Pretraži
Honda NSX; 30 godina aluminijske VTEC katane koju je brusio sam Ayrton Senna!

Honda NSX; 30 godina aluminijske VTEC katane koju je brusio sam Ayrton Senna!

Objavljeno: 07/02/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Honda Press, Newspress

Ovaj tjedan Honda obilježava 30-tu godišnjicu događaja koji je odjeknuo svijetom neviđenom brzinom – globalnog debija Honde/Acure NSX, prvog egzotičnog sportskog automobila koji nije došao iz Europe. Po čemu je NSX bila posebna? Predivna niska silueta, visokoturažni centralni VTEC V6 motor i prvi potpuno aluminijski monocoque su bili samo neki od noviteta.

Koliko je NSX bila bitna za Hondu? Strahovito – jedan dan su reklamirali Civice i Prelude, drugi dan su dovodili NSX za usporedni test s Ferrarijem 348. Zapravo je NSX rađena kao pravi rival Ferrariju 328, no na žalost Honde i Ferrari je izbacio novi i brži model. Svejedno, prvi Hondin superautomobil je odmah krenuo na C4 Corvetteu, Nissan 300 ZX i Porsche 911, te je uspio impresionirati sve, iako je imao samo 270 KS.

Borba protiv 959, F40 i ZR-1 nije ni bila u planu, no fantastično leženje, kočnice, mjenjač i upravljanje su sve ostavili bez teksta. No, tu zapravo leže zasluge jednog neočekivanog vozačkog heroja, jer je do njegovog upletanja NSX bio samo lijep automobil. Paralelno s predstavljanjem u Chicagu su Hondini inženjeri strpljivo i pristojno čekali hvalospjeve svog svježeg  svjetskog prvaka F1 koji je baš testirao RA-109 motor svoje McLaren Honde MP4/5 – Ayrtona Sennu!



Hondin Team genijalaca u bijelim kutama je upravo završio rigorozne testove na Suzuki (s koje se nisu skidali mjesec dana) i očekivali su samo riječi hvale za svoju aluminijsku V6 VTEC katanu. Opako su se razočarali – Senna je pokušao biti pristojan te je rekao da „Nije siguran da li im može dati prikladan savjet za velikoserijski automobil, ali ima osjećaj da je – pomalo krhak..“

Pola inženjera je počelo brusiti obiteljske tantoe i wakizashije za instant seppuku, pola se ispočetka bacilo na posao – s prvim novinarskim testovima zakazanima za ljeto, nisu imali vremena za gubljenje. Otvorili su bazu na Nürburgringu, a Senna je opet pozvan da pomogne pri finom ugađanju ovjesa. Nakon Senninih komentara Hondini inženjeri su uspjeli povećati čvrstoću podvozja za 50%, a Ayrton je konačno bio zadovoljan.



Koliko? Dovoljno da crnu NSX-icu odveze doma, a nastavio je testirati NSX –R 1992. – tih čarapa i mokasina u staccatu se ziher sjećate! Legenda u legendi. Treba li spominjati da je ispala glavna inspiracija Gordonu Murrayu za McLaren F1?






 

Pogledaj galeriju

30 godina honde nsx

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X