Pretraži
Nissan LEAF NISMO RC je primjer da trkaći električni automobili mogu izgledati sjajno kad već tako ne zvuče

Nissan LEAF NISMO RC je primjer da trkaći električni automobili mogu izgledati sjajno kad već tako ne zvuče

Objavljeno: 01/12/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto: Nissan Newsroom

Nismo je uvijek znao razveseliti fanove Nissana fantastičnim kreacijama; klasičnim R32/R33/R34/R35 GTR-ovima ili 350/370Z-ovima, odnedavno Jukeovima – uistinu manje nabrijanima, ali nema veze.


Čim je brisač postavljen okomito znate da se radi o ozbiljnom predatoru rekorda staze


Kako su Mercedes – Benz i BMW svoje sportske odjele (AMG i Motorsport) pretvorili u Štancaonu/konfekciju isti cilj ima i Nissan. Nismo želi značajan rast – 2016. je proizvedeno 16.000 Nissana za njihovom značkom, cilj je 100.000 do kraja slijedećeg desetljeća. Ambiciozno? Naravno, pričamo o auto – industriji, a pošto se ona prebacuje na struju istim smjerom ide i Nismo. To je doslovce „Jesmo ili Nismo“, stvar čistog preživljavanja. Nissanovo ključno tržište je SAD, a tamo već postoje Nismo verzije Sentre i Z-a, a slijedeći je ključni model za Amere – Titan (aka Navara). Trenutačno najprodavaniji svjetski elektroautomobil je naravno LEAF i nije trebalo čekati dugo na njegovu Nismo verziju.


Težište je ključ; elektromotori sprijeda i straga, baterije u sredini – ovo je e – karting sa spojlerima i difuzorom

Ovako je LEAF NISMO RC izgledao prije osam godina; novi model nudi dvostruko više snage i znatno agresivniji styling


Naravno da nije razočarao, pričamo o Nismu – dva elektromotora na suprotnim stranama LEAF-a zajedno oslobađaju 240 kW (svaki po 120 kW) i na kotače isporučuju 640 Nm okretnog momenta, naravno od nule… To bi značilo da novi LEAF NISMO RC nudi dvostruko više snage i momenta od svog istoimenog prethodnika iz 2011.

To je podatak koji veseli, jer pokazuje koliko je tehnologija elektromotora (inverteri i visokokapacitetne Li-Ion baterije) napredovala u razmjerno kratkom periodu. Pogon na sve kotače čini ovaj zujeći projektil još zanimljivijim, jer osim savršene trakcije tu je i centralni položaj paketa baterija, što znatno olakšava upravljanje. Nismo je iskoristio svoje znanje iz tisuća utrka iza ove tvrtke, pa ne iznenađuje masivna upotreba karbona – kompletni monocoque je izveden iz „crne magije“, pa nije čudo da bi-elektromoto LEAF teži samo 1.220 kg.

Taj podatak pridonosi performansama – 3,4 s do 100 km/h je fantastičan rezultat – to je 50% brže nego kod NISMO LEAF-a iz 2011. Da, napredak nikoga ne čeka…



Pogledaj galeriju

Nissan LEAF NISMO RC

Povratak na vrhpointer
Zatvori X