Pretraži
Isle of Man TT 2018 : Najsmrtonosnija motociklistička utrka na svijetu je apsolutno najveći show ikad. Flert sa smrću pri 330 km/h ? Dobrodošli na Isle of Man TT 2018!

Isle of Man TT 2018 : Najsmrtonosnija motociklistička utrka na svijetu je apsolutno najveći show ikad. Flert sa smrću pri 330 km/h ? Dobrodošli na Isle of Man TT 2018!

Objavljeno: 17/06/2018 / Autor: Vozim HR / Foto: www.iomtt.com, BMW Presse

Isle of Man TT 2018 : Arene su bile pozornice gdje su građani Starog Rima zaboravljali na svakodnevne brige promatrajući nadnaravne napore gladijatora da svojim borilačkim sposobnostima i inteligencijom uspiju doživjeti drugi dan u borbi protiv egzotičnih divljih zvijeri i manje egzotičnih boraca. Danas je posljednja gladijatorska arena smještena u Irskom moru, duga je 60,67 km a divlje zvijeri imaju debelo preko 200 KS i istančane ubilačke instinkte. Cilj je isti; iskoristiti povratnu kartu za trajekt. U prosjeku 2,2 natjecatelja svake godine u tome ne uspije…

264 zavoja uvijek spremnih da ubiju

Legendarna Snaefell staza je bez ikakve konkurencije najopasniji komad asfaltiranog pakla kojeg možete zamisliti. Duga je 60,67 km, ima bezbroj uspona i padova i ne može se dovoljno naglasiti da se radi o javnoj cesti, gdje John i Mary svakodnevno voze svoj Focus i uživaju u mirnoći i zelenilu dok bacaju papir od fish&chipsa na cestu.

Kada se borite za goli život pri 320 km/h na istoj javnoj cesti gdje vam rubnici, kameni zidovi, drvoredi, publika i ograde postanu samo jednobojna mrlja, adrenalin je iznad maksimuma, baš kao i svi refleksi potrebni za čisto preživljavanje. Ovdje nema pijeska i komfornih zona za izlijetanje, a uz prosječnu brzinu od 217,95 km/h (Peter Hickman BMW Smiths Racing u Senior TT) sve se odvija prebrzo.


Isle of Man TT 2018


Prijeći krug od 60,67 km za 16 mimuta i 42 sekunde jednostavno nije normalno. John McGuinness (odmilja „McPint“), legenda s 23 TT pobjede tvrdi da mu čak i pri brzini od 320 km/h dobar roštilj u fly byu uđe u nosnice…

To je posebna sorta vozača kojoj se klanjaju i Rossi, Doohan, Lorenzo i sve elita koja posjećuje IOM TT svake godine. Lista pobjednika je prepuna legendarnih imena; Duke, Agostini, Hailwood, Joey Dunlop, Hislop, Jeffries…, no svaki vozač koji preživi Snaefell Mountain Course je svjetski prvak u mojim očima.

Potraga za adrenalinom od 1907

IOM TT je izgubio epitet utrke za SP još 1976., (godinu prije našeg IOM TT-a – legendarnog Preluka  s tragičnim 18. I 19. lipnjem 1977.), no ništa nije moglo zaustaviti potragu najhrabrijih motociklista svijeta za savršenim krugom na Snaefellu. Do danas je na ovoj stazi koja ima stotinjak zavoja više od Nordschleife, život izgubilo 257 osoba (vozača, gledaoca, sudaca…), što po crnim statistikama sustiže i neke manje ratne sukobe. Posljednja žrtva je upravo domaći vozač  Dan Kneen, koji je izgubio kontrolu nad svojim Tyco BMW-om u opakom Churchtownu na prvom treningu Superbike TT-a u srijedu.



U utorak predvečer je ostvario svoj najbolji rezultat – krug s prosječnom brzinom od 212.7 km/h.Tri dana kasnije stradao je i rookie Adam Lyon. Tako je tanka linija između slave i smrti na ovom ukletom otoku. Koliko je to stvarno brzo? Spomenimo samo da jeprošli vikend na superbrzom Mugellu u klasi MotoGP prosječna brzina najbržeg kruga iznosila oko 177 km/h. Da, toliko brzo.

Tjedan dana vožnje na oštrici britve

Ono što je zanimljivo kod IOM TT-a je velik broj klasa koje se nerijetko imenuju po sponzorima; od RST Superbikea, Locate.im Sidecar TT Race, Superstock, Superlight, SES TT Zero, Monster Energy Supersport TT Race, RL360º Superstock Race, Bennetts TT Lighweight do PokerStars Senior TT Race..a tu su i Classic utrke… Druga zanimljivost je i ta da neki vozači voze više klasa. Broj krugova isto varira; šest krugova za Superbike i Senior TT, četiri za Supersport itd. Ne zaboravimo i pit-stop s dotakanjem goriva i zamjenom guma – ovdje su krugovi užasno dugi.


Isle of Man TT 2018


Posjećenost je nevjerojatna; svake godine IOM TT bilježi porast posjetitelja – prošle godine se iskrcalo 45.054 posjetitelja, uz pojedinačnu potrošnju preko 730 funti po osobi i 40% porast fanova mlađih od 18 godina. Zarada? Preko 24,5 milijuna funti. Kako sad zvuči Preluk TT 2021. našem Ministarstvu turizma?



Bitte Links Fahren

Što je razlog takvom porastu interesa? Motocikli su sve brži, a time i opasnost…a ljudi to vole. Neizvjesnost je garantirana; do zadnje sekunde se ne zna pobjednik jer je mogućnost pada/teh. problema znatno veća nego u „normalnim“ utrkama. Nakon dva tjedna utrkivanja tek slijedi ona najsmrtonosnija – Mad Suday, ili dan kada svi posjetitelji mogu isprobati ovu najkrvaviju moto-arenu.

Neka vas ne bune upozorenja tipa „BITTE LINKS FAHREN“ usred otoka u Irskom moru, mnogo žrtava na Mad Sunday je iz njemačkog govornog područja. Nakon devet utrka (bez prikoličara i Classics utrke) BMW je u rukama Hickmana i Roberta Dunlopa osvojio skoro sve – Supersport 1, Superstock, Superbike i Senior TT, dok je Dean Harrison osvojio drugu Supersport utrku na Silicone Engineering Kawasakiju .

Zero TT je osvojio veteran Rutter za Mugen. Nakon najsunčanijeg eventa ovog desetljeća svi jedva čekamo IOM TT 2019…nadamo se bez žrtava.

Koliko je zapravo opasan/brz IOM TT? Prošlu nedjelju su u Mugellu Ducatiji imali najbrže krugove s prosječnom brzinom od 177 km/h, dok je Peter Hickman u petak na svom BMW-u prošao Snaefell prosječnom brzinom većom od 217 km/h. Da – „uf!“ je jedini prikladni pristojni komentar koji mi pada na pamet!


Pogledaj galeriju



 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X