X